סמסונג בפרסומות שונות ל-2 סמרטפונים חדשים - תשפטו
קבלו 2 קמפיינים שונים של חברת סמסונג, שאחד מהם מציג את הסמארטפון גלקסי S, ואילו השני מפרסם את המכשיר אין-פיוז שלא משווק בישראל. 2 הקמפיינים מציגים את אותו המוצר (מכשיר סלולארי) ב-2 דרכים שונות לחלוטין.
בכל הנוגע לעולם הקריאטיב, קריאטיב מוצלח צריך בראש ובראשונה לשים דגש על הרעיון של הקמפיין ופחות על שימוש באפקטים מיוחדים. מאידך, שילוב של 2 אלו בצורה טובה יוביל לקמפיין מוצלח במיוחד.
בפרסומת הראשונה בחרו להציג את הטלפון באמצעות אפקטים מיוחדים בצורה טכנית ויבשה בה מפרטים על נתוני המכשיר, ומסבירים לנו עד כמה הוא משוכלל ומפרטים על איכות המסך, רמת הניגודיות בו וכו.
מבחינת המסר, כצרכנים, נבין שמכשיר הגלקסי משוכלל אבל הדרך בה בחרו להעביר מסר זה היא מאוד אינפורמטיבית ומשעממת. פרסומת שכזו, לדעתי, אומנם תעביר את המסר אך לא תהיה בעלת שום ערך מוסף ולא תותיר רושם בזיכרון של הלקוחות.
בפרסומת השניה, בחרו אנשי הקריאטיב לעשות שימוש מועט באפקטים מיוחדים ולנסות להעביר את המסר באמצעות תסריט פשוט וטוב בו האפקט המיוחד היחידי הוא שימוש בתמונה סטטית של עכביש על גבי צג המכשיר הסלולארי.
תמונת העכביש יוצרת תגובה אנושית מצידה של הבחורה בסצנת המסעדה כשהיא נבהלת למראה העכביש ומתחילה לצרוח. הסצנה מצליחה להעביר את המסר בזכות אותה תמונה פשוטה על גבי המכשיר הסלולארי ללא שום שימוש באפקט מיוחד. בנוסף, מספר הפעמים המוגזם שהטלפון נחבט יוצר מצב קומי והופך את כל הסיפור למגוחך תוך כדי הדגשה נוספת שאיכות הטלפון היא ללא תקדים. סרטון הפרסומת הזה למעשה מדבר על הרגש, וההומור הוא ללא עוררין. זה רעיון גאוני!
בבחינת 2 הפרסומות נשאלת השאלה מה עושה את העבודה יותר טוב? לעניות דעתי, הפרסומת שבחרה להתמקד בתסריט שמספר סיפור עם אופי הומוריסטי ופחות שימוש באפקטים מיוחדים - עושה את העבודה בצורה הרבה יותר טובה. הפרסומת למעשה עובדת על הרגש ופונה אלינו באמצעות העלאת צחוק וגיחוך קל, שזו לדעתי דרך הרבה יותר קלה לגשת לארנק שלנו, עם גיחוך.
פרסומת כדוגמת זו ממחישה שלמרות שיש היום המון אמצעים מרהיבים ליצירת אפקטים מיוחדים שימוש באפקטים מיוחדים לא מהווים ערבות להצלחה.
בהסתכלות על השוק הישראלי לדעתי הפרסומת עם העכביש הייתה "עושה עלייה" בצורה מעולה מהסיבה הפשוטה שאנחנו הישראלים מתחברים לוונדליזם ולברבריות המגוחכת הזו שעובר הטלפון בפרסומת, זה פשוט חלק מאיתנו. בנוסף פרסומות מצחיקות באופן טבעי מתקבלות אצל צופים בצורה הרבה יותר קלה, וזו הסיבה שהפרסומת הזו הייתה מצליחה גם בארץ.
עולם הפרסום הוא עולם מרתק שהצלחתו לדעתי תלויה בקריאטיב. אין רע בשימוש באפקטים אבל לדעתי תשומת הלב של אותם אנשי הקריאטיב. שמייצרים את לב הפרסומת היא למעשה זאת שתכריע אם הפרסומת תהיה טובה. פרסומת טובה מושתתת בראש ובראשונה על תסריט עם רעיון טוב. ורק לאחר מכן משלב אפקטים מיוחדים.
דן תומר הוא מנהל הקריאייטיב של JCS פוסט פרודקשן
- 4.אורן 30/08/2011 11:06הגב לתגובה זוהמסר עבר ברור והומחש היטב!
- 3.זיו 29/08/2011 20:09הגב לתגובה זוובסמרטפונים בפרט, מפרט טכני של המוצר עשוי לחרמן את הצרכן יותר מכל תסריט או סיפור.
- 2.וואלה 23/08/2011 11:47הגב לתגובה זונתחיל מזה ש"ישראלים יתחברו לזה", אני לא בטוח, ומה הקשר לברבריות. מה שהכתבה ממחישה בפועל זה את חוסר האפקטיביות של הפרסום. הגלקסי מכר פי 30 יותר מהאינפיוז וזה למרות הפרסומת הפחות טובה
- 1.שרוליק 22/08/2011 21:09הגב לתגובה זולדעתי פרסומת קולעת, פשוטה וקורעת מצחוק.