מדד אמון הצרכנים באירופה צנח לשפל של 8 חודשים, אך השיג מעט את התחזיות
נציבות האיחוד האירופי הודיעה היום (ד') כי מדד אמון הצרכנים באירופה צנח ביוני לשפל העמוק ביותר בשמונה החודשים האחרונים. להערכתם, הנפילה נרשמה בעיקר על רקע המאבק לגבש את חבילת החילוץ השנייה ליוון.
מדד זה, המסתמך על סנטימנט המנהלים הבכירים והצרכנים בגוש האירו, נפל ביוני ל-105.1 נקודות, לעומת מאי בו עמד על 105.5 נקודות. זהו האמדן הנמוך ביותר מאז אוקטובר. עם זאת, הוא גבוה מעט מתחזית הכלכלנים שצפו ירידה ל-105 נקודות.
נציבות האיחוד האירופי צופה התאוששות מהוססת של גוש האירו, לאחר שברבעון הראשון של השנה נרשמה צמיחה בקצב הגבוה ביותר מזה כמעט שנה. סיבה נוספת לכך, היא קיצוצי התקציבים שביצעו הממשלות במטרה למנוע מהמשבר הפיננסי ביוון להתפשט למדינות נוספות.
בגרמניה, הכלכלה האירופאית הגדולה ביותר, צנח החודש מדד אמון המשקיעים על רקע החלשות הצמיחה באירופה בתחומי הייצור והשירותים.
"מצב הכלכלה וההסלמה במשבר ביוון מכבידים בבירור על מצב הרוח של עסקים וצרכנים", טוען מרטין ון וילט, כלכלן בקבוצת ING באמסטרדם.
לדבריו, "התאוששות גוש האירו מאבדת את התנופה שלה לאט אבל בטוח".
מד הסנטימנט בקרב יצרנים אירופאים צנח ביוני ל-3.2 נקודות לעומת רמה של 3.8 נקודות שנרשמה במאי. אינדיקטור אמון השירותים עלה ביוני ל-9.9, לעומת 9.3 במאי, בעוד אמדן אמון הצרכנים בתחום השירותים עלה ממינוס 9.9 למינוס 9.8. גם סנטימנט הבנאים השתפר ביוני.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה