מנכ"ל איגוד הבנקים: "מערכת הפצת מוצרי הפנסיה לא מאפשרת ייעוץ אובייקטיבי"

משה פרל: "הלקוח אינו יודע כמה הוא משלם על הפצת מוצרי הפנסיה והביטוח" ומקווה לשינוי חקיקתי
ג'וש דוקרקר | (1)

משה פרל, מנכ"ל איגוד הבנקים, נאם אתמול בכנס יועצים וסוכני ביטוח של קבוצת עדיף ותיאר את התנהלות שיווק מוצרי הפנסיה כפוגענית בחוסך לטווח הארוך.

לטענתו של פרל רוב סוכנויות ההסדרים וסוכני הביטוח האחרים נתונים תחת בעלות אחת של חברות הביטוח באופן שאיננו מאפשר מעשית מתן ייעוץ אובייקטיבי ללקוח.

"מערכת ההפצה של מוצרי פנסיה לציבור נמצאת במצב גרוע בהרבה מהפצת הקוטג' היום הציבור רוכש 100% מהמוצרים הפנסיוניים ב'חנות המפעל' ולא אצל מערכת הפצה אובייקטיבית. כולם יודעים את זה, האוצר מבין את זה, ואני מקווה שתהיה לו מוטיבציה לשנות את זה", הסביר פרל.

"כיום הלקוח לכוד בין הסוכן המעסיק והיצרן, אינו יודע כמה הוא משלם על הפצת מוצרי הפנסיה והביטוח, ומעשית איננו נגיש בכלל למערכת הייעוץ האובייקטיבי של הבנקים" והוסיף, "חייבת להיות שקיפות מלאה הלקוח אינו יודע כמה הוא משלם על הפצת מוצרי הפנסיה והביטוח"

לדבריו, השינוי הרגולטורי ליצירת שוק בו יפעלו סוכנים סובייקטיביים לצד יועצים אובייקטיביים, הוא תיקון חקיקה שיאפשר לבנקים ליצור קשר עם אוכלוסיית השכירים במקומות העבודה ויעניק לשכירים את זכות הבחירה בין מפיצי מוצרי הפנסיה השונים ומציין כי האוצר מבצע עכשיו בחינה לקראת רפורמה ואני מקווה שהמסקנות יאפשרו פריצת דרך.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מור 06/07/2011 14:48
    הגב לתגובה זו
    בגלל זה אני פניתי ליועץ פרטי, אני אישית מצאתי יועץ דרך אתר שחקן מעוף, ממליץ בחום. ובכלל יש מלא חברות שנותנות שירותים כאלה. ממש לא חושב שכדי להתעסק עם הבנקים.