מדד המעו"ף - ת"א הצטרפה לעולם; עד לאן הירידות יגיעו?

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את צניחת מדד המעו"ף ומציג את העתיד לבוא בשוק ההון
 | 

איתותי החולשה עליהם הצבעתי בחודשים האחרונים קרמו עור וגידים לכלל מגמת ירידה. השבוע האחרון היה קשה באופן מיוחד כאשר מדד המעו"ף איבד יותר מ-6% בלי להניד עפעף. הוא מתקרב בצעדי ענק ליעדים המקוריים בהם נקבתי בזמנו, 1,100-1,120 הנקודות. כפי שאמרתי לא אחת, הערכות אינן מתממשות ביום או ביומיים ולעיתים קיימות סטיות כאלה או אחרות. אבל מרגע שהסימנים ניתנים והכיוון נבחר, סביר להניח שכך או אחרת השוק ישים פעמיו ליעד. השאלה המרכזית היא האם הקריסה האחרונה היא הזדמנות קנייה בלתי חוזרת או שמא השווקים מצויים רק בתחנת ביניים?

היום אהיה זמין לשאלותיכם. אנא, אין באפשרותי לענות לגבי מניות ספציפיות. המשך שבוע קל ופשוט.

הגרף השבועי:

המרכיבים אליהם יש לתת את הדעת בגרף השבועי הם:

1. המגמה המשנית, זו שבדרך כלל מבוצעת עלייה במסחר, ומספקת את מרבית האינדיקציות לגבי כיוון השוק, היא מגמת ירידה ברורה.

2. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד כעדות להלך הרוח של המשקיעים הדומיננטיים בשוק. מבנה זה קרם עור וגידים במשך תקופה ארוכה, וזאת לאחר שמתחילת השנה כשל מדד המעו"ף בפריצה מעלה של רמת 1,350 הנקודות.

3. הממוצעים הנעים אותם אפשר לראות על הגרף, מסודרים באופן כזה שלא מותיר מקום לפירושים. העובדה שהממוצע הקצר מצוי מתחת לארוך ושניהם מוטים מטה, מעידה על קיומה של מגמת ירידה בעלת שלילי.

4. מחזורי המסחר אינם משחקים תפקיד מרכזי במגמת ירידה ולכן לא יקבלו משקל משמעותי.

5. בתחתית הגרף אפשר לראות את מדד RSI ומדד MACD ושניהם מצויים מתחת לנקודת שיווי המשקל המעידה אף היא על קיומה של מגמת ירידה.

6. הפרמטרים אותם מניתי מעלים את הסבירות, לפיה שחיקתו של המעו"ף תימשך. היות ומגמות ירידה אינן נוטות להסתיים תוך יצירת שפל בודד, הרי שההערכה לשבועות הקרובים היא ששחיקתו של מדד המעו"ף תימשך וכל עלייה תהיה לצורך ירידה. יחד עם זאת קשה לדעת לגבי הקצב והמהירות שהדברים יתרחשו.



בגרף היומי

בגרף היומי הפרמטרים הם אלו:

1. אפשר לראות בבירור את הגידול במחזורי המסחר לתוך הירידות. המשמעות היא היצע כבד המחפש את דרכו החוצה. הכלל הגורס שמחזורי המסחר מאשרים את המגמה, מוביל למסקנה לפיה לא מדובר עדיין בתחתית האחרונה.

2. מדד המעו"ף שבר בדרכו מטה ממוצע נע ל-200 ימי מסחר כאשר בתיקון האחרון הוא נבלם מתחתיו ועשה בו שימוש כרמת התנגדות. החדשות הרעות הנוספות הן שהממוצע הנ"ל שינה בימים האחרונים כיוון והוא אינו משופע מעלה אלא מטה. דבר שרק מדגיש ומחזק את עובדת קיומה של מגמת הירידה.



רמות תמיכה והתנגדות

1. תמיכה משמעותית אפשר למצוא באזור של 1,050-1,100 הנקודות.

2. התנגדות ראשונית בטווח של 1,180-1,200 הנקודות. מדד המעו"ף תיקן 33%-66% ממהלך הירידות הקודם. כאשר תיקון טכני נבלם בטווחים אלו עולה הסבירות לגל ירידות מתחת לשפל הקודם.

סיכום

הגרף מדבר בעד עצמו. לאחר שבועות ארוכים, ולמעשה חודשים של איתותי חולשה גוברים והולכים, קרס מדד המעו"ף יחד עם שאר הבורסות. נקודות יציאה היו למכביר במהלך הדרך. גם העלייה האחרונה סיפקה הזדמנות מכירה. הדינאמיקה הקיימת משדרת מסר של חולשה וסבירות גבוהה למחירים נמוכים יותר במהלך השבועות הקרובים.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד

תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    שאלה:לגבי החזקת תיק
    אריה.ב 13/08/2011 08:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברשותי תיק מעורב הכולל מניות (של גופים כבדים) אג" ח קרנות האם כדאי להמשיך להחזיק את התיק או לצאת כמה שיותר מהר.עד כה ערכך התיק שלי ירד בממוצע של 25% דבר נוסף שברצוני לציין שאיני זקוק לכסף בזמן הקרוב
    סגור
  • 36.
    ממש לא
    אסי 12/08/2011 19:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פספסת ,אבל בענק
    סגור
  • 35.
    אמירת תודה
    אייל גורביץ 08/08/2011 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוראים יקרים. ראיתי היום יותר התנצחויות ופחות שאלה וחבל. אני כאן לרשותכם נצלו זאת לתועלתכם. שבוע טוב
    סגור
  • ממש " נצלו זאת לתןעלתכם"
    שי 09/08/2011 01:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה סרט אתה חי???. איזה תועלת אתה מביא??. מייצר שטויות בפול רייס. תועלת למי בדיוק? עדיף שתעבוד במפעל לבונזו אולי תייצר משהו שיביא תועלת
    סגור
  • אייל שכחת את שאלתי? (ל"ת)
    דוד כץ 08/08/2011 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 34.
    תשובה ליעל
    אייל גורביץ 08/08/2011 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יעל שלום. השבירה מטה יחד עם מצב השוק מונעים כל אפשרות לקנייה. שבוע טוב
    סגור
  • 33.
    תשובה לכפיר בן גליל
    אייל גורביץ 08/08/2011 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפיר שלום. מסכים גם מסכים. חכה לתיקון בגרף היומי. מדוד את יחסי פיבונאצ' י לפי הרצף היורד האחרון. עשה שימוש ברמות התנגדות, המתן שהמדד הסטוקטסי יעלה מעל לרמת 80% וזו ההזמדנות הבאה. בהצלחה
    סגור
  • 32.
    תשובה לדן אדרקה
    אייל גורביץ 08/08/2011 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי דן. מה שלומך? השאלה לך לקוחה מהאפיק הכלכלי שאיני מבין בו מעבר לאדם הממוצע שכן אני מנתח טכני בעוונותי. יחד עם זאת דעתי אודות השווקים ידועה גם ידועה ואני סבור שכך או אחרת הירידות תימשכנה. שבוע טוב
    סגור
  • 31.
    תשובה ל-19
    אייל גורביץ 08/08/2011 08:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. החריגה מרצועות בולינגר מעלה את הסבירות לתיקון בטווח הקצר אך מעידה על חולשה בטווח הארוך יותר. שבוע טוב
    סגור
  • 30.
    תשובה לאדורם 15
    אייל גורביץ 08/08/2011 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדורם שלום. כמובן שאיני יכול להמליץ במדור זה מה לעשות מבלי לבחון את התיק לעומק. מבחינת היכולת של מדד המעו" ף להחזיק מעמד מעל רמת 1,48 הנקודות איני יודע אלא עד שיווצרו סימנים לכך. שבוע טוב
    סגור
  • 29.
    תשובה לשלמה 1
    אייל גורביץ 08/08/2011 08:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום. בניגוד למגמת עלייה, בירידה אין בכרח שמחזורי המסחר יתרחבו כלפי מטה. מאידך, עליות עם מחזורים נמוכים בעתות של מגמת ירידה מסמנים על חולשה. ירידה עם מחזור גבוה היא בונוס מבורך שרק מאפשר להעריך את הכיוון טוב יותר. שבוע טוב
    סגור
  • 28.
    שאפו ענק אייל
    הוגו 08/08/2011 08:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהן להערכתך נקודות התמיכה/התנגדות של מדד המעוף?מה דעתך בשבירת מחסום ה 1000?האם לדעתך זה בעל סבירות גבוהה?תודה ויום טוב,מי שלא עושה לא טועה.
    סגור
  • 27.
    שאלה לאייל - קבלת החלטה
    יעל 07/08/2011 22:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שלום ותודה על הסקירה , רציתי לשאול לגבי שינוי שער מניה בזמן משבר או ירידה קיצונית והאם זה משפיע על קבלת ההחלטה ,לדוגמא מניית מודיעיו אותה סיקרת , לפי סקירה שלך , שער נוח להכנס למניה הוא בסביבות 4 , אך היום בשל הצניחה בשוק היא סגרה ב-3.5 חיתוך רציני אז האם היא עדיין שווה קניה או שבשל מה שקרה היום ההחלטה על קניית המניה השתנתה והיא כבר לא כדאית ?
    סגור
  • 26.
    רמת התמיכה נמצאת בפק" מ (ל"ת)
    מחפש 07/08/2011 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    הסיקרות של אייל הם לפי המגמה היומית
    חילי 07/08/2011 19:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא פותח את המחשב הוא רואה עליות אז הוא אומר המגמה למעלה הוא רואה ירידות הוא אומר המגמה למטה....... גאון כבר אמרנו........
    סגור
  • 24.
    לפעמים צודק ולפעמים טועה
    מנשה 07/08/2011 18:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שלום רב,כל הכבוד על ניתוח המעוף ,הצלחת לפגוע בגדולאבל מה עם סיטיגרופ שהמלצת עליה לפני 8 חודשיםלמה אתה לא מוציא עידכון לגביה האם אתה עדיין בדיעה חיובית עליה?
    סגור
  • 23.
    שאלה
    כפיר בן גליל 07/08/2011 18:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום אייל, אני המתנתי לפריצת דשדוש בשוק האמריקאי ואני לא נכנסתי כשהוא פרץ כי ראיתי שהפריצה היתה חזקה מדי ואבד היחס סיכוי סיכון, האם אתה מסכים איתי או שאתה חושב שכן היה מקום להיכנס, אולי לפני הפריצה?
    סגור
  • 22.
    הורדת דרוג האשראי של ארה" ב
    דן אדרקה 07/08/2011 18:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שלום מה להערכתך תהה להורדת דרוג האשראי על המסחר בארה" ב מחר ובשבוע הקרוב מחד ולאורך השבועות הקרובים מאידך?
    סגור
  • 21.
    ההשלכות לגבי הורדת דירוג האשראי של ארה" ב
    דן אדרקה 07/08/2011 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שלום מה הן לדעתך ההשלכות של הורדת רמת האשראי של ארה" ב לגבי המסחר בשבוע הקרוב וכמובן ביחס למסחר בשבועות הקרובים?
    סגור
  • 20.
    אייל הפעם מגיע לך שאפו גדול.... שאלה
    הקלפן מגני אביב לוד 07/08/2011 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה שער הייתה ממליץ לקנות את מניית טבע ? ותודה מראש על התשובה....
    סגור
  • 19.
    בולינגר
    מממ 07/08/2011 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שלום. דן כתב חצי תגובה. נראה לי שהוא רוצה לשאול אם החריגה מבולינגר גם מעוף וגם SP500. אומר שיהיה תיקון מיידי מינורי? האם מחר צפוי עליות??
    סגור
  • מצנזרים
    שלמה 07/08/2011 17:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נעים לאתר להכניס את התגובות האמתיות שיש על אדון גורביץ.המלצה לאייל תצום טוב על כל מה שאתה שעשית ועדיין אתה מעולל לתמימים הגולשים באתר זה
    סגור
  • 18.
    הבעיה שהבורסה בארץ חלשה במיוחד (ל"ת)
    ל - 9 07/08/2011 15:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    לאייל - רצועות בולינג' ר
    דן 07/08/2011 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל, שלום. הן מדד המעוף והן מדד S
    סגור
  • דן,מה באמת עם בולינג' ר?למה זה לא מתייצב? (ל"ת)
    מה קורה? 07/08/2011 15:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    זהו סוף עידן הקפיטליזם החזירי
    אריה ד 07/08/2011 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם עוד לא הפנמתם....
    סגור
  • 15.
    אייל
    אדורם 07/08/2011 13:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום אייל, מבחינה טכנית מה להערכתך הסיכויים באחוזים שהמעוף יחזיק מעל הרמה שבה נעצר בשנה שעברה (1048 למיטב זכרוני)? מה היית מייעץ לאנשים שמחזיקים במניות ורואים כיצד הן מתרסקות היום, ללא קשר למצבן הפונדמנטלי ?
    סגור
  • 14.
    איזה קישקושים.... (ל"ת)
    יעקב ק. 07/08/2011 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אם תקשיב תהיה עני בסוף!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    ד 07/08/2011 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    מה שאמרת זה שהמצב מורכב ולהקטין אחזקות בלונג
    אורי 07/08/2011 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צפית את הירידות. אחר כך כבר התחלת לרמוז שיש מגמת עליות בטווח הקצר ושבבינוי " מורכב" . ואני מתיחס לכתבות האחרונות. נא לדייק!
    סגור
  • תסתכל על השורה התחתונה
    אדורם 07/08/2011 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל הזהיר מירידות כשהשוק נכשל לעבור את 1346 ואמר שהשוק יירד לפחות ב- 120 נקודות לאחר שבירת 1226. קשה להפסיד ביום כזה אבל אפשר גם לפרגן למי שכן חזה את הירידות בצורה יפה (את התסכול אפשר לפרוק על " מומחים" אחרים שלא הצליחו לעשות זאת, למשל הזאת מדיסקונט שאמרה ששבירת השיא במעו" ף היא עניין של שעות ספורות, ועוד)
    סגור
  • הוא דווקא צודק. מי שהקשיב לאייל יצא בסטופלוס
    קורא מאוכזב 07/08/2011 17:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והפסד כואב. לאחר מכן אייל לא צפה ירידות אלא הזהיר מחולשה ואמר שהמצב מורכב וצריך לקרב סטופים ולהקטין אחזקות. השורה התחתונה היא שאם פעלת לפי הכתבה הפסדת ובטח ובטח לא היית בשורט כי בסוף אייל כבר כתב שבטווח הקצר המגמה היא לונג
    סגור
  • 11.
    לך לך תחפש עוד סטודנט אחד מהאונ' שיקשיב לך
    אייל 07/08/2011 11:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקנה פעם לפי המלצתך יעשה גרושים , ייכנס לאופוריה וייעשה מה שאתה אומר , והופ בפעם שהוא ששם את כל הכסף על עוד ניתוח חובבני שלך והוקוס פוקוס נעלם הכסף! כבר היינו בסרט הזה.
    סגור
  • 10.
    גורביץ
    שני 07/08/2011 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא תופעת טבע בזה שהוא לא לומד מטעויות זה מדהים הוא מדבר כל הזמן גם כשהטעה לפני שבועיים
    סגור
  • נו באמת
    אדורם 07/08/2011 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גורביץ' הוא מנתח טכני ברמה גבוהה מאוד, וזה קטנוני להתחשבן איתו על הערכה מוטעית זו או אחרת . אף אחד לא חף מטעויות אבל בגדול מי שהלך לפי הערכותיו מתחילת השנה יצא מורווח. כמה אחוזים עשה התיק שלך מתחילת השנה?
    סגור
  • 9.
    קסם לונג
    יקי 07/08/2011 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאייל שלום. אני מושקע בקסם לונג מעוף פי 3 מופסד 20אחוז בלי הבוקר.מה לפי דעתך אני אמור לינהוג.
    סגור
  • תתחיל להתפלל
    אלי 07/08/2011 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה רוצה אפשר גם לגורביץ הרי הוא כאן חצי אלוהים....
    סגור
  • אני לא אייל גורביץ - אבל - המלצתי -
    מתקרבת 07/08/2011 11:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שיורד באלימות - עולה באלימות. סגור המחשב - וחכה! הירידות הן בגלל פאניקה ולא בגלל כלכלה חלשה.... מוכרים בירוק ולא באדום! דעתי האישית בלבד. אין לראות בזאת המלצה ל... בלה בלה בלה.... אור ואהבה. ג.נ. מחזיקה גם! :)
    סגור
  • באדום לא קונים אבל בהחלט מוכרים! (ל"ת)
    גיא 08/08/2011 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא בגלל כלכלה חלשה???
    דרור 07/08/2011 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארה" ב על סף פשיטת רגל עם חוב של 200 טריליון דולר (שזה מיליון דולר חוב לכל אזרח בערך) וסופסוף אנשים מבינים את זה והורידו לה את הדירוג אשראי ובאמת נראה לך שהכלכלה לא חלשה ושהירידות האלה זה פאניקה?
    סגור
  • 8.
    גורביץ יתותחחח צדקתתת
    אלי 07/08/2011 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מעט נגיע ל 590.
    סגור
  • אתה צודק, אם באמת נגיע ל590 גורביץ עוד יגיד
    ניקול 07/08/2011 11:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראיתם שצדקתי! אמרתי לכם! ולא אכפת לו שלבינתיים השוק עלה וירד כבר 300 פעם ועברו כבר 3 שנים מאז.
    סגור
  • חזק (ל"ת)
    אייל 07/08/2011 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מה עם בולינגר?לא אמור לחזור מחר מחרותיים לתוך
    ניר 07/08/2011 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרצועה ועד סביב הממצוע נע מ?משהו כמו 1180??
    סגור
  • שאלה לאייל מה עם בולינגר? (ל"ת)
    למה הוא לא בא? 07/08/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    " הערכותיי התמוססו כמו קובית קרח באוגוסט"
    שי 07/08/2011 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את זה גורביץ אמר לפני שבועיים שהוא הצביע על עליות או דשדוש (אבל בטח לא ירידות)??? או שאני מתבלבל??? לא אני לא! בושה!
    סגור
  • 5.
    חיקון
    עבד 07/08/2011 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם השוק יתקן משפל של 590 עד שיא של 1346 אזי התיקון יהיה 1050-1060 מה דעתך
    סגור
  • אם היית קורא עד הסוף
    דוד כץ 07/08/2011 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל כתב במפורש .......תמיכה משמעותית אפשר למצוא באזור של 1,050-1,100 הנקודות.
    סגור
  • 4.
    שקרן מדופלם
    אייל גורביץ 07/08/2011 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שבועיים כתבת שאין מניעה לראות את המעוף מתרומם
    סגור
  • אם תקרא עד הסוף...
    ץ 08/08/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שאייל כותב ותנסה להבין אז תראה שהוא מנתח נכון את המדד, הוא גם טועה אבל אף פעם לא נתן תחזיות מדויקות. אם אתה בפוזיצית לונג, מה לעשות, הוא לא ממש אשם בכך שאתה מפסיד כסף
    סגור
  • 3.
    יוני
    לאייל 07/08/2011 08:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שלום, אין ספק קצת צניעות לא הייתה מזיקה לך , לאחר חודשים בהם לא פגעת סוף סוף 2 הצלחות בניתוח שלך , גם טבע וגם בניתוח מעוף , בוא נגיד שמצב הכלכלה האמריקאית או הורדת דירוג של SP הן לא הסיבות לירידות אלא הכל היה ברור בניתוח טכני , וגם כששלון בניסוי של טבע וקומפקסון אינן סיבות אמיתיות אלא רק טכני טכני וטכני. " אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את צניחת מדד המעו" ף ומציג את העתיד לבוא בשוק ההון" - האם אתה מסכים עם מה שנכתב בכותרת ?- עד כמה שזכור יידע העתיד או נבואה ניתנה ל.... קצת צניעות ....
    סגור
  • 2.
    אייל שורה תחתונה אתה תותח......
    דוד כץ 07/08/2011 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרווחתי לא רע בשנתיים האחרונות וכאשר קראתי את הניתוחים שלך על הירידות הקרבות מכרתי כמעת את כל תיק המניות .שאלתי עכשיו האם ירידה של מדד המעוף לאזור 1050 מהווה לנו למשקיעים החכמים ששמעו בקולך ויצאו ברווח הזדמנות כניסה או להמתין לראות האם מהירידות תמשכנה?
    סגור
  • 1.
    שאלה לגבי מחזורי המסחר
    שלמה 07/08/2011 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שלום. בדיון על המגמה בגרף השבועי אתה כותב שלמחזורי מסחר בזמן ירידות אין משמעות ולכן לא נתייחס אליהם. בדיון על המגמה בגרף יומי אתה כן מסתמך על המחזורים כטעון מחזק לכך שהמגמה היא ירידה. להבנתי יש כאן סתירה לגבי כן/לא להתייחס למחזורים במגמת ירידה. אנא הסבר סתירה זו. תודה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות