קוזניצקי: "זה יגמר רע, עוד יחלמו פה על ירידות של 10% בלבד במחירי הדירות"

מנכ"ל מנרב יהיה על הבמה ב-BizportalEXPO ב-2 ביוני, תערוכת ההשקעות הפתוחה לכולם. "הגרוע מכל יתרחש כשכל הגורמים יחברו יחד"
 | 

המלחמה במחירי הדירות הפכה לסיסמא החמה ביותר בקרב שרי הממשלה וחברי הכנסת לקראת יום הבוחר. אולם בתקופה האחרונה ניכרת התחושה כי למרות ריבוי הגורמים הפועלים במשנה תוקף להורדת המחירים המיוחלת, עד כה לא נרשמה הצלחה יתירה ( ראו נתוני הלמ"ס לחודש מארס ). בראיון מיוחד לחג, ולקראת השתתפותו ב-BizportalEXPO, ב-2 ביוני, אברהם קוזניצקי, מנכ"ל ובעלי חברת הנדל"ן מנרב, מספק תחזית לא סטנדרטית לרוכשי הדירות.

אנחנו לקראת תפנית בשוק הנדל"ן או שמחירי הדירות ימשיכו לעלות?

"שוק המגורים במצב רגיש. מנסים לעצור את עליית המחירים בכל דרך אפשרית - המנהל מוציא עוד קרקעות, הריבית מתחילה לעלות ובנק ישראל מקשיח את תנאי המשכנתאות".

"הבעיה היא, שהגרוע מכל יתרחש כשכל הגורמים יחברו יחד - השוק ייפגע ללא בקרה וללא שליטה, המחירים עלולים להתרסק ואנשים יחלמו על ירידה של 5%-10% במחירי הדירות. השוק מתנהג מצד אחד במיתון ותסכול ומצד שני באופוריה, זה יסתיים בקטסטרופה".

עד כדי כך? זה נשמע אפוקליפטי

"זו תהיה המציאות, כל העליהום שנוצר סביב מחירי הדירות הכניס את כל הגורמים לפעולה, מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות".

תוך כמה זמן?

"יכול להיות תוך זמן קצר ויכול להיות גם שבשנה הבאה נצפה בהמשך עליית המחירים. המציאות מוכיחה שבינתיים ענף המגורים מתגבר על הקשיים, אבל צריכים להיות מספיק אחראיים ולמצוא את הדרך לצנן את הענף, אך לא לדרדר את המחירים כפי שקורסת מנייה, אחרת אנשים יעמדו מול שוקת שבורה. כשמכים יותר מדיי בקליפת הביצה היא לבסוף נשברת, ייקח כמה שנים טובות עד שנצא מהמשבר הזה".

מה אתה חושב על קבלנים שיושבים על הקרקע במקום לבנות?

"אין ספק שסחרור מחירי הקרקעות נוצר בין היתר בעקבות תעשיית הספסרות הנפוצה, לא יתכן שקרקע ליחידת דיור בכפר סבא תעלה 800 אלף שקל. אם היו מחוקקים חוק מס רכוש על הקרקעות למי שיושב על הקרקע זמינה לבנייה הייתה נוצרת מוטיבציה להזדרז ולבנות. חייבת לקום ועדה בנושא, לא צריכים להיות מודאגים מלובי הקבלנים. כפי שהמנהל צריך לצנן את השוק כך הוא צריך לדאוג שתהיה קרקע מוכנה לבנייה".

איפה בכל זאת אתה צופה תנופת פיתוח בשנים הקרובות?

"ככל שהתחבורה ההמונית והכבישים יפותחו כך הפריפריה תשתלב באזור המרכז. כיום נסיעה בין תל אביב לפתח תקווה אורכת 45 דקות בבוקר, כמו נסיעה לנס ציונה. הורדת בסיסי צה"ל לבאר שבע תהפוך את העיר למרכז הדרום, כבר היום משקיעים ויזמים מתעניינים ומחיר הקרקעות עולה. אולם לדעתי העיר הבאה שתתרומם היא חיפה, אני לא מבין איך זה לא קרה עד כה".

אברהם קוזניצקי הינו הבעלים ומנכ"ל החברה זה 42 שנים. פעילותה של החברה הינה בענף הנדל"ן על תחומיו השונים: ייזום לבנייה ומכירה בארץ ובחו"ל, ביצוע עבודות קבלניות עבור גופים מוסדיים וציבוריים, השכרה וניהול נכסים מניבים בשיטת B.O.T עבור המגזר הציבורי. בנוסף, עוסקת החברה בבניית כ- 1,000 יחידות דיור ברחבי הארץ.

תגובות לכתבה(103):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 60.
    מעקב אחרי היצע דירות יד2
    איגור 27/06/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://sites.google.com/site/yad2count/
    סגור
  • 59.
    רק מי שמכר דירה יודע כמה זה קשה
    יאיר 25/04/2011 08:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא טריויאלי למצוא קונה במחירים של היום, המון קונים באים רואים מתלהבים ואז מתקפלים ומשאירים את המוכר מתוסכל וניזוק. מתווכים עטים עלייך בניסיון לקבל בלעדיות ואז הם מנצלים אותך כמקפצה לדירות אחרות. לדעתי כבר היום זמן המכירה הוכפל וזה יביא לירידות משמעויות, קודם בפריפריה ואז באזורי ביקוש שם המחירים מנותקים מכל הגיון כלכלי.
    סגור
  • 58.
    יש פה חבורה שלמה של צבועים
    אמיתי 24/04/2011 13:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שברור שאין להם דירה. אבל שתהיה להם, הרי שהם ימותו שהמחירים יעלו. בקיצור, מי שאין לו - רוצה שהמחירים יירדו ומי שיש לו - רוצה שהם יעלו. סה לה בי.
    סגור
  • 57.
    מנרב מפקירה את הלקוחות אחרי מסירת הדירות.
    לקוח של מנרב 24/04/2011 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מאמין לך. לצערי זכינו לטיפול גרוע לאחר מסירת הדירות בקרית אונו וכבר מספר שנים אנו רודפים אחריהם לצורך תיקון ליקויים ממסירת הדירות. כדאי מאד שתבדוק את שירות הלקוחות שלך.
    סגור
  • הוא פשוט כנה ורוצה כסת" ח למפולת שתהיה...
    גבע 24/04/2011 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם יודעים שהוא צודק אבל ממשיכים לדחוף דירות ללקוחות....כי הם תאבי בצע ולא מענין אותם מה יקרה איתך הלאה
    סגור
  • טען עוד
  • 56.
    זה בדיוק מה שיקרה - אני אומר את זה שנה (ל"ת)
    " המרד" 24/04/2011 03:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 55.
    לא חסר דירות יש עודף של דירות לדעתי כל מני ס
    הצדק 23/04/2011 20:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ספקולנטים יוצרים את המצב הזה המדינה בונה כעט המון דירות ושלא יעבדו עלכם
    סגור
  • 54.
    כשכולם רוצים לגור במרכז, איך ירדו המחירים? (ל"ת)
    בתל אביב המחיר יוכפל 23/04/2011 19:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 53.
    איפה היית כשהמחירים עלו ב-80%?
    ניר 22/04/2011 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יצר את הבעיה לא הנסיון להוריד את המחירים עכשו
    סגור
  • 52.
    ממשלת מנוולים עושקים אותנו בדיור ובדלק
    יובל 21/04/2011 21:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטייניץ ביבי ושר השיכון כולם עושקים אותנו מוכרים קרקע במחירים מטורפים כדי לממן את המפלגות שלהם הדוגמה הכי ברורה היא הדלק לפני שנתיים הדלק היה 150$ חבית והדולר 4.5 ש" ח. מחיר הליטר היה פחות מ7 ש" ח היום, דלק 110$ חבית הדולר 3. 4 ש" ח. זה אומר 45% יותר זול מלפני שנתיים. אבל הדלק 7.5 שקל לליטר איךךךךךךךך !!!!!!!!!!! ביבי שטיניץ והדביל בשיכון תחזירו את הכסף ואת המפתחות !
    סגור
  • גם אנחנו זוג צעיר אקדמאיים 1 ללא דירה
    ערן 22/04/2011 04:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחירים הקיימים בשוק אני לא מתכוון להשקיע במניה בשיא לפני המפולת. היום לקנות דירה זה כמו להשקיע במניה או תעודת סל עם חשיפה מירבית בבורסה. גם ככה אני מרגיש שדפקו אותי ב - 5 שנים האחרונות , אז עוד לראות את חיובי המשכנתא כל חודש וגם לבכות על הנכס שנחתך ב - 50%??? לצערי או לשמחתי אני אמשיך לשבת על הגדר כמו כל החברים שלי!!! במצב הנוכחי אני באמת לא בטוח שאלך להצביע בבחירות הבאות. ההפסד כולו של המדינה ושהפוליטיקאים ייקפצו לי 200 פעם!
    סגור
  • 51.
    הדירות בירושלים בירידה וזה עובדה (ל"ת)
    מתווך 21/04/2011 19:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    חחחחח איזה חי בסרט
    מהנדס שקנה 3 בתים 21/04/2011 17:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעשור הקרוב המחירים רק ימשיכו לעלות.אין מקום לצרפתים ויתר היהודים,באזור המרכז המחירים יתנו תשואה של 50% ב 5 שנים הבאות.מי שלא רואה את זה פשוט טמבל.אל תקנו לא צריך גם ככה אין מי שימכור לכם.דירה בפ" ת שקניתי לפני שנתיים ב 1.1 מליון נותנים לי כבר 1.8 מליון אומנם זו דירת גג גדולה ויפה אבל בכל זאת אני לא מוכר עד שיציעו מעל 2 מליון וזה יקרה לא בעתיד הרחוק.בנתיים היא מושכרת,רווח כפול!!!
    סגור
  • אני מקווה שאתה צודק
    מישהו שקנה עכשיו 22/04/2011 21:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלכתי נגד כל הכותרות והאינסטינקטים וקניתי דירה לפני חודש היכן שהוא במקום טוב במרכז,משכנתא סבירה לרמת ההכנסה שלי,אני גם חושב שהעולם שלנו רק נהיה יותר צפוף ושאין למחירים אפשרות לרדת יותר מידי בארצנו הקטנה
    סגור
  • על אותם זוגות צעירים שלקחו משכנתאות עתק
    בחור צעיר 21/04/2011 19:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וייזרקו לרחוב ללא הון העצמי באמת שיהיה לי חבל....אבל על חזירי נדל" ן כמוך ממש לא ברגע שיקחו לך את הדירות כולנו נצהל משמחה...אולי אפילו נקנה אחת מהן מהכונס
    סגור
  • 49.
    חדרה הפכה לפנינה נדל" נית באזור השרון הצפוני
    עידן 21/04/2011 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חדרה הפכה לפנינה נדל" נית חמה באזור השרון הצפוני הדבר הינו פרי ההשקעה ראש העיר וצוות העשייה ברשות המקומית ,מהפכה חיובית בוצעה בחינוך, בתרבות ובאיכות החיים , תנופת הבניה מביאה לעיר אוכלוסייה חזקה וצעירה, בשכונות החדשות בעיר במערב ליד הים שכונת עין הים חופים עם בית הספר מופת למצוינות שידוע באיכותו ברמה ארצית, הפיתוח העתידי ע" פ תב" ע חד 2020 של איזור תיירותי מלונות טיילת מרינה ומגורי יוקרה בסמוך ליד הים... וכן בשכונות בדרום מזרח העיר ניסן וברנדיס היוקרתיות הקמת מכללה אקדמית בעיר ועוד..
    סגור
  • הקמת מתחם הייטק ותעשיות מתקדמות בשטח אגרובנק
    חדרה 21/04/2011 22:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש עיריית חדרה הינחה את ועדת הכספים לבדוק מתן תמריצים לכניסת חברות למתחם אגרובנק, הנחשב למנוף הכלכלי של העיר במסגרת קידום ההקמה של מתחם הייטק ותעשיות מתקדמות בשטח אגרובנק בחדרה אישרה מועצת העיר את ההמלצה להציע 30 אחוזי הנחה למפעלים וחברות שיוקמו במתחם.
    סגור
  • אחי תאמת רחוק לי חדרה.... ותגיד יש שם ראבוטה? (ל"ת)
    אחי 21/04/2011 17:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    בקיצור, פראייר מי שקונה עכשיו. המגמה ברורה
    יחיאל, נשוי 3 21/04/2011 16:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש מבין הפוזיציונרים לא יודה בפה מלא בבועה שעומדת להתפוצץ אבל מבין השורות ניתן לראות מגמה ברורה. פעם אמרו " המחירים רק עולים" אחכ" " השוק יעצר" והיום " ירידות מתונות" . האמת נכונה ו" כואבת" (לאותם בעלי פוזיציה) שבעתיים. סבלנות ידידיי זה לא 2008 כי כל הגורמים נכנסו לטראנס של פעולה והממשלה יודעת שהמשך המצב יביא להפלתה. אז מי שמתכנן לקנות דירה מול בית הקברות סגולה הוא כסיל.
    סגור
  • 47.
    קבוצת ג...ם (ל"ת)
    אזרחית 21/04/2011 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    נימוקים? בבקשה:
    לצערי זה לא יקרה, 21/04/2011 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.מי שקנה לדוגמא דירת 4 חדרים ביוקר ולא יוכל לשדרג ל5 יישאר בה , כנ" ל אלה שקנו 3 חדרים. 2. קרקעות באיזורי הביקוש? הצחקתם אותי 3.כשיהיו קרקעות - יקבלו אותם קבלנים מקורבים (כפי שכתב אלף מם) והם כבר ידאגו למחירים גבוהים סימכו עליהם....
    סגור
  • 45.
    מס רכוש על קרקע זמינה לבניה עצה טובה (ל"ת)
    מ 21/04/2011 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    בנס ציונה המחירים מוקפאים כבר 4 חודשים
    תושב נס ציונה 21/04/2011 14:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשכונת הארגמן , הפנינה של נס ציונה בונים מספר קבלנים(דוניץ,יגאל לוי, צבי צרפתי, חנן מור, שמשון זליג, שמעון צרפתי, האחים מזרחי) יש תחרות גם במחירים וגם באיכות.אבל המחירים קבועים כבר 4 חודשים ונדמה לי שהקבלנים אינם ממשיכים לבנות או להתחיל לבנות כמו בעבר . הם כנראה רוצים לגמור את המלאי שגם הוא לא מי יודע כמה .הם מאוד זהירים ולךכן גם אין ירידה במחירים אבל אין השתוללות כמו לפני 9 חודשים.דירה 5 חרדים משהו משהו. עולה בין 1.7 מיליון ש" ח ל 1.9 מיליון ש" ח . תאמינו לי כדאי.
    סגור
  • 1.7-1.9 מיליון ??
    אבי 23/04/2011 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלם סכום כזה ולגור 500 מטר ממכון ביולוגי.. מטומטמים כאלה לא ראיתי באף מקום בעולם.. משלמים כדי להיות עם סרטן. במילה אחת: ע-ד-ר.
    סגור
  • שום סיבה שבעולם לא לחכות גם שלוש שנים, עד
    גר בשכירות 21/04/2011 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהמחירים יהיו שפויים. אני בוודאי לא אתן כספי לקבלנים חזירים שהעלו את השוק, והעדר המטומטם, רק רץ.
    סגור
  • אנחנו לא מטומטמים
    נתניהו 21/04/2011 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירת 5 חדרים 1.7 מליון ש" ח אחרי עליות חדות למחירים מטורפים. בא הקפאון נמתין 2-3 שנים ומחרים יחזרו למחירים נורמלים .במחיר של דירה אחת נוכל לקנות 2 דירות. של 5 חדרים
    סגור
  • כדאי לקנות עכשיו . אל תחזרו על הטעות מהעבר
    קבלן 22/04/2011 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לפני שנתיים וחצי היו עליות והיו קונים שהחליטו להמתין, מה קרה בסוף ? הם מצטערים. חבל. אני מעריך שבמשך השנתיים הקרובות העליה תהיה מתונה , עד 10%
    סגור
  • 43.
    לביבי אני לא זוג צעיר אבל נראה לי שבספק אם הצ
    לביבי 21/04/2011 13:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בספק רב הצביע ליכוד בבחירות הבאוות ידידנו אדון ביבי תתחיל לעזור לקטנים לעמך לאלה שמרוויחים 4 או 5 או 6 אלף שקל מספיק לא כולם גאונים להרוויח בהרצאה אחת 60000$ ובכלל אני לא מבין איך זוג צעיר יכול לקנות דירה לא מבין
    סגור
  • 42.
    לא נשכח ולא נסלח את מצוקת הדיור ביבי היקר (ל"ת)
    בוחר בפוטנציאל 21/04/2011 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    משקיעים, זה הזמן לממש.
    רונן 21/04/2011 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להקטין סיכונים...
    סגור
  • 40.
    מדינת ישראל משוחתת
    אלון 21/04/2011 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדיור תמיד גבוהים כי במדינת ישראל תמיד מושחתים. למדינה כזו אסור לתת שירות צבאי ואסור לשלם מיסים, וצריך לאחל שהמדינה הזאת תישרף וכל העולם יראה ויפחד לשים פה השקעות. אז המניות של העשירים יתמותתו והם ילמדו את הלקח לא להיות חזירים יותר מידי כי מחירי הדיור נובעים מהחזירות של רוכשי דירות לאגור דירות ולהרוויח מהן כסף (חזירות לשמה !) מבלי שאכפת להם בכלל מחסרי דיור שרוצחים אחד את השני מסבל. הגיע הזמן שמישהו מבחוץ יחנך את המדינה הזאת, ואם כל חיי שירתתי במילואים, שילמתי מיסים ונתתי את נשמתי למדינה הזאת, כיום אני מבין שעשיתי את טעות חיי ואני מבין שהאוייב האמיתי של העם הוא הקשר הון-שלטון והבנקים כי כל אלה חזירים מוצצים לאזרחים את הדם כדי להתעשר יותר ויותר מבלי שאכפת להם שהעם המצוץ נסחט וכבר לא שווה יריקה משאירים מאיתנו בקושי קליפה כדי שנתאבד, נרצח אחד את השני ואחר כך העשירים בעלי המניות שמחזיקים בכל רשתות התקשורת בישראל מוכרים לנו סיפורים שהבעיה שלנו היא אלימות ומחסור בפמניסטיות ומחסור באמריקניזציה צבועה. ואנשים כאן קונים את זה כמו שהם קונים את מחירי הדיור הגואים. כנראה שהגיע הזמן שמישהו מבחוץ יתחיל להכניס את המדינה למלחמה כרונית שתימשך עשרות שנים כדי להוריד את כולנו מהעץ הגבוה שהעשירים וההון שלטון בדרך ערמומית ונוכלת העלו אותנו אליו. זה יהיה כואב למדינה וגם לנו, אבל בסופו של דבר יעשה לכולנו רק טוב מבחינה בטחונית. כי הבטחון האמיתי הוא הכלכלי. לא שווה שיש צבא אבל אין לך איפה לגור כי עדיף כבר שלא יהיה צבא ויהיה לך איפה לגור כי ברחוב אנשים גוססים ומתים מצער. עדיף למות במלחמה מאשר להיות מת כל החיים ולראות את עצמך מת כלכלית. זוהי מדינה משוחתת שכדאי שכל העולם ידע עד כמה צדק לפני קום המדינה עד כמה תהיה מושחתת מדינה כזאת אם תקום. ואכן המציאות מוכיחה שזו מדינה משוחתת, והגיע הזמן להפסיק לשמור על המושחתים וכדאי לחשוף אותם להיאבקות במקום להתפנק בפינוקים מיותרים על חשבון העם הסובל. זו האמת והגיע הזמן לזעוק אותה מהלב ולהוציא אותה מהלב ולא להיות צבועים ולשתף פעולה עם השלטון המשוחת ב" שגרירים מתנדבים" שמספרים עד כמה השלטון יפה. הגיע הזמן להפסיק להתייפייף ולהפסיק את הצביעות ולהגיד את האמת בכל מקום !
    סגור
  • 39.
    ביבי הרסת אותנו רוצים דיור בזול בבחירות הקרוב
    זוג צעיר 21/04/2011 12:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נצביע לך רוצים שינוי אמיתי מהפכה
    סגור
  • 38.
    עברתי לנס ציונה לארגמן. עיסקת חיי (ל"ת)
    תושב רחובות לשעבר 21/04/2011 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    זה יקרה ועוד איך- כבר היום זוגות יושבים על 70
    חפי 21/04/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחוז משכנתא , מה אנשים חושבים? נראה לכם הגיוני שמחרי הדירות ימשיכו לעלות??? זה נשמע לכם בגיוני שזוג צעיר עם 100000 ש" ח בבנק יקנה בית סטנדרטי במיליון וחצי?? אתם יודעים מה המשצעות של זה בסביבה של ריבית עולה??? צאו מהסרט אנחנו בבועה וההתרסקות תהיה אדירה- מי שלקח משכנתא בחוסר אחריות עוד יבכה על זה, סופה של כל בועה להתפוצץ- אל תשאלו את זה אותי- תשאלו את ההסיטוריה שלא איכזבה אף פעם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    סגור
  • 36.
    השלטון אוייב של עם ישראל
    נטלי123 21/04/2011 12:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השלטון במדינת ישראל מושחת, עושים את עצמם כאילו יש בחירה כשלמעשה כל הזמן קשר הון שלטון סחט מהאזרחים את הכסף. החליטו לא לבנות דירות בכוונת זדון כדי שמחירי הדיור יעלו, הבנקים ירוויחו יותר כסף ממשכנתאות וקשר הון השלטון מעשיר את העשירים בלבד שהם מעט בישראל. הפערים הכלכליים של אנשים קשיי יום שבקושי מצליחים להגיע להכנסה של 2000 ש" ח בחודש מנוצלים כדי שבודדים יהנו מהפערים הללו. הסבל של העם הוא ההנאה של מעטים שבורכו בשובע כספי מיותר. מי שמשלם מיסים וששולח את ילדיו לצבא כדי לשמור על הגנבים האלה מושחת בעצמו.
    סגור
  • כמה שאת צודקת יקירתי (ל"ת)
    gas 22/04/2011 01:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    אני רוצה לראות את הישראלי שקנה
    פוליטקאים מושחתים 21/04/2011 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאילו יקר מוכר בזול!!!!
    סגור
  • 34.
    מר קוזניצקי המחירים בשמיים (ל"ת)
    אבי 5 21/04/2011 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    Don' t buy anything (ל"ת)
    Warning 21/04/2011 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    מר' אברהם קוזניצקי מי אמר שירידה של 10% היא
    פינוקיו 21/04/2011 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראויה? איך יתכן שדירה במנהטן בפיננסיאל דיסטריקט 4 חד' קומה 14 בשטח 147 מ" ר עולה 750,000$ ודירה דומה בתל-אביב מעל 4 מיליון שקל. כי המדינה נתנה לאנשים כמוך להישתולל ולגזור קופון של מעל 50% רווח גולמי. תדע לך שהציבור אמר די וכל פוליטקאי שיפעל רק לירידת ערך דירות של 10% לא ישאר על הבמה. ההפועות בטלוויזיה עם סופרטנקר גמרו את שלהם עכשיו בשבילנו רק מעשים מדברים.אין קביעות לאף פוליטקאי. במיוחד אם הוא עושה מעט או גרוע יותר לא כלום.
    סגור
  • 31.
    הפגנת המליון בדרך
    ציפי 21/04/2011 11:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מחוסרי הדיור קורת גג במקום לבכות ולחכות לפישר או לביבי פשוט יותר לצאת לאפגנות ענק נוכל לקבוע ביום העצמאות יום חופש
    סגור
  • 30.
    קוזניצקי זאת אומרת שמחכה לנו משבר דומה לארה"
    גק 21/04/2011 11:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות" . מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות" . מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות" . מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות" . מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות" . מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות" . מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות" . מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות" . מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות" . מי שקונה היום דירה במרכז והתחייב למשכנתא ארוכת טווח יכול להתעורר ולמצוא את עצמו עם דירה שמחירה נחתך בחצי לפחות" .
    סגור
  • 29.
    אתר ועיתון גלובס
    דוד 21/04/2011 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משום מה הם כל הזמן מעודדים את הצעירים לקנות דירות, וכל המאמרים שלהם משבחים את הקבלנים ומזהירים אותנו לבל לא נקנה דירה עכשיו, הכל משוחד הכל מאינטרס לטובת הטייקונים אני עברתי לביז פורטל שהם מספרים את האמת לא לקרוא גלובס
    סגור
  • גלובס
    shl 21/04/2011 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיתון מדבר מהפוזיציה של פישמן, את העיתונות הנקייה אפשר למצוא בביזפורטל ודה מרקר
    סגור
  • כלכלה מעורבת עם תאוותנות
    איש 21/04/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גלובס לאחרונה הפך מעיתון כלכלי לעיתון צהובון המתפרנס מסצינות פרוצות, אבל ביזפורטל עיתון כלכלי נטו שיש הרבה מה ללמוד ממנו
    סגור
  • בגלובס יושב פושע שממו דרור מרמור
    בני 21/04/2011 12:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא איש מתועב עורך ראשי עלאק יחצנית בשקל וחצי של פישמן
    סגור
  • 28.
    שבעלי הדירות יקנו כסף לתרופות כבר היום,עושקים
    בנץ 21/04/2011 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הצעירים במדינה , בושה וחרפה.
    סגור
  • 27.
    קורת גג
    יוני 21/04/2011 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דבר כזה עודף היצע הממשלה חייבת לבנות 80000 יחדות קורת גג כל שנה ולסלק את כל הגורמים המפריעים זה נכון וטוב לכלל הציבור ובמיוחד לדור הצעיר למרות שאני אפגע מהתרסקות המחירים.
    סגור
  • 26.
    היחיד שאומר את האמת הקשה
    חיפאי 21/04/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לא ברור לכם? האמת נראה לכם שלנצח נוכל לקנות דירות במיליונים? כל ילד יכול לראות שזה הולך לפיצוץ,אפילו לא צריך להיות מנכ" ל חברת נדלן. ולגבי חיפה:העניין פשוט שוק העבודה באיזור חלש והמרחק מגוש דן גדול.
    סגור
  • 25.
    שירדו המחירים-הציבור ירויח- מי שקנה דירה
    אני אחרון 21/04/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למגורים יפסיד רק על הנייר ,אבל זה בכלל לא צריך להפריע לו
    סגור
  • 24.
    בנה באשדוד דירות על הפנים (ל"ת)
    לקוח מאוכזב של מכרז 21/04/2011 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    אתה נשמע כמו אסטרולוג בעיתון
    חכם בלילה 21/04/2011 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש אפשרות לעליות או ירידות מחיר, מחר או תוך כמה שנים בקיצור קישקוש
    סגור
  • 22.
    אולי לא ירדו 50 אחוז אבל 30 אחוז בהחלט אפשרי (ל"ת)
    המחירים ירדו בקרוב 21/04/2011 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    אבל ה-" קבלן" קנה במערב ראשל" צ ב-750,000 ש" ח.. (ל"ת)
    להחזיר למינהל? 21/04/2011 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    זה לא מדויק מה שהוא אומר
    ירון 21/04/2011 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטענתו עלול להיות שמישהו ישלם משכנתא על דירה שהשווי שלה נחתך בחצי אין לזה משמעות מכיוון שרוב הדירות שנקנות בארץ הן לצורכי מגורים ולא להשקעה כך זה לא משנה
    סגור
  • אתה לא מבין שהבנק ייתקשר לאותו אחד ויידרוש ..
    מכרתי לפני חודש 23/04/2011 21:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד כסף.. אחרת הבנק יפסיד טונות של כסף ואז תיהיה כאן מפולת כמו בארה" ב..
    סגור
  • 19.
    כל מילה בסלע-יצא המרצע...הנדל" ן בועה ובעיה. (ל"ת)
    תתחילו להאמין-קריסה. 21/04/2011 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    מדיניות הממשלה
    אורי זארי 21/04/2011 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי ושטייניץ מבסוטים עד הגג הקופה מתמלאת בכסף. לא איכפת להם ממעמד הביניים. מחירי הבתים ירדו רק עם יזרימו 50000 עובדי בנייה זרים וישווקו קרקעות בפריפריהבמחירי עלות. אבל כאמור לממשלה אין אינטרס לוותר על הפרה החולבת של מיסי הנדלן ולכן אין מצב שהמחיריםירדו.
    סגור
  • 17.
    תקראו על חזירי המדינה
    רמי 21/04/2011 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מאחל לכל מי שמחזיק קרקעות בכדי להרויח שתתפוצץ לו בפנים הבועה ויפסיד את רוב כספו,במדינה הזאת כל אחד דואג רק לכיס שלו ולא רק הקבלנים,המדינה גם צריכה לשים אצבע על נקודה מסויימת כגון מי שרוכש דירה שניה ושלישית 60% מס ,לא יתכן שלמי שיש הרבה כסף ומוכן לשלם הרבה כסף יגרום לזוגות צעירים סבל כה רב,כנל יבואני הליסינג והרכב באופן כללי ,לא מעניין אותם שאין מקום לזוז במדינה העיקר למכור כמה שיותר מכוניות . קיביני מיני תתחילו להסתכל קצת מסביב וגם את המיליונים לא תקחו לקבר...
    סגור
  • 16.
    נכון להיום משקיעים מממשים בבאר שבע מ.ב . (ל"ת)
    צודק ב-100% 21/04/2011 11:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    הצילו . הצילו . הצילו.הצילו . הצילו . הצילו.
    שלי 21/04/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירידה של 50 אחוז במיחרי הדירות יחזיר את מחרי הדירות למצב נורמלי ובריא משפחות שלמות יכלו לקנות קורת גג מטרת הדירות לספק לתושבים קורת גג ולא השקעה ולגרוף רבחים קלים
    סגור
  • צודקת בכל מילה
    א 22/04/2011 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפקיד הממשלה לדאוג שיהיה היצע של דירות לתושבים ולא לדאוג לספסרי הנדלן.
    סגור
  • 14.
    אתה מדבר שטויות
    פדרו זמבורה 21/04/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מתפלא על המנכ" ל הזה. כל אחד מקשקש כאן בשכל כדי לספק את האינטרסים שלו שוק דירות היוקרה אינו שוק דירות מגורים. השוק ב-ת" א אינו השוק בבאר שבע או חיפה בקושים קשורים בקרבת מקום המגורים לאיזורי פרנסה. כל השאר ככל שהוא חשוב הוא שולי אין כאן בועה בשוק דירות מגורים כיון שהבקוש הוא טבעי וקשור לגדול טבעי של האוכלוסיה ומכיון שהקבלנים מתאימים את קצב ייצור הדירות לקצב הבקוש הטבעי והם דואגים איכשהו שההיצע יהיה נמוך מהבקוש נפילות מחירי דירות יוקרה ?? לא בטוח כיון שהבקוש לדירות אלה מגיע גם ממשקיעי חוץ ולא רק מאוכלוסיה מקומית בקצור - כל שבוע קם כאן אחד אחר שמשגר סיסמאות לאויר שאינן מוסיפות בריאות לאנשים ובאופן לא מפתיע גם לא פותרות דבר מניסיון של עשרות שנים בשוק הנדל" ן - גם אם תהיה ירידה / עצירה אל תצפו לנפילות דרמטיות. קנו בפריפריה - התקדמו ודלגו לדירה הבאה שלכם. מה שהיה הוא שיהיה אלא אם ההורים יכולים לשים אתכם במדרגה גבוהה כבר בדירה הראשונה
    סגור
  • ואתה בטח בעלים של דוכן ירקות או יחצן בשקל
    רונאלדיניו 24/04/2011 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה בטוח מבין.....לך דבר איתו אולי תחליפו תפקידים
    סגור
  • 13.
    כל עוד שמשלמים שכירות ממנים את המשכנתא (ל"ת)
    יוצא מחיר הדירה חצי 21/04/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    ניפטר מהליכוד בבחירות הקרובות בגלל משבר הדיור (ל"ת)
    יחלו לחוקק חוקים 21/04/2011 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עוד מעט אני ארים את חיפה (ל"ת)
    אחמדיניג' ד 21/04/2011 11:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    גם אני לא מבין איך חיפה לא התרוממה עד היום (ל"ת)
    דודי 21/04/2011 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • על ערבים שמעת ??? בגלל זה היא לא מתרוממת (ל"ת)
    איציק 21/04/2011 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מי שמשלם את המחיר תמיד האזרח והממשלה מגלגלת
    הזרנוק מנצח תמיד 21/04/2011 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו האזרחים משחקים תמיד בידיים של הממשלה ואנשי הכלכלה במדינת ישראל , תמיד ובכל מקרה עלית מחירים של הדירות עלית ריבית ומשכנתאות הכל מתגלגל על גב הציבור עדיין לא קם משהו בממשלה ואמר עצור הגיע הזמן לתת לאזרח משהו בגלל שהמצב קשה זה לא יקרה בחיים יודעים למה ? כי כולם גנבים מושחתים בצמרת הממשלה מראש הממשלה ועד אחרון השרים שמכהנים בממשלת הליכוד והיום אנחנו צריכים לעשות מעשה בהקדם האפשרי לסלק את הממשלה מהשילטון כי אחרת נמשיך לשלם את המחיר מכישלונות של הממשלה הגרועה שיש לנו היום ! ! !
    סגור
  • מי צריך 120 כלומניקים? (ל"ת)
    שיסעו לחול ולא יחזרו 21/04/2011 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הממשלה מעונינת להתיש אותנו
    אתה צודק 21/04/2011 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנעבוד מבוקר עד ערב נחזור עייפים במכונית שעלתה לנו הון תועפות בושה שסוזוקי אלטו עולה פה כמו מכונית מפוארת בחול. נעמוד בפקקים בכניסה וביציאה לשכונת היוקרה הבזיונית שקנינו לדוגמא אם המושבות אלק שכונה שנבנתה כמקום הטוב בארץ אין שם חניה אין תחבורה ציבורית מרכז מסחרי צפוף מחירים יקרים ובחורות משדלות זקנים בבתי הקפה שם. אחרי כך כשנהיה חולים לא יהיה כסף לתרופות הכל לא בסל תרופות למשל למניעת שברים ניתנות בגיל 60 כזה מאוחר מידי בינתיים המדינה הזאת לא נותנת כלום אבל עולה לה יותר לטפל באנשים ששברו ידים ורגלים ניתוחים אישפוזים פזיוטרפיה ועוד. ובסוף קצבת נכות העיקר לא לתת כלום. איפה המס על הבורסה לאן הוא נעלם? מה הם עושים עם הכסף? כלום... המדינה עשירה ואנחנו מסכנים
    סגור
  • 9.
    אני יישן על כדורי שינה-מה רוצים מהחיים שלנו (ל"ת)
    לקחתי משכנתה חנק. 21/04/2011 10:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    דבר אחד בטוח! ביבי והליכוד שרפו עצמם לעשרות
    שנים. 21/04/2011 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני כל חיי הצבעתי למפלגות ימניות בגלל נושא הבטחון,ונכון שהייתי אידיוט אבל היום מה שחשוב לי זה בטחון כלכלי,ורצון לקבור את כל המושחתים במדינה הזאת. ולפי מה שאני רואה היחידה שעושה משהו בנדון זו שלי יחימוביץ,ואני עוקב אחרי מעשיה עד הבחירות.
    סגור
  • 7.
    כל המשקיעים שהרימו את השוק כבר ברחו ממנו..
    אבי 21/04/2011 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בדיוק אותו הסנריו כמו במניות,החכמים מוכרים בשיא והטיפשים קונים המשקיעים שהבינו את הפוטנציאל שהריבית היתה אפסית ניצלו את המגמה ולפני כשנה שהבינו כי השוק הולך לשנות מגמה (פישר יותר מרמז על כך) ברחו עם הכסף הכסף הטיפש נכנס והוא יתאדה כ" כ מהר שנראה זאת עוד השנה
    סגור
  • מסכימה באופן מוחלט!! (ל"ת)
    דליה-מתווכת 21/04/2011 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסכים ביותר (ל"ת)
    ניתוח טכני 21/04/2011 11:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    בכל 60 שנות המדינה לא קרה שמחירי נדלן ירדו
    בעל ניסיון 21/04/2011 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי יהיו ירידות קלות אבל זמנית וכל ירידה תביא איתה עליה יותר גדולה.את הדירה הראשונה שלי קניתי בכ" ס ב 1990 ,3 חדרים ב 80,000 דולר שהיה אז 2 ש" ח לדולר.היום אותה דירה שהיא ישנה מאד נמכרת ב 1.2 מליון ש" ח שזה 350,000 דולר.כלומר ב 20 שנה עלה פי 4 ! אז נכון שהיו שנים שהיה מיתון בנדלן אבל לאורך זמן הקפיצות הן הרבה יותר חזקות והירידות ורק טיפש ממתין לירידת מחיר במטרה לתפוס תחתית.בדר" כ אלה נשארים ללא דירה וחיים כל חייהם בשכירות
    סגור
  • קרה ,קניתי דירה בירושלים ומכרתי בהפסד
    מיתר 22/04/2011 17:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשנת 2001 בערך אתה כנראה צעיר ,יש לי כשרון להספיד עם דירות מצד שני אני לא מוצאת כבר 4 שנים אז אולי הפעם לא
    סגור
  • נקודות למחשבה ולביצוע
    בעל ידע 21/04/2011 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. היו שנים ארוכות שהנדלן ירד והיה ממותן. ב. 80,000$ לפני 21 שנים, שוות יותר מ 350,000$ היום, והיה להן כח קניה גדול יותר. ג. השקעות אלטרנטיביות במנות וכו' לטווח ארוך, נתנו תשואה הרבה יותר טובה. ד. גם בניו יורק חשבו שהמחירים לא יכולים לרדת ו" אין איפה לבנות" והמחירים נחתכו. גם שם אנשים לקחו משכנתאות גדולות, והרסו אץ חייהם.
    סגור
  • הזכרון שלך מאד קצר ומאד לא מדויק (ל"ת)
    כרמי 21/04/2011 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זהירות מהנדלן
    מנסיון רב שנים 21/04/2011 14:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שים לב שגם הבורסה עולה כל הזמן לטווח הארוך מאוד, אבל רוב המשקיעים מפסידים זו בהחלט נקודה למחשבה
    סגור
  • באותו הזמן מנית טבע עלתה פי 12 (ל"ת)
    משקיע 21/04/2011 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איזה קשקוש!
    יעקב 21/04/2011 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנסה לעשות את אותו תרגיל חשבוני שעשית, רק בהצמדה למדד. את התשואה הריאלית שקיבלת, חלק ב 20 שנה (ותתחשב בריבית דריבית). ניחוש מושכל - תגלה שאם היית מפקיד את הכסף בתכנית חסכון או באג" ח, היית מקבל יותר.
    סגור
  • בפקדון אי אפשר לגור !
    בעל ניסיון 21/04/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברכישת דירה מקבלים הלוואה הכח זולה בשוק שנקראת משכנתא וזה ממנף אותך להגיע למשהו אחרי 20 שנה.לפני 20 שנה היה לי רק 30% מהסכום לדירה את השאר לקחתי במשכנתא.גם רווח כספי גדול וגם גרתי בדירה משלי בלי כל שנה לעבור ולבזבז כסף על הובלות,בטחון לי ולילדי ,בלי קפריזות של בעל בית,תמיד רכשתי דברים יפים לבית כי היה שלי ולא הייתי צריך לדחות קניות בגלל המחשבה שזה לא בית שלי ולא כדאי להשקיע.מי שחי בשכירות אוכל לעצמו את הכסף וחי כמו כלב עם דברים ישנים ומסריחים
    סגור
  • תמיד יש פעם ראשונה (ל"ת)
    אופטימי 21/04/2011 12:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טוב ויפה
    ישראל 21/04/2011 11:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל החישוב שלך לא נכון, המשכורת הממוצעת ב1990 היא לא אותה משכורת היום. לכן המדד הטוב יותר הוא כמה משכורות ממוצעות לוקח לקנות דירה. גם מחיר חבית נפט או אונקית זהב לא נשאר אותו מחיר. דבר במושגים ריאלים לא נומריים
    סגור
  • בדר" כ האנשים האלו גרים בשכירות כי
    אמיר 21/04/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם כבר איחרו את הרכבת ולא מהסיבה שאתה פירטת
    סגור
  • המחירים ירדו ועוד איך ואף אחד לא רצה לקנות
    אתה מדבר שטויות 21/04/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירות בצפון תא בלי מעלית ובלי חניה עד שבאו הצרפתים וקנו הכל ואז החל הבום. היו תקופות שמחירי הדירות התרסקו ועוד איך זכרונך קצר
    סגור
  • נתתי לך דוגמא אמיתית ואתה מנסה לסלף את העובדו
    בעל ניסיון 21/04/2011 11:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    20 שנה זה מספיק זמן לקבל פרספקטיבה נכונה על השוק והמגמה,אנחנו חיים במדינה צעירה וקטנה שאוכלוסיתה רק גדלה ויש צורך בדירות,עליית המחירים לאורך עשורים היא עובדה מוגמרת ואי אפשר להתוכח עם זה,אפשר לקבור את הראש בחול כמו שאתה עושה ובגלל אנשים כמוך כתבתי בתגובה הראשונה ,שאתה שייך לאנשים שאף פעם לא יקנו דירה כי אתה מחכה לקנות בזול.זול אין בישראל !
    סגור
  • מ 1997 עד 2007 מחירי הדיור ירדו ריאלית.
    אזרח 27/07/2011 20:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל אחת ואחת מהשנים שבין 1997 ל 2007 (סך הכל 11 שנים: 1997, 1998....2007) המחירים ירדו ריאלית. רק ב 2008 הם התחילו לעלות...
    סגור
  • בעל ניסיון? - שיטת קנה והחזק שמעת?
    ניתוח טכני 21/04/2011 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההיסטוריה מוכיחה ששווקים פיננסים נוטים לעלות לאורך זמן ואין זה חדש. אולם בתוך עליה זאת קיימות הרבה בועות, ובועות נוטות להתפוצץ. לנסות לתפוס תחתית אינה מומלצת בכל שוק אולם רכישת ידע, קריאה והבנה תעזור לך לתפוס שוק מתעורר ולא לרוץ לקנות עם כולם. תחזיק עוד 20 שנה עדיין יעלה המחיר אולם השאלה מה האלטרנטיבה לכסף וכמה יכולת לעשות ב 20 שנה עם קצת ידע - הרבה יותר מ 400%
    סגור
  • נסיון ארוך יותר
    זקן 21/04/2011 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1 במשבר של 1965-עד 68 מחירי הנדלן התרסקו בכמחצית 2 בנסיון שמ 1990 - כמעט מחצית התקופה - מ1996 עד 2005 המחירים היו בין קפאון לבין ירידות קלות ובסך הכל ירדו בכעשרה עד עשים אחוז
    סגור
  • גם שהדלק היה 150$ אמרו לא יירד,ירד ל-30$!!!!
    אחד העם 21/04/2011 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לדעת מתי לקנות,זה לא הזמן........
    סגור
  • תמיד יש פעם ראשונה (ל"ת)
    חסר ניסיון 21/04/2011 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עד שזה יקרה - לא לעולם חוסן (ל"ת)
    נדלניסט 21/04/2011 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הלוואי ותפסידו את כל כספכם. (ל"ת)
    זהבי עצבני 21/04/2011 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ל י. ובנו
    אור 21/04/2011 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלואי שתפסידו הכל
    סגור
  • 3.
    שוק הנדלן חם כמו המניות והביקושים רק גדלים.
    זה לא יקרה 21/04/2011 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם תהיה ירידה, היא תהיה איטית והדרגתית. המאמצים הממשלתיים אורכים זמן ורוויים קשיים ,ובינתיים האוכלוסייה בישראל גדלה ומשקיעים חדשים מעוניינים להיכנס ,ככה שהביקוש נשאר גדול ,שלא לדבר על זה ששוק הנדלן מתנהג כמו שוק מניות שמחליפות ידיים רק כדי להאמיר את המחירים וכולם פשוט מתרגלים לרמות החדשות של המחירים וממשיכים בעסקאות הסחר כרגיל. מה שכן עלול להוריד בחדות את המחירים הוא הידרדרות במצב הבטחוני ,שזה תסריט הגיוני יותר מהתסריט שלו.
    סגור
  • ARE YOU MEMOONAF (ל"ת)
    IDIOT 21/04/2011 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גם אם הממשלה תפשיר קרקעות השודדים ישבו עליה
    אלף מם 21/04/2011 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא יבנו וכך יווסתו את המחיר במדינת האימפוטנציה שכל אחד עושה הישר בעיניו.
    סגור
  • 1.
    אמן כן יהי רצון (ל"ת)
    אורי 21/04/2011 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • המדינה נכשלה ומבטיחה ירידת מחירים דמיונית
    חלומות באספמיה 22/04/2011 08:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במציאות שחסרות 100,000 דירות חדשות ... וכל שנה המחסור גדל בכ- 15,000 דירות במציאות שאין קרקעות מתוכננות לבניה ... והקרקעות שמפשיר נתניהו עכשיו יגיעו לאיכלוס בעוד 10 - 15 שנה ... במציאות שאובמבה לוחץ להקים מדינה פלסטנאית שבירתה ירושליים, ומאות אלפי ישראלים יגורשו מיהשטחים בחזרה לתחומי הקו הירוק מחירי הדירות רק יעלו לשמיים ... כדי לעצור את המחירים הממשלה מבטיחה לנו ירידות מחירי הדירות ... כמה זמן יכולים זוגות נשואים לגור בדירה אחת עם ההורים ... להערכתי, מחירי הדירות באזור ת" א וגוש דן יוכפלו בשנים הקרובות ... יוכפלו ...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות