איל ולדמן: "בונוסים הם כלי מאוד מסוכן, אם לא יודעים איך להשתמש בו"

מנהלים בכירים בתעשייה דנו בסוגיית יצירת מוטיביצייה בארגונים: התיחסות בצורה הוגנת חסרת העדפות, יצירת הזדהות עם הארגון, והוקרה פומבית
 | 
telegram
(2)

מנהלים בכירים דנו היום (ב') בסוגיות הטורדות מנהלים בישראל ובראשן יצירת מוטיבציה בארגונים, והקשר בין בונוסים ליצירת מוטיבציה. הדיונים התקיימו בועידת המנהלים השנתית שקיים המי"ל (המרכז הישראלי לניהול).

"אחד הדברים המרכזיים שיוצר מוטיבציה אצל עובדים הוא התחושה שהם משנים את העולם, ושהם חלק מצוות מנצח", אמר איל ולדמן, מנכ"ל חברת {מלאנוקס}, המפתחת ציוד לתקשורת מהירה במערכות אחסון. "כשהעובדים מרגישים שהחברה מתייחסת אליהם בצורה הוגנת פתוחה וישירה, ואין העדפות לא הוגנות".

בנוגע לבונוסים אמר ולדמן, "בונוסים הם כלי מאוד מסוכן. אם לא יודעים איך להשתמש בו, עדיף לא להשתמש בו כלל. המדיניות שלנו לגבי בונוסים היא למעשה השתתפות ברווחים. כשאין רווחים אין בונוסים. כשיש רווחים יש בונוסים. זה מספק לעובדים תחושה טובה שהם עצמם יצרו את הבונוסים הללו".

גזי קפלן, מנכ"ל {אסם} לא מסכים עם ההתנגדות לבונוסים. "אנחנו מנהלים משימות ומנהלים אנשים", אמר. "שם המשחק הוא ליצור איזון בין ניהול משימות לניהול אנשים. המוטיביצה צריכה להשען על הזדהות, על ערכים של הארגון, על משמעות. אני קיבוצניק שמרבית חייו מאוד נהנה ממה שעשה למרות שלא היה קשר לתגמול כספי. אבל אני מציע לא לזרוק את התינוק עם המים. אנחנו חייבים להתחשב בציבור העובדים. בסוף היום, כשהבמבה מגיעה לשולחן, לא זה שיצר אותה. המטרה היא ליצור הזדהות עם הארגון".

לדבריו, "המבחן האמיתי הוא בתקופות שקשה בארגון. לא חוכמה ליצור מוטיבציה כשהכול הולך טוב. השאלה היא איך ליצור מוטיבציה בתקופות קשות. לדעתי יש קודם כל לתת דוגמא אישית. בעיניי זה הדבר הכי חשוב. המשימה השנייה היא איך ליצור תחושה של משימה משותפת. כאן, אני מאמין בערכים. איך ליצור את הראש הגדול דווקא בבורג. הבעיה עם ארגונים גדולים היא, שהם חוסמים כל יוזמה אצל העובדים הזוטרים. היעד הוא לא לחסום יוזמה.

"אני אכן מאמין בתגמול על בסיס ביצועים, אבל מסכים שהחיבור בין תגמול תלוי ביצועים למוטיבציה הוא לא בהכרח החיבור הנכון. אבל צריך לזכור לתגמל בקשר לביצועים ולא כהוצאה קבועה בארגון".

רביב צולר, מנכ"ל {ביטוח ישיר}אמר בועידה, "מצאתי שהענקת הוקרה בפומבי היא אפקטיבית ביותר. דבר חשוב נוסף, הוא הערכה עצמית. המטרה היא ליצור אווירה אנרגטית ודינאמית. עובדים שמאותגרים כל יום ושהם גם מוערכים כל יום. זה הדבר שלדעתי יוצר מציאות אופטימלית. צריך פה את המטרות לטווח ארוך ואת המטרות לטווח קצר".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה עם הסבסוד של ארוחת הצהריים???
    עובד רעב 13/06/2011 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף לבונוס שלך יש, אז מה עם ארוחת הצהריים שלי? מתי יחזור הסבסוד???
    סגור
  • 1.
    אייל צבוע , פעם בשנה הוא מקבל בונוסים שנתיים
    אבי 13/06/2011 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללא קשר לביצועי החברה או המניה (להזכיר אומנם המניה היא כלי משחק בשוק ההון, אולם לולא בעלי המניות לא היו מוזרמות לחברה כספים להצפת ערך החברה והפוך)
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות