הקידוח יוצא לדרך: אסדת הומר פרינגטון הגיעה ל'נועה' - תחל בעבודה בקרוב

אסדת הקידוח התמקמה ב"נועה צפון" בו קיימות עתודות של 83,600 מיליוני רגל מעוקב גז טבעי. במידה ויפותח, רציו וישראמקו עשויות לחבר את שדה "אור" לפלטפורמה שתוקם בין "נועה" ל"ים תטיס"
 | 

אסדת הקידוח "הומר פרינגטון" שהוזמנה על-ידי שותפות "ים תטיס" כדי לבצע את קידוחי הפיתוח בשדה הגז הטבעי "נועה" התמקמה בימים האחרונים באתר ובקרוב, עם סיום ההיערכות לקראתם, תחל בעבודות. כך נודע ל-Bizportal.

האסדה הומר פרינגטון (Homer Ferrington) של חברת נובל הצרפתית היא אסדה מדור 4, המסוגלת לקדוח לעומק של 9,000 מטר (30,000 רגל). האסדה הוזמה ע"י המפעילה נובל אנרג'י לצורך פיתוח חלקו הצפוני של מאגר הגז המכונה "נועה צפון" שהינו חלק מ"ים תטיס". האסדה צפויה לבצע שני קידוחים בשדה.

מאגר "נועה" התגלה בשנת 1999, ממוקם כ- 25 ק"מ מערבית לחופי אשקלון ומשתרע על כ-250 קמ"ר. השדה נחשב לתגלית הגז הראשונה במימי ישראל והוא מורכב משני מאגרים, שהדרומי מביניהם נמצא בחלקו בשטח רצועת עזה.

על-פי ניתוח שביצעה חברת NSAI עבור השותפות, בשדה "נועה" כולו קיימות רזרבות גז טבעי של 124.4 מיליארד רגל מעוקב (BCF), או 3.52 מיליארד מטר מרובע (BCM), כאשר עתודות הגז במאגר "נועה צפון" כפולות מאלו שב"נועה דרום".

תכנית הפיתוח למאגר "נועה", אומנם, אף פעם לא פורסמה, אך השותפות בו העריכו בעבר, כי היא צפויה לכלול השלמה תת-ימית של שדה "נועה" וחיבורו לפלטפורמת ההפקה של פרויקט "ים תטיס", כאשר עלות הפיתוח של השדה מוערכת בכ-200 מיליון דולר. נציין, כי נובל אנרג'י והשותפות הישראליות במאגר, {אבנר יהש} ו ניו-מד אנרג יהש -1.11% ניו-מד אנרג 1,155 -1.11% ניו-מד אנרג יהש בסיס:1,168 פתיחה:1,148 גבוה:1,169 נמוך:1,148 תמורה:8,974,941 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , עשויות ליהנות מהשתתפות בעלויות מצד השותפים בשדה הגז "אור" - ישראמקו יהש -2.46% ישראמקו יהש 186 -2.46% ישראמקו יהש בסיס:190.7 פתיחה:190.7 גבוה:191 נמוך:185.7 תמורה:2,003,275 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , רציו יהש -0.32% רציו יהש 347.9 -0.32% רציו יהש בסיס:349 פתיחה:349 גבוה:353 נמוך:345.2 תמורה:3,507,167 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ואחרות - במידה ואלה יחליטו לחברו למערכת ההפקה שתוקם בין שדה "נועה" לפלטפורמת ההפקה של "ים תטיס".

ההחלטה על פיתוח שדה הגז "נועה" ניתנה לפני מספר חודשים, לאחר בדיקות שנמשכו כשנתיים וברקע לסגירת חוזה לאספקת גז טבעי לחברת בזן. הגז מהשדה צפוי לזרום באמצע 2012 ולעזור לשותפות לעמוד בביקושים הערים לגז טבעי וזאת עד אשר תתחיל הפקת הגז הטבעי מ"תמר".

בחודש יוני הודיע הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות לנובל אנרג'י, כי הוא מאשר להתחיל בפיתוח חלקו הצפוני של שדה נועה, זאת לאחר שהתברר כי הגז במאגר "ים תטיס" עלול להיגמר מוקדם מהמתוכן זאת בצל השיבושים באספקת הגז המצרי לישראל, הנרשמים מתחילת השנה. עם זאת, הגביל הממונה את כמות הגז הכוללת שתופק לזו הנמצאת במאגר נועה צפון וזאת כדי למנוע טענה של הפקת גז מחלק מן המאגר הנמצא מחוץ לשטח החזקה, קרי פלישה למאגרים אחרים. עוד נציין, כי לאחרונה הציגה נובל בפני הממונה את תכנית הפיתוח של המאגר, הצפויה להימשך בין 12-16 חודשים.

תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    המבין = טמבל גדול!
    יעקב 28/07/2011 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם צר עין , קנאי , שלא מבין כלום,בקרוב יתחיל להבין אבל צריך השתלת מח לפני כן.
    סגור
  • 29.
    מניות הגז והנפט פשוט ניסחפו בירידות
    ברוך 28/07/2011 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום רגיל של עליות מניות הגז יזנקו עכשו ללא מעצורים ויש סיבה טובה לכך
    סגור
  • 28.
    רציו
    דוד 28/07/2011 11:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציו מניה חזקה מאות בישראל
    סגור
  • 27.
    מישהו יכול להסביר לי למה אבנר וישראמקו יורדות
    ניב 28/07/2011 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה? מה פשר הירידות?
    סגור
  • 26.
    רציו המניה החזקה ביותר בבורסה עובדה
    רציו היהלום שבכתר 28/07/2011 09:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב עליות שלא חלמתם עליהם ......................
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    רשום באתר שהקידוח חודש (ל"ת)
    רציו 28/07/2011 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    בקרב יחשפו את מאגר ' ' גל' ' עליות פיצוץ .
    רציו זהב 28/07/2011 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבותיי בקרב מאוד עליות מטורפות ברציו מקור בדוק ביותר
    סגור
  • אז למה המניה יורדת?
    שומני 28/07/2011 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה יודע משהו שהמשקיעים לא יודעים?
    סגור
  • 23.
    רציו מתרסקת כמו שחשבתי (ל"ת)
    המבין 28/07/2011 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    לוויתן עמוס בנפט שלא יעבדו עליכם .....
    רציו יהלום נדיר 28/07/2011 09:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציו זו הפנסיה שלי
    סגור
  • 21.
    גבעות המשך
    המאמין 28/07/2011 09:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן עם כל הכבוד לרציו ויש כבוד .יש להם את לויתן ואת גל הענקית .אבל בינתיים אין כמו גבעות בהצלחה .ול 2 ההודעות כמובן שאין המלצה לפעולה כלשהי במניות .בבקשה להמשיך ולהדליק נר ולתת צדקה לע" נ הצדיקים .בהצלחה לעם ישראל .בקרוב
    סגור
  • גבעות הרמאות הגדולה ביותר
    ראל 28/07/2011 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מרמים את הבורסה את המשקיעים קנו כמה משאיות שמו לובו.(כל המשאיות לא יותר משני מיליון)והם מביאים נפט להדליק את הלפיד .עוד כנראה כמה ימים יעשו אוירה של יש הודעה .בינתיים אוספים סחורה הנייר יעלה 10 15 אחוז .זה כבר סיבוב של 40 50 מיליון תשימו לב יש את זה 4 או 5 פעמים בשנה .ואז לוסקין ואיילנד יאמרו למרויחים עוד כמה משאיות .וככה מכונת הרולטה _(שמתוכנתת ע" י לוסקין ואיילנד ועוד)עושה בשנה מעל ל100 מיליון .את גבעות להוציא מהבורסה.או שגם הבורסה חלק מהמשחק .גם שם אוהבים כסף .הדאגה למשקיעים אצל הנהלת הבורסה זה כמו השלג בסיביר
    סגור
  • גבעות
    jimjim 28/07/2011 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנר דולק הלפיד דולק והמזרקה תעבוד.
    סגור
  • 20.
    נכון שרציו ואחרות מצוינות אבל בגבעות יש הפקה
    המאמין 28/07/2011 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לחכות כרגע יש הפקה משמעותית של נפט מגבעות .יותר מ 840 חביות ליום .בקרוב תוכרז כבאר מסחרית ל 20 שנה .וזה רק ממקטע 1 .יש גם גאז שיטופל בקרוב .יש קידוחים נוספים בדרך ו...גם את מכבי
    סגור
  • 19.
    רציו וכל השאר
    רציונאלי 28/07/2011 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים טיפשים חושבים שמישהו יעז להפסיק לקדוח בלווייתן המאגר גז הגדול בעולם בעשר השנים האחרונות (בלי הנפט) ואחרי שהשקיעו שם מאות מליוני דולרים בקידוחים ואסדות ובלי שום קשר לזה נמצא רישיון גל אשר יוביל את רציו לגבהים חדשים ולשערים דמיוניים רק תחכו אין מניה כיום בבורסה שמגלמת בתוכה פוטנציאל ברמה הזאת (אולי רק פלוריסטם) נובל חברה רצינית שקולה ואחראית מגיבה בטעם לכל התפתחות לכו תלמדו את הנושא ותראו כמה קידוחים היה צריך להפסיק בסעודיה לפני שהוציאו את הנפט אז תרגיעו רציו זאת הפנסיה היחידה במדינה הזאת והיחידה שיכולה להוציא את כולנו מהאוהלים זה רק עניין של זמן סופ" ש נעים ושבת שלום לכל בית ישראל...
    סגור
  • 18.
    רציו הולכת להתרסק - צאו ומהר (ל"ת)
    המבין 28/07/2011 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    בזמן שכולם מקשקשים על ציפיות המכונה של גלוב
    וותיק בתחום 28/07/2011 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע לאתר והחלו ההכנות לקידוח ...
    סגור
  • 16.
    פיצוחים.מאגר קטן.כל הכסף עובר לששינסקי.חארטה (ל"ת)
    בקיצור 28/07/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מה קורה עם מניה מאכזבת מאכזבת (ל"ת)
    מודיעין 28/07/2011 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    בקרוב תקבלוהודעה שנמצא נפט בלויתן ומי שחוץ
    אורן 28/07/2011 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איחר את הרכבת וחבל
    סגור
  • ימצאו דולפין מקסימום - הקידוח נכשל
    המבין 28/07/2011 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שנשאר זה להסתכל על הדגים
    סגור
  • 13.
    תחשבו על גלוב 29.4% הסתברות ל0.63 טי סי אף ג
    דני משקיע 28/07/2011 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ז
    סגור
  • חכו לה ב4.4
    המבין 28/07/2011 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתרסק היום - חבל על הכסף
    סגור
  • 12.
    הקידוח בליוויתן התחיל הבוקר (ל"ת)
    הימאי 28/07/2011 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מהיכן הידיעה הזו (ל"ת)
    ימנה 28/07/2011 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תברח מהאופציות - הקידוח נכשל!!!!!!!!! (ל"ת)
    המבין 28/07/2011 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    משקיעי רציו להכנס
    עופר 28/07/2011 08:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבתי ליפני כמה ימים למשקיעי רציו בתור בעל מיקצוע בענף ושעבדתי בקנדה בונקובר כשגילו שם גז ואמרתי חברה לא לימכור רציו אז מי ששמה לי מחר ירויח בגדול וזה בלי שום קשר למיבנה ליויטן והנפט שבליויטן והגז שעדין לא מיצו אותו ושיש המון גז אז חברה שיהיה לכם בהצלחה הגיע הזמן שתתחילו ליקטוף פירות סוף סוף
    סגור
  • 10.
    יאלה רציו היום 10 אחוז (ל"ת)
    טוב מאוד לרציו 28/07/2011 08:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    רק דלק קידוחים חבל" ז (ל"ת)
    ימנה 28/07/2011 08:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    להיתר גל יש פוטנציאל למליארדים... (ל"ת)
    רציו 28/07/2011 08:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אין על דלק קידוחים,אבנר,וישראמקו (ל"ת)
    ימנה 28/07/2011 08:04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    תשימו לב - הקידוח בלוויתן עדיין לא חודש רציו
    אנליסט 28/07/2011 08:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כמעט שלושה שבועות פרסמו בביזפורטל על עצירת הקידוח ועד היום לא פרסמו כי הוא חודש. בינתיים הם מעדכנים על קידחים חדשים. המסקנה הברורה - הלוויתן תקוע כבר כמעט חודש! רציו אמורה לרדת
    סגור
  • לא היתה הודעה במאיה על הפסקה ולכן לא היתה הוד
    דויד קפלן 28/07/2011 08:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הודעה על חידוש בפועל עצירה לשם תחזוקה נילקחת בחשבון הכללי של הקידוח ולא דורשת שום דיווח לראיה לא היתה הודעה במאיה כול השאר ספקולציות ודיסאינפורמציה
    סגור
  • הקידוח נכשל - אני מחכה לרציו ב-35
    המבין 28/07/2011 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מעט יגיעו הפרסומים - כולם ינטשו. בינתיים הגדולים יוצאים לאט לאט מהאופציה/פרמידה. אני אשים שורט על רציו וארוויח. תמשיכו להפיץ שמועות על חזרה לקידוח.
    סגור
  • התחילו כבר לקדוח
    רציו 28/07/2011 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציו לא חייבת להודיע שחזרו כמו שלא הודיעה שהפסיקו. כנס לאתר RIGZONE ותראה שהאסדה במצב קדיחה.
    סגור
  • אחי תפסיק להטעות הקידוח הופסק תפנים
    שון 28/07/2011 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש ים בעיות בקידוח,,אני יודע את זה ממקור ראשון,רציו בדרך ל 32 ,,אתה יכול לבדוק את זה בשניה פשוט תתקשר למשרדי נובל מספר הטלפון תקיש נובל אנרג" י בגוגל ותברר.
    סגור
  • שון הכבשון תפסיק להטעות ולנסות להלחיץ אנשים
    דוד ברקוביץ 28/07/2011 09:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ילד קקה אתה לא מבין כלום. חוץ מלנסות מלבלבל לאנשים תמוח אין לך שום מושג תמשיך לאסוף גוגאים
    סגור
  • אני מסכים איתך - הקידוח נכשל
    המבין 28/07/2011 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקידוח שכולם מדברים עליו נרשם על מלטה במסמכים. הלך על רציו
    סגור
  • כן התחילו במלטה (ל"ת)
    המבין 28/07/2011 08:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רציו
    גולן 28/07/2011 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים איתך.. אני יצאתי לפני יומיים,, ממליץ לאנשים לא לסכן את הכסף בימים הקרובים
    סגור
  • רציו בתוספת גל ולוויתן היא מניה ששווה השקעה (ל"ת)
    לדעתי האישית 28/07/2011 08:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הייתה מת- צריך לאסוף אוטוט ממשיך הקידוח (ל"ת)
    ימנה 28/07/2011 08:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הערכות שלי הקידוחים ימשכו עד נובמבר-דצמבר
    ירדן 28/07/2011 07:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז תעשו את החשבון
    סגור
  • 4.
    הגז היה אמור להגיע לחברת חשמל ובסוף הולך לבזן
    איזו מדינה 28/07/2011 07:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום שאלה יפסיקו לשחק משחקים הם ממשיכים ומחירי החשמל רק עולים
    סגור
  • 3.
    עוד סיבה שהיום רציו לא תרד (ל"ת)
    חסד ואמת 28/07/2011 07:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אבל נועה זה אבנר ודלק ק
    חיים מ 28/07/2011 07:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הקשר ? הם ישלמו עלויות הולכה לאבנר ודלק ק .
    סגור
  • 2.
    2 קידוחים 120 יום
    פול 28/07/2011 07:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על פי הודעת משרד התחבורה לימאים 2 הקידוחים יערכו 120 יום, נניח אוגוסט עד נובמבר. וללא תקלות/עיכובים, האסדה עוברת לקפריסין בדצמבר כדי לבציע קידוח CYPRUS A, הקידוח המרכזי בתוכנית נובל לייצא גז לאיחוד האירפי.
    סגור
  • 1.
    יש טעות?
    שושנה 28/07/2011 07:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיים יחס המרה של כ-28 BCM ל-1 TCF . משמע אם יש בנועה 124.4 BCF אזי הנתון הוא כ 4.4 TCF
    סגור
  • שושנה טעית בחישוב זה BCF ולא BCM
    אבי 28/07/2011 07:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    124.4 BCF זה כמו 0.124 TCF. לכן כתבו שהוא לא היה כלכלי לפיתוח עד היום. זה לא BCM אלא BCF, רגל ולא מטר
    סגור
  • טעות בחישוב
    אלי 28/07/2011 12:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקידוח בלויתן 3 אמור להיות לעומק של 5200 מטר, ולהמשך כ-3 חדשים. אז איך יכול להיות שאחרי שבוע של קידוח הגיעו לעומק של 2600 מטר? מי שיודע שיקום.
    סגור
  • תשובה
    אני 28/07/2011 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העומק נמדד מגובה פני הים. אז כדי לדעת כמה באמת קדחו תורים את עומק הים בנקודת הקידוח מהעומק עליו הגיעו
    סגור
  • אז אים אני רוצה לתרגם טי סי אפ לביסי אף
    שאלה לאבי 28/07/2011 08:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1tcf שווה 660 bcf ?
    סגור
  • לא, T ל-B זה בדיוק 1 ל-1000
    איתן 28/07/2011 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיליארד לטריליון - 1/1000, בדיוק כמו אלף למליון.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות