קרח לאסקימוסים - אפשר לעשות יח"צ לכל דבר? תלוי
דיון שהתחלתי השבוע בקבוצת
המתנגדים לדעתי תהו למשל האם אנשי יחסי הציבור מסוגלים ליחצן בשר לא כשר אל מול קהל חרדי? או האם ניתן לעשות יחסי ציבור לנאציזם אל מול קהל יהודי? ועוד ועוד. אגב, לפני עשרות שנים המחשבה שערבים יצליחו לעשות עבודה תקשורתית מול יהודים בצורה כזו יעילה הייתה גם היא אינה ברורה מאליו, אע"פ שגם בעבר הרחוק היו להם כמה הצלחות.
מיותר לציין, שכשמגיע לקוח חדש למשרדכם מטרת הפעילות היא לקדמו, ולכן מראש אין טעם לעשות יחסי ציבור לבשר חזיר מול קהל חרדי ועבור הקהל החרדי. מאידך, אם נכניס למשל אייטם בעיתון חרדי על מכירת בשר החזיר ונצליח לעורר מהומה שתייצר כמה מחנות אז כנראה שנצליח לקדם את המותג. כפי שציינתי מלכתחילה, אפשר לקדם כל מותג אבל אין טעם לעשות זאת מול ועבור כל קהל, כי הדבר לא ישרת את הלקוח.
פשטות: להפוך את המוזר, למוזר יותר.
כשמדובר במוצרים שקשים לשיווק תקשורתי אז הדבר העיקרי שנדרש הוא פתיחות מטעם הלקוח ונכונות לאפשר לנו להוביל אותו, לצד יצירתיות של איש יחסי הציבור. וליצירתיות אין גבול כמובן. למעשה, לפעמים לא צריך להיות חכם גדול כדי לממש יצירתיות שכן זו מבוססת על הפרמטרים השגרתיים עליהם בנוי כל תוכן "מעניין", פשוט, צריך לגרום לפרמטרים האלו להתבטא בצורה חזקה יותר.
תעוזה, היא התכונה היחידה שאתם צריכים כדי לבטא את היצירתיות שלכם. תעוזה לחשוב, תעוזה להציע בישיבה המשרדית כל רעיון שעולה לכם (לשם כך מיועדות הישיבות הללו) לראש מבלי להירתע שאולי חבריכם לעבודה יחשבו שהוא טיפשי (הרי שהגבול בין יצירתיות לטיפשות נקבע רק לאחר המעשה), פשוט צריך להעז.
אם תבוא חברה לייצור קיסמים, אציע לה לעשות תערוכה של מכוניות בנויות מקיסמים או לבנות בניין ענקי מאותם הקיסמים כ-50 מטרים מערוץ חדשות זה או אחר. אם תבוא חברה שמוכרת מלט לבניית בניינים, אציע לה לבנות 30 מבני בזק בתל אביב במהלך הלילה כמחאה על מחסור בדירות לכל דורש. אם תבוא חברה שמוכרת שמפו, אציע לה לייצר קיר ענק שעשוי משער נשי, אם יבוא אליי ספר שכונתי אציע לו לקיים תחרות קרחות, ועוד ועוד ועוד.
כמובן שאלו רעיונות שדורשים חשיבה עמוקה יותר ברגע שיגיע לקוח זה או אחר ואין זה אומר שאוכל להמציא את הגלגל כל שבוע, אבל אולי כל חודש וקצת. יתרה מזאת, אין זה אומר שבזכות פעולות אלו בלבד המותג ייצר הכנסות נוספות כי מעבר ליחסי ציבור יש עוד המון פרמטרים שמשפיעים על ההכנסות כמו שירות לקוחות, מערך מכירות, פרסום ועוד. אבל זה בהחלט אומר שהפעילות תסייע למטרה שהוגדרה ושליחסי ציבור אין גבולות כי גם לדמיון אין גבול! בהצלחה!
לתלונות, הצעות וגידופים:[email protected]
- 1.מקסים! (ל"ת)רעות 18/05/2011 14:29הגב לתגובה זו