בקטנה: שר התמ"ת קובע כי כמות האותיות הקטנות בפרסומות תצומצם

היחס של האותיות הקטנות המופיעות בתנאים בפרסומת, יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר שבפרסומת: "זה יאפשר לצרכן קבל תמונה אמיתית"
 | 
telegram

שר התמ"ת שלום שמחון חתם היום (יום ג') על תקנות הקובעות, כי גודלן המזערי של האותיות בתנאים המופיעים בפרסומת יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר שבפרסומת.

תופעה מוכרת היא, שמפרסמים נוהגים להבליט את הפרסום המפתה באותיות גדולות ומובלטות ואילו התנאים כלומר, ההוראות הכלולות בפרסומת ואשר מגבילות, מסייגות או מתנות את האמור בו מופיעות באותיות מזעריות, שקשה עד בלתי אפשרי לקרוא אותן ולעיתים לא ניתן להבחין בקיומן.

במשרד התמ"ת החליטו לשים לדבר סוף. תקנות שהוכנו על ידי הלשכה המשפטית במשרד בהתייעצות עם הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, קובעות כי גודלן המזערי של האותיות בתנאי המופיע בפרסומת יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר שבפרסומת.

לדברי השר שמחון, התיקון יאפשר לצרכן לקבל תמונה אמיתית של המוצר או השירות המוצעים לו ולבצע בחירה משוכלת לאחר שכל התנאים והסייגים ידועים לו.

יצוין כי התקנות חלות על כל מידע לצרכן, לרבות עלון מידע, קטלוג, מודעות פרסומת, בין אם בהדפסה ובין אם במדיה דיגיטלית כגון אינטרנט. גודל האותיות המזערי נקבע באופן יחסי לגודל האותיות הגדולות ביותר שבמידע המפורסם.

התקנות לא קובעות הוראות באשר לגודל האותיות של המידע, אלא רק באשר לגודל האותיות של התנאים- הסייגים המופיעים במידע. הטעיית הצרכן עקב הפרת התקנות, מטילה אחריות על מי שמטעמו נעשתה הפרסומת, כלומר בעל העסק וכן על מי שהביא את הדבר לפרסום.

על מנת להקל על התארגנות העסקים לקראת כניסת התקנות החדשות לתוקף, ייצא המשרד בקמפיין לעוסקים שיגביר את המודעות לשינויים. הקמפיין תוכנן ביוזמת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ובשיתוף הרשות לסחר הוגן וההגנה על הצרכן במשרד התמ"ת, כתוצאה מזיהוי הקושי של עסקים קטנים לעקוב אחר שינויים ברגולציה.

התקנות יכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2012.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות