טאואר ממשיכה לצמוח ובגדול: רכישת המפעל ביפן הושלמה, כושר הייצור הוכפל

מייקרון טכנולוגיות התחייבה לרכישות של מאות מיליוני דולרים בשנים 2011-2014 והפכה לבעלת מניות אסטרטגית בחברה. בעזרת המפעל טאואר מתכננת לחצות את רף ה-1 מיליארד דולר הכנסות תוך 3 שנים
 | 

יצרנית השבבים טאואר-ג'אז הודיעה הבוקר (א') על חתימת הסכם מחייב והשלמת עסקת הרכישה של מתקן הייצור של מייקרון הממוקם בעיר נישיוואקי ביפן. הרכישה מכפילה את כושר הייצור הנוכחי של החברה וצפויה להביא להכפלת המכירות תוך 3 שנים.

טאואר רוכשת את המפעל מחברת מייקרון טכנולוגיות (סימול :MU) ומקבל תוספת יכולת ייצור פוטנציאלית של 60,000 פרוסות בחודש ובעלות נמוכה יחסית. זמינותו של כושר הייצור הנוסף, בשילוב הפוטנציאל העסקי הקיים ביפן, צפויים לאפשר לטאואר לממש את המטרה אותה הציבה לעצמה בתוכניתה העסקית ולהשיג מכירות שנתיות בגובה מיליארד דולר עד שנת 2014. לסיפור המלא אודות הרכישה

במסגרת הרכישה, נחתם הסכם לפיו תמכור טאואר-ג'אז, עבור מייקרון, מוצרים במתקן הייצור ביפן לתקופה שבין השנים 2011 ועד 2014 בסכום כולל של מאות מיליוני דולרים, עובדה שתקנה לחברה תקופה מספקת להכשרת קו הייצור היפני לטכנולוגיה הספציפית של לקוחותיה הקיימים והעתידיים. מאחר והעסקה הושלמה בתחילת יוני היא צפויה לתרום לגידול בהכנסות של טאואר כבר ברבעון השני של 2011.

שווי העסקה, לרבות התחייבויות למיניהן, עומד על כ-140 מיליון דולר, מהם כ-40 מיליון דולר שולמו במזומן, כ-30 מיליון דולר שולמו על-ידי הנפקת כ-20 מיליון מניות רגילות של החברה למייקרון טכנולוגיות לפי 1.42 דולר למניה והיתרה הינה התחייבות לזמן ארוך בהקשר לפרישת עובדים לפנסיה שאיננה עומדת לתשלום לפני מועד פרישתם לפנסיה. עקב כך, הופכת מייקרון לבעלת עניין בחברה המחזיקה מעל ל-5% ממניות החברה. מניות אלה תהיינה חסומות למשך תקופה שתסתיים הדרגתית ב-2013.

רכישה זו מרחיבה את הפריסה והזמינות הגלובלית של טאואר, הכוללת עתה שני מתקני ייצור בישראל, אחד בארצות-הברית, כושר ייצור נוסף בסין במסגרת שותפות והסכמי ייצור ומתקן ייצור נוסף ביפן, ומחזקת את יכולות ההפצה שלה העשויים לייצר הזדמנויות משמעותיות לשיפור מכירות החברה ולהגברת יעילות הייצור.

"אנו שמחים מאוד מהפוטנציאל הטמון ברכישה זו ומאמינים כי זוהי הזדמנות עבורנו להביא את יכולות הייצור הייחודיות והמובילות שלנו לשלב הבא," אמר ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז. "רכישת מתקן הייצור ביפן מושלמת לטאואר-ג'אז מבחינה אסטרטגית היא שולחת מסר ברור ללקוחותינו כי אנו ממוצבים לענות על צרכיהם הגדלים. תוספת משמעותית זו לכושר הייצור של החברה יחד עם מחויבותם של ההנהלה ועובדי החברה ברחבי העולם ימשיכו ויגדילו את יכולתנו לתמוך בהצלחת לקוחותינו עכשיו ובשנים הבאות."

מתקן הייצור ביפן תומך בגיאומטריות של 0.15, 0.13, 0.11 ועד 0.095 מיקרון ויכול לשמש גם לייצור מוצרים תוך שימוש בטכנולוגיות של טאואר-ג'אז. טאואר-ג'אז מתכננת להכשיר את קווי הייצור כך שניתן יהיה להשתמש בהם לייצור מוצרים מבוססי טכנולוגיות ייחודיות, אותן מציעה החברה, על מנת לענות על הביקושים הגוברים מצד הלקוחות הקוריאניים של החברה.

תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 31.
    וואו, איזו סגירה !!!
    הנביא 05/06/2011 21:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו על ה-0.08 אחוז עליה, ועוד הדולר יורד ... נראה מחר, שנאסדאק יפתחו בהיסטריה, איך המניה תזוז.
    סגור
  • 30.
    לנעם -המצב גרוע מהמצב של משקיעי גבעות- אך גם
    T 05/06/2011 20:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טאואר תעלה בע" ה ושיהיה בהצלחה לכולם
    סגור
  • 29.
    טאואר
    דרון 05/06/2011 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראסל עבד על כולם המניה תרד מתחת לדולר
    סגור
  • 28.
    טאואר
    סירחוני 05/06/2011 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסריחה
    סגור
  • 27.
    השורטיסטים ממשיכים להוריד את השער (ל"ת)
    פנחס 05/06/2011 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 26.
    טאואר
    אני 05/06/2011 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום כזה אם השוק היה עם הפנים כלפי מעלה המניה הייתה טסה אבל כרגע השוק בעייתי וגם בעיית הדילול מרחפת אז המנייה בקושי זזה. באסה
    סגור
  • 25.
    אני לא מוכן להוציא מניה אחת מטאואר בפחות
    נועםדבורה-טאואר 05/06/2011 11:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפחות ממאה אחוז על כל העינואים שהיא גרמה לי לדעתי המניה הזו שווה בשקט 700 שער אחרי המפעל שלא מגולם צריך להיות הודעה על זה שכמה שהבנקים יסכימו לדלל את האחזקות שלהם מהשווי שלהם כרגע ואז טאואר לפי זה תיהיה במקום אחרבהצלחה
    סגור
  • 24.
    המניה תגיע בקרוב לחצי דולר ואז תתחיל לעלות
    ראסל 05/06/2011 10:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל קצת
    סגור
  • 23.
    כשיגמרו דילולי ההון המניה תעלה
    מוש 05/06/2011 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטאואר יש שטרי הון לבנקים, בגלל ששוק ההון לא יודע כמה מניות יונפקו לבנקים כנגד שטרי הון אלו, המוסדיים/משקיעים גדולים מדירים רגלם מהמניה, ברגע שאי הוודאות תוסר, המשקיעים יתמחרו את השווי האמיתי...
    סגור
  • 22.
    מתי תתהפך המגמה – שאלת מליון הדולר
    אלון 05/06/2011 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם רוב התגובות, וכעס המשקיעים, גם אני מופסד לא מעט! אכן המניה מתנהגת באופן לא רציונלי. המניה במדרון תלול כבר חצי שנה למרות תחזיות וציפיות טובות. להערכתי יש כאן " כוחות אחרים" כנראה גופים גדולים בעלי אינטרס להוריד את מחיר המניה, ואנו המשקיעים הקטנים משלמים את המחיר. אבל מתי שהוא האינטרס שלהם ישתנה! ואז כדאי להיות בפנים! מתי זה יקרה? אולי בקרוב.
    סגור
  • 21.
    לראסל
    אחת שמבינה 05/06/2011 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפתיע אותי בבקשה, כשאחזור מהחופשה אני מצפה לעליות של 20% למעלה במנייה שיהיה לך חג שמח
    סגור
  • בסדר נשמה, אני אשתדל (ל"ת)
    ראסל 05/06/2011 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    תבחינו בן הודעות שווא להודעות אסטרטגיות
    A 05/06/2011 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והמבין יבין
    סגור
  • 19.
    תבחינו בין הודעות שווא להודעות אסטרטגיות
    a 05/06/2011 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והמבין יבין
    סגור
  • 18.
    לשוש 17 ,אני מוכן לקנות את התחתונים שלך
    יצחקלה 05/06/2011 10:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתמורה תקבלי ממני מניות טאואר,ריד מי פין.
    סגור
  • 17.
    את התחתונים אני מוכרת וקונה טאואר בשער הזה
    שוש 05/06/2011 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא נכנס פראייר,ריד מי ליפס של הפות.
    סגור
  • רצוי תחתוני חוטיני ...
    הנביא 05/06/2011 21:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צר לי לאכזב אותך, אך תשארי מהר מאוד בלי תחתונים.
    סגור
  • לשוש
    לשוש 05/06/2011 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם תצטרכי יש לי חוטיני של האקסית בבית, לא יפה להישאר בלי תחתונים
    סגור
  • 16.
    בורסה זה קזינו
    אופיר 05/06/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמניה לא מחלקת דיוידנד זה מה שעשוי לקרות - היא יורדת ועולה ללא סיבה
    סגור
  • 15.
    הנהלה איכזבה את משקיעים
    חיים 05/06/2011 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלא מאמינים להצהרות חברת טאואר וחבל חברה בצמיחה ומניה בצלילה לא יואמן פשוט ביזיון.
    סגור
  • 14.
    יופי היום תעלה ב-5% ומחר תרד ב-8% (ל"ת)
    חכם בלילה 05/06/2011 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מתי תתהפך המגמה – שאלת מליון הדולר
    אלון 05/06/2011 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם רוב התגובות, וכעס המשקיעים, גם אני מופסד לא מעט! אכן המניה מתנהגת באופן לא רציונלי. המניה במדרון תלול כבר חצי שנה למרות תחזיות וציפיות טובות. להערכתי יש כאן " כוחות אחרים" כנראה גופים גדולים בעלי אינטרס להוריד את מחיר המניה, ואנו המשקיעים הקטנים משלמים את המחיר. אבל מתי שהוא האינטרס שלהם ישתנה! ואז כדאי להיות בפנים! מתי זה יקרה? אולי בקרוב.
    סגור
  • 13.
    מי שלא קנה מטומטם,,שער 1000 עוד השנה
    שחר 05/06/2011 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגידו אתם מפגרים,,עזבו אותכם מדילולים האמת מנצחת תמיד,,החברה בשוונג לא נורמלי,,מיקרון לא מטומטמים 30.000 עובדים ,,מה הם יודעים שאנחנו רק מנחשים ,,המניה של 2011 בלי ספק,,אז מי שלא קנה לרוץ לקנות לפני שיגמר.
    סגור
  • 12.
    המניה בצלילה חופשית
    הנביא 05/06/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ייתכנו כמה ימי עליות (כמו תמיד), כדי למשוך סוחרים חדשים. ראו הוזהרתם. לא המלצה.
    סגור
  • 11.
    מתקרבים בצדי ענק למצב שבו המניה מטפסת גבוה (ל"ת)
    טאואריסט 05/06/2011 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    1 2 אין לכם סבלנות יש לכם בעיה (ל"ת)
    מחכה בפינה 05/06/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    האם יבוא השינויי במחיר המניה
    אוהד 05/06/2011 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המשקיעים בחודשים האחרונים חטפו אותה בגדול בגלל סיבות שלא כולם כלכליות לדעתי. האם זה יצליח לשבור את מחסום המחבלים במחיר המניה, ימים יגידו.
    סגור
  • 8.
    שער העיסקה 1.42 $
    חיים 05/06/2011 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז תסבירו לי מדוע שער המניה 1.15 $ מה קרה הנהלת טאואר???????????? ביזיון להנהלה
    סגור
  • 7.
    היום תרד עוד 4 אחוז
    נסראללה 05/06/2011 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הודעה חיובית לא מחזיקה מים. לדעתי המגמה היא 30 סנט. חבל שאני מושקע בה עד צואר. אני משאיר אותה לנכדים ולנינים....
    סגור
  • 6.
    מי יכול להסביר
    רפאל 05/06/2011 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שובר את הראש. מסתכל על מניות אחרות של חברות שלא מתפתחות כמו טאואר ומנסה להבין איך אל מול התפתחות כזו מהירה, חיובית ובעיקר רווחית המניה צונחת לה בשלווה כאילו החברה היא לקראת סגירה ופשיטת רגל. כנראה שבשוק ההון לא רק העובדות מדברות אלא דברים נוספים שאיני מכיר. מי יכול להסביר לי את הנקודה הזו שחברה שעולה במכירות, ערכה בשוק עולה, הניהול שלה מקצועי, יורדת במקום לעלות.
    סגור
  • הדילול של המניה הורג אותה.
    הקורא במאזן 05/06/2011 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל רכישה היא עם הנפקה של מניות. כל גיוס פרטי מול קרנות הוא דילול . נעשה בהנחה שהקרנות ממהרות לממש את הרווח כדי להרוויח ללא סיכון. אין סיכוי שהמניה תתגבר על שטף המניות שישי בשוק. אינפלציה קוראים לזה. והיא לא תפסק עד שלא יהיו מספקי מזומנים בקופה שאז לא יצטרכו לנקוט באסטרטגיה הזאת.
    סגור
  • 5.
    נכון כי זה מקרב את מימוש הבעלים
    רפי 05/06/2011 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהיה דילול של כ 70-80 אחוז
    סגור
  • 4.
    תרגיל מסריח
    משה 05/06/2011 08:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מצליח להבין אין המניה כול הזמן צונחת לאחר הודעות טובות על החברה - נראה לי שמתרחש עוד תרגיל מסריח.
    סגור
  • 3.
    טאואר
    romi 05/06/2011 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי כתבה כזו זה נראה לי כמו זמן מצויין לדילול.....יאללה ראסל
    סגור
  • 2.
    כל הודעה חיובית לצורך ירידה במניה (ל"ת)
    טאואר 05/06/2011 08:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מניה
    טאואר 05/06/2011 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה הודעות החברה הזו הוציאה והמניה דורכת במקום ,מה הבלופים האלה שחקו את המשקיעים ,המניה משחקת באותם שערים כבר שנתיים מצחיק ,אופסייד,מפעלים ,פסי יצור וכו' ב וכלום
    סגור
  • 1.
    שיט...חדשות טובות זה אומר שהמניה תרד...
    הנביא 05/06/2011 08:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל לסבלנים שבינינו בטווח הארוך השמיים הם הגבול
    סגור
  • בטווח הארוך, ארוך מאוד מואד השמיים הם הגבול (ל"ת)
    הנביא 2 05/06/2011 09:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות