למרות מחאת המחירים: מדד אמון הצרכנים עלה ב-1.6% בחודש יוני

בניגוד למדד המקביל האמריקני שנמצא בשפל, הירידה בשיעור האבטלה בארץ ועלייה בתפיסת המצב השוטף הרימו החודש את המדד שנבדק על ידי בנק הפועלים
 | 
telegram

נתוני שמציגים תמונת מצב מעודדת לגבי המשק הישראלי אינם עומדים לבד במערכה. נתון מהסקטור הפרטי, מדד אמון הצרכנים, שפורסם היום (א'), רושם קריאה גבוהה נוספת.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש יוני ב-1.6% או 2.1 נקודות לרמה של 133.9. המדד למצב השוטף רשם עלייה של 4.3 נקודות ומדד הציפיות רשם עלייה קלה של 0.6 נקודות.

לשם השוואה, בארה"ב נרשמה בחודש יוני ירידה במדד אמון הצרכנים והגיע לשפל של שבעה חודשים. הירידה משקפת ככל הנראה את האכזבה מהשיפור האיטי בשוק העבודה ואת השפל החדש במחירי הנדל"ן שם.

כלכלני בנק הפועלים הגיבו לנתון, "אמון הצרכנים רושם מזה מספר חודשים תנודתיות סביב רמה גבוהה יחסית. תפיסת מצב התעסוקה היא באחת הרמות הגבוהות שנמדדו עד כה, נתון העולה בקנה אחד עם נתוני שוק העבודה שהצביעו על ירידת שיעור האבטלה לרמה של 5.8% בחודש אפריל".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות