שלמה מעוז: "הפאניקה סביב איטליה מוגזמת, יש פתאום טרנד לדבר על מדינות במשבר"

המעו"ף נופל 1.5%, הקאק הצרפתי נופל 2%. תשואת האג"ח של איטליה מטפסת ל-5.4%. ראשי הכלכלה האירופית ייפגשו היום בבריסל בכדי לדון במצבה של איטליה
 | 

שבוע המסחר בבורסות מסביב לעולם נפתח במגמה שלילית ברורה כאשר עיני המשקיעים נשואות כעת לסיטואציה באירופה סביב כל הקשור למשבר החובות שלא יורד מסדר היום וממשיך לאיים על יציבות גוש האירו בפרט והכלכלה הגלובאלית בכלל.

בכירים באירופה ובינהם נגיד הבבנק המרכזי האירופי ז'אן קלוד-טרישה וראש ממשלת לוקסמבורג ז'אן קלוד ג'נקר צפויים להיפגש היום בבריסל בכדי לדון באפשרויות הטיפול במשבר החובות שלא מרפה, בדגש על מצבה של איטליה (הכלכלה השלישית בגודלה באירופה) וכמו כן בדגש על דרכי סיוע נוספות לכלכלת יוון.

בינתיים, תשואות האג"ח של איטליה וספרד מטפסות כעת ומפעילות לחץ נוסף על בכירי הכלכלה האירופית שמנסים להשיג שליטה על המצב.

תשואת האג"ח האיטלקי ל-10 שנים מטפסת כעת ל-5.4% ופותחת פער שיא מתשואת האג"ח הגרמני (שנחשב לחוף מבטחים), פער של 2.66%. בתוך כך, תשואת האג"ח הספרדי מטפסת ל-5.8% ופותחת פער של 3.04% מהאג"ח הגרמני. בחדרי המסחר באירופה מציינים במידה והתשואה תעבור את ה-6%, מדובר יהיה בסימן אזהרה ברור לסוחרים, שכן מדינות כגון יוון, אירלנד או פורטוגל התקשו לגייס כספים ברגע שהתשואה על האג"ח שלהן חצתה את ה-7%. נציין כי איטליה צפויה להוציא למכרז אג"חים בהיקף של 7.5 מיליארד אירו ביום חמישי.

בינתיים, המדדים באירופה מאבדים גובה. המדד בצרפת יורד 1.6%, המדד בגרמניה יורד 1.1% והמדד באיטליה יורד 1.5%. מטבע האירו מאבד כעת 0.8% מול הדולר ונסחר תמורת 1.408 דולר לאירו.

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס, אומר היום בשיחה עם Bizportal כי "הפאניקה סביב איטליה היא מוגזמת, יש לאיטליה כלכלה מהחזקות בעולם, זה לא יוון וגם לא ספרד. באיטליה יש ממי לקחת מיסים, בעיר קטנה באיטליה יש תעשייה כמו בכל יוון. לדעתי האג"חים של איטליה זו הזזדמנות לטווח הארוך, אולי עוד יהיו רעשים בקרוב אבל אני לא חושב שיש מקום להורדת דירוג ולדעתי הפאניקה פשוט מוגזמת, זה סוג של אופנה לדבר על עוד ועוד מדינות שכביכול נמצאות במשבר".

תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    תותח!!!! (ל"ת)
    דונגי 12/07/2011 08:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    thanks god I never listen to you (ל"ת)
    benny 12/07/2011 06:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    ה" גוש" האירופי לא טבעי ואין לו עתיד
    גדי 12/07/2011 02:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השנאה בין הצרפתים הגרמנים האנגלים האירים וכו' לבין עצמם היא ענקית, ונהרות הדם שנשפכו ביניהם לא נשכחו. סה" כ הם ניסו לעשות איחוד כלכלי במטרה להרויח כסף ולהיות גדולים יותר מארה" ב, ברגע שזה לא הולך, כל העסק יתפרק לו בשקט, וכל אומה תחזור למטבע שלה בנחת, וגם תעמוד מאחורי ה" אירו" של אזרחיה (שרשום בבנקים), ורק מחזיקי האירו שמחוץ לגוש יזכו לניר טואלט משובח.
    סגור
  • 42.
    פינלנד הקטנה והחרוצה סוחבת על גבה מעבר ליכולת
    שמעון 12/07/2011 01:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מעריך שהיא הראשונה שתפרוש מגוש האירו. מדינה חרוצה והגונה שמשלמת את חובות גוש האירו. ואחריה הולנד. הגוש יכיל את יוון פורטוגל אירלנד שכבר בפשיטת רגל ואת איטליה וספרד. מי יסחוב את צרפת ביום פקודה. הגרמנים?
    סגור
  • 41.
    נראה לי שהוא זורק סתם מילים באויר מה שיוצא לו
    מנותק מהמציאות 12/07/2011 01:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהפה הוא אומר לפעמים ללא קשר למציאות ותמיד שהוא טועה הוא מסביר למה הוא לא טעה מיפה שלא תהפכו את זה כל מה שהוא יגיד הוא תמיד חושב שהוא צודק, אף פעם לא שמעתי אותו אומר טעיתי.
    סגור
  • טען עוד
  • 40.
    שלמה מעוז תותח (ל"ת)
    עיראקי עיראקי שלי.. 12/07/2011 00:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    שלמה מעוז המרגיע הלאומי
    אחת שמבינה 12/07/2011 00:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם אופטימי מאוד אבל לצערי הרב הוא לא תמיד מציאותי, אבל אוהבת אנשים אופטימים
    סגור
  • 38.
    טועה ומטעה-האירו קורס
    חבריקו 11/07/2011 23:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האמירה שלו ש" יהיו רעשים מסביב" , היא הפך המציאות. כל עליה שתהיה באיכות החוב האיטלקי הינה " רעש" חיובי בדרך לקריסה, מדינה עם 120% חוב חיצוני, שר אוצר שהתפטר ושלטון שעסוק בבחורות ערומות בסוף שבוע, והקטע הגרוע ביותר הוא שהחוב הינו ביורו וכמו יוון גם לאיטליה אין אפשרות להדפיס על דעת עצמה (דוגמת האמריקאים). גם אם הוא צודק שעיר באיטליה מייצרת יותר מכל יוון, זה לא עוזר אם למדינה יש חוב כשל פי 5 מיוון. ארה" ב מורכבת מ-50 מדינות שלכולן דגל, שפה, היסטוריה ומערכת אוצר מרכזית, בזמן משבר קליפורניה לא תחליט שהיא " פורשת" . מישהו באמת מאמין שצרפת וגרמניה ימשיכו לסחוב על גבן את כל הספחת של אירופה ? זה רק עניין של זמן, עד שהאירו יקרוס, אפשר להתחיל לשמור אותו לאספנות
    סגור
  • 37.
    יש לאסור עשיית שורטים על אגח של מדינות הפיגס
    כמו על הפיננסים 11/07/2011 23:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כמה קרנות גידור של נבלות דוגמת ג' ים רוג' רס שנמצאים בפזיציות שורט מטורפות על האגחים האלה ומנסים למוטט את כלכלת העולם. זה מתאים להשקפה השמאלנית המכוערת של האיש הזה שחושב שאם הוא הפיל פעם את ממשלת בריטניה הוא יכול להפיל את כל העולם - זה המשמעות של הפלת כלכלה בסדר גודל שאיטליה. הנבלות מפמפמים פניקה לשווקים ומנסים לרצוח את כלכלת המערב. בשיא המשבר הפיננסי אסרו על ביצוע עסקאות שורט על מניות הפיננסים. עכשיו צריך לאסור ביצוע עסקאות שורט על אגחים של מדינות הפיגס - זה יפתור את כל הבעיה. הם מנסים לייצר פניקה בידיעה שלפניקה יש תכונה להזין את עצמה כמו כדור שלג. המצב לא כזה גרוע והם מנסים לתת את הדחיפה כדי למוטט ולהרוויח מיליארדים. צריך לאסור את זה בחוק זה הפתרון. ממני כלכלן MA
    סגור
  • 36.
    שני קשישים אופטימיים בלתי נלאים:
    רוני 11/07/2011 22:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעוז ומנדי - שניים הובילו משקיעים לאבידון - שני איטרסנטים חסרי אחריות. הם לא רוצים ליבין שהשווקים השתנו ממצב שהם היו מכירים - ימים העליזים נגמרו וספק אם יחזרו עוד
    סגור
  • 35.
    לא להיות אטום שלמה
    shimi 11/07/2011 20:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסתכל עמוק וחכם
    סגור
  • 34.
    מתי אמרת שיהיה רע??????????????אף פעם
    היועץ 11/07/2011 18:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמרתי לכם אתמול כי הבנקים ובתי ההשקעות השונים מדברים מהפוזיציה הגדיל לעשות אתמול מר שלמה מעוז האנליסט הראשי של בית ההשקעות אקסלנס-- אדם נחמד מטבעו ומספר בדיחות ברמה גבוהה אך רמתו המקצועית די נמוכה-- הייתי בכנסים רבים בבית ההשקעות אקסלנס ומר מעוז תמיד סיקר את השוק אך תמיד תמיד היה אופטימי ברמות הכי גבוהות לעולם לא אמר המצב קשה -- המצב לא טוב זה רק מראה שיש אינטרס רב משמעות לבתי ההשקעות-- לכן מר מעוז כנגד נתונים בכלכלה אי אפשר ללכת -- שים לב שתהיה אוביקטיבי ולא מספר סיפורים
    סגור
  • 33.
    המצב הנוכחי תוצאה של ח זירות שגורמת ל
    בנטוב 11/07/2011 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפאניקה ובעוד ימים מיספר ניראה שוב פעם עליות ואופטימיות עשר אחוז זה ליקנות את הנייר הנכון ותישעים אחוז זה סבלנות כל התורה על רגל אחת בהצלחה
    סגור
  • 32.
    שלמה אל תזלזל באינדיקטורים שמצביעים על מיתון.
    z 11/07/2011 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ודרך אגב היכן היית בחו" ל.אם בארצות הברית בטח ראית קניונים שוממים.ואם לא אז אולי תספר רשמים.
    סגור
  • 31.
    שלמה מעוז אתה גדול הכלכלנים כל מילה בסלע
    כלכלן בר אל 11/07/2011 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם כמו עדר אין שום סיבה לירידות .לאיטלקים יש את הכלכלה החזקה ביותר ותפסיקו לבלבל את המשקיעים גם הכלכלה העולמית חזקה מאד .אבל שחקני המעוף עים שתי גרוש מפילים את הבורסה איך אתם רוצים שמשקיעים יצטרפו להשקיע אים הכל משחק ולא כלכלי תחשבו על זה .
    סגור
  • כלכלן בראל על שלמה מעוז
    הגדול מכולם 11/07/2011 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה שכתבת נכונה כל הכבוד.אלו לא משקיעים אלה שחקנים.
    סגור
  • ארק'
    ' קר 11/07/2011 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק
    סגור
  • כלכלן בר אל אני איתך אתה צודק (ל"ת)
    בנטוב 11/07/2011 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    מעוז צודק סתם פאניקה ,,תראו שהוול יגמר ירוק. (ל"ת)
    רונן 11/07/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    ביום חמישי המעוף עלה ב 1.7 ממש ללא סיבה, גם
    אדום 11/07/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתמול טיפס על ריק ב 0.66 ללא סיבה. היום צריך להיגמר ב -2.5% מינוס כדי לחפות על עליות הסרק
    סגור
  • 28.
    לא סתם כל הבורסות בעולם אדומות כי איטליה זה
    יוון כסף קטן 11/07/2011 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אופרה אחרת - יוון זה כסף קטן
    סגור
  • 27.
    מה יש לכם נגד עירקים, וואתה משקפופיק אידיוט
    סלח 11/07/2011 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ינעל אבוק לאבו תשביק בזאר.
    סגור
  • חזק חזק חזק,התגובה היפה ביותר להיום שפו שפו. (ל"ת)
    רחמים 11/07/2011 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    שלמה איש יקר,,סופר אמיתי,כל השאר מדברים
    שמעון 11/07/2011 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפוזיציה,,,עירקי עירקי,,אבל תותח אמיתי.
    סגור
  • 25.
    שלמה מעוז
    המבין 11/07/2011 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה אל תתיחס לכל הלועגים הם פשוט מדברים מפוזיציה מכיון שתקועים עם פוטים הכתבה שלך נכונה ואני מקוה שעוד השבוע הים יהיה מלא בכובעים {אוכל למדוזות}של אלה שאכלו אותה והקיעו.תודה
    סגור
  • 24.
    גם ב 2008 הוא אמר שהפניקה מוגזמת (ל"ת)
    עידו 11/07/2011 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    מדבר מפוזיציה?
    aaa 11/07/2011 15:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הא השלמה מה קרה השוק הולך נגדך ואיבדת קור רוח? הרי גם אתה יודע שאירופה תקרוס תוך שנה שנתיים אז מה הפאניקה שלך?
    סגור
  • 22.
    שלמה מעוז חרטטן ראשי של אקסלנס
    כריש אדום 11/07/2011 15:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בושה לבוא ולהודות בטעותך.... העולם בדרך למיתון עמוק בתור כלכלן ראשי אתה מחוייב ללקוחות שלך ולא בושה להגיד שהשווקים יקרים והולכים לרדת 10-20% ממתי אתה מבין כזה גדול בכלכלת איטליה? אולי תגבה את עצמך בנתונים למשל - מה חשיפת הבנקים למדינות הפיגס??
    סגור
  • 21.
    בדרך כלל אני מסכים אותו, גם הפעם (ל"ת)
    אלוני 11/07/2011 15:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    בימים טרופים אלו רק לא תיקראו תפסידו......
    שגירא 11/07/2011 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק די מדיקל.פלוריסטם.רציו במיוחד האופציה ותיבדקו אותי!
    סגור
  • 19.
    העירקי מומחה עולמי
    הכתום 11/07/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה של מעוז שווה זהב זיכרו מה הוא אמר על יוון וזיכרו שהוא ציין את תחילת יולי כשבוע חזק במיוחד .חזרתי לא מזמן מאיטליה ואתה רואה מדינה מתועשת וחזקה על כן אני סומך על מעוז נקודה
    סגור
  • 18.
    שלמה חיי בסרט מדינה אחר מדינה נופל וזה טרנד
    דור 11/07/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודע אם שלמה מעוז הזה רציני אבל העובדות בשטח מדברות אחרת. אני שומע את הפרשנות שלו כול ערב בלילה כלכלי או שהוא לא רוצה לזרוע פניקה בציבור או שהוא מנותק מהמציאות כי יש עובדות בשטח ויש דיבורים באוויר.
    סגור
  • 17.
    תמיד אופטימי גם שיהיה ב 1000
    גיל 11/07/2011 15:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד אופטימי גם שיהיה ב 1000 יגיד אותו דבר יש את סורוס רואה השחורות ויש את מעוז רואה הורודות מישהו מהם צודק
    סגור
  • 16.
    מעוז מדבר לעניין ויודע ליבחון את ה
    בנטוב 11/07/2011 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המציאות ולהעריך את המצב לפי דבריו וכל השאר מניפולציות של סוחרים ומשקיעים שמנצלים את המצב לעשיית רווחים מהירים תיקנו ותרוויחו פשוט סיבה למסיבה
    סגור
  • 15.
    אף פעם הוא לא אמר יהיה גרוע...מדבר מפוזיציה (ל"ת)
    העירקי המרגיע 11/07/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    המצב הכלכלי בקריסה !!! (ל"ת)
    פוטים!!! 11/07/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    עירק מדינה מסריחה (ל"ת)
    עיקר 11/07/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    והעליות של אתמול ויום חמישי לא מוגזמות?
    אלי 11/07/2011 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פכככככככככככךךךךךךךךךךךך
    סגור
  • 11.
    שלמה היחיד שלא מחרטט כדי להרוויח
    יוסף 11/07/2011 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה כל הכבוד~ אתה לא מאכזב! ובטח שלא מחרטט כדי ליצור הזדמנויות כמו חלק מהקולגות שלך
    סגור
  • 10.
    מעדיף מוקסיפן
    מנסה לתת אקמול ? 11/07/2011 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבורסות בעולם קורסות , המשברים הכן קיימים !! אז למה אקמול ? תן מוקסיפן בבקשה . אין מה להעשות יותר בבורסה !! לצאת מהר .
    סגור
  • 9.
    מודעין אפ 7
    שאולי 11/07/2011 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אופציה תגיע לכסף מחר יום מסחר אחרון. תגובןת רצניות 1- בעלי עניין מחזקים כמות גדולה של אופציות
    סגור
  • 8.
    המרגיע הלאומי - חולה עליו (ל"ת)
    אבי 11/07/2011 15:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    שלמה מעוז צודק....
    צהפר 11/07/2011 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבלי להמעיט ממרכזיותו של החוב הריבוני במשבר הכלכלי, אין ספק ששלמה מעוז צודק בעובדות ובגישה העקרונית.האופנה הרווחת של התכנסות לפניקה על כל עניין נקודתי חסרת תוחלת, אינה מקצועית ומזיקה פסיכולוגית
    סגור
  • הבורסה השנה
    1231 11/07/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט קטסטרופה מכל דבר קטן מנסים להפיל את כולם לקרשים ושם מישהו אוסף ואוסף...
    סגור
  • 6.
    שלמה מעוז
    סמי 5 11/07/2011 15:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה תותח , אחוז מאוד גבוה של האמירות שלו פוגע בול .תקשיבו לו ותרויחו כסף . היחיד שאומר דברי טעם , נכונים ואמיתיים .
    סגור
  • 5.
    כל אירופה במשבר והוא מפסיד כל יום מלא כסף ועו (ל"ת)
    מעוז צודק 11/07/2011 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    דווקא הערקי הכי טוב מכולם. (ל"ת)
    6457 11/07/2011 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    גוש האירו קורס ומעוז מבלבל ת' ביצים מפוזיציה (ל"ת)
    שרלטן 11/07/2011 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם ארצות הברית קורסת.כל פתרון שאובמה ישיג
    z 11/07/2011 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להגדלת תקרת החוב ולא משנה מה כולל ההגדלה תביא אותו למיתון ולאבטלה.
    סגור
  • 2.
    כולם באירופה בלחץ והעירקי רגוע !!!
    סער 11/07/2011 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהיה לי מומחה לאיטליה.................
    סגור
  • העיראקי
    מוטי 11/07/2011 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיראקי יותר חכם ממך, ומכל הכלכלנים מסביב.
    סגור
  • הערקי אלוף
    תמיד צודק 11/07/2011 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמדו להקשיב לאיש
    סגור
  • 1.
    הכותרת
    רמי 11/07/2011 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר הכותרת משבר באירופה מחר ישתנה הכותרת פתרון למשבר שהיה אתמול באירופה.מה פתאום צצו כל הכותרות שנתיים השווקים עלו בעשרות אחוזים הכל היה ורוד לא היו חובות לא חדלות פרעון לא אגחים.פתאופ קמנו בבוקר והחליטו שמתלבשים ומביאים כותרות וכולם מתעסקים עם כותרות שליליות .איפה היו כולם שנתיים שהכול היה ורוד.הכל שטויות כותרות כותרות יום ככה יום ככה.העיקר הריטינג ולעשות דרמות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות