אזהרת מסע: צ'רטרים לא מאושרים

קווי חופשה פרסמה מועדי טיסות שלא אושרו - כך טוענים ברשות להגנת הצרכן. קווי חופשה: "אי הבנה בסיסית של הרשות אודות דרכי ההתנהלות"
 | 
telegram
(1)

רגע לפני החגים וההתנפלות הגדולה על נתב"ג, המוני עם ישראל תרים בקדחתנות אחר הדילים הכי משתלמים, המלונות הכי "הכל כלולים" והטיסות הכי זולות - הצ'רטרים כמובן.

יחד עם זאת, מסתבר שאולי לא תמיד כדאי להאמין לפרסומים המפתים של חברות התעופה.

הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הורתה לחברת קווי חופשה בע"מ להסיר או לתקן - תוך שבעה ימים - את הפרסומים באתר החברה, הכוללים מועדי טיסות שלא אושרו ואינם רשומים כטיסות ברשות שדות התעופה וכן להפסיק לאלתר מכירת כרטיסים שמועדם לא אושר.

הממונה על הרשות, עו"ד תמר פינקוס, קוראת לציבור הצרכנים לבצע בדיקה באתר רשות שדות התעופה לגבי קיומן של טיסות המפורסמות ע"י חברת קווי חופשה בע"מ וכל חברת צ'רטר אחרת ולוודא כי מועדי הטיסות המוצעים אכן קיימים ואושרו ע"י רשות שדות התעופה, טרם התשלום.

למשרדי הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן הגיעו תלונות אשר הלינו על כך כי צרכנים רכשו חבילת נופש מחברת קווי חופשה בע"מ הכוללות טיסות. מספר ימים מועט לפני מועד הטיסה קיבלו הצרכנים הודעה על כך כי הטיסה שהוזמנה, בוטלה או שונה מועדה ע"י חברת התעופה. מבירור שערכו חלק מהצרכנים מול חברת התעופה עלה כי לאותה חברת תעופה כלל לא הייתה טיסה לאותו יעד ובמקרים מסוימים היא אף אינה מקיימת כלל טיסות ליעדים אלה.

בעקבות תלונות אלה פתחה הרשות בבדיקת הפרסומים המופיעים באתר חברת קווי חופשה בע"מ. לטענת הרשות הבדיקה העלתה כי אכן קיימים פרסומים באתר האינטרנט של החברה המציעים חבילות נופש שונות שכוללת טיסות שכלל לא אושרו ואינן רשומות כטיסות מתוכננות ברשות שדות התעופה.

לאור התלונות וממצאי הבדיקה הורתה הממונה על הרשות, עו"ד תמר פינקוס, לחברת קווי חופשה בע"מ להסיר פרסומים אלה מהאתר או לחליפין לתקן את הפרסום תוך שבעה ימים. כמו-כן הורתה הממונה לחברה להפסיק לאלתר מכירת כרטיסים שמועדם לא אושר.

הממונה הודיעה לחברה כי פרקטיקה שעניינה פרסום טיסות שאינן רשומות כטיסות ברשות שדות התעופה בעת הפרסום הינה פרקטיקה מטעה, בניגוד לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א -1981. הפרת הוראות הממונה תהווה עבירה נמשכת ותגרור נקיטת הליכים על פי חוק.

מחברת קווי חופשה נמסר כי: "יש במקרה זה אי הבנה בסיסית של הרשות להגנת הצרכן, אודות דרכי ההתנהלות שבין סיטונאי התיירות לבין רשות שדות התעופה וחברות התעופה".

"במעמד ההתקשרות בין קווי חופשה שהינה סיטונאית תיירות בלבד, לבין חברת התעופה מוסרת חברת התעופה לקווי חופשה את מועדי הטיסות. קווי חופשה מפרסמת את מועדי הטיסות באותו לוח זמנים (יום ושעה) כפי שנמסרים לה על-ידי חברת התעופה. כסיטונאית תיירות לקווי חופשה 'אין מעמד' מול רשות שדות התעופה בנושא מועדי הטיסות והיא אינה צד לסיכום בנושאים אלו בין חברות התעופה לבין רשות שדות התעופה".

"הדברים נכונים גם לגבי שינויים במועדי הטיסות. גם הם נקבעים ומסוכמים בין חברת התעופה לבין רשות שדות התעופה בלבד. במידה ויש שינוי, חברת התעופה מודיעה לקווי חופשה, ואנו מעדכנים את הפרסומים ומודיעים מיד ללקוחות שכבר הזמינו".


תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צ'רטר זה בכלל דבר עצוב (ל"ת)
    רק מחלקה ראשונה 20/09/2011 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות