איפה היה הדיגיטל במקאן ושלמור לפני שנתיים - והיום?
הקונספציה של משרדי הפרסום הגדולים בנוגע להטמעת הדיגיטל לתוך המשרד קרסה והדבר בא לידי ביטוי בצורה מאד בולטת בתחרות הקקטוס האחרונה. חוץ ממקאן, אף אחד מחמשת המשרדים הגדולים, שבכולם התנהל כביכול בשנתיים האחרונות תהליך של הטמעת האינטרנט במשרד, לא הציג אפילו עבודת דיגיטל ראויה אחת.
אידיאולוג'יק, שהגישה עבודות אך ורק בקטגוריה אחת, הצליחה להגיע למקום שישי בדרוג כלל משרדי הפרסום ולצבור הכי הרבה נקודות בתחום הדיגיטל. מה זה אומר על משרדי הפרסום הגדולים שהטמיעו את הדיגיטל לתוכם? זה אומר שהם טובים ביחסי ציבור עצמיים ובאימוץ טרנדים רק מעל גבי העיתון, אבל הלכה למעשה אין להם באמת הבנה בעולם הפרסום המקוון.
היתה תקופה מסויימת שבה היה נראה שהמשרדים הגדולים מתייחסים לתחום הדיגיטל ברצינות והפעולות שלהם היו בכיוון הנכון. מקאן הקימו את מקאן דיגיטל כחברה עצמאית שהצליחה בצורה פנטסטית, לשלמור היה את Y&R שעשו דברים יפים מאד ולאדלר היה את גריי אינטראקטיב ששיגשגה. כל חברות הבנות הדיגיטליות האלה הצליחו כי הן היו עצמאיות ולמנכ"לים שלהן היה דו"ח רווח והפסד עצמאי עם מחוייבות אך ורק לדבר אחד - דיגיטל.
ברגע שראשי המשרדים ראו שהאינטרנט מתחיל להוות נתח משמעותי מהמחזורים שלהם והם הרגישו פתאום בטחון כי היו להם חברות מצליחות, הם התחילו לפעול ל'הטמעת האינטרנט' ואז התפוצץ לכולם הבלון הזה בפרצוף. איפה הדיגיטל של מקאן, אדלר ושלמור היה לפני שנתיים ואיפה הוא היום? הם פשוט לקחו ומחקו את הפעילות. איפה הדיגיטל המפואר שראשי גיתם מספרים עליו כבר שנתיים? מתוך 15 קקטוסים לא היה אפילו קקטוס אחד על עבודה דיגיטלית.
ההכרה שאידיאולוג'יק זוכה לה בחבי העולם באה לידי ביטוי לא רק בפרסים אלא גם בשורה התחתונה. בשנה האחרונה אנחנו עושים פרוייקטים רבים מחוץ לישראל. לפני מספר חודשים זכינו בתקציב הדיגיטל של קוקה קולה רוסיה ואנחנו בתהליכי עבודה עם לקוחות נוספים ברוסיה, ארה"ב, תורכיה ודרום אפריקה. בכל המקרים הפניות מגיעות אלינו מצד לקוחות או משרדי פרסום שנחשפו לעבודות שלנו ורוצים לעבוד איתנו.
בשנתיים האחרונות אידיאולוג'יק היא סוכנות הפרסום הקריאייטיבית ביותר בישראל אף משרד פרסום בארץ לא מתקרב לחדשנות הן הטכנולוגית והן הקריאייטיבית שאנחנו מציגים. בשנה האחרונה זכינו בעשרות פרסים בינלאומיים בתחרויות חשובות כמו Eurobest, webby, FAB, PIAF ועוד, אבל ההישג הגדול הוא שהיינו פינליסטים וזכינו בכל הפרסים האלה לא עבור קמפיין אחד אותו מיחזרנו לכל התחרויות אלא עבור 4-5 קמפיינים שונים (קוקה קולה, פריגת, אורנג' ועוד).
- 21.מבין עיניין 02/06/2011 18:16הגב לתגובה זוצודק דורון אבל גם הוא והשוץף שלו תורמים להרס התחום . ראשית מה יקרה אם מחר החברה המרכזיתתעזוב אותם . מי יש להם עוד? ןמעבר לזה החברה תוצאות שהם הקימו וובאימג' . מוכרים פרסום או מוכרים לידים?
- 20.סקרן 02/06/2011 14:01הגב לתגובה זורק כשפוטר שינה אג'נדה..
- 19.נמרוד מאי 02/06/2011 11:02הגב לתגובה זואני לא מבין למה אתם מלינים כאן על כולם ועל תוכן שיווקי ומה עם המצב הפוליטי? להלן תגובה נייטרלית - דורון וינון אנשי מקצוע מעולים וגם המתחרים לא רעים אבל הגיע הזמן להוריד היום את www.gettaxi.com :-)
- סוף סוף תגובה ראויה (-: (ל"ת)דורון טל 02/06/2011 11:26הגב לתגובה זו
- 18.אני 02/06/2011 10:07הגב לתגובה זוראשי משרדי הפרסום מתייחסים למדיה החדשה בפורמט של המדיה הישנה - קודם כל המשרד אחרי זה הלקוח, אין משרד פרסום 1 בבארץ שדואג קודם כל ללקוח ולא לבונוסים שיש לו או העמלות הגבוהות שהוא יכול לקבל במדיות השונות, ומכאן הם בונים את האסטראטגיה של הלקוח (איפה אני יכול להרוויח יותר)
- 17.רני 02/06/2011 01:02הגב לתגובה זומוזר שלקראת הורדת השאלטר נותנים לו במה לכתבה פרסומית מוזרה.
- 16.בפנים 01/06/2011 22:25הגב לתגובה זושטח פרסום + תוכן שיווקי+ במשרד + בבתיך +בבית מלון + דרושות
- 15.יויו 01/06/2011 18:41הגב לתגובה זואיזה פלצן מאוהב בעצמו, לא יאמן
- 14.יויו 01/06/2011 18:31הגב לתגובה זוהמשרדים הגדולים מעדיפים לחתוך קופון מפרסום בטלוויזיה. זה עדיין הכי רווחי והכי מקדם את המשרד. כל האינטראקטיב הזה- אולי רווחי אבל ים עבודה, המון מאמץ, טרחנות לשמה. לעומת זאת הטלוויזיה עדיין מדורת השבט, עבודה קלה, רווח גבוה, אפשר לחגוג.
- 13.שי 01/06/2011 16:11הגב לתגובה זומעבר לעובדה שהוא צודק במה שהוא אומר, ואידיאולוג'יק הם אכן רמה אחת לפחות מעל כל מה שקורה פה, מה זה הטור הפרסומי הזה??
- 12.אורן 01/06/2011 14:28הגב לתגובה זובתור מישהו שמכיר כמה משרדים מבפנים - הארטים שם פוחדים מדיגיטל, ואלה שכבר מעזים נתקלים בלקוח שלא מבין - ושאף אחד במשרד לא יודע לשכנע אותו כמו שצריך. אידיאולוג'יק שיחקו אותה ללא ספק, השאלה היא עוד כמה זמן ייקח למשרדים הגדולים להתעשת - ואז תתחיל המלחמה הגדולה (והמעניינת) על התקציבים - ועל הפרסים.
- 11.בני בום 01/06/2011 14:10הגב לתגובה זואצלנו בכפר היו אומרים הצנע לכת. דורון הפך להיות תגרן ושחצן כמו השותף הצווחן שלו.
- אני 02/06/2011 10:10הגב לתגובה זואינטראקטיב, עקב שכולכם חושבים שאתם אלוהים. ואף פעם לא סגרתי עסקה עם ינון, אבל אני יכול לומר שינון הוא בחור מדהים מקצועי והוא זה שהקים את תחום הפרסום הדיגטאלי בישראל, כול השאר חקיינים
- 10.אלצ'קו 01/06/2011 14:04הגב לתגובה זוההטמעה פגעה במשרדים. הגיע הזמן לחזור לפיצול
- 9.קולגה 01/06/2011 14:02הגב לתגובה זוגם אם יש צדק חלקי בדברים שאתה אומר, יש דרך להציג אותם. האמת היא שאתם משרד מאוד בינוני אם רעיונות מאוד גימיקיים שלא ממש טרפו את הפסטיבלים בחו"ל למעט הרעיון של הפייסבוק שהיה יחסית מוצלח בבסיסו אבל לא יותר מזה. ההוכחה שזה לא זכה באף אחת מהתחרויות החשובות העולמיות. תחרות מזון ועוד תחרות אירופאית לא הופכים אתכם לווינרים כאלה גדולים.האמת היא שאף משרד לא ממש מייצר דיגיטל ברמה מספקת ומקאן לצורך העניין(שהוא גם לא להיט) עושה עבודה טובה יותר ממכם.
- 8.stead 01/06/2011 13:09הגב לתגובה זואיזה פלצן בשקל
- 7.ג'ו 01/06/2011 13:07הגב לתגובה זועם כל ההערכה והכבוד לדורון וטל - ויש הרבה כבוד. האייטם הזה של דורון המתפרסם כטור או מאמר דעה הוא פשוט פרסומת לכל דבר. איפה הסינון שלכם? לא לעניין בכלל
- 6.כואב אבל נכון (ל"ת)אייל 01/06/2011 12:59הגב לתגובה זו
- 5.חדווה עזאני 01/06/2011 12:50הגב לתגובה זוהמשרדים הגדולים מספרים שיש להם משרדי אינטאקטיב פנימיים ומשתמשים בכח שלהם באוף ליין כדי לכפות על הלקוחות לקבל מהם את השרות הדיגיטלי, מי שמפסיד מזה זה בעיקר הלקוחות שמקבלים תוצרים נמוכים מאוד
- 4.רונן 01/06/2011 12:37הגב לתגובה זוכל הכבוד לדורון שאומר את מה שכולם יודעים וחושבים.פרסום דיגיטאלי הוא לא עוד משאבת כסף של משרדי פרסום מול הלקוחות אלא מרכז של מומחים לתחום שיודעים להביא תוצאות אמיתיות בזירה שמשרדי הפרסום הקונבנציונאליים לא מכירים עדיין. אבל הלקוחות לא טפשים. הבעיה היא בנזק העצום שאלה גורמים לתעשיית הדיגיטאל ולמה שחושבים עליה...
- 3.אלדד 01/06/2011 12:25הגב לתגובה זוכל ההצלחה סו קולד של אידיאולוג'יק קרתה בזמן שאתה הלכת לנהל את הדיגיטל של באומן ולא הצלחת להרים אפילו קמפיין סביר אחד. זו הסיבה שגם זרקו אותך משם. אגב מאז שעזבת הם מאוד השתפרו.מה זה אומר עליך? בינתיים אידיאולוגי'ק עשו שנה נחמדה אבל לא צריך להתלהב. רוב העבודה של אידיאולוגי'ק גרועה ברמות. תפסיק לנסות לייצר פרובוקציות סטייל ינון. אתה לא שנון כמוהו, לא חכם, לא יצירתי וסתם עלוקה שמנסה להתעלק במסיבה לא שלך.
- 2.Well Said friend (ל"ת)קופי פייסט 01/06/2011 12:21הגב לתגובה זו
- 1.דורון אתה פאטתי. (ל"ת)מישו (לא דיגיטלי) 01/06/2011 11:58הגב לתגובה זו