לבן בחלום שחור: רני רהב ואירנה שלמור - נכשלתם
עשרה ימים. היו כבר מלחמות שנמשכו פחות מזה, הפיכות צבאיות וחילופי ממשלות שהתחילו והסתיימו בפרק זמן דומה, החלטות הרות גורל שנכנסו אל דפי ההיסטוריה ושינו אותה לעד, מדינות שנכבשו ועמים שנטבחו. עשרה ימים אל תוך משבר הקוטג' והעולם שותק.
ומילא העולם שבחלקו הגדול היו הורגים בשביל כפית (של כל מזון שהוא) ובחלקו האחר, תוכלו להשיג קממבר וברי בכ- 8 שקלים לחתיכה יפה. מילא העולם ששותק, אבל איפה יועצי התקשורת שזו היא להם, חוץ משעת משבר, גם הזדמנות למינוף ולצבירת אהדה בקרב הציבור הרעב ללבן לבן הזה ובואו נודה, גם לקצת אדום.
עד לפרסום באייס לפני מספר ימים, הותירו תנובה וטרה את דפי הפייסבוק שלהם בלתי מעודכנים וללא תגובות לתלונות הגולשים. שטראוס דווקא התייחסה למשבר כבר בתחילתו ולא ניסתה להשתיקו באמצעות מתכונים לפשטידות ובפבלובות (טרה) או בהפגנת התעלמות תמוהה (תנובה). מדוע לא ניצלו במחלבות את השיח שהתעורר בשביל לחלוב קצת נקודות זכות?
סביר להניח שפרסום תגובות או הפגנה של יחס קשוב לגולשים הנסערים לא הייתה מונעת את החרם הצרכני, אבל אולי הייתה מוכיחה שבשירות וביחס ללקוחות, החברות דווקא מבינות, מכילות ומוכנות להתמודד.
מה יועצי התקשורת עשו עד כה? באיזה צינורות השתמשו בשביל לכבות את השריפה המתלקחת? לא ברור. לא ברור ולא בגלל שמדובר ביועצים שלא עובדים: היועצים הפנימיים של אחזקות קוקה קולה שמטפלים במשבר בטרה, רני רהב לשטראוס ואירנה שלמור לתנובה - כל אלה הרי יודעים דבר או שניים על משברים וניהולם.
מעט מדי מאוחר מדי?
כן. במשבר תדמיתי, בדומה לכל משבר אחר, צריך להימנע בכל הכוח מלהגיע לנקודת האל חזור. ברגע שהשריפה מתלקחת והקורבנות מתחילים להיספר בכותרות העיתונים ("מכירות הקוטג' של תנובה צנחו ב-25%"), סימן שהגענו אל הנקודה. ברגע ששר האוצר מתערב ונפגש עם יצרניות הגבינה ורשתות השיווק במטרה לראות אם המצב "טעון תיקון", סימן שהגענו אל הנקודה.
כשתנובה, שהפרסומת שלה עם הבתים (מקאן אריקסון), עוררה תגובות נלהבות בקרב, ממ.. כולם וזכתה לסופרלטיבים סטייל: "הכי ישראלי שיש" ו"הכי בית" ושלל דביקויות כגון אלו, חוטפת בימים אלו ריקושטים על אותה פרסומת בדיוק, כנראה שזרע הפורענות כבר יצא מכלל שליטה. השיח החם מעל דפי הפייסבוק הוא שתנובה הצליחה לרמות את הלקוחות ולהציג מצג שווא של עממיות, משפחתיות מעמד בייניימית ונגישות בלתי אמצעית. כעת, זועמים הגולשים, הגבינה הפכה מזון לעשירים. "רימו אותנו" הם כועסים ומוסיפים בעוקצנות שבשביל לרכוש גביע גבינה, צריך למכור את הבית.
כשהשיח הציבורי סביב תנובה, שטראוס או טרה, גולש אל מעבר לטבלת המחירים והרחק אל תוך המותג, סימן שכבר אולי, מאוחר מדי. סימן שהשריפה משתוללת, שגם אם שר האוצר יגיע להסדר וגם אם מגה ושופרסל עוד יצאו מורווחות מהסיפור, מישהו נרדם בשמירה. במקרה הזה, מדובר בשלושה ממשרדי היח"צ החזקים בארץ שהחליטו לא להשתמש בסופר טנקרים וכל שנותר להם עכשיו, זה לנסות כיבוי צופי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
17.אהבתי, צודקת! (ל"ת)שיילו 27/06/2011 16:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.אני מרחם על הלקוחות של רני רהב ואירנה שלמור..מוטי קפלן 25/06/2011 23:24הגב לתגובה זו0 0אם זו הרמה וההבנה שלהם בתקשורת ותדמית בקרב ציבור הלקוחות שלהם, הרי שבהחלט צודקת אלה, הם נכשלו בגדול, וזה לא המקרה היחיד או הראשון בתקופה קצרה יחסית.. פשוט ביזיון.סגור
-
15.רני רהב ואירנה שלמור - נורא מסריח אצלם..דנה 25/06/2011 14:11הגב לתגובה זו0 0רני רהב- לא היה מגיע להיות עוזר של עוברת הבית שלי ללא לאה רבין ז"ל. אירנה שלמור- ללא שם המשפחה היתה פותחת מסעדה קטנה בבוגרשוב וסוגרת אותה אחרי שנתיים. ולחברות אני אומרת-תפסיקו לתפוס מהאנשים האלה, הם איבדו את זה ממזמן, זה פשוט נגמר.סגור
-
14.טור מצוין כרגיל.. (ל"ת)מעריצ 23/06/2011 20:12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.ציפור שעפה גבוה מושכת את אש הציידים...בולי 23/06/2011 15:43הגב לתגובה זו0 0בגלל עליית מחירי הדיור דווקא החיבור בין הבית לבין הקוטג' הוא זה שדופק היום את תנובה. הבית הפך להיות חלום רחוק בשביל הישראלי ומתברר שגם הקוטג' הוא כבר לא מוצר לכולנו.סגור
- טען עוד
-
12.ככה זה שמשלמים ריטיינר כ"כ שמןעמר 23/06/2011 15:33הגב לתגובה זו0 0ברגע האמת נותנים עצות אחיתופל. לא הגיע הזמן שתוציאו את הלשון הארוכה שלכם ותתחילו לעשות בה שימוש נכון חוץ מליקוק ..סגור
-
11.אחלה תמונה יש לך (ל"ת)אלעד 23/06/2011 15:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.כתבה מעולהי.ל. 23/06/2011 15:11הגב לתגובה זו0 0מעניין מה יש ליח"צנים ולחברים שלהם לומר על זה..סגור
-
9.מהממתמיה 23/06/2011 15:05הגב לתגובה זו0 0את מוכשרת מדהימה ביותרסגור
-
8.סייג לחוכמה שתיקהסיגל 23/06/2011 15:00הגב לתגובה זו0 0אם אין מה להגיד עדיף לשתוק. לדבר שטויות בלי לתת פתרונות, בלה בללה.. זה תופס באמריקה, לא בישראל. אם הם לא יכולים לצאת במסר של קוטג בזול יותר - מסכימה איתם שאין מה להגיד. פשוט כך.סגור
-
7.כי ככה זה בבראנז'הא. 23/06/2011 14:55הגב לתגובה זו0 0את התקציבים השמנים מקבלים לא על סמך כישורים, אלא רק על בסיס קשרים. שעכשיו כככלללל החברות יגרדו בפדחת ויחשבו על מדיניות בחירת ספקים חיצוניים.סגור
-
6.לייק!!! (ל"ת)א. 23/06/2011 14:41הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.יפה כתבת אלה (ל"ת)לייק 23/06/2011 14:39הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.יועצי התקשורת נתגלו במערומיהםיואב 23/06/2011 14:35הגב לתגובה זו0 0שכחו את הסיבה האמיתית לשמה הובאו. אלף קומוניקטים והשקות לא ישוו למשבר תקשורתי אחד שעבר טוב. זה לא קרה פהסגור
-
צודק, פספסו הזדמנותשילמדו מזה 23/06/2011 14:37הגב לתגובה זו0 0גדולה לעשות משהו נכון.סגור
-
3.לפעמים צריך להמתין עד יעבור זעם (ל"ת)ניצה 23/06/2011 14:25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.3 המחלבות - קרטל הגבינות של ישראל (ל"ת)ארז 23/06/2011 14:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.פעם הכל היה הרב היותר פשוט.. (ל"ת)לבן 23/06/2011 14:22הגב לתגובה זו0 0סגור