אנליסטים על המו"מ בין דלק רכב לקמור: פסגות - הרכישה לא תפתור את הבעיות הבסיסיות

הפועלים: "חרף השחיקה בפעילות דלק רכב, ובשל תמחור המניה והערכתנו כי מדיניות הדיבידנדים האגרסיבית תמשך, אנו נותרים בהמלצת "תשואת יתר" למניה"
 | 
telegram
(2)

המשא ומתן שמנהלת דלק רכב עם קמור בנוגע לרכישת קמור מוטורס הצליח להקפיץ את המניה במהלך היום בכ-4.6%. למרות זאת, בבית ההשקעות "פסגות" לא מתרשמים בקלות.

"רכישת קמור מוטורוס פותחת אופקים בפני דלק רכב, אבל לא פותרת את הבעיות הבסיסיות", כותב האנליסט טל שיריזלי בדו"ח שפירסם בעקבות ההודעה.

לדבריו, רכישת השליטה עשויה לחזק את פעילות החברה בפלח שוק רכבי היוקרה באמצעות יבוא דגמי ב.מ.וו, להרחיב את פעילותה אל מחוץ לגבולות ישראל (בולגריה וסרביה בהן פועלת קמור מוטורוס), לחשוף את החברה לפעילויות נלוות (יבוא הצמיגים) ולצמצם את התלות שלה בין היפני.

בנוסף, עשויה הרכישה להוסיף לדלק רכב קשרים עסקיים עם צ'רי (CHERY) הסינית. כל אלו עשויים לסייע לדלק רכב בעתיד בתחרות הדגמי הרכב הקטנים והזולים יותר.

עם זאת טוען שיריזלי, כי "על בסיס תוצאות העבר, הרכישה אינה זולה. פעילות קמור מוטורוס התאפיינה ברווחיות נמוכה בשלוש השנים האחרונות. ביחס לרווח ב-2010 מגלם מחיר העסקה מכפיל של 51 (אם יהיה לפי הדיווחים)".

לאור כל אלה מסיק שיריזלי כי "מחיר העסקה אינו נמוך. עם זאת, אם תצליח דלק רכב ליישם את תהליך ההתייעלות ולנצל את הסינרגיות, המחיר עשוי להראות סביר יותר. העסקה לא צפויה לפתור את בעיותיה הבוערות של דלק רכב, המתבטאות בירידה במסירות ובאבדן נתח שוק, נוכח הסטת רכישות לעבר כלי רכב חסכוניים וזולים יותר, בצד תחרות אגרסיבית בפלח כלי הרכב המשפחתיים".

במחלקת המחקר של בנק הפועלים טוענים כי "קבלת זיכיון יבוא רכבי צ'רי מהווה פוטנציאל חשוב לעסקה.כרגע החברה מיבאת את רכבי צ'רי רק לסרביה אבל לאחר שתקבל את אישורי התקינה האירופאית תיובא המכונית הסינית גם לישראל". ירון פרידמן, אסטרטג המניות של הפועלים טוען, כי צ'רי עלולה לכוןן בדיוק לפלח השוק העיקרי של החברה: שוק המכוניות הקומפקטיות ובעיקר ציי הרכב, מה שיצור תחרות בינה לבין מאזדה – מותג הבית של דלק רכב.

"אם וכאשר תצא העסקה לפועל", כותב פרידמן, "מדובר במהלך בעל חשיבות רבה לדלק רכב, שיעניק גיוון חשוב לפורטפוליו העסקים הנוכחי שלה, הסובל בחודשים האחרונים מחולשה. התחזקות היין מול השקל הביאה לכרסום משמעותי במכירות מאזדה, ותביא לפגיעה בתוצאות הרבעונים הקרובים. פעילות ב.מ.וו נהנית ממותג חזק, ממטבע יבוא נוח (אירו), ומשולי רווחיות גבוהים מאוד בהיותה מותג יוקרה. עם זאת, לפי שעה אין וודאות כי העסקה תושלם. חרף השחיקה בפעילות דלק רכב, ובשל תמחור המניה והערכתנו כי מדיניות הדיבידנדים האגרסיבית תמשך, אנו נותרים בהמלצת "" למניית דלק רכב".


תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא שווה את המחיר -אירופה בשקיעה
    אנליסט 11/07/2011 07:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אירופה בשקיעה והפעילות שם בהפסד . השוק בוחן יוקרה לפי ביצועים וב.נ.וו בירידה
    סגור
  • 1.
    מניה מעולה נקודה (ל"ת)
    וורן 10/07/2011 21:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות