דויטשה בנק: תג מחיר של 4.1 מיליארד ד' לגז ב'לוויתן' - בכמה מוערך שוווי הנפט?

נובל אנרג'י מקבלת מחיר יעד של 120 דולר למניה. "הפעילות במזרח התיכון תחזור לרכז עניין ב-Q4". בכמה מוערך הנפט במאגר 'לוויתן'? כנסו ...
 | 

במחלקת המחקר של דויטשה בנק פרסמו אמש סקירה מקיפה על 16 מניות אנרגיה בינלאומיות ובכללן התייחסות גם לנובל אנרג'י הפעילה בישראל.

מבחינת נובל אנרג'י מדובר בתחילת סיקור למניה בהמלצת 'קניה' עם של 120 דולר, זאת כאשר מחיר המניה עומד כעת על 81.87 דולר.

בדויטשה בנק מציינים כי פעילותה הישראלית של נובל אנרג'י, קידוחי 'תמר' ו'לוויתן', מהווה כ-20% מהשווי הכולל של חברת נובל. חלקה של נובל בקידוח 'תמר' מוערך ב-2.3 מיליארד דולר, חלקה בקידוח 'לוויתן' מוערך ב-1.6 מיליארד דולר בתחום הגז הטבעי (המוכח) ו-1.4 מיליארד דולר נוספים בתחום הנפט (פוטנציאליים).

בהתאם, נציין כי השווי הנגזר לגז במאגר לוויתן' מגיע ל-4.1 מיליארד דולר והשווי הנגזר לנפט (פוטנציאלי) מגיע ל-3.66 מיליארד דולר. שווי הגז הנגזר ל'תמר' מגיע ל-6.3 מיליארד דולר.

"הפעילות באזור המזרח התיכון תחזור לרכז עניין ברבעון האחרון של 2011, זאת על רקע החזרה לקידוח העמוק ב'לוויתן' כמו גם הקידוח בקפריסין. לגבי אותו קידוח ב'בלוק 12', נכתב כי מציאת גז בקידוח תפתח מערכת של אינטרסים משותפים בין ישראל לקפריסין בתחום ייצוא הגז", כך נכתב בסקירה.

נובל אנרג'י מחזיקה ב-36% מ'תמר' ו-39.66% מ'לוויתן'. יתר השותפות ב'לוויתן' הן רציו יהש -0.32% רציו יהש 347.9 -0.32% רציו יהש בסיס:349 פתיחה:349 גבוה:353 נמוך:345.2 תמורה:3,507,167 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם 15%, ניו-מד אנרג יהש -1.11% ניו-מד אנרג 1,155 -1.11% ניו-מד אנרג יהש בסיס:1,168 פתיחה:1,148 גבוה:1,169 נמוך:1,148 תמורה:8,974,941 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם כ-23% ו{אבנר יהש} עם כ-23%. יתר השותפות ב'תמר' הן ישראמקו עם 28.75%, אבנר עם כ-16%, דלק קידוחים עם כ-16% ואלון גז עם כ-4%

תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    הפכתי לחולה
    גיא 20/09/2011 18:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום מכרתי את כל השקעתי ברציו ברוך השם. כל חסכונותי בסה" כ 500.000 התכווצו לחצי. לפני שנכנסתי אמרו לי היא תגיע ל 100. לא אמרו לי שכל תקלה מליארדים ולא אמרו שהסיכוי להוציא את הנפט קלוש מאד. אני מוצא כאן חובה להזהיר אותכם ,חבל על בריאותכם.אל תיפלו לשיני הלוויתנים הנוכלים.
    סגור
  • חבל שמכרת
    רציו 21/09/2011 07:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הייתה לך סבלנות לשים את הכסף לשנה שנתיים, היית רואה איך ההשקעה ברציו משלשת ומרבעת את עצמה.
    סגור
  • אני מקווה שלא תהפוך לחולה פעם שניה (ל"ת)
    לכשתגיע לשער מאה 20/09/2011 19:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    אתמול קניתי רציו ב23.3 כשכולם קברו אותה!
    אביתר 20/09/2011 13:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציו פחות מ25 זה רצפה! היה ברור שהיא תתקן היום
    סגור
  • רציו
    ברוך 20/09/2011 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל להירגע .אתמול הספידו את רציו היום היא נושמת. רבותי ענין של זמן קצר והיא תגיע ל50 סבלנות מנצחת קצט רגיעה וכתבות טובות ויהיה בסדר.
    סגור
  • טען עוד
  • לא להתרגש רציו תגיע לשער 100
    מבין 100 20/09/2011 17:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליחה לא תגיע אלא תחלוף על פני 100 בסערה. לפני סוף רבעון 1 שנת 2012 כרגע אני מופסד עליה בערך 40% אבל ממש לא מודאג . מי שיכול להשקיע בלי לחץ להוציא מחר או מחרתים יעשה כאן את עסקאת חייו. לסיום אציין שזו דעתי האישיית וכל אחד יעשה מה שהוא חושב . זה לא פק" מ . יש כמובן אלמנט של אי ודאות.
    סגור
  • מסכים אתך אבל רק במהלך או לקראת סוף 2012 זה (ל"ת)
    יקרה, לפחות בקירוב.. 21/09/2011 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    לא הבנתי
    סטודנט 20/09/2011 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך יכול להיות שתמר מתומחר יותר מלוויתן-הרי ידוע בוודאות שלוויתן זה פי 2 מתמר??? מי שיכול לתת אני הסבר מפורט תודה !!!
    סגור
  • אסביר לך: השווי הנגזר הוא לא אבסולוטי
    אני 20/09/2011 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השווי הנגזר למאגר, הוא פר שלב - ככל שמתקדמים בעבודה, השווי גדל. השווי שהם נותנים לוויתן הוא להערכתי כ25-30%, מפוטנציאל הרווח הכולל של המאגר, והוא מתיחס לשלב הקידוח העכשווי - קידוח אימות בעוד " תמר" נמצא לפני פיתוח
    סגור
  • תמר לא לפני פיתוח
    לאני 20/09/2011 18:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא תמר באמצע פיתוח
    סגור
  • פשוט מאוד
    גדי 20/09/2011 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגז בתמר יוצא עוד שנה, לויתן עדיין לא ברור עתידו, כשיתבררו הדברים, המחיר יתעדכן בהתאם
    סגור
  • 11.
    איך גוזרים לתמר מחיר גבוהה מלוויתן
    בני 20/09/2011 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלוויתן מוערכים כ 16TCF ובתמר כ 8-9TCF אולם בכתבה מצויין שהשווי של לוויתן מוערך 4.1 מיליארד $ ושל תמר 6.3 מיליארד $ מישהו יכול להסביר את הסטירה ?
    סגור
  • 10.
    וגבעות - 10 מיליארד וחצי דולר !!! (ל"ת)
    מאמין 20/09/2011 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גבעות
    jimjim 20/09/2011 13:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש נפט-תפנימו ,לא סיפורים לא המלצות.....נפט
    סגור
  • 9.
    ממש מצומצמים.כותבים להם כתבה הם מסתערים לקנות (ל"ת)
    הרועה והכבשים 20/09/2011 13:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    3 שנים הפרש היוון ו60% מינרלים
    דני 20/09/2011 13:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אמורים ליגרום לפער בין תמר ללויתן מקסימום לשיוויון.
    סגור
  • עדיין אין
    אלי 20/09/2011 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אימות ומועד הפקה, ברור שכשהעניינים יתבהרו השווי יקפוץ
    סגור
  • 7.
    שימו לב להזדמנות ישראלית הקטנה. היא באיסוף
    מליין קטן 20/09/2011 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסיבי כבר כמה ימים והיום כבר פורצת במחזורים גבוהים. זהו.
    סגור
  • 6.
    תקראו טוב
    אלי 20/09/2011 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. אי אפשר לקרא רק חצי, עם הנפט השווי של לויתן כשמונה מליארד, זה אומר שרציו מליארד מאתיים ב. איך תמר שווה יותר מלויתן? אם תמר שווה 6.3 אז לויתן בלי הנפט שווה לפחות 10 מליארד, אז צריך להבין שהכל נכון להרגע כשעדיין לא ברור גורל לוויתן, וכשנדע, זה יכפיל את עצמו
    סגור
  • אתה באמת מאמין שלא יצא כלום ממאגר כזה ענק ?
    בוב 20/09/2011 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם וכאשר תקופת ההיוון תרד משמעותית שווי המאגר יהיה גבוה הרבה יותר
    סגור
  • שכחת את חוקי שישנסקי...תמר לפני 2014.... (ל"ת)
    זק 20/09/2011 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    עוד פעם טעות 4.44 מילארד דולר...
    תבדקו 20/09/2011 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.6/0.36 =4.44 קצת תדייקו
    סגור
  • 4.
    1 ו 2 הם שורטיסטים, חדשות מעולות לשותפויות (ל"ת)
    אופטימיסט 20/09/2011 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ליוויתן
    ליוויתן 20/09/2011 19:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים איתך, יש פה נוכלים שמחפשים להלחיץ פראיירים שימכרו............גועל נפש!!!
    סגור
  • למה אתה בוחר
    קובי 20/09/2011 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקרוא רק על הגז, הם נתנו שווי שמכפיל עם הנפט, לפני גילוי, ולמה תמר תמר מתומחר יותר מלויתן? עם קצת שכל תבין שבעתיד השווי יכפיל את עצמו.
    סגור
  • תעשה חשבון ותראה שזה נכון..למה שורטיסטים?
    שווי 20/09/2011 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשה 4.1 כפול 15% , מה תקבל ?
    סגור
  • 3.
    רק מודיעין
    ברוקר 20/09/2011 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למרות כל הקשיים ו .... אנחנו לפני פריצה.
    סגור
  • 2.
    אז רציו שווה 600 מיליון דולר במקסימום מלוויתן
    שווי 20/09/2011 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי 15% ...וזה רק אחרי שיוציאו את כל הגז - אז מה השווי נכון להיום לפני שבכלל הגיעו לשלב של סיום קידוח אימות? ועם כל הסיכונים החדשים שיש כולל ארדואן?
    סגור
  • אל תשכח שלרציו יש את גל ששטחו כמו ליויתן (ל"ת)
    גלגל 20/09/2011 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גל לא מעניין כל עוד לא לוויתן לא מתקדם
    שווי 20/09/2011 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי יש לך סחורה..מה תעשה איתה? גוגוים?
    סגור
  • 1.
    רק 4.1??? זה אומר שרציו שווה פחות מ-2 מיליארד
    מאוכזב 20/09/2011 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזו אכזבה...זאת אומרת אחרי שימכרו את כל הגז רציו צריכה להיות שווה 2 מיליארד ש" ח בערך...אז עכשיו היא צריכה להיות חצי מזה בערך??? כי עוד לא הקימו אפילו תשתית ואין חוזים ואפילו קידוח אימות לא סיימו...מאכזב- חשבתי יותר.
    סגור
  • מנייה בועתית
    גיא 20/09/2011 18:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשתית ועלות של תקלות בסה" כ מליארדי דולרים. השקעות והנפקות ללא סוף. אל תיכנסו לביצת הלוויתן. מכרתי היום בהפסד 50 אחוז ובריאות רופפת.ראו הוזהרתם. אין שם כלום רק הערכות אנליסטים.ליטר אחד לא הוציאו.
    סגור
  • קישקוש. המניה נסחרת הרבה מתחת לשווי ההוגן שלה (ל"ת)
    נחום 21/09/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שווי לרציו
    משה 20/09/2011 13:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השווי לרציו בין 2.28 מיליארד ש" ח ללא נפט ל 4.31 מיליארד ש" ח עם נפט. חשבו ובדקו בעצמכם. בכל מקרה הרבה הרבה יותר מהשווי העכשוי של רציו 1.7 מיליארד ש" ח. בהצלחה למשקיעים.
    סגור
  • אתה מדבר על עוד 25 שנה! אני מדבר על עכשיו.
    מאוכזב 20/09/2011 13:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השווי שאתה נוקב בו יהיה נכון לאחר שימכרו את כל הגז עוד 25 שנה אולי. מה עכשיו?
    סגור
  • שווי לרציו
    משה 20/09/2011 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניין למדת שלא מדובר בשווי מהוון? ההמלצה לנובל, שבוודאי לוקחת בחשבון היוון, גבוהה ב50% משוויה העכשוי.
    סגור
  • ברור ש-4 זה השווי המהוון מגלם גם סיכונים. הרי
    ד 21/09/2011 12:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוויתן כפול מתמר. אם שווה כרגע פחות זה רק בגלל ריחוק התזרים העתידי. השווי העתידי של לוייתן אם לא קורה משהו קיצוני כמו השבתת הפעילות או המצאת תחליפי גז הוא פי כמה וכמה מהשווי שנתנו לו היום. כפי שציינת גם בשווי השמרני של היום, ללא נפט ללא גל וללא שום דבר אחר רציו נסחרת לפי כל היגיון בשער מגוחך, כמו שותפויות אחרות (אבנר, הכשרה וכיו" ב). שאף אחד לא יתפלא עם עד סוף 2012 כמעט כל מניות הגז יבקרו שער גבוה פי שניים ופי שלושה מהנוכחי. לדעתי אולי אף למעלה מזה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות