דעה

ניתוח קמפיין: בר רפאלי כקיצור דרך דורסני -'טחינת הנסיך'

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת לפרסומת של טחינת הנסיך
עטרה בילר | (48)

לפני מאה שנה, במקביל לצמיחה של הפסיכולוגיה הביהביוריסטית והפסיכואנליטית, הבינו מפרסמים שהמוח עובד באופן מפתיע ולא הגיוני בעליל. תובנה זו שלחה אותם להתנסות ולשחק עם עולמות של אסוציאציות, הזדהות ודימוי. הנוסחה שהצמידה אשה יפה לבקבוק משקה למכסה מנוע של מכונית ספורט אדומה - לא הכזיבה. קישור המותג לבלונדינית התורנית יצר האצלה של הבלונדינית על המותג.

מהמותג, גם אם רצינו, כבר לא יכולנו להשיל את הבחורה בדימיוננו. ואז, אם אנחנו נשים - אנחנו רוצות להיות היא, ואם אנחנו גברים - אנחנו רוצים אותה. וכדי לממש זאת צריך לעבור דרך אולם המכירות של המכונית או לשתות את המשקה.

יש בי המון חמלה לתהליכים לא הגיוניים מסוג זה. זה מזכיר לי בכל רגע נתון, כמו בשירו של סטינג, כמה שבריריים אנחנו. כמה לא הגיוניים ומונעי רגשות אנחנו. וזה יפה ותמים ובכלל לא מעצבן, אלא אם כן מנסים להעתיק את זה 100 שנה מאוחר מדי. אולי 50.

הפרסומת של טחינת הנסיך עם בר רפאלי משקפת העדר דמיון, חזון ובעיקר העדר כל אומץ שיווקי. אין בה גרם של מקוריות - לא הרעיון של להביא את בר, לא סיפור העלילה ולא השתלבות הטחינה או הנסיך כמותג - בסיפור.

רואים את בר מסתובבת רק עם חולצה ארוכה בדירה שבה גבר שוכב במיטה, רמיזה מינית שנועדה לייצר תשומת לב שלא קשורה לכלום וללא שום כיסוי. העיקר הפרובוקציה. כולה עוטה סוד ועורמה לצלילי מוזיקה קלאסית שמנסה לשדר ערך של יוקרה (שגם הוא אינו קשור לטחינה), כשמסתבר לנו שהיא בעצם זוממת לאכול את הטחינה בצורה מפתה עד כדי גיחוך תוך כדי לקלוק האצבעות, בין לבין צחקוקי "סידרתי אותו".

כוונת המשורר ברורה לחלוטין - כולנו נחסיר פעימה מבר שמלקקת את האצבעות, מעדיפה את הטחינה על הגבר במיטה או שבכלל היא גם מעדיפה שלא לגלות לו שיש לה טחינה הכי טובה ואולי בגלל זה היא אוכלת אותה בשקט בשקט בגינה? נכון שזה נורא לא משנה? נכון שבשני המקרים זה לא אמין, במיוחד שכמות הטחינה בכלי מספיק לגדוד ואין שום רמז למחסור כלשהו? נכון שזה קצת העתקה ממילקי ששם מאד ברור שמילקי אחד במקרר זו כן סיבה למריבה?

יחסית לאייטמים של בר רפאלי בין אם מדובר בפרסומות של פוקס או בהופעות אורח שלה בתכניות כגון האח הגדול, שבכולן היא חיננית ומתוקה וסקסית להפליא, הופעתה בפרסומת טחינת הנסיך עלובה וזולה, כפי הנראה בשל בימוי חסר מעוף ואילוץ התסריט.

מה שברור זה שאסטרטגיה אין אבל מישהו החליט לעשות קיצור דרך דורסני, כזה שרומס כל מה שהוא רואה בדרכו - כולל כל מחשבה על בניית מותג בעל זהות וקונספציה. השאיפה לחבר את המותג עם בר רפאלי היא פאטתית גם בגלל חוסר הקשר המשווע שלה לתסריט ושל התסריט לטחינה ולמותג הנסיך שידוע, אגב, כמותג מצויין. אולי אפילו פרזנטורית פחות מוכרת היתה עושה טוב יותר לזהות המותג שעד כה לא סבל משום יומרנות.

מה שעצוב זה שאני סמוכה ובטוחה שכרגע המכירות של טחינת הנסיך מרקיעות שחקים ומישהו שם שקורא שורות אלו חושב שאני טועה ובגדול. הערכתי היא שניפגש עוד חודשיים שלושה ונראה אם מישהו זוכר משהו על טחינת הנסיך. אפילו את בר רפאלי עם חולצה בלי מכנסיים, על רקע אין סוף תמונות שלה בבגדי ים ובבגדים תחתונים, אין שום סיבה שנזכור. והבחור? לא פלא שהוא ישן לו שם בלי שבר או הטחינה ידירו שינה מעיניו ויפריעו את מנוחתו.

תגובות לכתבה(48):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 40.
    פאדי 17/10/2011 11:26
    הגב לתגובה זו
    א: טחינה אינו מאכל בוקר ( אלא אם הוא נכנכס בעשיית החומוס , ואז זה לא רלוונטי) ב. בטוח לא מוגש למיטהולא כך אוכלים אותו.. המסר חלש ( בעצם אין מסר) רואים שמי שעשה את הסרט התלהב מזה שבר הסכימה לבוא ושכח את המוצר ומהותו. חבל.
  • 39.
    יואל 12/05/2011 00:00
    הגב לתגובה זו
    הקשר היחיד בין בר לטחינה זה לאונרדו. קצת דאבל מינינג אנשים, תהיו קלילים.
  • 38.
    NIMROD 11/05/2011 18:29
    הגב לתגובה זו
    עושה רושם שאת אשת דעה וטעם. מחזק.
  • 37.
    ירדן שנתיים בצבא 11/05/2011 09:12
    הגב לתגובה זו
    מה שהיא מוכרת לא קונה בגלל המשתמטת בר רפאלי
  • 36.
    יוסי 10/05/2011 23:33
    הגב לתגובה זו
    אחלה פרסומת חרא של כתבה
  • 35.
    אלמוג דביר 10/05/2011 20:36
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין איך משרד פרסום קטן שאמור להיות עם הכי הרבה קריאייטיב ומעוף, יוצרים ללקוח כזה קמפיין. ראבק !!! בעשירית עלות הייתם יוצרים תוצאה טובה יותר, ושלא יגידו כל הצקצקנים שאם מדברים עליך סימן שהצלחת !!! ממש לא !!!! אם אומרים עליך כאלו דברים, אתה ממש במצב רע. במצב הזה או שהלקוח אדיוט או שהמשרד פשוט "עשה קופה יפה" על הלקוח המסכן שלו. פשוט חבל
  • 34.
    גיא 10/05/2011 19:26
    הגב לתגובה זו
    עובדה שמדברים על הפרסומת ועוד מראים אותה פה למי שלא ראה- איזה זמן פרסום: פרייסלס... מסכים שבאותה מידה בר היתה יכולה לעשות מקלחת של טחינה כי התסריט לא חשוב וגם האסטרטגיה היא בסיסית לגמריי: בר רפאלי מפרסמת אותנו! לכן אתם תקנו!
  • 33.
    כתבה מצויינת!! (ל"ת)
    לא להיכנע לבהמיות! 10/05/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    חיים 10/05/2011 09:41
    הגב לתגובה זו
    תיפולנה ברשת.
  • 31.
    חיים 09/05/2011 23:11
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה קנאה בבלוג הזה, ששיבשה את דעת הכותבת..
  • 30.
    ליאור 09/05/2011 20:06
    הגב לתגובה זו
    מכוערות,בד"כ זקנות מעל גיל 60 וקנאיות. כל מה שבר מוכרת אני קונה.
  • 29.
    אלון פורת 09/05/2011 17:58
    הגב לתגובה זו
    שנון ומהוקצע,כל הכבוד.
  • 28.
    גם אני מצטרף למצדדים בפרסומת המקסימה !! (ל"ת)
    רוני 09/05/2011 13:33
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    בליל של שטויות ! פרסומת יפהפיה ! אני קונה ! (ל"ת)
    שלומי 09/05/2011 12:18
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    יואב 09/05/2011 09:11
    הגב לתגובה זו
    ולא בכדי. הרגש גובר על השכל.זוהי עובדה שאין לה עוררין. אלא מאי? אשה יפה מרחיבה את דעתו של האדם. לכן פרסומת מעין אלו.מגבירות את המכירות. למרות "שבאוסול" הן מטומטומות לגמרי.
  • 25.
    דניאל 09/05/2011 08:49
    הגב לתגובה זו
    כל התיאוריות והפסיכולוגיה בגרוש של "מביני דבר" בטלות בשישים.
  • 24.
    עטרה את בשנות ה 50 ! לי זה עשה חשק לטחינה ממש (ל"ת)
    עדי 09/05/2011 08:44
    הגב לתגובה זו
  • 50???? לי היא נראית מעל 60!! (ל"ת)
    ליאור 09/05/2011 20:07
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אני ישר קניתי את המוצר !! כניראה שזה עובד ! (ל"ת)
    דן 09/05/2011 07:32
    הגב לתגובה זו
  • חלי 09/05/2011 08:46
    הגב לתגובה זו
    זה ממש עשה לי חשק. מה שאומר שכמה שלומדים שיווק ופירסום כדוגמת עטרה ביחלר יש שינויים ודברים עובדים ההיפך מכל מה שלמדת ולימדת !
  • 22.
    חני 09/05/2011 03:53
    הגב לתגובה זו
    דוגמנית אמורה להיות הרקע ולא המוצר עצמ. היא משדרת זולות, ריקנות ושום כלום קשר למוצר ברקע. לדעתי זה פספוס פרסומי. וחוץ מזה שהיא בזמן האחרון משדרת זולות ולא "אשה"ת סכסיות וכו'. יש קוו דק מאד בין להיות סכסית ולהיות זולה. אסתי גינזבורג עם כל גילה הצעיר-מאד סכסית באודם על שפתיה. בר רפאלי-נחמדה כן אבל לא סכסית.
  • ואת קנאית שלא יודעת לפרגן. (ל"ת)
    ינאי 09/05/2011 12:19
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    ברק 09/05/2011 00:29
    הגב לתגובה זו
    הבעיה מתחילה עם שם המוצר 'טחינת הנסיך' זה פשוט מגוחך! כן מי שתאכל מהטחינה שלהם תתחתן עם נסיך ולא סתאם נסיך אלא אחד עם קול עמוק וממש לא נעים לאוזן וגם לא ניראה מהשהו כבר עדיף צפרדע! היה עדיף להם לקרוא למוצר ,והטיפ הזה שווה הרבה כסף, 'טחינה זהב' או 'טחינה יהלום' זה היה מוכר הרבה יותר טוב!
  • 20.
    ישראל 08/05/2011 21:09
    הגב לתגובה זו
    אך למה סוגדים לה יותר מדי ?
  • 19.
    חבל רק שהכתבה עושה פירסומת בעצמה - הפוך ! (ל"ת)
    א 08/05/2011 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    היא נראת בדיוק כמו שלטחינה הנסיך יש טעם. (ל"ת)
    אורי 08/05/2011 15:42
    הגב לתגובה זו
  • טחינת הנסיך הכי גרועה - למבינים (ל"ת)
    בארכה 09/05/2011 18:03
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    וואלה 08/05/2011 15:10
    הגב לתגובה זו
    ניתן האות לטחינת הנסיכה (use KY)
  • 16.
    עדי 08/05/2011 14:55
    הגב לתגובה זו
    היא נראית קצת משוגעת
  • דודי 08/05/2011 17:23
    הגב לתגובה זו
    היא יפהפיה והיא נראית אחלה בנאדם
  • 15.
    יגאל 08/05/2011 14:50
    הגב לתגובה זו
    יפה ומעניינת.
  • 14.
    מוטי 08/05/2011 14:03
    הגב לתגובה זו
    יכול להיות שבר משתמשת במותג כדי לרדת לעם? יכול להיות שבתהליך מחושב מראש שהתחיל באח הגדול וממשיך בטחינה, בר מחפשת סוג של חיבור לעמישראל? נראה לי רעיון מוזר אבל זו הסיבה היחידה שמצאתי.
  • רק בשבילך:כסף,כסף,כסף. (ל"ת)
    סיבה נוספת 08/05/2011 19:37
    הגב לתגובה זו
  • מוטי 09/05/2011 10:54
    מה שקורה עכשיו למותג שווה הרבה יותר. בר יודעת מה היא שווה. ולכן שוב: למה היא היתה צריכה את זה?
  • 13.
    ל-8 08/05/2011 14:03
    הגב לתגובה זו
    ...נסחפת קצת, לא? ביומיום ברחוב אתה רואה נשים יפות יותר ממנה (לא כל שכן גם בלי איפור)... עוד בעיקר שבפרסומת הזאת היא בכלל לא מושכת...אדרבא, אני צריך ויאגרה אחרי זה.....
  • 12.
    דני 08/05/2011 14:00
    הגב לתגובה זו
    קרדיטים - לא רק על עבודות מצטיינות וזכיות. גם על עבודות גרועות, נצלניות, דורסניות. ניתוח קמפיין אינו הופך אותך לאובייקטיבית חסודה. נהפוך הוא: צעקי בקול רם את האחראים לבזיון. זה גם יקנה את ממד ההגינות לניתוח שלך.
  • מד מן 08/05/2011 20:54
    הגב לתגובה זו
    וואלה? ניחא היו בעלי המפעל עושים את זה עוד היה ניתן איכשהו להבין את זה,אבל אשכרה משרד פרסום?! לא יכול להיות
  • 11.
    יפה כתבת, אכן קליפ ללא מעוף ומיושן. (ל"ת)
    יגאל פוירשטיין 08/05/2011 13:19
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    עוד מותג שאותר עליו בגלל המשתמטת בר רפאלי (ל"ת)
    צבי 08/05/2011 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אפי 08/05/2011 11:41
    הגב לתגובה זו
    נראה שלא איפרו אותה
  • 8.
    אמיר ג 08/05/2011 11:39
    הגב לתגובה זו
    בתוך ים הפרסומות שסובלות מאובר דוז של קריאייטיב או הפקה(סלקום, דואר, אלעל) או סתם תסריט מופרך שכתוב רע, הנסיך בחרו ללכת על פרסומת כייפית, בנאלית, סקסית ונעימה, כזאת שאף גבר לא יעיז לזפזפ בזמן שידורה. נכון אין פה שום אמירה מיתוגית/מיצובית אבל יש כאן הארדסייל ושיווק נפלא ובנינו קצת נמאס מפרסומות שמוכרות לנו סיפור וערכים של מוצרי צריכה... מחכה לראות את בר שולפת סמארטפון מהXXX שלה :)
  • 7.
    "הנסיך" בלי לקשר לחתונה המלכותית? פספוס (ל"ת)
    יפעת ג 08/05/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    פרפר כחול 08/05/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
    הדוגמניות החמודות הן עמך ישראל. אבל מה לעשות שיופיין של בר ונינט מנה להן אינטליגנציה עיסקית נדירה...
  • 5.
    קשה ומצער להאמין שדברים כאלה עדיין קיימים (ל"ת)
    יעל 08/05/2011 11:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הפרסומת הזו היתה הרמה להנחתה בשבילך (ל"ת)
    שחף 08/05/2011 11:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחת שיודעת 08/05/2011 11:04
    הגב לתגובה זו
    אסטרטגיה צריכה להיות לטווח הארוך אחרת זה בזבוז של כסף (במיוחד בתעריף של בר). לא ראיתי קמצוץ של יצירתיות או סיבה לזכור את הפרסומת הזו.
  • 2.
    אחד הקמפיינים הגרועים ביותר שעלו על המסך (ל"ת)
    מר קטינג 08/05/2011 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זהו, תחילת הסוף של הקריירה, איפה אימא ציפי?? (ל"ת)
    יקי 08/05/2011 10:33
    הגב לתגובה זו