קד"מ במגזר החרדי: דבר את השפה, נהג בצניעות וכמובן התאם את הפעילות לקהל

מיכל הדי מסבירה על התנהלות נכונה בקידום מכירות במגזר החרדי: עשה ואל תעשה (פירסינג - לא, הכשר - כן). יש לכם טיפים נוספים? טקבקו לנו
מיכל הדי | (2)

כל מי שנסע אי פעם ברחוב רבי עקיבא בבני ברק בסתם אחר הצהריים רגיל מכיר את ההרגשה - כמויות גדולות של אנשים ברחובות, ילדים נעים במהירות ממקום למקום. כנהגת, זה מאתגר ודורש זהירות. כמי שעוסקת בקידום מכירות, זה אומר פרנסה טובה.

זה יכול להיות רבי עקיבא בבני ברק, גאולה או הר נוף בירושלים, המרכז המסחרי הפתוח באלעד, רשתות השיווק החרדיות, כנסי נשים או כל כינוס חרדי אחר. המרחב החרדי, או כפי שהוא נקרא בחרדית, "פרהסיה", הוא כר פורה לקידום מכירות חכם ומדויק.

קידום מכירות בכלל, ובמגזרים בפרט, דורש התמחות כפולה: יש לדבר את שפת המגזר וגם את שפת הקד"מ: יש צורך באינטראקציה ובפעילות משותפת שתשפיע על התדמית או המכירות בטווח הקצר והארוך כאחד. מתוך ניסיוננו גיבשנו מספר עקרונות שמטרתם ליצור אינטראקציה יעילה ואיכותית עם הקהל החרדי. עת לכל זמן - הזמנים במגזר החרדי שונים במגזר הכללי. העיתוי המתאים לקידום מכירות הכרחי להצלחתו. טעימות בצום גדליה הן לא חטא נורא, אך בסופו של דבר זה קידום מכירות ללא תמורה.

דע בפני מי אתה עומד - הקפדה על צניעות והתאמת הלבוש של הדיילים (כולל כיסוי קעקועים והורדת עגילים) קריטית ליצירת אמון. בנוסף, יש להימנע מפניה של גברים לנשים ולהיפך לאורך כל הפעילות. סוגיית הצניעות ואופן הפניה דורשים תדרוך מדויק של הדיילים על ידי מומחה בתחום.

השגחות וועדות והכשרים - אין כמעט דבר במגזר החרדי שאינו נמצא בהשגחה הסלולרי, פעילות הפנאי, המזון. קידום מכירות איכותי הוא כזה שעובר גם את הועדות הרוחניות השונות (משמרת הקודש והחינוך לדוגמא) ומקפיד על השגחה כשרותית מתמשכת תוך קשר עם גדולי הדור.

אין מתנות חינם - עיצבתם דוכן יפהפה, לכנס הנשים הגיעו 8000 נשים וכולן עומדות בתור לטעום את המוצר שלכם יחד עם עוד 5 מוצרים לידכם שעושים טעימות גם. חלק מתאכזבות כי אתם לא עומדים בקצב ומגישים מוצר קר במקום חם.

כל הכותרות

עם המוצר נתתם להן פרוספקט וכבר רואים חלק מהפרוספקטים ליד הפח. אנו ממליצים ללקוחות שלנו לתת טעימה רק בנקודות המכירה. בכנס, או באתר שרחוק מנקודת המכירה, צרו אינטראקציה חכמה עם המותג והערכים שלו. משהו שמפעיל את הצרכן. יכול להיות ש"תגעו" בפחות לקוחות ממה שהייתם נוגעים אם הייתם מחלקים אוכל בחינם, אך כל נגיעה שתגעו איכותית יותר ולטווח ארוך יותר.

אם ההר לא בא אל מוחמד, מוחמד בא אל ההר - נקודות המכירה הן מקום נפלא לקידום מכירות ויצירת צלצולי קופה. ובכל זאת, כשרוצים לפרוץ דרך ולהגדיל מכירות עוד יותר, צריך לצאת החוצה ולהביא את המוצר באופן חכם וקשור הזדמנות קרוב לקהל היעד.

טבעול, מותג מוביל במגזר החרדי, החליט לצאת בפעילות חדשנית שמקרבת את נקניקיות הדלישס אל הצרכן הסופי. הבריף שקיבלנו היה מקסימום נגיעות מצד אחד ומקסימום אינטראקציה ותשומת לב מצד שני.

יצרנו עבור טבעול ואן ממותג בו נמכרה נקניקיה בלחמנייה ב- 2 שקל בלבד (הקפדנו על כל שהלחמנייה תהיה לחמניית מזונות שאינה דורשת נטילת ידיים והוואן יהיה בהשגחה כשרותית צמודה). הוואן לווה במוסיקה חסידית סוחפת ונדד כל יום במשך שבוע בפארקים וגינות ציבוריות בריכוזים חרדיים ברחבי הארץ וזכה להיענות מרשימה.

מיכל הדי היא מנהלת מחלקת מגזר חרדי בסופרפוש.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מעניין. מעורר מחשבה בהחלט. (ל"ת)
    26/09/2011 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תהיה פרזיט ותחיה על חשבון משלם המיסים (ל"ת)
    משה 21/08/2011 12:11
    הגב לתגובה זו