גלעד שליט נמק בשבי והמדינה כבר כעת משלמת מחיר כבד

דעה. 1,825 ימים ולילות בשבי החמאס, מדינת ישראל נכנסה לצינוק יחד עם גלעד, וגם היא לא תצא ממנו כפי שהייתה
 | 

5 שנים. גלעד שליט נמצא כבר 1,825 לילות בשבי החמאס. סוגיית שחרורו הינה שיחת סלון טיפוסית בכל בית בישראל, חלק לא קטן מוכנים שהדבר יעשה בכל מחיר, אחרים לא מוכנים לשלם את המחיר, ויש גם את המשפחות השכולות שחלקן לא מעוניינות לראות את רוצחי יקיריהם חוגגים במסיבות שחרור ברצועת עזה.

אז מה זה בעצם "כל המחיר"? לא מדובר על לתת את הרצליה לפסטינים, מדובר על עוד רוצח מטונף כזה או אחר שייצא לחופשי, שהרי יש פה עניין של מו"מ. חמאס רוצה עוד מספר כזה או אחר של רוצחים שייכנסו לרשימה, ממשלת ישראל לא מוכנה. זה הכל! אין יותר מזה!

ובכל זאת אני שומע פרשנים שנותנים משקל לחגיגות שיעשו בעזה במידה ויבוצע ההסכם, להבנה בקרב הצעירים הפלסטינים שכדאי לעשות פיגוע כי בסוף משתחררים, ולפגיעה הנוראית בכוח העמידה של ישראל למול האויב. הכל דמגוגיה. גם אם ישראל תשחרר 500 אסירים ולא 1,200 אנחנו עדיין נראה בדיוק את אותן חגיגות בעזה, אותן כותרות בעולם על 1 בתמורה להמונים והילד העזתי שטוף המוח עדיין יקבל את הרושם שבסוף משתחררים.

ובינתיים, אנחנו כבר משלמים מחיר. ואני לא מדבר על הסבל של גלעד שנמק בכלא החמאס, אני מדבר על החברה הישראלית. כן, כן. נשמע גדול ונשמע מעייף, נשמע טחון, אבל זה המצב. כשאני הייתי טנקיסט בשירות סדיר, האמנתי שאם אני נחטף, בסוף אני אשתחרר כי מדינת ישראל לא תוותר עליי. 5 חודשים העברתי ברצועת הביטחון בלבנון, התחושה הזו עטפה אותי ואת חבריי, היום התחושה הזו מתה. וצה"ל זה צבא העם, במקום להבין שאת המחיר משלם העם כבר עכשיו, יש כאלו שחוששים מ'מה יהיה אם'. מה יחשוב הצעיר הפלסטיני, מה יחשוב העולם, מי יבצע את הפיגוע הבא. נמאס! לפעמים צריך לעשות מעשים בגלל שפשוט צריך לעשות אותם ולתת קרדיט לעצמנו שנדע להתמודד עם התוצאות.

עכשיו אני אגיד משהו שעלול להתפס מעט חסר רגישות. פחות מעניין אותי כעת הסבל הספציפי של גלעד שליט ולכן אני לא מסתכל בכיוון של הדמיית השבי באולפנים בהרצליה, יש כאלה שסובלים לא פחות - פצועים, משפחות של הרוגים וכו'. יותר מעניין אותי מדינת ישראל, שבקצב אדיר משנה את פניה, ולא לטובה. והכל בשביל מה, בשביל רוצח מטונף כזה או אחר. כי עם כל הרצון שלא לשלם מחיר מופרז, כך או כך בסיפור הזה אנחנו הצד המפסיד. הפסדנו כבר ביוני 2006 כשחטפו לנו חייל. ועכשיו נשאר רק לראות איך שמים סוף לסיפור הזה, ואני לא מכיר שום סוף אחר מלבד גלעד חוזר הבייתה. כל סוף אחר הוא נזק גדול הרבה יותר להיסטוריה של מדינת ישראל.

5 שנים גלעד בשבי, מספיק.

תגובות לכתבה(42):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    עוד מומחה רגיש
    משה כהן 27/06/2011 19:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי סדרת ניתוחים כלכליים " מבריקים" , כנראב הבין מר פינק בכוחות עצמו (האמנם?) שעדיף לו להביע דעות בתחום אחר. רק חבל שהוא מצא לנכון להפגין את איכות כתיבתו בתחום רגיש כל כך. אנא, מר פינק - נסה לדווח על אליפות העולם בכדורגל-נשים, המשחקים נערכים בימים אלה. כל מה שתכתוב שם לא יזיק לאף אחד.
    סגור
  • 29.
    עם הטעונים הללו בפעם הבאה יבקשו 5000. (ל"ת)
    בדיחה עצובה 27/06/2011 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    הכתב מראה את עליבות נפשו וכניעתו ללחץ. (ל"ת)
    פשוט וברור. 27/06/2011 09:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    לא מדובר ב" עוד רוצח מטונף"
    שמואל 27/06/2011 08:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצם ההסכמה לשחרר 1000 רוצחים היא שגוייה בפי עצמה. הכותב מתמודד בשאלה של " הרוצח הנוסף" ועושה לעצמו חיים קלים - כאילו שאלף הרוצחים הראשונים זה בסדר ועכשיו צריך לחשוב רק על " הרוצח הנוסף" . השגיאה שלו ושל הממשלות היא ההסכמה לשחרר 1000 רוצחים. כאן נמצאת הטעות.
    סגור
  • 26.
    האמריקאים לא נסחטו בעירק והחטיפות נגמרו!!
    דוד לנזיני 26/06/2011 21:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם פשוט לא מדברים עם טרור ולכן הפסיקו לחטוף להם חיילים!! אומר זאת בחוסר רגישות: מתישהו צריך להקריב קורבן כדי להבטיח עתיד של אומה. מתי נעשה את זה בדיוק? בסולטאן יעקוב? רון ארד? טננבוים? גולדואסר ורגב? וקסמן? שליט? לא נראה לכם מוזר שממשיכים לחטוף לנו חיילים כי ישנו מחנה משותף בכל החטיפות?? אנחנו סחיטים וזו עובדה!! זנ לא קשור לחוזק או חולשה זה עיקרון מטומטם חסר רציונאל של פעולה מהבטן.
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    צודק. לשחרר 500 או 1200 זה היינו-הך. ולכן ...
    טל 26/06/2011 21:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לשנות את כללי המשחק ולהודיע שמשחררים אחד תמורת אחד. חי תמורת חי, ולא משחריים חיים תמורת גופות.
    סגור
  • 24.
    אם זה הבן של ביבי
    עינת 26/06/2011 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הבן של ביבי היה נחטף הוא כבר מזמן היה בבית ולא משנה המחיר וזו הבעיה העיקרית.
    סגור
  • נגבי את החלב מהשפתיים!
    משה 27/06/2011 10:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענת תתבגרי! נתניהו הוא אח שכול שאיבד את אחיו בכדי להחזיר ישראלים/יהודים חטופים מאוגנדה. הסרט " מבצע אנטבה" אני מקווה שראית, היה אירוע אמת בשנת 1976
    סגור
  • 23.
    גלעד שליט עדיין חי
    גלעד שליט 26/06/2011 16:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גלעד שליט עדיין חיי למה מחכים ??? 1000 מחבלים לא שווים חייל 1 חי להחזיר את גלעד חי כמה שיותר מהר
    סגור
  • 22.
    יהיו מאות הרוגים מעיסקה כזו ולכן אסור לבצעה (ל"ת)
    דמגוגיה בשקל של הכתב 26/06/2011 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • להכריז שיהיו מאות הרוגים זאת דמוגוגיה. (ל"ת)
    תפסיק להפחיד אותנו. 26/06/2011 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תהיה ריאלי-הרי רובם יחזרו לטרור ויהרגו יהודים (ל"ת)
    לא הפחדה אלא מציאות 26/06/2011 23:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    כל עוד הימין בשלטון הוא לא יחזור. אין סיכוי. (ל"ת)
    הם מתאכזרים לרחמנים 26/06/2011 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    נתניהו פחדן והססן. לא יודע להחליט. לא מנהיג.
    אין תקוה שישתנה. 26/06/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עוד הוא בשלטון. גלעד לא יחזור חי הביתה. אין סיכוי. ולא חשוב כמה ספינים הוא יאכיל אות כולם לחשוב שהנה אוטוטו זה מגיע. או הנה לא ענו לי. או הנה הסכמתי והם לא רוצים. לא יחזור כל עוד הוא בשלטון. לא יחזור.
    סגור
  • דווקא נתניהו
    מנהיג חזק לעם שפנפן 27/06/2011 10:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבקשה תן כבוד, נתניהו במקרה זה הוא המבוגר האחראי שעומד בודד מול כל הספינים של התקשורת
    סגור
  • הוא החליט לא להכנע לחמאס (ל"ת)
    זוז מזוז 26/06/2011 19:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    לשחרר ? ישוחרר עם ישראל מעולו של נתניהו ! די! (ל"ת)
    כבר 3 שנים סובלים 26/06/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    עדיף שליט אחד בחיים בשבי על פני מאה ישראלים ב
    רענן 26/06/2011 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקבר. אין שום הצדקה מוסרית וערכית לשחרור חייל אחד מול סיכון של מאות ישראלים נרצחים ברחובות כתוצאה משחררו. בכל מחיר זו אמירה ילדותית של אנשים שעדיין לא התבגרו בנפשם. מדינה לא יכולה להתנהג בצורה כזו. ויש דרכים אחרות אפשר להתחיל בשליחת כל האסירים עם דם על הידיים לישיבה בצינוק במקום לשחררם. ישיבה בצינוק עד שתתבצע עסקה. זה התחלה של בכל מחיר..
    סגור
  • תדמיין שזה הבן שלך ואז תחשוב אחרת. (ל"ת)
    ר 27/06/2011 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    מי שמך ?
    משה 26/06/2011 14:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנתך הכלכלית אינה ברומו של עולם יוסי, אף שאתה עורך את האתר ויעידו על כך רבים מהקוראים (ראה את תגובותיהם). מה לך כי נזעקת לדבר שהוא אינו קשור לאתר זה, המחפש פרסומות אתה כעמי איילון? " רוב העם רוצה" כך אתה מצהיר, מאין לך שזה רוב העם? אנא ממך, לו היו דורשים בעצתך, בטח ידעו איך להגיע אליך, עסוק בעינינך. אין כאן עניין של ימין ושמאל, רק להבין שזה יגרום מנוף לחטיפות נוספות וכואבות לא פחות. רק שתדע, אשמח לפחות כמוך לראות את גלעד יחד עם משפחתו בבית.
    סגור
  • 16.
    משפחת שליט מניפולטורים שמשחקים בכבוד ובחוסננו (ל"ת)
    לכו תאספו אלף פסיכים 26/06/2011 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש להם ילד בשבי. כואב להם. סבל בל יתואר.
    אין בך טיפת בושה 26/06/2011 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה בדיוק תוצר של מערכת חינוך מקולקלת: מי שרחמן לאכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים. וזה בדיוק מה שאתה: אדם לא מוסרי. אתה לא יהודי. בטוח. רק מצופה כמו ופלה מהשקם. יהודי הצורה החיצונית ובפנים אתה ערל.
    סגור
  • 15.
    יוסי - מזל שלנו שלא אתה המחליט בעניין
    ברגר 26/06/2011 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נפלת קורבן לדמגוגיה של עצמך.
    סגור
  • 14.
    מדהים איזה שטויות אנשים מוכנים להגיד
    יוסי 26/06/2011 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק כדי שיכניסו כתבה שלהם לביזפורטל. אני לא מאמין שאפילו הכותב מסכים עם מה שהוא כותב. במיוחד אם הוא היה תותחן בלבנון כמו שהוא מצהיר. הטיעון העיקרי הוא לא החגיגות שיעשו או לא יעשו בעזה. הטיעון הוא - כמה ישראלים חפים מפשע ייהרגו כתוצאה ישירה משחרור הרוצחים המטונפים שאתה כל כך רוצה לשחרר. ואל תיתן לאף אחד קרדיט שידע להתמודד עם התוצאות. זה כמו לתת קרדיט למדינה שתדע להתמודד עם התוצאות של לתת לילדים בני 12 לשתות לאכוהול. קשקוש מוחלט!
    סגור
  • 13.
    לא להכנע לחמאס אפילו ששליט ישב מאה שנים בכלא
    פנחס 26/06/2011 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שיש כאלה הנותנים את נפשם ומשפחתם כבר לעולם לא תראה אותם יש כאלה היושבים בכלא. אין דוחין נפש בפני נפש. אין לשחרר את שליט תמורת עשרות נרצחים עתידיים
    סגור
  • 12.
    העונש האמיתי שלהם הוא לצאת לחופשי
    יוסף 26/06/2011 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במדינת ישראל ה" נאורה" בה כולם משחקים אותה יפי נפש נותנים לאסירי החמאס שימותו כולם- ללמוד בכלא, לראות טלוויזיה, אולי גם קצת פורנו מסכנים ברשות אסור. הכלא שלנו זה פיקניק בישבילם...
    סגור
  • 11.
    אופציה החדשה של לידר
    ש" י 26/06/2011 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי מריץ את האופציה הזו הרי הנמניה עצמה יורדת ולמה האופציה נוסקת אולי תתנו את הדעת על כך. הרשות לנירות הערך לא רואה את זה.
    סגור
  • 10.
    הדמגוגיה הזולה הזאת , שיח ציבורי בתת רמה -
    חיים 26/06/2011 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכן את קיום המדינה . אין שיח אמיתי בתקשורת - האם מדינה צריכה ויכולה לשלם כל מחיר , איזה השלכות יהיו לכך בעתיד , האם מוסרי לשחרר רוצחי ילדים תמורת חייל - עם כל הכאב . רק ספינים בלי סוף . נמאס .
    סגור
  • 9.
    ההתעלמות ממחיר המוות הצפוי - לא רציני
    דניאל 26/06/2011 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשחרור מנהיגי ומומחי טרור - יש משמעות. זו לא ספקולציה - זו עובדה. חשוב שנבין כיצד הושג הנצחון על הטרור ועד כמה שברירי המצב הנוכחי. אם, לאחר מחשבה ודיון, אנחנו מוכנים לחזור לפיגועי טרור המוניים כדי שגלעד יהיה בבית - אז נכון ללכת לעיסקה. לדעתי - אסור לחזור לפיגועי הטרור בכל מחיר, גם אם זה אומר להשאיר את גלעד בעזה.
    סגור
  • 8.
    אתר ביזפורטל תמורת שחרור שליט
    בני 26/06/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי בעד שישלח SMS למספר 4533 עם המילה " בעד"
    סגור
  • 7.
    הדמגוגיה של עיסקה בכל מחיר (ל"ת)
    יאיר 26/06/2011 11:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לתת לאסירים הפלסטינים תנאים הכי גרועים שאפשר
    שון 26/06/2011 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יעזור ....
    סגור
  • הבעיה שאנחנו " המעצמה" ואנחנו מפחדים
    6 צודק 26/06/2011 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במציאות אם נכנס בהם ונתנהג אליהם כמו שהם מתנהגים לגלעד בלי להתייחס לעולם " הנאור" הם יבקשו להגיע להסכם .כל זמן שהאסירים שלהם נהנים מתנאים של 5 כוכבים אין להם מה למהר
    סגור
  • 5.
    אין עסקה בגלל הקמפיינים למען עיסקה בכל מחיר
    טעות אחרי טעות 26/06/2011 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שמבין טיפה במשאים ומתנים ומבין טיפה איך עובד הראש של הצד השני יודע שאנחנו גורמים לעצמנו נזק בלחץ הפומבי על הממשלה. הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות ואנחנו יורים לעצמנו ברגל.
    סגור
  • 4.
    אני אומרת לשחרר לשחרר לשחרר (ל"ת)
    יעל 26/06/2011 10:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בכל מחיר, זה לגבות אותו מהפלשתינאים ולא מישרא
    רונן 26/06/2011 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה כל השמלאנים לא צועקים בכל מחיר להחזיר את שליט, גםבמחיר של 2000 פלשתינאים הרוגים. גם במחיר של הפסקת אספקת החשמל, המים, והמזון לעזה? למה את זה הם לא אומרים? למה בכל מחיר צריך להיות על חשבון היהודים, על חשבון עוד הרוגים ישראלים? אם בכל מחיר! אז רק מהצד השני והאכזרי! הוא זה שצריך לשלם את המחיר!
    סגור
  • גם שמאליים כמוני חושבים שאתה צודק! (ל"ת)
    מוקי 26/06/2011 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ל-3
    star 26/06/2011 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצוב כמה שאתה צודק.
    סגור
  • 2.
    מדינה משלמת את המחיר ? משפחה משלמת את המחיר ! (ל"ת)
    עמית 26/06/2011 10:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    צריך להפוך שולחנות ולתלוש שערות
    ישראלי 26/06/2011 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במדינה הזורגגת הזאת ראש ממשלה מבין רק לחץ אישי ורגשי עליו ואת זה היה צריך לעשות מזמן. אם המשפחה לא מסוגלת לזה צריכים הצעירים שהולכים להתגייס לעשות את זה. ככה בדיוק החזירה האמא של עסקת גבריל את הבן שלה הביתה.
    סגור
  • תחי הדמגוגיה!!!!!!!!
    משה 27/06/2011 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראלי! אתה חצוף, מה אתה מלין על ר' הממשלה. האם הוא לא רוצה לשחרר את גלעד? האם ר' ממשלת ישראל חטף אותו? מהיכן עזות המצח שלך ושכמותך לתקוף את ר' הממשלה. כולנו למדנו שאחריות אינה מתחלקת, על ר' הממשלה יש אחריות בלעדית על מה שקורה לנו לטוב ולרע, לא מתאים לך, יש אחת לארבע שנים בחירות שם תמיד תוכל לנסות להחליף את המפלגה ועומד בראשה - להזכיר לך חיילים נהרגים ויכולים להחטף כאשר הם שומרים עלינו, אני בכל אופן עשיתי את זה בעבר, אני מקווה גם אתה.
    סגור
  • אדון ישראלי, לתלוש שערות מראש ממשלה של ישראל?
    חיים 26/06/2011 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי התבלבלת , הוא נחטף ע" י חמס בהפרת כל ההסכמים מול פלשתינאים והחוק הבין לאומי . התבלבלת בכתובת ..
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות