עומר אסף בקאן: איך הפכה מלחמת שלום הגליל למצגת קריאייטיב בינלאומית
הבוקר התחיל בסימן טוב, המזוודה האובדת שבה ליעדה ועמה השאלה- בשביל מה הבאתי את כל הבגדים האלה... ומסקנה! בפעם הבאה, 5 חולצות קצרות, 2 ג'ינסים, ז קט ובגד ים, זה הכל. את היום פתחנו בסדנה של סוכנות wunderman בה הוצגו 20 הכללים לפרסום ושיווק לשווקים מתפתחים, שאותם ניתן בקלות לקצר לכלל אחד שלמדתי בצבא: אי אפשר לנהל מלחמה מחדרים קטנים בעורף ובסופו של יום זה הכל אנשים! הכירו את האדם אליו אתם פונים, שימו לב לשינוי שחל בו והתייחסו בהתאם לצרכיו. רק ככה תנצחו. מקומית וגלובלית.
ואם כבר מדברים על צבא ישראלי, בדרך לסדנה הבאה, פגשתי את ערן גרינברג מגורני שבדיוק חזר מפאנל של kraft עם ניצוץ בעיניים. מה כבר היה שם? , שאלתי בסקרנות. התשובה הפתיעה אפילו אותי: במשך 15 דקות סקרו את 3 הימים הראשונים של מלחמת שלום הגליל! . !?!? What the ffff. מסתבר ש kraft הזמינו את מלקולם גלדוול מחבר ה-tipping point להרצות וכדי להסביר לקהל את הטענה השיווקית שעדיף להיות מספר 2 או 3.
כדי להסביר למה, פצח בהסבר היסטורי על המלחמה וכיצד ישראל השתמשה באמצעים אמריקאים וטכנולוגיית לייזר רוסית כדי לנצח במלחמה. ישראל לא היתה הראשונה שהשתמשה הטכנולוגיה הרוסית ולא הראשונה שהשתמשה במצלמות בצפלין כאמצעי ריגול ותצפית אמריקאיים, אבל ישראל עשתה בהם שימוש יותר טוב משתי המעצמות הללו גם יחד.
לזה לא ציפיתי בפסטיבל הפרסום ב-2011, בטח לא בתקופה שרוב העולם לא ממש בעדנו...כדי להסביר לקהל באולם מה הקשר לשיווק, פרס גלדוול את הסיפור על סטיב ג'ובס שביקר במקרה במעבדות זירוקס וראה את אב הטיפוס לעכבר ולממשק המשתמש ומיד לאחר מכן רץ לאנשיו והורה להם לפתח את אותו הדבר רק יותר טוב. איפה אפל ואיפה זירוקס היום... הסדנא הבאה Creative tools for developing interactive & integrated campaigns היתה מפוצצת מקיר לקיר. mindscapes הישראלית סקרה 250 עבודות זוכות בקאן בשנים האחרונות ויצרה תבניות עבודה לפעילות קריאטיבית מנצחת. הנחות העבודה לא מחליפות קריאיטיב מנצח אלא מכוונת אותו יותר ומדגישות נקודות ואלמנטים חברתיים שיש להתייחס אליהם כדי ליצר פרויקט מנצח שפורץ את תקרת הזכוכית של הרעש הפרסומי סביבנו. התובנה הראשונה והחשובה מכולן היא יצירת מטרה אמיתית - cause, בין אם אמיתית או פיקטיבית, בין אם רצינית או מצחיקה ויצירת כלים שיאפשרו לציבור להצטרף אליה. כאשר יש מטרה אמיתית במרכז, אזי כבר הציבור יצטרף באופן טבעי.
קחו לדוגמא את Www.costaricaholes.com, פרויקט בו חברת השכרת מכוניות קטנה פתחה אתר אינטרנט המרכז תמונות ועדכונים אודות חורים בכביש בקוסטה-ריקה. אחרי אלפי תמונות שהועלו ע י הגולשים עלה קמפיין של החברה עם מסר חד, ברור ומשעשע: אם אתה נוסע עם מכונית בקוסטה-ריקה, סע ברכב שלא שייך לך . התוצאות - 100% עלייה בהשכרות של רכבי החברה באותה עת. לתובנות נוספות היכנסו לאתר של החברה הישראלית או הזמינו את יונתן אליכם להרצאה בנושא- הנאה מקצועית מובטחת.
ההרצאה הבאה היתה של aol. המנכ ל נראה כמו סופרמן, אחרי התאונה, אבל אריאנה הפינגטון היתה מדהימה, חכמה, שנונה ואנושית. אני חייב לפגוש אותה כדי לשמוע את דעותיה על עתיד העיתונות והאינטרנט בשנים הבאות. מעניין לשמוע את דעתו של מנכ ל aol, אתר המתפרנס מפרסום, על פרסום דיגיטאלי. הוא סיכם אותו במשפט: Buttons and banners are for the planet of the apes. לשמוע את זה מבכיר תעשיית הפרסום הפתיע גם אותי.
זה הכל בינתיים. מצחיק ככל שישמע, אין פה אינטרנט. המארגנים לא בנו על כל כך הרבה מכשירים ואי אפשר להתחבר לפייסבוק או לדואר... אני פונה לחוף של גוגל, שם בטוח יהיה wi-fi, אין מצב שלא... הערב מתחילים הטקסים, מחכה בקוצר רוח לראות את תוצאות המשרדים מישראל, ומשם למסיבות.
נ.ב. מצאתי דרך להתגנב למתחם בלי תג. אל תשאלו אותי איך אבל אם מישהו בעניין, סמסו או כתבו אלי בפרטי בפייסבוק.
- 21.אורית 22/06/2011 17:22הגב לתגובה זותודה רבה על כל האינפו
- 20.אורית 22/06/2011 17:21הגב לתגובה זו:-)
- 19.עומר - שקוף שאתה מפרגן לעצמך, אולי תנוח? (ל"ת)עצוב 22/06/2011 12:37הגב לתגובה זו
- ירון ע. 22/06/2011 13:59הגב לתגובה זולעצמו? עצם זה שנתנו לו במה מכובדת כזו והוא ממלא אותה בדיווחים שללקק ת'שפתיים זה הפירגון הכי גדול. אני מכיר אותו קצת ובאמת חושב שזו יציאה, יציאה של אייס (ושלו)
- 18.ירון ע. 22/06/2011 12:10הגב לתגובה זומשם (מקאן). מה עם קצת תמונות מהאירועים....?
- 17.מכירה אותו שנים. מוכשר ושנון. (ל"ת)דנה 22/06/2011 11:34הגב לתגובה זו
- 16.גדול. איך אפשר להגיע לסדנאות הללו? (ל"ת)רפי 22/06/2011 11:30הגב לתגובה זו
- 15.חוף של גוגל? גדול! (ל"ת)תומר 22/06/2011 11:18הגב לתגובה זו
- 14.אייל 22/06/2011 11:17הגב לתגובה זואסף, תודה על העדכונים
- 13.אייל נאור 22/06/2011 11:12הגב לתגובה זותמשיך להינות ולקבל השראה ! אוהב אותך
- 12.אחלה כתיבה, סבבה לקרוא (ל"ת)אחלה בחלה 22/06/2011 08:22הגב לתגובה זו
- 11.אחלה כתיבה, סבבה לקרוא (ל"ת)אחלה בחלה 22/06/2011 08:22הגב לתגובה זו
- 10.אמיר 21/06/2011 21:44הגב לתגובה זואחד שמכיר :-)
- אבירם 22/06/2011 11:43הגב לתגובה זותמשיך לדווח ולהשאיר אותנו ירוקים מקנאה. תביא גם איזה פסלון !
- גם אתה מכיר? (ל"ת):) 21/06/2011 21:51הגב לתגובה זו
- 9.סחטן עליך :) (ל"ת)יניב 21/06/2011 21:13הגב לתגובה זו
- 8.כיף לך כיף לך (ל"ת)תמר 21/06/2011 20:59הגב לתגובה זו
- 7.ג'ה טאם עומר אסף!!! (ל"ת)טוקבקיסט אנונימי 21/06/2011 20:17הגב לתגובה זו
- 6.אידה 21/06/2011 20:17הגב לתגובה זוומילא לא להיות שם אז גם לקרוא על מעלליך?!?:)
- 5.איזה אחלה מאמרים (ל"ת)דניי ידעני 21/06/2011 20:02הגב לתגובה זו
- 4.אתה כותב נפלא. פשוט. אמיתי ומעניין. תודה (ל"ת)נעמה 21/06/2011 17:09הגב לתגובה זו
- 3.matin sorell 21/06/2011 16:33הגב לתגובה זוwe love seeing young guys so enthosiastic about advetising
- 2.אילנה שמול 21/06/2011 16:27הגב לתגובה זותאמין או לא, יש אנשים שבטוחים שאנחנו על הפלנטה של הקופים. חייבת להיות שם לפחות פעם אחת. עם הצרפתית המשתפרת שלי, מקווה בשנה הבאה
- 1.יותר ירוק ממני אין (ל"ת)מיכאל 21/06/2011 15:55הגב לתגובה זו
- רותי 21/06/2011 21:58הגב לתגובה זוכייף לקרוא.דיווח מענין.
- לולו 21/06/2011 21:55הגב לתגובה זוהכתבות שלך משתבחות מכתבה לכתבה.מעניין לקרוא אותך
- wifi 22/06/2011 20:38אז לא רק בוועידת האינטרנט של TheMarker לא היה אינטרנט?
- לולו 21/06/2011 22:00הכתבות משתבחות מפעם לפעם .מעניין מאד