'החתונה המלכותית' בפרסומת של T-Mobile - מסר מזדקן

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת לקמפיין האחרון של ענקית הסלולר T-Mobile שכוללת את בני משפחת המלוכה האנגלית
 | 
telegram
(6)

כשסרטון יו טיוב הראה אנשים שמתחילים לרקוד באופן ספונטאני בתחנת רכבת בבלגיה, עבר הקליפ במייל ויראלי כמו אש בשדה קוצים. הקליפ המטריד העלה את השאלה האם זה באמת היה ספונטאני או מתוכנן ואם היה זה מתוכנן, כיצד יכול להיות שחלק מהמשתתפים נראים מופתעים ואפילו נצפים מצלמים את האירוע בטלפונים הסלולאריים שלהם. אחרי מספר שבועות שהסרטון עבר בכל העולם הסתבר שמדובר במזימה של חברת T-mobile, מפעילה סלולארית בינלאומית.

ההקשר היה פנטסטי - תקשורת בכל הרמות האפשריות: הריקוד כסימבול אוניברסאלי של "שפה", על אחת כמה וכמה ריקוד בתחנת הרכבת המחבר בין עוברי אורח זרים כביכול, וכמובן החיבור החזק בין כל משתתפי הדיון הווירטואלי - "מבוים או לא מבוים?" שנוצר במיליוני תיבות מייל בעקבות הפרובוקציה.

הסרטון הזה כמו עוד רבים וטובים יצרו יחד ובמקביל את ז'אנר ה flash mobbing שהשכיל להפתיע את כולנו שוב ושוב, עד שהפך למיינסטרימי לא פחות מפרסומת לאבקת כביסה בערוץ 2.

והנה הסרטון



הנוסחא שהפתיעה אותנו כל כך הפכה לסטנדרטית: חלוץ פוצח בשירה או ריקוד, שלשה סטטיסטים מצטרפים, ארבעה נוספים, שעד לפני רגע נראה היה שהם צופים מופתעים/ מוכרים בקניון/ דיילים בשדה התעופה, נחשפים כחלק מהלהקה עד שלבסוף יוצאים כל חברי הלהקה מהמסתור והקליפ מסתיים בקרשנדו אדיר של 20 - 60 רקדנים וזמרים.

ברבע האחרון אפשר לנחש מי עומד מאחורי האירוע ואם יש גורם עם עצבים יותר חזקים ויותר סבלנות, הוא נשאר חסוי וחי לו במחתרת עוד שבוע שבועיים עד שזהותו מתגלה בבום ענקי שנוצר מיצר הרכילות, הרצון להיות הראשון שרואה וכמובן יצר הוויכוח והרצון לצאת צודק..

במשך שלש השנים האחרונות עלתה המדיה החברתית על גדותיה במתיחות מסוג זה. קילומטרים וקילוגרמים נכתבו על הרעננות וההומור ביכולת של מפרסמים לרדת מהמדיה הקונבנציונלית אל מחתרת חיננית ומגרה זו.
חבל רק שהבדיחה סופרה כל כך הרבה פעמים שאפילו כהי החושים ורפי הזכרון מבינינו הפכו אדישים כלפיה.

עובדה שבימים האחרונים כולנו מעבירים בעצלנות מה את הקליפ האחרון של T-mobile שמציג take-off על החתונה המלכותית ההולכת וקרבה.
בקליפ ניתן לראות חתונה בה משתתפים כפילים של כל משפחת המלוכה המורחבת כשהם שרים ורוקדים לאורך מסלול של כנסיה שהיא עצמה כפילה של ווסטמיניסטר - אבי.

המתיחה נפרמת ב-2 השניות הראשונות כשמיד ברור שמדובר בחיקוי ולא במציאות, ומאותו רגע אומר לעצמו הצופה "זה בוודאי עוד flash mobbing של טי מוביל. טוב, נו אעביר את זה הלאה או אשתף בפייסבוק".

אפשר לומר ששיבה פתאומית קפצה על אמצעי המדיה הזה שהיה עד לא מזמן ההבטחה החדשה והצעירה של תקשורת מוניטין וויראלית. אמנם עדיין כולנו עושים את זה ואפשר לזהות מיליוני כניסות לקליפ, אבל שני דברים ברורים: האחד הטיזר של החתונה המלכותית הוא מקדם הקלקה חזק ביותר והשני כיום קל יותר להגיע למיליוני הקלקות מאשר לפני שלש ארבע שנים בגלל ריבוי ממשקי המדיה החברתית. מה שקובע זה איכות הריגוש ולא הרייטינג, ההשערה שלי היא שקליפ זה פחות יגרום לעולם ליפול בזרועותיה של T-Mobile מקודמיו.

ואגב, דווקא cover נוסף מיני אלפים של השיר bad romance של ליידי גאגא מביא התיחסות מרעננת ומקורית לחתונה של קייט וויליאם: קליפ שבו הגברים מאוניברסיטת St. Andrews (the other guys) - בה למדו ונפגשו קייט וויליאם שרים את שירם של כל מי שהפסיד את ההזדמנות לצאת עם קייט. למרות ואולי בגלל ש bad romance הפך להמנון החיקויים הכי שגרתי ביו טיוב ובמסיבות משרד, הוא מצליח להצחיק. וזו הוכחה לכך שכשהסיפור אוטנטי (רצינו אותה אבל אכלנו אותה) אי אפשר לעמוד בפניו.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    חבל
    מורן 28/11/2011 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהבתי דווקא, אבל הסרטון חתונה ארוך מדי ופשוט עברתי לסוף, רעיון נחמד אמנם.
    סגור
  • 5.
    (ל"ת)
    לא מבינה כלום 30/04/2011 23:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שוב היא מוכיחה
    לא מבינה כלום 30/04/2011 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פלאש מוב זו טכניקה. המסר = האסטרטגיה היא life's for sharing אנחנו בעידן הומופייסבוק - כולם משתפים כל דבר, בכל טכנולוגיה אינטרנט - סלולר - פנים אל פנים. חבל שבתור פלנרית לא התייחסת לאסטרטגיה. חבל שאין פלנר בארץ שיכול לחשוב על אסטרטגיה. דרך אגב, תחנת הרכבת ליברפול, לא נמצאת בבלגיה והפרסומת של בית המלוכה היתה טייק אוף על סרט ויראלי מחתונה אמיתית, סתם דברים - עובדות אני חושב שקוראים לזה שאנשי פרסום צריכים לפעמים לבדוק. והפרסומת הזאת הייתה פרסומת מההתחלה אף אחד לא שאל אם היא אמיתית או לא מכיוון שהיא עלתה עם לוגו של t mobile
    סגור
  • 3.
    כמה מנותקת
    דיאנה 28/04/2011 08:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתזמון מושלם בביצוע מרהיב עשו בטי מובייל טייק אופ על אחד הסרטים הויראליים הטובים והפופולאריים שנעשו. הסרטון ה״מיושן" עשה כבר מעל שלוש עשרה מליון צפיות. אבל זה לא מונע את הקשקשת של הפלנרית . עד מתי?
    סגור
  • 2.
    כמה אפשר עוד לשמוע את הקשקושים שלה?
    ss 27/04/2011 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "אסטרטגית המיתוג" עלאק
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    חייב להגיד משהו
    מובי 27/04/2011 21:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עטרה. הכתיבה שלך זה "מסר מזדקן". 1. מסר כשלעצמו אין לו שום חשיבות היום.. מזמן עברנו לדיאלוג / דו שיח / מסר דו צדדי / בעד ונגד.. 2. אילו היית עושה שיעורי בית היית מגלה שטי מובייל עשו רימייק לויראלי חתונות המפורסם..ניסיון "רכיבה" על ההצלחה של אותו ויראלי זה כל הסיפור... 3. נשבר כבר לקרוא את מכבסת המילים שלך. אנחנו באמת חיים בעידן אחר. את מנפחת מעבר לכל פרופורציה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות