דוכובני ב'טריפל של HOT' - פרובוקציה גסה ולא מתוחכמת

עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת לפרסומת החדשה של הוט. "העלילה מאולצת והסיפור נאנס על המסר המאד קונקרטי של המבצע"
 | 

כשהיינו ילדים היה משחק ששיחקנו כשהשיעור היה משעמם: לחבר סיפור מדברים לא קשורים. הראשון שבתורו היה נתקע בלי יכולת להמשיך את הסיפור - יצא מהמשחק.

הפרסומת החדשה לטריפל HOT משחקת אותו משחק: לחבר מספר מסרים לא קשורים לפרסומת ולהכריח אותם לייצר סיפור הגיוני.

כי אחרי הכל, אם הצלחנו להביא את דיוויד דוכובני המהמם לפרסומת של מותג ישראלי, עשינו את היומית שלנו. לא צריך להתאמץ יותר מזה, והצופה, כנראה, מספיק מטומטם כדי לא להבחין בניואנסים.

אז ברור שהגיבור שלנו הולך ל'עדן ומירב' ובגללן הוא מאחר לחתונה של גיבורי הסדרה קליפורניקיישן. איזה קטע. דוכובני אמר 'עדן ומירב'...

ולא, זאת לא פרסומת ל-yes למרות שדי ברור שהיא עברה מאד קרוב לפרסומות של yes בסגנון ובז'אנר וגם אולי של יופלה תוך שהיא משתמשת בעגה (it’s הטבה מזכיר את it’s so טעים של יופלה).



אז מהרגע שדיוויד דופק על הדלת הפרובינציאלית במיוחד (כאן גרות בכיף עדן ומירב) של עדן ומירב, מתחילה סצנה מביכה.

השורה התחתונה: אם אתה עושה טריפל הוט אתה מקבל מערכת שמע אלחוטית במתנה. השורה הלא תחתונה: בואו נגרד את אוזן ימין עם יד שמאל. אתה צריך לסבול ולשמוע כל מיני דאחקות מגוחכות שחוזרות על עצמן כדי שנבין, אם לא הבנו, שהפער התרבותי בין הוליווד המתקדמת והיהירה לבין ישראל הקרתנית הוא כמעט בלתי ניתן לגישור.

עדן ומירב מעריצות את דיוויד. עדן או מירב קוראת לו "בעלי לעתיד". זה כדי להדביק את העובדה שהוא עצמו מפסיד את החתונה של החבר הכי טוב שלו.
יש קטע מתאמץ על העובדה שהוא כל היום אצלן על המסך. הסיבה היא שהבנות עשו טריפל וקיבלו מערכת סאונד במתנה. מרוב הנאה ממערכת הסאונד הן לא יכולות להפסיק לראות את דיוויד.

אם לא הבנו בשלב זה שמדובר בפרסומת מאולצת ל'קנה קבל', אז מירב, נניח, אומרת לעדן "במערכת הוא נשמע יותר טוב". וואו. בזה הרגע הצופה ממש אבל ממש רוצה את המערכת כי אם, נגיד, דיוויד דוכובני ידפוק לו על הדלת הוא כבר ידע מראש שעדיף לו לשמוע אותו במערכת ולא לדבר איתו פנים אל פנים. סיטואציה מאד אמינה ומתקבלת על הדעת..

עכשיו, לא סיימנו. עכשיו אנחנו עומדים לשמוע בפעם השלישית שהמערכת היא מתנה שניתנת חינם. "you’re gonna pay for this" אומר דוכובני העצבני (רגע ממה הוא עצבני? מזה שהוא מופיע אצלן על המסך? שהפסיד את החתונה? שהוא לא נשמע טוב במציאות כמו במערכת?). "איזה Pay , נשמה" אומרת, נגיד, עדן. ומירב מוסיפה אחריה "איזה לשלם, it’s הטבה".

בשלב זה, אחרי שהקריין מודיע (בפעם הרביעית) על ההטבה של הוט, מציעה עדן לדוכובני לשבור את הכוס. זה – כדי להזכיר לנו שבאמת מי שלא מצליח לחבר את כל העובדות במשחק הסיפורים – מפסיד. אז מה היה לנו? זוג מתחתן, כוכב הוליווד שמפספס את החתונה ועדן שרוצה להתחתן איתו אחרי שתפילותיה על קברי צדיקים בעמוקה התגשמו. מושלם.

הפרסומת מייצרת פרובוקציה גסה ולא מתוחכמת בבחינת "תראו את מי הבאנו לשחק בפרסומת שלנו". העלילה מאולצת והסיפור נאנס על המסר המאד קונקרטי של המבצע.

הקוניפות שפוגשות את איש העולם הגדול הן מראה מכוערת על הישראלי.
הגיעה העת לשנות את הפורמט של 'כוכבים שדופקים בדלת של צופים ומייצרים איתם שיחה מקבילה להטבה הניתנת', ולחשוב מה הם ערכי הליבה של המותג הוט ומה בעצם תפקידו הייחודי בשוק התוכן.

רק כך אפשר לחסוך הטסה יקרה של כוכב עצבני ולתת בראש ל-yes, שבלי קשר למגבלותיה, עדיין מעבירה מסר יותר יצירתי ויותר רלוונטי לטלוויזיה.

תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    כמה פסיכולוגיה בגרוש סביב פרסומת!
    ראובן 16/11/2011 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להאמין...בזמן שהמסך הקטן מלא בזבל המטומטם שנקרא 'ריאליטי' ואנשים בינוניים ומטה הופכים לכוכבים,זה העניין? פרסומת קצרה שמטרתה-כמו כל פרסומת-להעביר מסר?זה מה שמדרדר אותנו לתהומות מבחינה תרבותית?
    סגור
  • 13.
    אני כבר לא רואה פרסומות.כי רוב התוכניות מוקלט
    אני אני ואני 13/11/2011 22:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוקלטות בממיר המקליט ואני מריץ אותן. אבל במקרה תפסה את עיני הדמות של השחקן האמריקני והדמות של פארוק.וזה תפס אותי שהייתי חייב לראות את כל הפרסומת.לדעתי האישית אחלה פרסומת.אהבתי את השילוב של פארוק בתוך הפרסומת.ואהבתי את כל ההתנהלות של השחקנים בפרסומת.ואהבתי שהוא אומר בחורות ערומים זה חולירע. ממש פרסומת בניחוח סרטי הבורקס של פעם. אחלה פרסומת.
    סגור
  • 12.
    כתבת על הבנות שהן כוניפות. לא יפה עטרה,
    אילנה שמול 18/06/2011 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה כתוב אצלך: "הקוניפות שפוגשות את איש העולם הגדול הן מראה מכוערת על הישראלי". אישית, לא מכירה את השחקן ולא ארכוש שירותים מהוט גם אם יביאו לפרסומת את אברהם אבינו. אבל, בהחלט פרסומת חביבה שאפילו העלתה אצלי חיוך עם השילוב המקומי של "עמוקה" "כוס לחתן" "משפטים שחציים אנגלית וחציים עברית". וזה שלא ארכוש, אין לו שום קשר לשום אסטרנטגיה , שייתכן שהייתה טובה מבחינת הוט לגבי לקוחות פוטנצייאליים. אפשר לומר ש"איש העולם הגדול" ויתר על חתונת חברו ונסע לארץ לביתן של שתי שותפות. בהחלט הישג מבחינתן אם הן כוניפות (לדברייך). לא?
    סגור
  • 11.
    לא הבנתי מה קשור הגמד בפרסומת? (ל"ת)
    לא מבין 14/06/2011 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חי חי חי מצחיקי, אותה תגובה בכל אתר.
    אביב מזרחי 15/06/2011 19:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח אתה במאי שלא מקבל הרבה עבודה. אז אולי לא מצחיקי, מציקי...
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    הפעם....
    בוגי 14/06/2011 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת אין פריצת דרך אסטרטגית
    סגור
  • 9.
    נכון ולא נכון
    אנונימי 13/06/2011 19:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרסומת באמת מאולצת, אבל הי קצת הגזמת לא?
    סגור
  • 8.
    גילוי נאות
    מני 13/06/2011 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עטרה, לא היה נכון בעינייך שתצייני שעבדת במרקום של yes?
    סגור
  • עבדתי שנתיים ביס לפני 11 שנים.
    אנונימי 14/06/2011 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לחלוטין לא רלוונטי. מי שעובד 21 שנים כפלנר עבד עם חצי עולם. ככה הענף והמקצוע שלי בנוי.
    סגור
  • 7.
    פרסומת מעולה. כתבה מתחת לכל ביקורת. צרות עין. (ל"ת)
    דוד 12/06/2011 17:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    מחפשת עבודה עטרה?
    מושיק 12/06/2011 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד לא מצאת???!!! תפסיקי להציק למי שעושה בזמן שאת רק מדברת... הנה עוד דוגמא לישראלית מכוערת - פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה פקה
    סגור
  • 5.
    עטרה זו אותה אחת שירדה על הסרט של הגרוזינים?
    האמת 12/06/2011 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה אם זה היה להיט מטורף שאנשים ציטטו? את גברת בילד, לשעבר עובדת יס להזכירכם, זה לא מעניין. ד"א האחרונה של הוט היא גרועה, ממש גרועה, אבל בינינו? גרוע יותר שנותנים לאינטרסנטים "לפרשן".
    סגור
  • 4.
    גברת עטרה-את חיה בסרט... (ל"ת)
    אנונימי 12/06/2011 14:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אהבתי...
    אנונימי 12/06/2011 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפרגנו גם אם לא בא לכם על הוט... קליל...זורם ומשיג את תצומת הלב ומעביר מסר ברור וקליט... ראבק תפרגנו לאנשים שיצרו ועשו סיפורון אחלה...יום נעים
    סגור
  • 2.
    צודקת
    צחי 12/06/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלש, מאולץ, ארוך
    סגור
  • 1.
    אויש, תנוחי! פרסומת מדליקה כמו תמיד אצל הוט
    דגנית 12/06/2011 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, הפרסומות עם הקאסט של "הבורר" גובלות בגאונות, אבל גם זו נחמדה: היא קלילה, יש בה קצב, סלנג ומטבעות לשון ואפילו כוכב הוליוודי!
    סגור
  • שיאווו דגנית
    אורי 14/06/2011 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את כזאת פוסטמה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות