ניתוח קמפיין

פוקס, קונספט האופנה נכון גם ב-Home?

עטרה בילר מתייחסת לפרסומת החדשה של Fox Home עם עדן הראל ועודד מנשה, מול הקמפיין של אגף הביגוד של הרשת, עם בר רפאלי ונועם טור
עטרה בילר | (5)

רשת Fox Home יצאה בקמפיין בן 2 סרטונים בהם מופיעים עדן הראל ועודד מנשה, זוג מהטלוויזיה שהפך במציאות, לזוג מהסרטים. הזוג המלכותי של ערוצי המוזיקה והילדים, מצטלם בעת קניות בנקודת המכירה, כשכל אחד מתלהב מאפשרויות שונות הגלומות בכרית או בסיר בישול. עדן רואה כרית ומפנטזת על רגע רומנטי עם בעלה (שלובש טי-שירט I love my wife), בעוד שאותה כרית בדיוק מעוררת פנטזיה על רווקות פרועה אצל עודד, שלובש, בדמיונו, טי-שירט עליה כתוב I love my life.

הקונספציה גורסת שבית שמח הוא זה שבו כל פרט מוצא את מקומו, שזה לא חייב להיות אותו מקום לכולם וכזה שמאפשר פלורליזם.

אז נכון, כבר אמרנו שרשת לבית צריכה להוכיח לצרכן שהיא מכירה אותו ואת חייו בבית, כדי שהוא ירגיש שמוצריה נועדו לו. מהבחינה הזו אין לי טענות לפרסומת Fox Home. הבעיה היא כשעושים zoom out.

מיד נשאלת שאלה אסטרטגית פשוטה: האם Happy home הוא הבידול התחרותי הנחרץ ביותר שהמותג יכול להרשות לעצמו, ובאותה נשימה - למה לבזבז את נכסיותו של מותג האופנה שנבנה בהשקעה מאסיבית כבר כ-20 שנה?

מזה יותר משנה מככבים בר רפאלי ונעם טור בקמפיין שמעביר מסר חד כתער: פוקס פירושו כל היופי שבבסיסיות ובפשטות. בקליפ שהשיק את האסטרטגיה מופיעים בר ונעם בקליפ lip dub יו-טיובי לשיר forever young שצולם כביכול באופן ספונטני. בקליפ עוקב הם מתגלגלים כמו ילדים במורד גבעה ירוקה. שלטי החוצות והפוסטרים בחנויות נראים חסרי כל פוזה ובחירת הבגדים בהתאמה.

המסר הוא ברור: אנחנו יפים איך שאנחנו ואיך שבא לנו להיות ברגע זה. רפאלי וטור לובשים את הבגדים הכי בסיסיים שקיימים - ג'ינס וטי-שירט, וקיימת כמעט התעלמות מהמוצר לטובת הדגמת הגישה של פוקס.

השקפת עולם מסוג זה היא השקפת עולם שיכולה להתאים לכל תחום שהאסטרטגיה שלו היא בסיסיות. זה יכול להתאים למכוניות, למחשבים והיי... אפילו לרהיטים, כלי בית וכלי מטבח!

אם אני חי בבית שמקדש את הבסיסיות, סביר שאזרוק על עצמי טי-שירט וג'ינס ואצא לגעת בחיים כמות שהם גם מחוץ לבית. זה בדיוק העולם של פוקס. מדוע לא רואה פוקס את ההיגיון הכל כך ברור שמצוי לה מתחת לאף?

בכל מתיחת מותג נשאלת השאלה - האם המותג הקיים ממשיך להיות רלוונטי בקטגוריה החדשה? האם קהלי היעד שלי חופפים או שהינם שונים בתכלית? בפוקס התשובה ברורה. רשת האופנה נוגעת בכל אוכלוסיית המדינה - יש פוקס לנשים ולגברים ולילדים ותינוקות. למעשה: כל מי שרוצה קצת להרפות מהמרוץ מדי פעם יכול להתחבר לפוקס.

זה כלכלי ונכון יותר לשמור על ליבה רעיונית אחת ולעבוד איתה כדי להעצים את נוכחותו של המותג במוח הלקוח. ערך הליבה אוניברסאלי ואינו מוגבל למסר של אופנה. כל עוד לא מתכוונת Fox Home להשיק ליין מוצרים המעוצבים בידי ליידי גאגא, אין שום סיבה ברדיוס של קילומטרים שהאופנה וכלי הבית לא ידברו באותה שפה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בר 18/09/2011 15:36
    הגב לתגובה זו
    עטרה, חבל ששכחת לציין את זרמון-גולדמן שמובילי המהלך של פוקס.
  • עטרה בילר 18/09/2011 17:37
    הגב לתגובה זו
    אכן זרמון גולדמן אבל הטור שלי אף פעם לא עוסק במתן קרדיטים למשרד, למנהל השיווק, לחברת ההפקה וכו'..
  • 3.
    א. גוטריפ 18/09/2011 15:05
    הגב לתגובה זו
    כלומר, מלבד העובדה שמדובר בשני משרדי פרסום שונים.
  • 2.
    כרגיל את מדייקת (ל"ת)
    ורד בטש 18/09/2011 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הסרטים של פוקס הום מביכים (ל"ת)
    מיזו 18/09/2011 13:31
    הגב לתגובה זו