סוס חדש-ישן: אקלסטון חושב על לקנות בחזרה את הפורמולה 1

ברני אקלסטון, המנכ"ל שמכר את החברה ב-2005: "מוכן לשלם מה שקונים אחרים מוכנים לשלם". התייחס גם לחוזה הקונקורד הבא: "אם לא יהיה חוזה, נשלם פחות ועדיין נריץ את הסבב"
 | 
telegram

בשנה האחרונה שמענו כבר מספר פעמים על גופים שמתכננים לקנות את השליטה על הפורמולה 1, אבל עכשיו מתברר שיכול להיות סוס חדש-ישן במרוץ: ברני אקלסטון.

אקלסטון בן ה-80, שמאז שמכר את השליטה בפורמולה 1 לחברת האחזקות CVC לפני שש שנים מחזיק בתפקיד מנכ"ל החברה, הודה בראיון להראלד טריביון כי זו עבורו. כשנשאל האם הוא יהיה מעוניין לקנות בחזרה את העסק ענה: "כן, בהחלט".

אבל כמי שכבר עשרות שנים מנהל את כל המשאים ומתנים עבור הפורמולה 1, בין אם בנושא זכויות שידור או מול מנהלי המסלולים, אקלסטון לא מתכוון לשחק אותה קל להשגה. "אני לא מוכן לקנות את הפורמולה 1 במחיר ש-CVC דורשים". אקלסטון, שקיבל 1.7 מליארד דולר ב-2005 עבור נכס ששוויו מוערך כיום בפי 5 ציין, "אני כן מוכן לשלם מה שהקונים מציעים לשלם".

אקלסטון אמנם לא חשף את המספרים שהוזכרו בחדרי חדרים, אבל זהות הקונים הפוטנציאליים ידועה. מדובר ברופרט מרדוק ובחברת ההשקעות האיטלקית אקסור. אקלסטון מתחיל את המלחמה הפסיכולוגית כבר עכשיו, מעל גבי התקשורת.

"למרדוק יש בעיה כי הוא מחזיק (דרך ניוז קורפ) בערוצי הפיי-פר-וויו של סקיי. לפי ההסכם שלנו עם האיחוד האירופאי, פורמולה 1 לעולם לא תשודר בערוץ שאינו פתוח", הסביר אקלסטון את הבעיתיות בעסקה בין מרדוק ל-CVC, "לאקסור יש בעיה כי הם מחזיקים בפיאט (שקשורה בפרארי), ויתר הקבוצות לא יהיו מוכנות שלחברת מכוניות אחת תהיה כל כך הרבה שליטה על הסבב", המשיך המנכ"ל לפרט את חולשותיו של יריביו הפוטנציאליים.

לאחר מכן המשיך אקלסטון והתייחס גם לחוזה הקונקורד החדש, שאמור להיכנס לתוקף ב-2013. חוזה זה, בדומה לחוזים הקיבוציים בספורט האמריקאי, מגדיר את אופן שיתוף הפעולה בין קבוצות הפורמולה 1 לבעלים (CVC) ול-FIA. בעצם, לפי דבריו של אקלסטון, "קובע כמה נשלם לעובדים שלנו".

הדיונים סביב החוזה החדש עוד לא החלו באופן רשמי. מה שגרם ללא מעט גורמים להתייחס לשמועות על כוונות רכישה מצד גורמים חזקים כמו מרדוק ואקסור כאל ניסיונות לשבש את הדיונים, ולהפעיל לחץ על הבעלים להגיע לסיכום מהיר עם הקבוצות - שמצדן כבר איימו בעבר בהשבתת הסבב.

אקלסטון, שכאמור מבין דבר או שניים בעולם ההתמקחות של פורמולה 1, סיכם: "אם לא יהיה הסכם קונקורד, אנחנו נשלם פחות לעובדים שלנו, אבל אנחנו נמשיך להריץ את התחרויות".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות