אופטיקנה (לא) מציגה: גם זכוכית מגדלת לא תמצא את האותיות הקטנות בפרסומות
הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת פתחה בחקירה פלילית כנגד חברת אופטיקנה והורתה לה להסיר מידית פרסומים המופעים בעיתונים, בטלוויזיה ובכל מדיה אחרת, הכוללים פרסום מטעה.
החקירה כנגד רשת אופטיקנה נפתחה בעקבות תלונות שהגיעו למשרדי הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן שהלינו על פרסום חברת אופטיקנה, לפיו אופטיקנה מציגה משקפיים לנהיגה, קריאה, טלוויזיה ומחשב ב-199 שקל בלבד. אך כשהמתלוננים ביקשו לרכוש משקפיים הם נוכחו לגלות כי בפועל הפרסום מתייחס למסגרת ולא למשקפיים בכללותם.
הממונה על הרשות, עו"ד תמר פינקוס, מבהירה כי פרסום אשר מציג לצרכן מיידע חלקי לגבי מוצר מסויים, הינו הטעיה של הציבור ופוגע ביכולתו של הצרכן לשקול את כדאיות הרכישה מבעוד מועד.
בעקבות התלונות, פתחה הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן בבדיקה בחנויות השונות של חברת אופטיקנה. הבדיקה העלתה כי אכן הפרסום מתייחס למסגרות בלבד ולא למשקפים בכללותם וכן נימצא כי הוא מתייחס למספר מצומצם של מסגרות משקפיים המצוי במלאי החנויות ולא על כלל המסגרות המצויות במלאי.
- 1.המלש 18/09/2011 11:26הגב לתגובה זוהרשת הזאת היא רשת לא ישרה . צריכים לקנוס בצורה אכזרית כל פרסום מטעה. הגיע הזמן שכל מוכר מוצר ידע כי על הטעייה מכוונת יש מחיר כבד.