הפרסומת של אוויאן - מים שכנראה נשאבים ממעיין הנעורים
קליפ, ובו בחור כשעל גבו כתוב בצרפתית "התבוננו באפקט של אוויאן על האורגניזם שלכם" מתפתח לריקוד של הרבה צעירים לובשי טישירט לבן. על הטי - שירט מודפס גוף של תינוק שתואם את צבע עורו ומינו של בעל החולצה. זה הכול. לא צריך יותר מזה כדי להעביר מסר cutting edge לגבי מים מינראליים. כשאתה שותה את המים הנכונים, אתה רענן וחדש ובריא כמו תינוק.
בניגוד לפיתוי הכול כך מזמין להכביד מסרים ולהסביר יתרונות ולהתרחק מהאמת הצרופה, מגיע אוויאן בעידן פוסט תחכום, משועמם רצח מפרסומות על משקאות, שחוק ממהפכת ה-wellness וה-good for you, ובשיא חוצפתו אומר לך, בשקט ועל רקע לבן, שאוויאן מחברת אותך לתינוק שבך. נקודה.
מפעם לפעם זה נכון וכמעט ערמומי להיות לא ערמומי.
אמנם אין אמת אחת וקרוב לודאי שאין אמת בכלל כי ברגע שכולנו מעדיפים לצרוך את מה שעושה לנו טוב ולא רע אנו מכריזים על עצמינו כיצורים לא אובייקטיביים וכן שיפוטיים, בעלי אינטרס. וכל עוד זה יהיה בסיס השיווק, יצטרכו מותגים לספר לנו במה הם יעשו לנו טוב, והם אף פעם לא יספרו לנו במה הם לא מספיק טובים.
לפיכך, אוויאן לא יספרו לנו, למשל, שתינוקות אוהבים מתוק ושהם יעדיפו חלב אם על מים, ובבוא היום הם יעדיפו שוקו על חלב אם, כאשר מים לא נמצאים ברפרטואר התענוגות שלהם.
ובכל זאת המסר הנאיבי כל כך ברור: אם אויאן תוציא את התינוק שבי לאור ותהפוך אותי, לרגע, לתינוק הזה, סימן שהם כנראה נשאבים ממעיין הנעורים.
הכתובת על אחת החולצות היא "תת חזק את הנעורים שבתוכך". אליקסיר הנעורים תמיד כיכב כציר חיפושים ואינטריגות בין משלחות מיתולוגיות. ועכשיו אפשר, במחיר סמלי, לשתות ממעיין הנעורים, להיטהר ולהיוולד מחדש.
למעשה, במבה ניסתה לעזות דבר דומה לפני 20 שנה עם התינוק כאשר ביקשה להפוך אותו לאייקון חוצה גיל. התינוק של במבה התחיל בתור אייקון תינוק שפונה גם למבוגרים. הבמבה שמתאימה כמוצר לתינוקות בשל המסיסות הגבוהה שלה, ביקשה לשלוח זרועות לכל שכבות האוכלוסייה, לרבות חיילים ואנשים צעירים ללא ילדים. כל אחד היה פעם תינוק וכל אחד יכול ליהנות מהשתייכות לאייקון שמדבר מתוך התינוק שבכל אחד מאיתנו: חסר עכבות, לא אוהב לכבד, לפעמים אנוכי לא מתוך רוע אלא מפאת גילו.
אלא שבמבה הזדקנה ואיבדה את הגחלת המתחדשת שלה בעוד שאוויאן מדגימה איך כן אפשר לבוא עם אותו מסר למרות שהמוצר אחר, וה"תינוקו ת" מגיעה ממקור שונה.
הלוק של הפרסומת נונשלאנטי, לא פורמאלי, וכמובן יו טיובי - שם מככב הקליפ, לצד מעמדים בנקודות מכירה שמדברים באותה שפה, לצד עמוד הפייסבוק שמציע לאנשים שלל חוויות שיתוף. אם רוצים אפשר להצטלם לריקוד התינוקות ולהופיע בקליפ ערוך בו מופיעים יוזרס רבים עם התינוק על החולצה. אם רוצים אפשר לבחור ב-live young training שם נקבל להקת תינוקות שרוקדת על גלגיליות יחד עם אפשרות לחשב את ציון ה-Live young שלנו, ועוד מסרים ופעילויות סביב סיפור נעורי הנצח או יותר נכון תינוקות הנצח שאוויאן מספק לנו.
ההבטחה נמסרת לנו עם חיוך של הומור עצמי והיא נעדרת כל חשיבות עצמית.
לאוויאן זהו קמפיין חדש ורענן ובמובן מסוים מחזיר לו, כמותג, את נעוריו האבודים..
נספחים ( ורסיות שונות עם מסרים שונים על החולצות. הראשונה באנגלית)
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.באמא'שכם... זה כולה מים...יוני 05/06/2011 17:26הגב לתגובה זו0 0בני האדם הגיעו לסוף ההתפתחות האבולוציונית שלהם כשכל דבר הופך פלצני ועם הסבר מדעי חברתי ועמוק מאחורה... חלאס.. כולה מים. פותחים שותים. לי הפרסומת הזאת לא עשתה חשק לכלום. יש אנשים שהגיעו למעמד שמה שהם אומרים שווה יותר או מכובד יותר.. אני ה"אדם הפשוט" שבמקרה גם מתעסק בקופי- ואני אומר לכם שזה פלצני למכור לי מים באמתלה שאני ארגיש רענן צעיר וחי יותר.. בולשיט.סגור