יש לכם תכנית פריסת מדיה יחצנית? הקהל שלכם נמצא גם בחדשות המקומיות
הברנז'ה תוהה מה יקרה בשוק העיתונות המתעורר לחיים עם כניסתו של נוחי לזירה, הוצאת הדפוס של 'ישראל היום' מבית הדפוס של שוקן והניסיון של 'ישראל היום' להעביר את ההצלחה של מהדורת הפרינט לעולם האינטרנט. אבל יש חדשות אמיתיות ומסתבר שהן נמצאות דווקא בכבלים.
בואו נשחק רגע בנדמה לי. מרכז ההורות היוקרתי שבו מטפל המשרד שלכם משיק החודש פעילות ייחודית, שככל הידוע אין לה עדיין מתחרים. לכל הסופרלטיבים שיח"צן מתחיל אוהב לפזר ביד נדיבה בקומוניקטים שלו - חדשנית, ייחודית, חסרת תקדים, בלעדית וכן הלאה - יש הפעם קבלות.
תכנית יחסי הציבור מול המדיה נראית אתגר פשוט. כתבי מדורי התרבות, המשפחה והכרוניקות בעיתונים ובמגזינים המובילים, כבר הבטיחו התייחסות. ביקורי התנסות לבלוגריות פופולאריות וילדיהן יתנו בשלב ראשון מענה הולם לחשיפה באינטרנט.
אבל אתם לא מוכנים להסתפק רק בזה. אתם רוצים להביא את הלקוח שלכם אל הארץ המובטחת, אל המקום שיהפוך אותו בבת אחת לשיחה. במילים אחרות, אתם רוצים את הלקוח שלכם בטלוויזיה, אבל לא בפלטפורמות רוויות תוכן שיווקי.
אם המנכ"ל של מרכז ההורות סוחב סיפור חיים מהפך קרביים, אם הפעילות החדשנית מבוססת על מחקר מדעי פורץ דרך, אם שרה פיילין תעצור לביקור קצר במהלך ביקור הבזק שלה בארץ - אז האתגר - אתם אומרים - איננו מסובך.
מהדורות החדשות של כל הערוצים יגלו עניין בסיפור שנשווק להם: אם לא ערוץ 2 - אז ערוץ 10, אם לא 10 - אז 1, ואם כל המהדורות המרכזיות יפגינו כתף קרה משולשת, נפנה אל מהדורות הלילה, תכניות הבוקר, חמש-עם, שש-עם וכל יתר החיות במחול החד-גדיא התקשורתי. אין בעיה.
אז זהו, שיש בעיה. בעצם פספוס. ההיצמדות הפאבלובית של תכנית פריסת המדיה היחצנית למחרשת החדשות התלת-ערוצית, מדלגת על הפלטפורמה הטלוויזיונית החדשותית ההולמת ביותר את האינטרסים העסקיים של הלקוח שלכם - מהדורת החדשות המקומיות המשודרת בכבלים ובלוויין מדי ערב ב-18:30.
מדובר על מהדורה שמציגה את הפנים האמתיות של ישראל ולא רק את האקטואליה של מדינת תל אביב. המהדורה אמנם ללא 'אולפן דינאמי' אבל עם צוות דינאמי שמביא סיפורים נוגעים הנמצאים מתחת לראדאר של המהדורות הגדולות ואולי יש לומר - המנומנמות.
חדשות ללא טאלנטים עם חוזים שמנים, אלא עיתונאות רזה עם סכין בין השיניים. דווקא עובדת היותן אנדרדוג הנמצאת אי שם בסוף בשרשרת המזון של היחצנים ויועצי התקשרות, הופכת אותן לאוקיאנוס כחול ונטול ספינים מעייפים בסגנון 'ביבי טורס' שבתוספת הרצון העז להוכיח כי יש מקום לחדשות מקומיות בביצת התקשורת הישראלית וכתבי שטח צעירים שאינם מעונבים ורהוטים בצורה דידקטית מתנשאת, דווקא מוסיפים למימד הסטארט אפיסטי שלהם והופכים אותם לאופציה מעניינת בהרגלי הצפייה של הישראלים.
המהדורה שחזרה לחיים אחרי תרדמת ממושכת תחת השם 'חדר החדשות', מופקת ב-6 גרסאות שונות לפי פילוח גיאוגרפי, כאשר הסיפור המקומי המעניין של היום חוצה את כל המהדורות ומשודר מחוף אל חוף. אי שם בקצה השלט ערוץ 98 ב-HOT וב-yes, אבל גם בערוץ HOT3, רגע לפני חדשות הבידור של ליאון רוזנברג.
היא מתמקדת בתכנים שאינם זוכים לחשיפה בערוצים המרכזיים אבל כאלה שרלוונטיים לחייו של הצופה לא פחות ולפעמים אפילו יותר. ממכת הפריצות המסתורית שפוקדת את אחד היישובים באזור ועד השפעת השינוי בהסדרי הרישום לבתי הספר היסודיים על שוק הנדל"ן בעיר. מפסטיבל הבומבה-בלה בראשון לציון ועד המבחנים ל'רקדן נולד' בכפר סירקין.
העברת ההפקה מרשות השידור וערוץ 1 לחברת ההפקות של רם לנדס 'קודה תקשורת', מהאנשים היותר מחוברים לעשייה חדשותית טלוויזיונית, הכניסה במהדורה חיים חדשים. הדבר היחיד שמזכיר עדיין את ערוץ 1 הוא ההעדר פרסומות או פרומואים מייגעים.
אולי כש'קירשנדון' (מוטי קירשנבאום וירון לונדון) ועודד בן עמי יוצאים לפרסומות, תקפצו לבקר אותם. אולי תגלו שלפחות במאזן השש-עם חמש-עם, שש וחצי שווה יותר. גם אנחנו התל אביבים המסגורים בעצמם צריכים לעיתים להוציא את המשקפת ולחפש אוקיינוסים חדשים ורחוקים.
במילים אחרות, בעוד שבערוצים 2 ו-10 מתלבטים איך להתמודד עם המעבר לרישיונות ואיבוד האפיקים הכה מזוהים, יתכן כי החדשות המעניינות של ישראל נמצאות דווקא במקום אחר על הממיר ולא היכן שכולנו מחפשים.
גילי כהן הוא יועץ תקשורת ומבעלי גיל-עד תקשורת וקבוצת G-GROUP
- 7.ג. 05/05/2011 13:59הגב לתגובה זוכל הכבוד.
- 6.שרון 05/05/2011 11:13הגב לתגובה זולפעמים הקהל שלך לא נמצא בחדשות 2, אלא דווקא במקומון השכונתי שלך. כמו שהארץ זוכה לחשיפה של 7%, אבל הקהל שהוא פונה אליו מתאים בדיוק למותג ב.מ.וו ויגואר, שדווקא לא מפרסמים ב'ישראל היום' עם 37% חשיפה. יחצן טוב, כמו אגב איש פרסום טוב, צריך לדעת בדיוק איפה הקהל למוצר שלו.
- 5.המהדורה המקומית של חדשות הדרום גרועה יותר ממה (ל"ת)אחת שיודעת 05/05/2011 08:29הגב לתגובה זו
- 4.יועץ 05/05/2011 00:43הגב לתגובה זוכל יחצ"ן ודובר ויועץ רוצה ללכת קודם כל למקום שיש בו רייטינג. אם החדשות המקומיות יביאו מספיק חשיפות, רייטינג וצופים ויעוררו באזז, היח"צנים יגיעו גם אליהם באופן טבעי. ראיה שדורשת מהם לעשות איזו אפליה מתקנת על חשבון גודל החשיפה, היא מעט תמימה ומלאכותית. בהצלחה לחדשות המקומיות.
- 3.ה.מ 04/05/2011 16:33הגב לתגובה זותודה רבה על האינלייט.
- 2.אין בעיה או יש בעיה? (ל"ת)לורה 04/05/2011 16:29הגב לתגובה זו
- 1.צודק, טור טוב (ל"ת)תיקי 04/05/2011 15:34הגב לתגובה זו
- קומוניקט לא רע, אבל עדיין קומוניקט (ל"ת)As 04/05/2011 15:56הגב לתגובה זו