עומר אסף מסכם את קאן: "ולפעמים החגיגה נגמרת, היום האחרון כולו ביזנס"
ולפעמים החגיגה נגמרת. סוף השבוע הגיע, עוד יומיים לפסטיבל והאוויר מלא באווירת 'סוף קורס'. האולמות כבר לא מלאים, נותני החסות כבר לא כאן, וכל מה שעובר לי בראש הוא איך לעזאזל אסתדר בלי ה wi-fi של גוגל?! מסתבר שגם לזה המוח הישראלי המציא לנו פטנטים בדמות webbing, המצאה ישראלית המייצרת תא wi-fi מקומי בתנועה שאותו ניתן לחבר לעד 5 מכשירים. רעיון מבריק. נ ק ו ד ה.
אם אתמול היה בניחוח השראה, הרי שהיום אנחנו ביזנס לחלוטין. הפאנלים וההרצאות עסקו בשינויים בעולם, ביכולת לזהות ולאתר צרכים חדשים ופיתוח מוצרים שיענו על אותם צרכים.
ג'יימס מרדוק מנהל קבוצת המדיה מהגדולות בעולם והבן של, וג'פרי קצנברג המנכ ל של dream works animation מדברים על החדירה לשוק הסיני ועל חשיבות הקריאטיביות כפרמטר קריטי להצלחה, ועל זה שהיכולת להיות קריאטיביים באמת אפשרית לרוב רק כאשר יש לך מספיק כסף בקופה כדי לקחת סיכון אמיתי. בדומה לאנשי קריספין פורטר מאתמול, גם ג'פרי קצנברג טוען כי רק ע י הדהמת הצרכן שלך במשהו שהוא לא ציפה לו, תוכל לגבות את מחיר הפרימיום על המוצרים שלך לאורך זמן.
תפתיע, תהמם ותוביל אותו. זה הסוד. ובמילים פשוטות יותר: צריך את הכסף ואת המוכנות התפיסתית להיכשל. רק כך אפשר להתקדם.
יו ר פובליסיס מוריס לוי ויו ר נסטלה פול בולק מדברים על משמעות הקריאיטיביות בעולם השיווקי. פול בולק חוזר מדגיש מספר פעמים לאורך הדיון כי בסוף היום על הקריאטיביות לשרת את המטרה המסחרית שלשמה נבחרה, ובמקביל להמשיך ולתמוך במהות המותג. כמי שעומד בראש חברה המוכרת 1.2 מיליארד מוצרים ביום ומשרתת למעשה את כלל אוכלוסיית העולם המונה כ 7 מיליארד צרכנים, מדובר באיש שמבין מה הוא אומר. אל תעשו בנצ מרקטינג, טוען בולק, זה מוביל לבינוניות. תמיד תשאפו לגאפ-מרקטינג, למשהו חדש שלא חוו לפני. כולם כאן עם אייפד, כולם. על הבמה, בקהל, בקפה ועל חוף הים. כולם. לא יאומן שהמוצר הזה יצא לעולם רק לפני שנה. הוא כלי הכתיבה והמצלמה הכי שכיח פה, אחרי האייפון. כך שבשלב זה אני מרשה לעצמי לומר כי מבחינתי המנצח האמיתי בפסטיבל קאן, למרות שלא הגיע הפעם, הוא סטיב ג'ובס. אחרי ההרצאות הוצאתי את המצלמה והתחלתי לעבור בין כל העבודות באופן סיסטמתי. מאות ואלפי עבודות מדהימות, שייקח לי עוד שעות וימים לעבור ולעכל את הכל, ועד לאלבום המלא שיעלה כאן כבר בקרוב אספר לכם כי בדרך החוצה עברתי בתערוכה של act, ארגון עולמי למעשים טובים ומסתבר ששלמור ושלי מהגלויות של שלי בדיוק זכו במפתח לעיר מידי ראש העיר עבור עבודתם החדשנית להעלאת המודעות לאיידס שכללה לראשונה שילוב גלויות ודיגיטל סלולרי. שאפו! משפט לסיכום החוויה האדירה הזאת, הפסטיבל שינה את שמו השנה מפסטיבל הפרסום לפסטיבל הקריאטיביות. קריאטיביות היא הכוח המניע את האנושות. היא נמצאת בכל מקום. בפילוסופיה, במוסיקה, בקולנוע, בפרסום, בהוראה, בהורות, בהיי-טק ובתעשייה הישנה. האם המארגנים באמת יטמיעו את השינוי המהותי ולא רק בשם, את זה נראה בשנה הבאה.
הכותב הוא מנכ"ל פלא-פה סוכנות שיווק דיגיטלית
- 8.עומר 01/07/2011 17:23הגב לתגובה זוhttps://picasaweb.google.com/111198295932536264189/Cannnes2011TheWorks?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKL8lbWa3NqD3gE&feat=directlink
- 7.מעריץ (ך) 28/06/2011 09:13הגב לתגובה זולדווח משם) !
- 6.אלון 27/06/2011 20:35הגב לתגובה זולא יאומן איך חברה קטנה מישראל משחקת אותה בענק! בקאן, תמשיכי להצליח ,.
- 5.אסף, אתה כותב נפלא! (ל"ת)מקסים 27/06/2011 18:14הגב לתגובה זו
- 4.שירה 27/06/2011 18:14הגב לתגובה זולאתגר את הצרכן המודרני שסובל מבעיות קשב וריכוז. שאפו למי שמצליח לעשות את זה וגם לשלמור ולגלויות של שלי. כל הכבוד!
- 3.חנן 27/06/2011 18:13הגב לתגובה זועולם הפרסום אכן מוכיח שאפשר לשלב גם וגם.
- 2.נהנתי מכל רגע. הפוסט הטוב ביותר עד כה. (ל"ת)אורלי 27/06/2011 18:06הגב לתגובה זו
- 1.ואפילו מתנה לא הבאת יא רומני (ל"ת)מיכאל 27/06/2011 16:04הגב לתגובה זו