בפעם הראשונה מפנה מוזיאון ה'מדעטק' בחיפה תקציבי יח"צ גם למגזר הערבי
חברת MarkeTalents, לשיווק, פרסום ויחסי ציבור במגזר הערבי, נבחרה להוביל את התקציב לקידום תערוכת ה-Sports Science, תערוכת הספורט הבינלאומית במדעטק חיפה במגזר הערבי.
במסגרת התקציב מובילה ומנהלת MarkeTalents את אסטרטגיית השיווק למגזר, את הקמפיין הפרסומי בשפה הערבית ואת יחסי הציבור בתקשורת במגזר.
עם תערוכת הספורט של המדעטק, מסכם המוזיאון שנה ראשונה בתולדותיו עם תקציב נוסף ונפרד לקמפיין פרסומי, שיווקי ויחסי ציבור במגזר הערבי, אותו מנהלת MarkeTalents.
שלומית קרשטיין, מנהלת אגף השיווק, הדוברות והפרסום של מוזיאון המדעטק: "השנה החלטנו לראשונה להגדיר תקציב נפרד לשיווק, פרסום ויחסי ציבור למגזר הערבי. חברת MarkeTalets ובראשה גו'מאנה בולוס הצליחו להוכיח למוזיאון כי קמפיין מותאם למגזר הערבי בשפה הערבית עם אסטרטגייה המותאמת לחגי המגזר ולמנהגיו מצליח להגדיל את כמות המבקרים במוזיאון מהמגזר הערבי באופן משמעותי וחד משמעי".
גו'מאנה בולוס, מנכ"לית MarkeTalents: "מלבד תקציבים קטנים אם בכלל, האסטרטגיות השיווקיות שמסתמכים עליהן בדרך כלל בפנייה למגזר הערבי הן אלה שפונים איתם לשוק הכללי כמעט ללא התייחסות למאפייני המגזר. לצערי, לרוב הפרסומות מתורגמות (אדפטציה) מעברית לערבית או מאנגלית לערבית ללא התייחסות למגמות, לשינויים ולצרכים אשר מתרחשים במגזר. כתוצאה חלק מהקמפיינים לא מניבים את התוצאות הרצויות, מה שמביא את החברות להדיר רגליהם מהמגזר".
בולוס מספרת על שינוי מתהווה בדפוסי הבילוי של המגזר הערבי: "המשפחות הערביות צמאות לצורות בילוי חדשות, צורות בילוי לימודיות, אבל יש מקומות שעוד לא רואים בהן מנוע צמיחה. מקומות בילוי כמו מוזיאונים רק מתחילים לגלות שהציבור הערבי צמא לבילוי מסוג זה. מעמד הביניים במגזר הולך וגדל, נהיה צעיר יותר, משכיל יותר, פתוח יותר ועם הכנסה פנויה הולכת וגדלה וצימאון לחדשנות ותרבות. לכן, אני שמחה שמוזיאון המדעטק השכיל להבין את הפוטנציאל הגדול של המגזר הערבי כמנוע צמיחה ושוק צרכני גדול".
את קמפיין הפרסום הכללי של המדעטק מנהלים גיתם BBDO.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.ח'אולה ריחאני 10/08/2011 18:10הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד ג'ומאנה...כרגיל עושה עבודה מצוינת, משווקת טוב וגם חושפת החברה הערבית לפעילויות מענינות ומלמדותסגור