אהרון שביב הוא הישראלי הראשון שזכה בפרס ה"כוכב העולה" של מגזין אמריקאי
בכל שנה, המגזין האמריקאי Campaigns and Elections , בוחר קבוצה של אנשי מקצוע מתחת לגיל 35 אשר הגיעו להישגים מרשימים בתחומי הקמפיינים הפוליטיים. אהרון שביב, הוא הישראלי הראשון שזוכה בפרס המגזין.
מאז שהפרס ניתן לראשונה ב-1988, הזוכים בפרסים המשיכו לעשות חיל. בין מקבלי הפרס בעבר נכללים דייויד אקסלרוד (אסטרטג הקמפיין של אובמה ב-2008), רם עימנואל (ראש הסגל, של אובמה), ג'יימס קארוויל (אסטרטג הבחירות של ביל קלינטון – וגם של ברק/עבודה) ורבים נוספים.
הפרס ניתן בשלוש קטגוריות: רפובליקאים, דמוקרטים ובין-לאומי. שביב, שבסיס הפעילות שלו היא ישראל, מתמחה בקמפיינים עבור מועמדים מהמרכז-ימין במרכז ומזרח אירופה.
בתחילת דרכו, עבד שביב בצוות האסטרטגי של קמפיין 'ישראל ביתנו' ב-2006.מאז, ייעץ לקמפיינים ולמועמדים ברחבי אירופה, כולל ברומניה, בולגריה, סרביה, אוקראינה, קרואטיה, מולדובה, סלובקיה, קפריסין, ספרד ועוד. שביב עובד עם מספר ראשי מדינות, ראשי ערים, ראשי אופוזיציה ובכירים באיחוד האירופאי.
בין הקמפיינים שעמד בראשם גם אחד לראשות עיר בסלובקיה, אותו התחיל שביב 7 שבועות לפני הבחירות עם מועמד שעמד על 2.6% - מעל 40% פיגור מול ראש העיר המכהן ולבסוף זכה.
קמפיין נוסף הוא קמפיין פרלמנטרי שנערך במולדובה, עם רשימת מועמדים שבה הגיל הממוצע היה 26 והמבוגר שביניהם היה בן 29. "קמפיינים קטנים כאלו – עבור ה'אנדרדוג' -הרבה יותר מאתגרים מקמפיינים של ראשי מדינות או ערים מכהנים או מפלגות גדולות. בקמפיינים האלו אני משחיז את היכולות והכלים אותם אני מיישם בקמפיינים הגדולים", אמר שביב.
לדבריו "העבודה שלי מבוססת על מחקר מעמיק של דעת הקהל. פחות מעניין אותי מה הקהל חושב – יותר מעניין אותי להבין מה הוא מרגיש ומהם הגורמים שיגרמו לפלח מסויים בציבור הבוחרים לשנות את הצבעתו – איך להזיז בוחרים"
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה