הרפתנים בקמפיין תקשורתי נגד נתניהו: "אינו מסוגל לעמוד מול הטייקונים"

בהנהלת התאחדות מגדלי הבקר לחלב טוענים כי המהלכים שמנסים לקדם ראש הממשלה ושר התמ"ת אינם חוקיים. הרפתנים מאיימים בבג"ץ נגד רוה"מ
 | 
telegram
(4)

בסיום ועדת הכספים שדנה אתמול (יום ד'), ביוקר מוצרי המזון בישראל ובמשבר החלב, הרפתנים אומרים, כי המלצות ועדת קדמי, מבוססות על בדיקה קצרה ושטחית המוכיחה חוסר רצינות וחוסר מקצועיות של הגורמים הבודקים.

לטענתם, מטרת הדיון הייתה להגיע לתוצאות שהוחלטו ממילא, טרם הבדיקה, לפגיעה בחלשים- הרפתנים, וכדי לתת לציבור תחושה, כי נעשה משהו עבורו, כביכול כדי להוריד את מחירי מוצרי החלב.

הרפתנים מסבירים כי המלצות ועדת קדמי, לא יורידו את מחירי החלב לצרכן מכיוון שהמחיר שמקבלים הרפתנים תמורת החלב הגולמי הנחלב ברפתות אינו הגורם האמיתי לעלייה במחירי מוצרי החלב, אלא: "חזירות המחלבות ורשתות השיווק אשר אליהם מועבר החלב הגולמי מהרפתות".

הרפתנים אמרו בנוסף, כי ראש הממשלה והשרים חושבים על קדנציה נוספת ולכן נותנים "פתרון אינסטנט" הפוגע בחלשים במקום להתעמת בחזקים ומוסיפים כי המחיר שמקבלים הרפתנים תמורת ליטר חלב גולמי (מחיר המטרה), מפוקח על ידי הממשלה, מאז שנות ה-60, כמו גם מכסות החלב אשר מאושר לרפתנים לחלוב.

לדבריהם: "מהרגע שיוצא החלב מהמחלבה, הוא אינו מפוקח והמחלבות ורשתות השיווק משתוללים עם המחירים. מדוע אנחנו צריכים לשלם את מחיר ההשתוללות הזו? המסקנות של ועדת קדמי אומרות בפרוש, כי מי שאשם הן המחלבות ורשתות השיווק ומי שעל פי ועדת החלב צריך לשלם את המחיר אלו הרפתנים? זה לא ברור והאמירה הנאמרת מטעמים זרים ולא צמודה לעובדות. אך ראש הממשלה אינו מסוגל לעמוד מול הטייקונים ולכן מעביר את הגזירה לחלשים ופוגע בפרנסת החקלאים בישובי הפריפריה. זו בושה".

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב אמר: "על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי מוצרי החלב לצרכן זינקו בחודש יוני 2011: חמאה ב-16%, מרגרינה ב-10.5%, שמנת ב-9.7%, לבן יוגורט ומעדני חלב ב-5.5%, גבינה צהובה ב-4.2% וחלב ניגר ב-3.2%. כל זאת למרות שהמחיר שמקבל רפתן תמורת החלב הגולמי, המפוקח על ידי הממשלה, נותר ללא כל שינוי. ברור כשמש כי הריסת ענף הרפת הישראלי, מקור הפרנסה של 20 אלף משפחות בישראל במעגליו השונים, על ידי הורדת המחיר שמקבלים הרפתנים עבור החלב הגולמי, הינו צעד פופוליסטי שכלל לא יבטיח הוזלת המוצרים לצרכנים."

הבוקר (יום ה'), החל קמפיין פרסומי בעיתונות ושילוט בישובים כנגד ראש הממשלה על רצונו לקבל את המלצות ועדת קדמי. את קמפיין התקשורת של הרפתנים מלווה משרד יחסי הציבור 'תקשורות'.


תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ביבי פושע רומס את כבוד אזרחי ישראל (ל"ת)
    רפי 21/07/2011 15:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הטייקון הגדול תנובה ותחילה צריך לכופף אותה. (ל"ת)
    איציק 21/07/2011 14:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כבר לא יודע למי להאמין..
    ניניו 21/07/2011 14:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם מקרבנים את עצמם. מי צודק?
    סגור
  • 1.
    תעזבו אתכם מדירות.
    רפי הרפתן 21/07/2011 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האנשים האלה עומדים לאבד את עבודתם! צריך להתעורר!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות