קמפיין "אם לא תמחזר - יבוא שוטר" עשה את העבודה: עליה ניכרת בממחזרים
תאגיד המיחזור אל"ה חושף היום (יום ד') נתונים המעידים על נכונות של הציבור הישראלי למחזר על בסיס יום יומי וזאת בהמשך לקמפיין שעלה לאוויר במהלך חודש מאי. הקמפיין, שנקט בגישה "מאיימת", כנראה הצליח להשפיע על הציבור הממחזר.
מאז עלה לאוויר תחת הסיסמא "התירוצים לפח - הבקבוקים למחזורית" חלה קפיצה של % 26 בהיקף מיכלי המשקה שהביא הציבור למיחזור במתקנים הפזורים ברחובות. מדובר על כמות של 15.2 מליון מיכלי משקה שנאספו במאי 2011 לעומת 12.1 מליון במאי 2010.
הקמפיין ליווה את הרחבת תשתיות המיחזור שביצע התאגיד בשבועות האחרונות, במסגרתה הוגדלה פרישת הכלובים ב-% 55 והגיעה ל- 13 אלף מתקנים בכל רחבי הארץ. עד סוף 2011 אמורים להגיע ל- 15 אלף מתקנים.
מהפיכת התשתית באה בעקבות מחקרים שערך אל"ה שהראו כי הציבור שאינו ממחזר פוטר עצמו מכך בשל מרחק המיחזורית מהבית ( 30% מהנשאלים) או בגלל היעדר מיחזורית ברחוב/שכונה (18.2%).
בסך הכל – נאספו בחצי השנה הראשונה של 2011 כ- 64.6 מליון מיכלים, לעומת 53.6 מיכלי בתקופה המקבילה אשתקד.
רונן ציינה: "מאמצי ההסברה והחינוך שביצענו בשנתיים האחרונות יצרו למעשה את התשתית לנכונות של הציבור לשתף פעולה עם נושא הפרדת הפסולת ולכן אני מאמינה שהציבור בשל ומוכן לנושא חוק האריזות שנכנס השבוע לתוקפו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.איזה בולשיט - האמת היא ש..סתם שמןן 06/07/2011 18:31הגב לתגובה זו0 0שגם אפריל 11 גדל מאוד מאפריל 10 וכד'. הסיבה היא לא הקמפיין (שהיה חביב לכל היותר) אלא הוספת מיכלי מיחזור וריקונם לעתים קרובות יותר. בטח עוד 3 חודשים תהיה כותרת: "הפרסומת ממשיכה להשפיע!" חחחח פאתטיםסגור