"המחשבה שאני עושה טעות איומה לא עזבה אותי, בשנייה האחרונה ויתרתי על הדירה"

מקרה פרטי של קיפאון בנדל"ן? אלעד (שם בדוי), עובד היי-טק בן 32: "שנה וחצי חיפשנו, אבל כתבה שראיתי לפני שבוע הרגה אותי, שלחתי אותה לאשתי והחלטנו - מבטלים את רכישת הדירה"
 | 

שוק הנדל"ן למגורים בישראל כבר לא רותח. לפי נתוני הלמ"ס - מספר הדירות החדשות שנמכרו בחודש יוני האחרון היה הנמוך מזה 18 חודשים. ועוד לפי נתוני הלמ"ס - מחירי הדירות ירדו ב-2.1% במהלך הרבעון השני. המספרים הללו אומנם משמחים את רוכשי הדירות הפוטנציאלים אבל גם גורמים ללא מעט לבטים עבור אלו שנמצאים רגע לפני חתימה על רכישת דירה - העיסקה הגדולה ביותר עבור לא מעט אנשים. מכאן ועד לקיפאון בתחום הנדל"ן למגורים הדרך קצרה.

דוגמה לעניין זה היא אלעד (שם בדוי), עובד היי-טק בן 32, נשוי ומצפה לילד ראשון שכבר סגר ב-99% על רכישת דירה אבל אז חזר בו. "שנה וחצי חיפשנו דירה, שנה וחצי של לקום כל בוקר ולראות את המחירים עולים בקצב מסחרר - זה היה מאוד מתסכל. אחרי שראינו משהו כמו 20 דירות, בסופו של דבר מצאנו דירת 4 חדרים בכפר סבא, בדיוק מה שחיפשנו. המחיר היה 1.5 מיליון שקלים שזה מאוד מאוד יקר אבל פשוט כבר השלמנו עם המצב והבנו שאין ברירה אלא ללכת על ההוצאה הענקית הזו", כך מתאר אלעד את מהלך העניינים.

"אחרי מו"מ קצר עם מוכר, מחיר הדירה ירד ל-1.45 מיליון שקלים וגם זה רק בגלל שהמוכר ישאר עוד פרק זמן מסוים בדירה. הבאנו את ההורים לראות את הדירה (בכל זאת גם הכסף שלהם מעורב בעניין) ובתחילת החודש הודענו למוכר שאנחנו הולכים על זה ושאפשר להתחיל בפינג פונג של החוזה בין עורכי הדין."

את ההסכמה העקרונית לרכישת הדירה נתתי ב-3 באוגוסט. זה כבר היה אחרי שהחל גל המחאות על עניין הקוטג' והדיור אבל זה היה נראה לי משהו חולף ולא רציני. ב-6 באוגוסט התקיימה הפגנת הענק בת"א - 150 אלף איש לדברי המשטרה. ראיתי את זה בטלוויזיה ופשוט לא האמנתי, אז התחלתי לחשוב שאולי באמת יהיה פה שינוי וזה לא הזמן לעשות את הרכישה הכי חשובה בחיים שלי".

"אשתי עדיין הייתה בעניין של לקנות את הדירה אבל אני הייתי ממש מוטרד. התקשרתי לדוד שלי שהוא איש עסקים ובאופן כללי אדם ניטרלי לעסקה הזו - הוא אמר שלדעתו זו טעות לקנות כעת דירה ושהמחירים או יירדו או לא יזוזו. בשלב הזה עדיין שברנו את הראש אם לקנות או לא לקנות. פתאום מצאנו את עצמנו מתעקשים על כל מיני סעיפים בחוזה, כאלו שבימים אחרים לא היינו שוברים עליהם את הכלים. בדיעבד - כנראה שפשוט חיפשתי דרך לצאת מהעסקה".

"הקש האחרון הגיע בערך שבועיים אחרי שנתתי את האוקיי לבעל הדירה. קראתי כתבה באינטרנט תחת הכותרת 'עכשיו זה רשמי - לפי הלמ"ס מחירי הדירות ירדו ב-2.1% ברבעון השני'. ישר שלחתי את הכתבה לאישתי והחלטנו שעושים אחורה פנה ומבטלים את הרכישה. לא שאני בטוח שהמחירים יירדו אבל בשורה התחתונה - המחשבה שאני עושה טעות ושאני הולך להצטער על זה לא יצאה לי מהראש".

תגובות לכתבה(144):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 92.
    בלוף
    שוקי המתווך 28/08/2011 00:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם בדיחה כל הסיפור לא אמיתי באחריות כי אם זה אמיתי זה צחוק מהאינטלגינציה של כולנו הרי בסופו של יום מקום המדינה עלו וירדו אך בסוף המחירים של הנדלן עלו תראו לי מישהו שקנהב דירה והפסיד עוד לא נברא דבר כזה חוץ מזה הזעקה ברחובות זה שלמפונקים שיש להם כסף לגור בנתניה בכיף אבל רוצים בצפון תל אביב אני הייתי באהלי המחאה ושמעתי בדיוק את הבעיות של המוחים
    סגור
  • 91.
    בפירסום רבעון הבא ירידה כבר רשומה של 11 אחוז (ל"ת)
    איציק-תיווך 28/08/2011 00:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 90.
    קבלת החלטה
    ערן 27/08/2011 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקווה שלפחות את העבודה שלך אתה עושה יותר טוב מקבלת ההללטות שלך חמוד.. תמשיך לקרוא עיתונים,כתבות,מאמרים ולראות לילה כלכלי, תמשיך להקשיב לדודים ודודות אולי הם יהיו אלה שיעזרו לך שהמחירים יעלו בעוד 15%.
    סגור
  • 89.
    העולם נכנס למיתון- היצוא כולל היטק עומד לחטוף
    אחיתופל 27/08/2011 18:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שחושב שבמצב זה החגיגות ימשכו, התעסוקה לא תפגע המשכורות לא יפגעו והחברות לא יצטמצמו פשוט חי בעננים. בספטמבר אנחנו עוד עומדים לחטוף מהפלסטינאים והחרמות שיבואו עלינו בעקבות ספטמבר. אז אני שואל אותכם איך במצב כזה מעיזים אנשים לקחת התחיבויות במאות/מליוני שקלים מהיכן האומץ אם לא מטיפשות
    סגור
  • 88.
    ברוך בואך מיתון - התגעגענו לך
    חכם ציון 27/08/2011 18:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המיתון על סף ביתינו והוא ינקה אותנו מכל המחלות של ימי החגיגות של הצרכנים. מזלך שנסוגות ברגע האחרון
    סגור
  • טען עוד
  • 87.
    המלצה
    יצחק 26/08/2011 18:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גבר אל תירקוש דירה עכשו סבלנות יש הרבה אפשרויות אחרות לגור בפריפריה עד שהמחירים ירדו אין למדינה אופציות אחרות יהיו חיבים להוציא שטחים לבניה בכמויות סבלנות
    סגור
  • 86.
    עשה בשכל גדי ברש
    גדי 25/08/2011 22:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירה זהה לכזו שכמעט קניתי לפני שנה כבר ירדה ב150אלף .שנה הבאה אקנה ב400 אלף פחות.התשואה מההון העצמי מכסה בינתיים את רוב השכירות ואין עלי ריביות משכנתא אין עלי תשלומי ביטוחים ואין עלי תשלומי תחזוקה.
    סגור
  • 85.
    גם אנחנו ביטלנו עיסקה בשלבים מתקדמים
    הילה 25/08/2011 22:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יומיים לפני חתימת חוזה ביטלנו עיסקה, זה היה עם פרוץ המחאה, לא מצטערים לרגע , אני יודעת שמונו יש עוד אלפים שביטלו ברגע האחרון. המחירים באזור שרצינו לקנות כבר התחליו לרדת
    סגור
  • 84.
    עדיף להשכיר מאשר למכור במחיר נמוך
    יוסי 25/08/2011 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כיום קיימת ירידה בביקוש לרכישת דירה ועלייה בביקוש להשכרה. לכן עכשיו לא הזמן למכור ובטח לא במחיר נמוך ולהפסיד הרבה כסף שווה כיום להתאמץ ולקחת משכנתא בריבית נמוכה והחזר בגובה השכירות עד שהשוק יתעורר שוב.
    סגור
  • 83.
    תקשיבו ותקשיבו טוב !
    קיפי אורגינל 25/08/2011 16:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני מתווכים , מאזור המרכז (עיר סמוכה לת" א , ולא לוד או רמלה אלא עיר טובה) אמרו לי שהשוק " על הפנים " בחודשים האחרונים!! במילים האלה. והם התכוונו גם דירות למכירה וגם דירות להשכרה!!! חד משמעית ! מי שלא פראייר - שלא ישלם יותר מהמחירים לפני שנתיים!! בינתיים תמתינו למפולת שתבוא!!
    סגור
  • מצד אחד לא עושה רושם שאתה בן אדם יציב במיוחד
    החלטה קשה מאוד 25/08/2011 17:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שסוף סוף מצאת דירה קיבלת רגליים קות כמה כבר תחסוך 50 אלף ש" ח הרי כנראה שום דבר לא מצא חן בעינייך רק השכירות והמחשבה לחפש משהו אחר שווה לך יותר כסף אבל כנראה שזה מה שהחלטת מקווה שהחלטת נכון שזה שווה את זה
    סגור
  • 82.
    ומה תעשה בינתיים, תשכיר?
    חזי 25/08/2011 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי השיכירות יעלו עוד כי הם נמוכים יחסית למחירי הנכסים. אולי חסכת (על הנייר) 150 אלף שאותם תשלם כשכר דירה במקום למשכנתא. לא הרווחת כלום.
    סגור
  • הוא זכה בזכות לראות את המפולת
    דני שובבני 25/08/2011 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא להיות קורבן גדי ישלם בעוד שנה חצי מליון שקל פחות על אותה דירה בדוק
    סגור
  • 81.
    אבי
    גדי -קנה את הדירה 25/08/2011 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גדי אחרי שתקנה את הדירה תשכח כמה עלתה תזכור רק את הדירה.ואם גם המחירים ירדו אח" כ הם יעלו. חיפשת הרבה זמן נצל מה שמצאת אם אמנם הדירה טובה בעיניכם. נסו להוריד את המחיר למוכר. אם תצליחו מה טוב. דע לך עד שהמחירים ירדו ועד שתמצאו דירה אחרת יקח זמן ותמשיכו לשלם שכר דירה - בהצלחה
    סגור
  • 80.
    הקבלנים לא מטומטמים...
    גיא 25/08/2011 14:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם יפשירו עוד קרקעות הם ייקנו ויטפטפו דיות לשוק, הם לא יירו לעצמם ברגל ויציפו את השוק- איזה אינטרס יש להם לעשות את זה?
    סגור
  • 79.
    יאללה ירידות (ל"ת)
    זוג 25/08/2011 14:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 78.
    קנית דירה
    יהויכין 25/08/2011 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיהעובדה היא שקצב התחלות הבניה באיזורי הביקוש עולה בהרבה על קצב גידול האוכלוסיההמשפחות ולפיכך קיים ויהיה חסר בדירות זמינות. נכון שהקונים חושבים כרגע על הגדר - אך כמה זמן ימשיכו לגור אצל ההורים - בשכירות (גם אם לא יקרה - קשה מאד להשיג שכירות לטווח ארוך). לפיכך קיימות רק שלש אפשרויות - המחירים ירדו / המחירים יעלו / המחירים לא ישתנו. ראינו מה קרה לכל אלה שהמתינו להפסקת העליות ולירידות בשנתיים האחרונות. לפיכך, השיקול הוא באם מצאתם את " דירת חלומותיכם" אם כן " תסחטו" כמה שיותר הטבות אך קנו את הדירה. אם אין זו דירת חלומותיכם - המשיכו לחפש עד שתמצאו כזו ואז שינוי לא גדול כלפי מעלה או מטה לא כל כך ישנה לטווח הארוך. העיקר שתגדירו יעד מחיר (כולל משכנתא) בו תוכלו לעמוד - ותבואו אל המנחה והנחלה!!!
    סגור
  • אני יושב גם כן
    י 25/08/2011 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שנתיים חשבתי שהמחירים מגוחכים. נכון שמאז עלו המחירים ב20-30% אבל לי יש זמן. כשמחיר בית ממוצע שוה ל120 משכורות אין לאן הרבה בשר לעליה. אילו היתה לי אפשרות לקבע את המשכנתה בריבית של 4-5 % כנהוג בארצות הברית ללא ספק הייתי שוקל שוב. אבל במצב הנוכחי קנית דירה היא הימור שאפשר רק להפסיד בו. הריבית תעלה (אם לא היום בעוד שנה) ואז הבתים יצנחו חזרה למחיר הגיוני. מי שאין לו סבלנות שיקנה, אני לא!!!!
    סגור
  • 77.
    לגד-להשקיע במשכנתא זה כן עסק כלכלי
    חני 25/08/2011 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשכנתא מסתיימת יום אחד ואזי אתה עם נכס שלך. זאת בניגוד לתשלום דמי שכירות. המשכנתא היא לתקופה מוגבלת. דמי השכירות-לכל החיים. אז זה משתלם לטווח ארוך או לא????
    סגור
  • נכון
    כן 25/08/2011 14:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום לקנות דירה זה או הימור כושל או פינוק יקר. שכר דירה של 5000 ש" ח עדיף על תשלום ריבית של 5000 ש" ח. מה עוד שכאן רק מתחילות ההוצאות על בית. או שהמצב ישתפר הריבית תעלה והבתים ייפלו או שהמצב יהיה יותר גרוע והבתים יפלו. בכל מקרה כנראה הנפילה בלתי נמנעת והבועה שניפחה את המחירים ללמעלה מ100000$ לחדר תתפוצץ.
    סגור
  • כמה שאתה לא מבין בכלכלה (ל"ת)
    קורא מהצד 25/08/2011 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 76.
    הקבלנים בפאניקה (ל"ת)
    מקור ראשון 25/08/2011 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • החלטה נבונה
    גיא 25/08/2011 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומרים שבקרוב יחלקו דירות בחינם
    סגור
  • 75.
    כל הכבוד יותר אנשים כאלה עם שכל ואנו ננצח. (ל"ת)
    גבי 25/08/2011 12:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 74.
    צריך לתובע אותך על ביטול העסקה (ל"ת)
    עו" ד שום 25/08/2011 12:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 73.
    מיסוי
    טייקון שקט 25/08/2011 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חכו שימסו דירות יד 2 או שינחת פה טיל כימי נראה כמה דירות שוות זה בדיוק כמו בבורסה רק שהתהליך איטי מחיר זה משהו פסיכולוגי ...אני כבר מכרתי 2 מתוך 10 דירות שלי במחירי שיא .....
    סגור
  • 72.
    החלטתה לקנות דירה ואתה צריך אז קנה ואל תתחחרט
    חכם 25/08/2011 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו תמשיך לגור בשכירות ואולי המחירים יעלו עכשיו תצטרך לשלם על ביטול חוזה ועיסקה ! אתה לא גבר לי נראה שעשיתה טעות
    סגור
  • 71.
    גדי ברש_לא עוזבת אותי המחשבה וויתרתי על הדירה
    ארגמן 25/08/2011 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכבדי מאי מתי הנך מאמין לפרסומי העתונאות ובפרט לראש הממשלה אשר מידת אמינותו ידועה מעברו הפוליטי??
    סגור
  • 70.
    חי באשליה
    דניאל 25/08/2011 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ירדו, במקרה הטוב ייעצרו לתווך קצר והעליות אח" כ יהיו יותר מתונות. מי שמעט מבין בעסקים וכלכלה יודע שיש אינטרס גדול מאוד לרשיות המדינה לא להוריד את המחירים, רק לעוצרם - כי אם תהיה ירידת מחירים המשק יאבד את יציבות וחוסנו הכלכלי ונהיה כאן כמו בארה" ב. חברה תצאו מהאשליה
    סגור
  • 69.
    גדי - עשית את המעשה הנכון! (ל"ת)
    ירון 25/08/2011 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 68.
    מחירים בשמיים (ל"ת)
    זוג צעיר 25/08/2011 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 67.
    החברה המוצלחים לצערי עוזבים את הארץ
    שלומי 25/08/2011 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב נראה הגירה של עשרות רופאים
    סגור
  • 66.
    הוא צודק לא קונים בשיא השוק הגיע לשיא מעכשיו
    דודי 25/08/2011 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש רק לרדת למטה השאלה אם זאת תהיה צלילה כמו בארה" ב או ירידה הדרגתית מי שלא מכר ואיבד את הרכבת הפסיד בדיוק כמו במניות חזירות יכולה לעלות ביוקר רב
    סגור
  • 65.
    אפילו רק ירידה של 10 אחוז זה 150 אלף שקל הפסד (ל"ת)
    עשית בשכל שחיכית 25/08/2011 11:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 64.
    לקבלנים יש זמן לטוקבקים, זה כבר אומר משהו
    חג' ג' י 25/08/2011 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אם לא יבנו דירות במסות ובאזורי הביקוש - לא ירדו מחירי הדירות! לכן או שהקבלנים יצמצמו רווחים הממשלה תוזיל קרקעות או שהממשלה תבנה ביוזמתה, אחרת סתם נכנסנו למערבולת מטומטמת.
    סגור
  • 63.
    דירה 4 כפ" ס = 250 אלף לחדר - לא לשלם יותר
    1,000,000 לא יותר 25/08/2011 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתקופה זאת לחכות ולקנות עד מיליון ש" ח גם 900 אלף מחיר ראלי.
    סגור
  • 62.
    מדינה זבל לא לקנות (ל"ת)
    אזרח משרת בצבא 25/08/2011 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 61.
    אם אתה הייטק אני הרמכל ,
    החלטת לקנות, קנה !!! 25/08/2011 11:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחיר אם יירד , עד 5% , אם יעלה עשרות % , בינתיים אתה משלם שכירות !!!
    סגור
  • מתוך התגובות ניתן להבין את הלחץ
    כותב 25/08/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של הקרציות.....יאללה להתנקות!!!
    סגור
  • 60.
    פרייארים הזוגות הצעירים במדינה ועוד עושים צבא (ל"ת)
    משקיע 25/08/2011 10:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 59.
    אתם חייבים לקרוא לפני הרכישה
    בני מנשה 25/08/2011 10:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במהלך שלוש שנים התקשורת פמפמה לכם לקנות דירות בכל מכיר. ואז קם אתר בועת נדל״ן שחסף את כל השקרים איך עובדים על עם ישראל בעיניים. חפשו בגוגל ״בועת נדל״ן״ וגלו את כל האמת. תבלו באתר לפחות חצי יום בשביל להתרשם מכל הזויות ואז קבלו את ההחלטה לא לגעת ולא להתקרב עכשיו. מה שקרה בארה״ב יקרה גם פה אחד לאחד. מי שיקנה עכשיו יצטער עד סוף ימיו. זה לא צחוק וזה לא רכישת מכונית. ראו הוזהרתם. האתר פועל על בסיס התנדבותי ללא מטרת רווח
    סגור
  • 58.
    ז-ה-י-ר-ו-ת . ב-ו-ע-ה . ב-ו-ע-ה .ב-ו-ע-ה
    מתוך דירות הגון 25/08/2011 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדירות טיפסו ב7 שנים אחרונות בלמעלה 110 אחוז ממוצה. עים חידוש הבניה מחירי הדיור יחזרו להיות נורמלים. כלומר דירה שנמכרת במליון וחצי מכירה צריך לחזור ל750 אלף. כלומר חיסכון של 750 אלף שח. ולכן אין רוחים קלים. ודי עים ה-ח-ז-י-ר-ו-ת. וחרם הדיור נמשך בגדול
    סגור
  • 57.
    עובד הי טק בן 32 צריך עזרה מן ההורים
    אבן מקיר 25/08/2011 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוריו לפני 32 שנה לא קיבלו סיוע מאיש ואילו עתה הם יכולים לסייע לו. האם בעוד 32 שנה הוא יוכל לסייע לשלושת ילדיו כפי שהוריו סייעו לו? לא כפי שהמצב קיום.
    סגור
  • 56.
    שקט לי עכשיו בראש
    קניתי לפני שלשה חודש 25/08/2011 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קניתי לפני שלשה חודשים,התלבטתי בטרוף,אבל הנה מה שלא כתוב במדורי הכלכלה : השתררה עלי שלווה ( אמנם שמאחוריה דאגה רבה למשכנתא המטורפת) - אין יותר טוקבקים , ניתוחים, הלוך וחזור ,מו" מים מפרכים ומחשבות שלא נגמרות על ירד או לא ירד , אין גם בעל בית מציק ומרגיז שלא מוכן לתקן הדוד , אין שכירות ,אין בעיה לשפץ או לשבור קיר מה יש ? שכונה נפלאה שבחרתי , בית המותאם לצרכיי ואין יותר טוקבקים שמשגעים לך את המוח וחפירות
    סגור
  • מסתבר שלא שקט לך ואתה ממשיך לטקבק
    ולעקוב :-))) 25/08/2011 11:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חם היום בקרוואן מכירות?
    סגור
  • תמיד אעקוב
    ההוא שקנה 27/08/2011 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה תמיד מעניין אבל כבר לא מהמקום המתלבט,לא מדבר מקרוון המכירות ממש לא קרוב,אלא מחדר המשפחה החדש שלי עם המחשב (שנדפק בהעברה אבל תוקן ) ,אני מאחל לכולם שיהיה להם קורת גג ולי ולשכמותי שנגמור את המשכנתא בבטחה תוך עבודה במשק בריא וחזק ואז עוד 20 שנה אוכל לקנות עוד דירה קטנה ולהשכיר לאלו שנשארו על הגדר
    סגור
  • 55.
    בטח הייתה לך הרגשה דומה ב 2009 וב 2007
    אחד שהיה שם 25/08/2011 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם ב 2003. תהיה לך הרגשה דומה כנראה גם ב 2013 וב 2015 בסופו של דבר תגיד ידעתי!!!!!!!!! מזל שלא קניתי.... טראגי....
    סגור
  • 54.
    החרם יעבוד אל תקנו דירות (ל"ת)
    זוג צעיר 25/08/2011 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 53.
    בטח הייתה לך את אותה תחושה ב 2009 וגם ב 2007
    אחד שהיה שם 25/08/2011 10:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם ב 2003 ובגלל זה גם לא תקנה דירה גם ב 2013
    סגור
  • 52.
    טעית!!!!
    אמיר 25/08/2011 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם המחירים יירדו טיפה,הם יחזרו לעלות.וחוץ מזה,מה חשבת??? לעשות ביזנס מהבית??לקנות ולמכור כל שנה??? בזמן שתגור בבית המחירים יירדו ויעלו וישתנו מספר פעמים. לא מדובר במצב שבו המחירים יירדו בעשרות אחוזים.ממש לא.לכל היותר בין 5%-10% . אם מצאת בית שמוצא חן בעיניכם,והמחיר ממש סביר,אז לך על זה. ורק להשכלה כללית - מחירי הנדל" ן עלו ריאלית ב-15 השנים האחרונות ב-5% בלבד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! המטומטמים שבודקים רק את ה-5 שנים האחרונות חושבים שיש בועה.אבל אין.ממש אין. בהצלחה לכולם
    סגור
  • 51.
    שים את כל הכסף בבורסה " הכל יעלה " או בבנקים
    גד 25/08/2011 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד יש כאלה שממנפים הכל שטח . יש את מרשתי החוטים .
    סגור
  • 50.
    אפשר לקשקש המון,אבל מי שראלי מבין שיש עיוות
    עצום בנדלן ובשקל 25/08/2011 10:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קונים כלום בתקופות כאלו!!
    סגור
  • 49.
    שימו לב לכמות התגובות נגד הכתבה ותבינו ..
    לא מתווך 25/08/2011 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהשוק במיתון כי המתווכים עברו לטקבט במקום לדחוף לאנשים דירות במחירים הזויים
    סגור
  • 48.
    סנטימנט
    צוללן 25/08/2011 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמחפש דירה במשך שנה וחצי אינו מוכן עדין לקשר מחייב(עם הבנק) בגלל ירידה של 2% ביטלת עסקה של מליון וחצי.גדי,תתקשר לבנק כשתתבגר.
    סגור
  • 47.
    תקנה במוצקין או בדימונה במליון ש" ח
    מומי 25/08/2011 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא יוצא 1.5 על דירה בכפ" ס יצטרך לגור המוצקין או בדימונה ....
    סגור
  • 46.
    בעוד חמש שנים אותה דירה תהיה שווה 5 מליון
    מבהיר נתיבים 25/08/2011 10:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והמשכורת הממוצעת במשק תעלה בחצי אחוז ל8400 שח או משהו כזה.. נראה לכם??? מי ישלם את המחירים המטורפים האלה? לאן יש לזה לעלות??? המחירים בדרך למטה ומי שקנה עשה טעות חייו. יש לי חברים שקנו דירה במליון מאה והרגישו שעשו עסקה מעולה ועכשיו הם מתחרטים
    סגור
  • 45.
    היצע הדירות העומדות למכירה עולה!
    יא 25/08/2011 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני גם נימצא בתהליך דומה כשנה ומרגיש שלפני שנה לא היה בכלל היצע דירות ומי שכבר רצה למכור מכר במחירים הזויים. לאחרונה המתווכים איתם הייתי בקשר בשנה האחרונה רודפים אחריי בכדי להראות לי סחורה חדשה שעומדת למכירה. כבר מורגשת עליה משמעותית בהיצע הדירות. עדיין המחירים גבוהים אך כיון שההיצע עולה יכולת המיקוח שלך כקונה עולה פלאים. ירידת המחירים הינה פועל יוצא של היצע גבוה ,אך לוקח מעט זמן עד שהמוכרים יבינו זאת. לדעתי ,עדיף להמתין כחצי שנה ולראות כיצד השוק מגיב להיצע הדירות שללא ספק עולה.
    סגור
  • ידידי היקר אתה עשית בשכל !
    אפי המתווך 25/08/2011 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור מתווך אני תמיד אמרתי לאנשים לא לקנות דירה כי המחירים לא שפויים, למרות שאני פוגע בפרנסתי אני ממשיך להמליץ לא לקנות דירה כרגע. לדעתי המחירים צריכים לרדת 10-15% ואז לחשוב על קניה . אני מאוד ריאלי אנשים זקוקים לדירה אבל לא בכל מחיר. אסור להמליץ לאנשים לקנות דירה כי אחרת הם עלולים להסתבך בתשלומים.
    סגור
  • 44.
    בספטמבר יתברר שהדירה בא אתה חי שייכת לפלסטין (ל"ת)
    מוריצי 25/08/2011 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    מפולת בנדלן היא וודאית.תשאלו את אחמניגד אלקעי
    כריש פטיש 25/08/2011 10:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשטילים יפלו בת" א כוווווווולם יבינו בדיוק מה שווה דירת החלומות שלהם זו שבכול רגע היא יכולה לקבל פגיעה ישירה.זה יהיה ארוע מכונן בתודעה הישראלית של " חייבים להיות בעלים של דירה" או " דירה להשקעה היא הפנסיה הוודאית שלי" .נדלן ישראלי במזה" ת הוא צירוף מילים לא סביר ולא בר קיימא!
    סגור
  • 42.
    אנשים טיפשים
    שי ג 25/08/2011 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסתכלם על דירה כאילו רכשו איזה מניה בשקל. קונים לטווח ארוך וכדי לגור לא כדי לסחור. מה זה משנה עלה 2% או ירד. בסוף הוא יקנה את אותו דירה בעוד 200 אלף שח
    סגור
  • 100% (ל"ת)
    מסכים 25/08/2011 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בדיוק להפך!! את ההפרש מירידת המחיר אפשר להשקי
    ממתין 25/08/2011 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשקיע בשדרוג הדירה , ברכישת מוצרים , רכב חדש טיול גם רכישת דירה היא סוג של השקעה ועדיף לקנות בזול במיוחד שההפרשים יגיעו למאות אלפים את הסכום הראשוני ניתן עכשיו להשקיע באפיקים סולידיים ברמה שיכסו אפילו על שכר הדירה וכך הפועל הרכישה תהיה זולה ומשתלמת ביותר ההתרסקות בדרך שווה להמתין
    סגור
  • 41.
    מחירי הדירות בעוד שנה יהיו נמוכים בכ-7-10% (ל"ת)
    ציקי לוף 25/08/2011 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    בארה" ב צניחה ב50% בנדלן השנה=מחיר דירה 50K$!!
    עזרא 25/08/2011 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פריארים בארץ לא יודעים שיכולים לקנות בארה" ב 10 דירות במחיר אחת קטנה של 2.5 חדרים בישראל
    סגור
  • אז לך תקנה דירה בארה" ב... (ל"ת)
    אמריקקי 25/08/2011 13:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    הסבלנות משתלמת
    אבנר כהן 25/08/2011 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדירות יירדו,פשוט צריך קצת סבלנות,לא למהר לקנות בכל מחיר. הקבלנים יהיו חייבים למכור את הדירות שנבנו ,לא יוכלו לממן לזמן ארוך, זו הדרך לנכונה לטווח הקצר להורדת מחירי הדירות.
    סגור
  • לא רק בדירות, הסבלנות אכן משתלמת (ל"ת)
    אמיר 25/08/2011 14:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    ב 2009 הייתי במצב דומה וגם לא רכשתי
    אחד שגם חשב כך 25/08/2011 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתחילת 2009 הייתי במצב דומה המצב הכלכלי היה מפחיד הבורסות היו בעיצומה של הקריסה , והלך הרוח היה שאנו עומדים בפני התרסקות המחירים וההרגה הזו הייתה הרבה יותר חזקה מכיום וויתרתי על רכישה ואני מצטער כל כך הייתי שבוי בקונספציה והלכתי עם העדר לבסוף כידוע נפילת מחירים לא הייתה אלה המחירים קפצו בעוד 30-40% הדירה שיכולתי לקנות ב 1100000 היום כבר שווה 1500000 תהיו מפוכחים בעוד חודש חודשיים המחאה תירגע מצאתם נכס שאתם מעוניינים ויכולים לעמוד בהחזר תקנו
    סגור
  • המחירים כבר ירדו בת" א 7% ברבעון
    יאיר 25/08/2011 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מה אתה מדבר?
    סגור
  • 37.
    אז היכן כדאי לגור
    ישראל 25/08/2011 09:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רצית לקנות זה היה חכם. ביטלת זה לא מתוחכם. ועכשיו מה, תיקח את אישתך ואת הילד ותגורו באינטרנט?
    סגור
  • 36.
    פתח תקווה
    א' דה לאיון 25/08/2011 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהל הצוות שלי רכש דירה בפ" ת בחצי מחיר, אבל אני חושש שמתכוונים להחזיר את פ" ת לרשות הפליסטינאית ולכן ירדתי מהעסקה.
    סגור
  • 35.
    כל הכבוד לך !!! מעשה חכם... (ל"ת)
    כלכלן 25/08/2011 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    לקנות דירה בישראל זה קשה אבל חובה
    המאמין 25/08/2011 09:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שהתחרטת .אני לא בטוח שעשית בתבונה .לקנות דירה זו החלטה כבדה ומשמעותית וברגע שמצאת אסור להתנדנד אתה בוגר החלטתם אז תיקנו .במרה שלך דווקה אישתך רצתה ואתה שצריך להיות החזק נכשלת ! אני מאחל לך שאי פעם תצליח לקנות דירה בישראל .והאמן לי זה זכות גדולה .
    סגור
  • 33.
    התאכזבתי
    חיים 25/08/2011 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קיוויתי שהמבטל יגיד משהו כזה: מתוך סולידריות עם יתר הזוגות הצעירים, פתאום הבנתי שאני יכול לשנות את הכל, אני אבטל את הקניה, אחד מיני רבים, וגם האחרים במצבי יבטלו את הקניה, וכך יאלצו המוכרים לרדת במחיר, ואני ושכמותי נרוויח. אני יודע. עכשיו יבוא כלכליסט ויגיד: המחיר נקבע לפי ההיצע והביקוש. ואני מסכים איתו. אבל הרכיב המרכזי בהיצע ובביקוש הוא הרוח של המציעים והמבקשים. היכולת לסולידריות, היכולת לוויתור, היכולת לעמוד על המיקח, הפחד או אי הפחד ועוד ועוד ועוד. כל הדברים האלה קובעים את מחיר הבסיס. זה סדר הגודל של המחיר. ולסיום. מדברים הרבה לאחרונה על הקפיטליזים החזירי. תהיתי מי החזירים באמת. המוכרים שרוצים עוד ועוד הוא הקונים שמתנפלים ומתחרים אחד בשני מבלי יכולת להיות סולידרים אלה עם אלה. ובא לציון גואל.
    סגור
  • 32.
    כתבה ממומנת
    אלעד 25/08/2011 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שקנה דירה להשקעה ירצה להרוויח על ההשקע ולא יוריד מחיר (הוא לא לחוץ ממילא) מי שרוצה לשדרג לא יכול להוריד מחיר כי הדירהבית שהוא משדרג אליו גם יקר. אם לא ניכנס למיתון ארוך כמו בתחילת העשור הקודם המחירים לא ירדו. תכניסו את זה טוב טוב לראש שלכם. נ.ב לגדי במחיר הזה עדיף להשכיר דירה השכ" ד יחסית לעלות המשכנתא נמוך וכלכלי יותר.
    סגור
  • 31.
    מחיר הדירות בועה שמתפוצצת
    ירון 25/08/2011 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלטה נכונה מחירים לא ראלים וזה בכיוון ירידה
    סגור
  • 30.
    מי שלא קנה 4 חד ב 1.45 יקנה ב1.8 (ל"ת)
    יוסי 25/08/2011 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בדיוק !! זאת הטעות האיומה שלו ... (ל"ת)
    חיים 25/08/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מי שלא מכר במליון וחצי ימכור במליון מאה... (ל"ת)
    א.מ 25/08/2011 20:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    צודק צודק צודק
    M.R.I 25/08/2011 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לקנות עכשיו דירות, בכוח בידינו!!!!! המחירים ירדו, רק תאמינו!!!
    סגור
  • צודק 100%.
    רוניה 25/08/2011 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לפני שנתיים עמדתי לפני קניית דירה וכל פעם צפצפו לי באוזן שהמחירים ירדו. ואיפה אנחנו עומדים היום ? על מחירי דירות שגבוהות ב - 30% מהמחירים לפני שנתיים.
    סגור
  • 28.
    כשהמחירים הזויים, קניית דירה הופכת לסיוט (ל"ת)
    דנה 25/08/2011 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    זה בדיחה ללמוד על מצב השוק מסיפור כזה או אחר. (ל"ת)
    וזה לא מקצועי! 25/08/2011 09:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    אתה איש חכם! ההמתנה תשתלם בגדול! גם אני הפסק
    ממתין 25/08/2011 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפסקתי לחפש והמחירים אכן יורדים ויש היצע שהולך וגדל מיום ליום כל המתווכים שפניתי בעבר ולא היה להם מה להציע לי לא מפסיקים עכשיו להתקשר ולרדוף אחרי, לא האמנתי שהשארתי את הטלפון לכל כך הרבה מתווכים ההמתנה תשתלם! המחירים יתרסקו ויגיעו לרמה סבירה
    סגור
  • אשרי המאמין.......... (ל"ת)
    אורי 25/08/2011 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    כלוב בטון וברזל = 15000000 ש" ח
    גלעד 25/08/2011 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואו !
    סגור
  • טיפש ככה זה בכל העולם , כנסו
    דורון 25/08/2011 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתה קונה טלפון נייד ב 4000 ש" ח ? ברזל ופלסטיק , למה אתה קונה בגדים באלפי שקלים ( קצת כותנה ) עזוב לך תמכור ארטיקים
    סגור
  • 24.
    מחיר הדירות נקבע ע" י כוחות השוק !
    ליאור ג. 25/08/2011 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם תפסיקו לקנות המחירים יירדו. חד משמעית.
    סגור
  • כוחות השוק שנובעים מחזירות=יקר מאד כולם
    בנטוב 25/08/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נגועים בעיניין הקונים הקבלנים והמוכרים המינהל והמס מי פחות ומי יותר והינה לכם בית משוגעים לדירות ועכשיו תודה לאל השפיות לעת עתה חוזרת בסבלנות ניראה מציאות שונה וטובה
    סגור
  • סופכלסוף כל שפוי...
    דני 25/08/2011 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק, אבל בדיוק מה שאני אומר כבר הרבה זמן, וזה נכון לגבי כמעט כל מוצר.. תפסיקו לשלם מחירים מטורפים, תגידו לא!! גם שוכרים טיפשים, תפסיקו לשלם 5000 שקלים לדירה ג' יפה בת" א ואחריכם גם יפסיקו, תגורו איפה שגרתם עד עכשיו עוד חודש, עוד חודשיים, ואז המחירים יירדו. אם היתה לי דירה להשקעה או למכירה, ברור שהייתי דורש סכום הכי גבוה שאני יכול לקבל, ושום דבר לא היה משכנע אותי להוריד מחיר, לא הזדהות ולא שום דבר!!
    סגור
  • השוק חזק יותר מהרצון
    לצערי המחיר לא ירד 25/08/2011 09:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקפאה כן , תמיד יש מי שלחוץ למכור עכשיו !! לכן תחושה של הורדת מחיר . דירות קטנות זה הפיתרון !! לא חברים אני לא קבלן !! השוק יתמתן לתקופה קצרה בלבד .
    סגור
  • 23.
    לשלם שכר דירה בגובה משכנתא לא כואב לך הלב?
    חני 25/08/2011 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שאינן מסתפק בתחילה בדירה של 3 חדרים. תיקח משכנתא קטנה יותר וככה מתחילים. בינתיים אם מחירי הדירות יעלו, אזי גם מחיר הדירה שלך יעלה. ככה עוברים מדירה לדירה. ככה עשה רוב הדור שלי וככה הגענו בגיל 40 לדירה של 4-5 חדרים. זה לא קרה ביום אחד. אלא שאנו קנינו דירה של 1.5 חדרים כי 90% היה עם משכנתא. להתחיל זה תמיד קשה אבל יש להתחיל איכשהו. תקנה דירה קטנה וככה תתחיל. אל תקפות ישר " מעל הפופיק" כאשר אין לך. זאת יש לעשות. שוחח עם ההורים שלך ושמע דעתם על עצתי בהצלחה.
    סגור
  • דוגמה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    עמנואל 25/08/2011 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק כך אני עשיתי, קניתי דירה 3 חדרים שהיתי בגיל 29, עכשיו אני בן 35 ואני משדרג את דירה ל 5 חדרים.......תבין צעירים לא הכל ומייד!!!!! את הדירה ראשונה קניתי ב 90% מימון!!!!!....משבאנת בגובע שכרות אבל זמן עבר הצלחתי קצת לחסוך ולשדרג את הדירה..............
    סגור
  • שניכם חכמים בלילה
    משה 25/08/2011 13:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמנואל קנה לפני 6 שנים כשהמחירים היו בשפל ולקח בערך 85 משכורות ברוטו כדי לקנות דירה, לעומת 140 היום(!), ואילו חני קנתה לפני 30 שנה, כשהמדינה עוד הייתה מדינה סוציאליסטית ויוקר המחיה היה בעיקר חדשות מעבר לים. חכמים בלילה, תנסו היום לקנות דירה ללא הדירה הנוכחית שלכם ואז נראה כמה אתם באמת שווים!
    סגור
  • 22.
    מחירי הדירות יצנחו !!!
    איציק 25/08/2011 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירידה במכירות דירות יביאו איתן ירידה בתעסוקה. ומכאן בתהליך שרשרת ירידה דרסטית במחירים. הלחץ כלפי מטה, לצערי, יגרם מחייבי משכנתאות.
    סגור
  • צודק ירידה חדה במחירים ועליה בריבית
    דורון 25/08/2011 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טיפשים אתם תאכלו אותה פעמיים גם מחירים יעלו וגם הריבית פראיירים
    סגור
  • 21.
    לגדי
    שלומו 25/08/2011 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עומר לא ירדו מכירים אל תצפו לזה זה פשוט אזוי כל מי שמבין עומר את זה
    סגור
  • זא ברור במעה עכוז (ל"ת)
    המשבש 25/08/2011 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תגובה זו לא מובנת???
    ארג 25/08/2011 12:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית לכל תלמד לכתוב נכון,וקריא אתה פשוט לא יודע כיצד להתבטא!!!
    סגור
  • תלמד לכתוב אחרי זה תגיב פה ותיעץ לאנשים חחח (ל"ת)
    דודי 25/08/2011 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    בראשל" צ צפון ומזרח כבר ירדו בכ10 אחוז בדוק!! (ל"ת)
    לולה 25/08/2011 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    החלטה נכונה בלי קשר למצב השוק
    תומר 25/08/2011 09:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההתלבטות הראתה שאין בשלות מצדכם לסגירת העיסקה ולכן טוב שביטלתם. כשבאמת תרצו ובאמת תצטרכו ההחלטה תהיה קלה!
    סגור
  • 18.
    יש לי דירה ברמלה 470 אלף ש" ח עד היום לא נמכר (ל"ת)
    miri 25/08/2011 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 470 אלף??? זה מחיר של דירת 3 חדרים בחולון
    קיפי אורגינל 25/08/2011 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שנתיים- שלוש!!!! תורידי החצי את המחיר ואולי תמכרי. חמדנית מגעילה
    סגור
  • אז תקנה דירה לפני שנתיים שלוש...
    משה אופניק 26/08/2011 23:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הבעיה עם דירה ברמלה? לך תקנה דירת חדר בחולון היום במחיר הזה... מי ישמע שחולון זה שוויץ... כמו רמלה בול.
    סגור
  • דירה ברמלה
    אביטל 25/08/2011 10:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה קשור לרמת המחירים ? טוב...נו
    סגור
  • כן..קשור
    שי 25/08/2011 11:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברמלה יש מחירים יחסית שפויים לשוק.. טוב? או נו?
    סגור
  • איפה הדירה? כמה חדרים? (ל"ת)
    שי 25/08/2011 10:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    להתמקח ולהוריד הרבה מהמחיר ולא לקנות ממתווכים (ל"ת)
    מחירי הדירות יצנחו 25/08/2011 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    איזו טעות...
    מלפפון 25/08/2011 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן אדם בן 32, מחפש דירה שנה וחצי, השקיע בזה המון זמן ומצא סוף סוף את הדירה שהוא אוהב. הריבית היום נמוכה אז אם הוא צריך מימון (ונראה פה שכן והרבה) אז היום זה בטוח יותר זול מבעתיד. בשנתיים הקרובות הריבית לא ממש תעלה וככה גם השוק לא ממש יירד וגם אם כן אז בשיעורים מינוריים שלא שווה לחכות בשבילם. עכשיו מה יקרה? מישהו אחר יקנה את הדירה, עתיד המחירים לא ברור, הוא ימשיך לגור בשכירות ולא יהיה יותר צעיר... היית מספיק כבר לשלם כמה שנים משכנתא עד שהמחירים היו יורדים וגר כבר עכשיו בבית משלך. למה לממן משכיר?
    סגור
  • מלפפון
    חכם בלילה 26/08/2011 00:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה באמת מלפפון,עדיף לשלם למשכיר ולא לבנק...
    סגור
  • כמה אתה משלם לבנק?
    מלפפון 26/08/2011 23:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הריבית היום כ" כ נמוכה ושכ" ד כ" כ גבוה ככה שאתה משלם לעצמך ולא לבנק. בעתיד אתה בהחלט תשלם הרבה יותר לבנק ובינתיים אתה משלם הרבה יותר שכירות... אז למה לממן משכיר? אני גם בעד ירידת מחירים אבל אני לא בסרט שהמחירים ירדו הרבה, אז מי שמצא את מה שהוא רוצה ויכול שיהיה לו לבריאות כבר היום!
    סגור
  • כל כך צודק!!!!!! (ל"ת)
    אורי 25/08/2011 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    טעות חמורה הדירות במקרה הטוב לא יעלו אבל לרדת
    יעקב נדלנקוביץ 25/08/2011 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על תצפו שהמחירים ירדו רק אולי בפריפריה שאין תשתית טובה למרכז המחירים ממשיכים לעלות רק שהיום יחש פחות עיסקות(המוכרים לא מוכנים להתפשר והקונים מחכים לירידות)
    סגור
  • מדינת ישראל למרות עודף הכלכלנים שבה
    יעקב 25/08/2011 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יכולה לקפוץ מעל המשבר ולעבור אותו. כלכלה כמו טופעות טבע, טבעה שיהיו בה עליות ומורדות, ולאחר הגיאות שהייתה בכלכלה ובתחום הנדלן תהיה ירידה, אני אמרתי זאת לפני שנתיים כבר, רק לא ידעתי מתי זה יקרה. היום בוודאות אפשר לומר שאנו בפתחו של אותו שפל. כל יום יש יותר ויותר סימנים, מספיק לראות את מניות הבנקים ולהבין, הבורסה הרבפה פעמים מנבאת את הצפוי בעתיד הקרוב. תצרף לזה זעם ההמונים, ממשלה שרוצה להמשיך ולשלוט (על כלכלת בחירות שמעת) בקיצור יש צירוף של מספר גורמים מאוד חזקים שיגרמו לירידת מחירים. אל תכנס לפניקה כי הם גם יעלו עוד מספר שנים, הם השקעת בנדלן תחזיק חזק עם השיניים תעבור את המשבר, ויהיה טוב
    סגור
  • לא מבין, אתה חי בישראל ? לא רואה מה קורה ? (ל"ת)
    קורא מהצד 25/08/2011 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בובלה המחירים כבר יורדים
    קנית דירה השנה? 25/08/2011 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    10-15 אחוז על דירות חדשות ועדיין אף אחד לא קונה. צפוי גל של פשיטות רגל המצב לא טוב בשוק.
    סגור
  • 14.
    עשית טעות
    אפכתי 25/08/2011 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם המחירים ירדו בעתיד ב- 10% עדיין זה לא שווה את המשך המגורים בשכירות וחידוש החיפושים הסיזיפיים אחר זירה מתאימה.
    סגור
  • כמה זמן שכירות זה? (ל"ת)
    10% =150000 25/08/2011 15:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    למרות המצב אני לא רוצה למצוא את עצמי
    מיואש 25/08/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות המצב אני לא רוצה למצוא את עצמי בעוד מספר שנים מחוץ למרכז אולי כדאי לנצל את בלבול המוכרים
    סגור
  • 12.
    מועז אתה צודק לביזפורטל אין מה לכתוב (ל"ת)
    אורית 25/08/2011 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    אם מוכרים וקונים צריך לסגור חוזים ברצף
    ג 25/08/2011 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באתו יום והמכירה לפני הקניה
    סגור
  • 10.
    חכם מאד
    הסבלני 25/08/2011 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מדבר מהצד השני של השולחן אני מנסה למכור דירה ברעננה כבר חודשים באים " קונים?" אבל מכירה לא יוצאת לך כזוג צעיר אני אומר עשית חכם תמתין
    סגור
  • 9.
    " לקנות או לא לקנות זאת השאלה" (ל"ת)
    עובדיה 25/08/2011 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    למטה פינגפונג בין עורכי הדין ?
    יעקב 25/08/2011 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוקחים עו" ד אחד, מתחלקים בשכ" ט והוא דואג לכל ההליך
    סגור
  • 7.
    לא לקנות דירות - הכל ירד בחצי (ל"ת)
    שמוליק 25/08/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    והסיפור הפרטי הזה מצדיק כותרת ראשית? נו באמת.
    משה 25/08/2011 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני מצפה לירידת המחירים ונמצא באותו מצב כמו גדי, אבל מה הקשר לכותרת ראשית? הגזמתם
    סגור
  • 5.
    ממש כתבה מצוצה מהאצבע
    מעוז 25/08/2011 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לי יש חבר שלא רצה לקנות והשהוע חתם חוזה .....מה זה אומר??? כלום!!!! ביזפורטל .אם אין לכם מה לכתוב פשוט תשאירו דף חלק יותר מעניין מהסיפור והניתוח הדבילי שלכם!!!!!!
    סגור
  • לא נורא אחי קיבלת זומבור לבומבור
    קנית דירה השנה? 25/08/2011 10:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז עבדת 10 שנים בחינם
    סגור
  • 4.
    בית זה לא עסק כלכלי
    מלכישוע 25/08/2011 08:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גדי עלול למצוא עצמו גם משלם שכירות שתלך ותעלה ,וגם את המחיר המבוקש ,לא כדאי לחשוב שאנחנו כלכלנים גדולים !
    סגור
  • .... ולשלם משכנתא גדולה זה כן עסק כלכלי ?? (ל"ת)
    גד 25/08/2011 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לא לרכוש דירות!
    moshebs 25/08/2011 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירת 4 חדרים בכפר סבא ב-1.5 מליון ש" ח? ל-4 קירות? תגידו, אנשים נפלו על הראש? מנסים להקביל את המצב לתחילת 2008, שאז גם היה קיפאון במכירות אולם לאחריו המחירים טסו קדימה. רק שוכחים שאז הייתה ריבית 0, המשקיעים התחילו להסתער על השוק כי לא היו להם אלטרנטיבות לכסף, ואילו עכשיו הריבית היא מעל 3% ובדרכה למעלה, המשקיעים בדרך החוצה מהשוק ולא פנימה, הממשלה מתעסקת בשיווק קרקעות מאסיבי, וכוח הקניה של מעמד הביניים בשחיקה עצומה. חברים, המוכרים היקרים (תרתי משמע) צריכים להבין שהחגיגה שלהם נגמרה! ומצידי שכל אלה שחגגו על חשבוננו וניפחו מחירים יפשטו יד ורגל.
    סגור
  • בסדר אבל לא מספיק, אם לא יבנו דירות ביוזמה (ל"ת)
    ממשלתית, לא ירדו 25/08/2011 11:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק במאה אחוז בקרוב ירידות של עד 99%
    דורון 25/08/2011 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק 99% ירידה ,יש הפגנות יש עליית ריבית , המחיר יהיה שווה 1% מהערך שלו היום אל תקנו תעברו לאוהלים חחחחחח ליצנים
    סגור
  • ירידות של 100%!!!
    מוניטרי 26/08/2011 23:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני זה לא מקפלים את האוהל!
    סגור
  • צודק. מסכים איתך. המחירים ירדו כ-30% . (ל"ת)
    ישראלי 25/08/2011 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הריבית בדרך למטה...
    זיו 25/08/2011 09:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא עודכנת עדיין-הריבית בארה" ב לא הולכת להשתנות לפחות בשנתיים הקרובות-באירופה שוקלים להוריד לאחר שהבינו שעשו טעות עם 2 העלאות הריבית האחרונות -פישר לא יכול להמשיך לריבית-סביר להניח שהוא ישאיר אותה באותה רמה חודש חודשיים (כדי לא להיות מזגזג -ואח" כ יתחיל שוב להוריד ריבית) -דבר שבטוח לא יתרום להורדת מחירים-רק שחרור קרקעות יוריד מחיר
    סגור
  • אבל המיתון חוזר ובגדול והאבטלה בדרך למעלה
    חכם ציון 27/08/2011 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החגיגה הסתיימה וגם הבנקים נשארו בלי תחמושת ללבות את האש
    סגור
  • באמת הבדל גדול 3% או 2.75% ... (ל"ת)
    א.מ 25/08/2011 20:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גם עוד מאה כתבות מפמפמות לא יורידו את מחירים
    תכלס 25/08/2011 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק הצעה הקרקעות ! בטח לא יעבור צנזורה :)
    סגור
  • בטח קנית דירה במחיר מטורף
    יניר 26/08/2011 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועכשיו אתה אוכל את הלב שהמחירים יורדים , רבותי אין שום הגיון בלקנות דירת ארבעה חדרים במיליון וחצי זה מחיר של דירת 6 חדרים לפחות
    סגור
  • אתה טועה חמוד.תהיה ירידה חריפה מאוד במחירים
    אמיר 25/08/2011 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה טועה חמוד.תהיה ירידה חריפה מאוד במחירים פלוס מיתון חריף השאלה היא מה יקדים את מה ,ירידת מחירי הדיור שתוביל למיתון או מיתון שיוביל לקריסה בנדלן. .מה שיקרה זה הדבר הבא . המחירים בשלב הקצר ימשיכו לעלות או לא לרדת זה אומר שאנשים יוציאו הרבה יותר על סעיף הדיור ואז לאנשים יהיה ה-ר-ב-ה פחות כסף להוציא על דברים אחרים דבר שיוביל למיתון (מה לעשות חמודים שלי שהכלכלה היא עולם סגור-אי אפשר מצד אחד למשוך עוד ועוד כספים עבור נדלן מבלי לשלם על זה במקום אחר) והמיתון שיופיע יוריד את מחירי הדיור ולדבר היפה הזה יש שם פשוט :מחזוריות
    סגור
  • 1.
    מעשה חכם ,שים הכל על האופציות בטוח תרוויח. (ל"ת)
    מח 25/08/2011 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות