רבעון חלש לאל על: הזינוק במחיר הדלק הסילוני הוביל להפסד של 43 מיליון דולר
חברת אל על פרסמה הבוקר (ד') תוצאות כספיות חלשות לרבעון הראשון של שנת 2011. מנכ"ל החברה אליעזר שקדי חתום על הפסד של 42.9 מיליון דולר ברבעון ברקע לזינוק חד של 39% במחיר הדלק הסילוני, שחיקת שער החליפין של הדולר, עיתוי חג הפסח והתגברות משמעותית בתחרות.
את הרבעון הראשון של 2011 חתמה אל על עם הכנסות של 425.2 מיליון דולר, עלייה זניחה לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, ברבעון המקביל חל חג הפסח ברבעון הראשון של השנה, ולכן ההשוואה אינה אמיתית מאחר וחג הפסח מאופיין בתנועה מוגברת של נוסעים.
הדוחות הכספיים של אל על מספקים הצצה לענף התיירות בישראל. ברבעון הראשון של השנה עברו בנתב"ג 2.3 מיליון נוסעים, 4% יותר מאשר ברבעון המקביל. עם זאת, שיעור המטען המוטס ירד בכ-4% והסתכם ב-77,900 טונות.
שיעורי התפוסה של אל על בטיסות הנוסעים עמד ברבעון הראשון על 76.7%, זאת לעומת 81.2% ברבעון המקביל אשתקד. נתון זה גבוה מאשר חברות התעופה הזרות שבהם שיעור התפוסה עמד על 70.6%.
בשורה התחתונה, חברת אל על מסכמת את הרבעון עם הפסד של 42.5 מיליון דולר, זאת לעומת הפסד של 16.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הסיבה המרכזית לכך הוא גידול של כ-11% בהוצאות ההפעלה שעמדו על 403.4 מיליון דולר.
עיקר הגידול נבע מעלייה בהוצאות על הדלק הסילוני שעמדו על 147.3 מיליון דולר (129.1 מיליון דולר ברבעון המקביל). התוצאות היו יכולות להיות קשות יותר מאחר ופעולת גידור שביצעה החברה הניבה לה הכנסות של 15.5 מיליון דולר.
אליעזר שקדי מנכ"ל אל על ציין כי "אנו פועלים כיום בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות, בארץ ובעולם ובמסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום ההוצאות, לרבות הקטנת צי המטוסים צרכני הדלק הבזבזניים והגברת החדשנות הטכנולוגית שברשותנו".
לדבריו, "אנו נוקטים בצעדים לעידוד המצוינות ושיפור המכירות בארץ ובעולם, שמטרתם להגדיל את הכנסות החברה בהמשך השנה, תוך התמודדות מול התחרות המחריפה בשוק".
- 14.שקדי - את התוכנית עושים לפני הדוחות לא אחרי.. (ל"ת)ירון 07/06/2011 03:37הגב לתגובה זו
- 13.עטיה 07/06/2011 03:36הגב לתגובה זואודות לדלק, איפה כל ההפרש ל 43 מיליון ???? אנשים לא מטומטמים! יש בעיה חמורה בחברה ויש לטפל בבעיה
- 12.מיקי 27/05/2011 19:21הגב לתגובה זויש. גם רבעונים כאלה.
- 11.גולש 25/05/2011 12:13הגב לתגובה זולפני ארבעה חודשים רציתי לטוס עם גלשן בטיסת אלעל ורצו ממני 400$ נאלצתי להשאיר את הגלשן בשדה ולקנות שם גלשן בדקתי את הנושא ומסתבר שרק אלעל גובים כאלו סכומים מופקעים אז שימשיכו להפסיד עם המנכל המעפן הזה
- 10.אבי 25/05/2011 11:23הגב לתגובה זועד שלא תתפטר מיוסי לוי וחבורתו לא יהיו רוחים
- 9.מפקד חיל האויר בדימוס, לא סתם איש צבא! (ל"ת)לירון 25/05/2011 11:04הגב לתגובה זו
- 8.גועל 25/05/2011 09:50הגב לתגובה זופשוט אין שום סיבה שחברה בהפסדים תשלם כ" כ הרבה למנהלים,אם כבר בונוסים אז בונוסים על הצלחה,בונוס כשמו ניתן על פעילות חיובית שמשפרת את החברה ותוצאותיה,פשוט יקרה פה מה שקרה בארה" ב שהציבור שילם על הפסדי החברות
- חברה תעופה אחת וככה 25/05/2011 10:40הגב לתגובה זוהקודם הם הודיעו על רווח תוך רבעון כאלה הפסדים?
- 7.תמים 25/05/2011 09:50הגב לתגובה זוסוגרים את סניף חיפה ע" מ שישאר כסף לבונוסים...
- 6.סונדרי 25/05/2011 09:36הגב לתגובה זושקדי חרט את הפרסומת אנשים אבל הוא לא יודע מה זה אנשים לא אכפת לו מאנשים אכפת לו רק מעצמו איך הוא מעיז לקחת 1.4 מיליון לחודש הוא והדרקטוריון מנותקים מהעובדים לא שמים עלהם לא יתכן שעובד אחד מקבל השלמת הכנסה והמנכ" ל 1.4 מיליון זה לא מחירי הדלק זה הרוח זהיא האיורה של חונטה צבאית שבאה לקחת את הפרורים ולהשאיר אדמה חרוכה כל דבר שהבורוביצים נוגעים מצליח רק לבורוביצים
- 5.איציק 25/05/2011 09:08הגב לתגובה זוהעשיה יותר חשובה לו מאשר כסף , תסתכלו 10 שנים אחורה ותבינו שבתעופה רק מפסידים
- 4.פיני והב 25/05/2011 09:00הגב לתגובה זוהאם לאור ההפסד המנכל יחזיר מענקים ובונוסים?בוודאי שלא כשמרויחים חוגגים וכשמפסידים שהציבור ישלם-אין שום קשר בין שכר לביצועים-המסקנה-הגבלת שכר הבכירים
- 3.מביאים איש צבא לנהל חברה ציבורית, מטומטמים! (ל"ת)Twit 25/05/2011 09:00הגב לתגובה זו
- 2.חיים 25/05/2011 08:43הגב לתגובה זושמפסיד מיליונים במשך 3 שנים ואחרי זה הולך למקום אחר שם ממשיך להפסיד.
- לחיים 25/05/2011 08:57הגב לתגובה זומדינת עולם שלישי האם יש לבוגר מצטיין במשפטים של אונ תא אפילו עם תואר דוקטור וללא קשרים להיות שופט? לא. האם מישהו מוכשר עם כמה תארים יכול להגיע למשהו פה? מנהל עם הרבה כסף? לא ולא.
- 1.עם השכר כמו שלו אין פלא שמפסידים (ל"ת)שכיר פשוט 25/05/2011 08:36הגב לתגובה זו