שותים ומשלמים: המותג גרייגוס נמכר ב-2.2 מיליארד דולר ועוד 9 עובדות מעניינות
שוק האלכוהול מגלגל מידי מיליארדי דולרים, כאשר הביקוש למוצרי הפרימיום ממשיך לתפוס תאוצה. אחת הדוגמאות לכך הוא מותג של וודקה פרימיום העונה של השם 'גרייגוס'.
את המותג יזם סידני פרנק, יהודי מעיירה קטנה במדינת ניו יורק. בחייו הוא כיכב באופן קבוע ברשימת 100 האנשים העשירים של מגאזין פורבס. הוא זיהה את ההתעוררות של שתיית וודקה בשוק האמריקאי והחליט לייצר אג'נדה חדשה ואולטרא איכותית למשקה ולמעשה גריי גוס מיסדה את קטגורית הסופר פרימיום וודקה.
מזקקת גרייגוס ממוקמת בחבל קוניאק במערב צרפת הידוע במסורת הזיקוק האיכותית שלו. הוודקה עוברת תהליך של 5 שלבי זיקוק תחת הפיקוח של maitre de chai ("אשף המרתף"), תפקיד שהוא מסורתי לייצור קוניאק.
וודקה גרייגוס עשויה מ100% חיטה הגדלה באזור לבוס שבקוניאק. זוהי חיטה איכותית במיוחד המבוקשת מאוד גם לעשיית המאפים והלחמים הצרפתיים.
סידני פרנק דאג גם לעיצוב המיוחד של הבקבוק. זכוכית מרוטשת בצבע אפור שמקרינה מראה קפוא ועליה חקוקים 5 אווזים. במרכז הבקבוק ישנו חלון שקוף שמעברו ציור של המעיין- מקור המים של הוודקה, שמקורם מהרי המסיף בלב צרפת.
מעבר לטעם הקלאסי לגרייגוס יש 3 מותגים של וודקה בטעמים של תפוז לימון ואגס. נכון ל2010 קטגורית הסופר פרימיום בארץ הניבה מכירה של 376.8 אלף בקבוקים. החלק של גרייגוס יותר מ50% והגיע לסך של 192 אלף בקבוקים בשנה בשוק המקומי לא כולל חנויות הפטורות ממס (דיוטי פרי).
בשנת 2004 מכר סידני פרנק את המותג המצליח לחברת בקרדי-מרטיני בסכום של 2.2 מיליארד דולר, סכום שיא לאותה תקופה בתעשיית האלכוהול. הרווח הנקי שלו מהעיסקה 1.6 מיליארד דולר.
סידני פראנק היה ידוע כנדבן ופילנטרופ גם בארץ וגם בעולם. בשנת 2005 הוא תרם לוועד האולימפי 12 מליון דולר על מנת לקדם את המשלחת הישראלית בהכנותיה לאולימפידת בייג'ין 2008. הוא נפטר ב2006 ולא זכה לראות את תוצאות תרומתו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה