"חייבים למחזר"!- רוצים להעביר מסר סביבתי? השתמשו בשפה אסרטיבית

מחקר חדש קובע כי מסרים סביבתיים צריכים להיות אסרטיביים על מנת להיתפס כרציניים. בחירה בשפה אסרטיבית מגדישה את חשיבות הנושא
 | 
telegram
(1)

מחקר משותף של ד"ר אמיר גרינשטיין מהפקולטה לניהול על-שם גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון, ד"ר אן קרונרוד מ-MIT, וד"ר לוק וות'יו מאוניברסיטת ג'ורג'טאון שבוושינגטון, מוצא שכאשר נושא סביבתי באמת חשוב לאנשים, הם מעדיפים לשמוע מסרים אסרטיביים, כמו "חייבים למחזר!".

הסיבה לכך היא, ששפה אסרטיבית מדגישה את החשיבות והדחיפות של העניין הסביבתי. דווקא ניסוח בשפה עדינה יותר, כגון "כדאי למחזר", עלול להיתפס כיחס לא רציני לנושא.

החוקרים ערכו ניסוי חדשני, בו הם מיקמו קישורים (לינקים) ממומנים במנוע החיפוש של גוגל, שקראו לחתום על עצומה למען ניקיון הים התיכון. חלק מהקישורים נוסחו בצורה אסרטיבית וחלק בצורה עדינה.

בתור מילות חיפוש שהעלו את הלינקים, החוקרים הגדירו מילים שמעידות על חשיבות נושא הים התיכון למחפש, כמו למשל "זיהום הים התיכון" או "מצב הים", לעומת מילים כלליות כמו "הוראות סריגה" או "חדשות", שלא מעידות על חשיבות הנושא למחפש.

בניתוח מצאו החוקרים שאנשים שהנושא היה חשוב להם, הקליקו יותר על הלינקים האסרטיביים, בניגוד לאנשים שחיפשו נושאים כלליים. ניסויים נוספים של החוקרים מראים שחשיבות העניין הסביבתי ניתנת לזיהוי בקהלי יעד שונים והתאמת מידת האסרטיביות של המסר לקהל היעד יכולה לתרום להצלחת הקמפיין הסביבתי.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אהבתי (ל"ת)
    אוהב 05/07/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות