הפרסומת של 'מיקי' לחומוס - קלישאה ישראלית מעליבה
בסלון ישראלי מאד שיש בו מקרר ישראלי מדי (חצי אבטיח לא טרי, פלפלים אדומים דחוסים בקומה העליונה), מספרים לנו שני סלבס חמים אך זמניים (סהר שורש, היפה והחנון, בשבקין, הישרדות) סיפור עוד יותר ישראלי על קופסת חומוס ריקה, וליקוק מלא שביעות עצמית של השאריות באמצעות האצבע.
הפואנטה המאוד לא מקורית והמאוד לא מפתיעה היא טעם ישראלי . קונספט חבוט ורמוס מכל עבר שאינו מביא כל חידוש או טוויסט מקורי בפרסומת למעדני מיקי.
ועוד גרוע מכך: גם הניסיון להראות את הישראליות הפשוטה והיומיומית במיטבה, שלכך אולי, אולי התכוון המשורר: מוחטאת. מה שעובר בעיקר זו ישראליות בהמית, מעושה, מלווה בתרבות אכילה לא אסטטית.
א. פרסומת נוכחית מעדני מיקי
נתן בשבקין אוכל כמו חזיר, לבוש בחולצת סיירת כשהוא עונד גורמטים על ידו וצווארו. סהר לא מצליחה לשחק את הישראלית השגרתית. היא קרועה בין להיראות כמו בייב הוליוודית, לבין להיות בת השכן הישראלית. אמביוולנטיות זו באה לידי ביטוי במשחק קלוש ולא משכנע.
באופן כללי הסרטון מתאמץ להיות מצחיק או אוטנטי או לייצר הזדהות אך הוא משיג את ההיפך הגמור. דווקא מעדני מיקי ששמרו כל השנים על גזרת הדבר האמיתי, המקורי, שיש בכל בית, אבדו את קור רוחם ונגררו לזירת ה'כאילו'. רק לפני כחודשיים-שלושה הלכו מעדני מיקי על קונספט של ניצחון במבחן טעימה עיוור: מסר פשוט, נחרץ ומשכנע, חסר יומרות. ואילו בקליפ הנוכחי יוצא המותג דוחה ולא טעים ונעדר יחוד.
ב. הפרסומת הקודמת של מעדני מיקי - 'המבחן של המדינה'
המיצוב טעם ישראלי דורש מאמץ אינטלקטואלי ויצירתי הרבה יותר משמעותי כדי "להיכבש מחדש" במיוחד בתחום המזון. האמירה כל כך בנאלית שצריך לשבור את הראש כדי להגיש אותו מזווית אחרת. לדוגמא "לגדול בבית ישראלי" של תנובה נתן פייט רציני לרעיון ישן וקונבנציונלי.
דוגמא נוספת היא ביתילי שמתמודד באומץ ובמקוריות עם טריטוריית הישראליות בכך שהוא 'משחרר' את העיצוב הישראלי מהעולם הנוסטלגי, ומכריז שיש ישראליות חדשה ועדכנית שאינה מאובקת ובכל זאת מקומית ומשלנו.
מעדני מיקי מדשדשים בקלישאה של ישראליות גמלונית עד מעליבה, ונתלה בסלבריטאים שבנו את עצמם בקונטקסט כלל לא קשור אליהם.
כדי לתחזק אסטרטגיה של 'טעם ישראלי' ועוד בקטגורית החומוס והטחינה שם יש תחרות מצד אילנות גדולים וותיקים - צריך הרבה הרבה יותר ממה שהקליפ הקלוש מציע.
- 12.צעירה מהמרכז 31/08/2011 16:17הגב לתגובה זוזה שאולי הם עוד לא פיצחו את הקו הפירסומי המתאים להם ביותר, זה באשמת משרד הפרסום שלהם שהיה צריך לדאוג לזה, אבל אין ספק שהם משקיעים באיכות ובאסטטיקה!!!לא נורא, בקמפיין הבא יהיה יותר טוב...אז.. תאכלו חומוס בנתיים :)
- 11.עושים פרסום חכם, לא ישראלי! (ל"ת)הביילינים והחליפות 30/08/2011 15:10הגב לתגובה זו
- 10.גאיה 29/08/2011 12:24הגב לתגובה זומהלך רציני יותר ואולי אפילו מנסים דווקא להוביל איזשהו שינוי אסטרטגי וזה היה סוג של קמפיין מעבר, אולי רמז לכיוון החדש
- 9.דורון 29/08/2011 12:19הגב לתגובה זודווקא יש משהו בלאכול משהו שהוא ממש טעים עד הסוף, עד שלא נשאר כלום. אני אישית תמיד מלקק את הצלחת או הקופסה של דברים טעימים שאני ממש אוהב
- 8.אויש, תנוחי כבר. הביקורת שלך מעוררת יותר אנטי (ל"ת)עירד 29/08/2011 08:23הגב לתגובה זו
- 7.מבין משהו בפרסום 28/08/2011 19:45הגב לתגובה זועלבון לאינטליגנציה. לא ברור איך מכרו עליבות של רעיון שכזה ללקוח
- 6.ניכרת חנופה לספקים גדולים למרות שצודקת פה (ל"ת)28/08/2011 19:11הגב לתגובה זו
- 5.הכול יחסי 28/08/2011 16:05הגב לתגובה זוומפליץ,אז סכ"ה נותרנו עם ורסיה עדינה וביתית
- 4.באסה לביילינים 28/08/2011 15:38הגב לתגובה זוזה נראה כאילו גיל ואואי בחיים לא היו חותמים את שמם על הדבר העלוב הזה. הלקוח דווקא נראה כמי שזה תפור עליו..
- 3.מיקי 28/08/2011 15:36הגב לתגובה זואני לא מבין איך פרסומת כה לא קריאטיבית ו/או אפקטיבית יצאה מהביילינים. אלא אם כן המפרסם עצמו (מעדני מיקי) אנס אותם לבצע את הפרסומת הזו, שאכן נראת כמו קורבן אונס
- 2.הנגעלת 28/08/2011 14:12הגב לתגובה זומאמר מצוין, אני מזדעזעת בכל פעם מחדש מהפרסומת הזו...מעוררת בחילה, מה חשוב המפרסמים וחברת הפרסום עצמה?
- 1.זה מכוער,זה דוחה-אבל היי,זה מהות הישראליות (ל"ת)קול המפרסם 28/08/2011 13:53הגב לתגובה זו
- שירי 28/08/2011 15:59הגב לתגובה זוהבילינים חתומים על לא מעט מודעות/ פרסומות עם קריאטיב מאוד לא מקורי/ יצירתי. הם חברת פרסום מאוד לא חכמה על אף הצהרותיה.חבל כי פוטנציאל יש ...