דעה

לא צריך קוטג', צריך ביצים - כמו רמי לוי

יש מיטות חולות שאפילו יועצי תקשורת לא רוצים להכניס את הראש המחוסן שלהם. כנראה שפרשת הקוטג' היא כזו. ותראו כיצד רמי לוי מטפל בסוגיה
ניר הירשמן | (10)

כבר 3 ימים שאני מתרגל את הדיאלוג הזה. כבר יומיים אני חושב איך אני מסביר לכתבת אייס אלה ברייר (לטור של אלה ברייר - לחצו כאן) שלמרות הניסיון, כאן היא פספסה. כבר שעות שאני רוצה להגיד לה שיועצי תקשורת, כמו כל שכיר חרב אחר, לא ניגשים למלאכה לפני שמישהו שוכר אותם.

כבר יומיים, אולי שלושה, אני רוצה לומר לאלה, שיש מיטות חולות שאפילו יועצי תקשורת לא רוצים להכניס לתוכן את הראש המחוסן שלהם. כי במשבר הזה, לא צריך קוטג'. צריך ביצים. רמי לוי עשה את זה מהיום הראשון בשפה די פשוטה. "אתם רוצים הנחות?", אמר, "תקבלו", והוריד את המחיר.

זה לא עניין של לצבוע את המציאות בצבעים אחרים או להתנצל על תקלה. המחירים הם מדיניות שלאיש אין עניין לשנות. וכשרמי לוי מוריד את המחירים הוא מראה שאין כאן צורך בניהול משברים מתוחכם, אלא רק בקומון-סנס. המחירים גבוהים? נוריד. עושקים אתכם? נילחם.

תביני אלה, רמי לוי עשה מזה קריירה. כשמגה ושופרסל שופכים מיליונים לפרסומות בערוץ 2, רמי לוי שופך את אותם המיליונים לתזרים המזומנים שלו ועושה מה שכולם מצפים ממנו: נשאר הכי זול. רמי לוי, הוא אמן של יחסי ציבור. הוא לא קונה אף שלט, לא משלם על דקה פרסומת, רמי לוי עושה יחסי ציבור, רמי לוי מוציא הודעות לתקשורת על מהלכים אמיתיים, חסרי תקדים. רמי לוי הוא הפוליטיקאי של רשתות השיווק, רק שההבטחות שלו מתגשמות במזומן. שנשאר בכיס שלנו.

ראי אלה, אין כאן משבר לנהל. תשובות שנונות לא יעזרו בפייסבוק שאין התייחסות אמיתית למהות המשבר, שאין ניסיון למנוע את המשך הנזק הנגרם לצרכנים ושאין התנצלות אמיתית ושינוי כיוון של החברות. ועד שזה יקרה, עשו בשכל יועצי התקשורת שהשאירו את הלפטופים בחנייה. מי שרוצה לנצח במשבר הזה חייב לגדל ביצים, לא יועצי תקשורת.

ניר הירשמן הוא יועץ תקשורת בכיר, וכותב את הבלוג 'יחסי ציבור ואסטרטגיה'. לבלוג - לחצו כאן

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    לקוח של רמי לוי 23/07/2013 19:52
    הגב לתגובה זו
    כבר שנתיים שלוש שאני לקוח של רמי לוי סלולר. לפני חצי שנה חייבו אותי אלפי שקלים ועד היום הם מצד אחד מודים שהם צריכים להחזיר ומצד שני אחרי עשרות שיחות טלפון עם 45 דקות המתנה לא קיבלתי שקל חזרה ממה שהם חייבים. למה צריך לחשוב פעמיים לפני שחותמים חוזה עם רמאי לוי
  • 9.
    שאלה.. אתה בטוח שאתה מבין בתקשורת?..... (ל"ת)
    אוי ואבוי ליועץ 28/06/2011 19:36
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יועץ 27/06/2011 16:33
    הגב לתגובה זו
    או שניים בפיאר.אבל נסיון נחמד.
  • 7.
    אחיטופל 27/06/2011 16:26
    הגב לתגובה זו
    לא חייבים לדחוף אותו לכל מה שקשור לקמונעות, אתה סתם עושה לו פה יחצ חינם
  • 6.
    *כ*שאין (ל"ת)
    חובבת עברית 27/06/2011 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הצרחנייה 27/06/2011 16:02
    הגב לתגובה זו
    רמי לוי מוריד שקל בקוטג' ומסיף 2 בחומרי ניקוי. להרוויח הוא הרי צריך - לא משנה מאיזה כיוון. אבל אתה צודק בדבר אחד: הוא אכן אשף יח"צ. אין ארוחות חינם ורווחים מהאויר. אם תכנס לכל רשת "זולה" שהיא - ויקטורי, רמי לוי, יש - תראה שיש מוצרים שהם יותר יקרים מכל מגה בעיר או שופרסל "רגיל" (לא דיסקאונט), שהם אלה המממנים את ה"עוף בשקל". ויש עוד דבר קטן - נכון שמה שמשותף לאדם ולחזיר זה ששניהם אוכלים הכל, אבל בחיים לא הייתי קונה בשר באחת מרשתות האלה. פשוט מפחיד.
  • 4.
    חנה 27/06/2011 15:50
    הגב לתגובה זו
    יועצי תקשורת חייבים לנסות ולשווק את עצמם מול הלקוחות הגדולים. לא יתכן שאלה שמטפלים במשברים לא הרימו את הכפפה ופעלו בשדה אותו הם מכירים כל כך טוב!
  • 3.
    עידן סטאר 27/06/2011 14:50
    הגב לתגובה זו
    עוף בשקל זה קטע ענק, אני לא מבין איך כל שאר הרשתות לא הולכות בעקבותיו
  • 2.
    מה הקשר, הכל שם זול וזה מה שחשוב (ל"ת)
    שמעון 27/06/2011 14:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שרמי לוי ישקיע בניקיון החנויות (ל"ת)
    רחלי 27/06/2011 14:14
    הגב לתגובה זו