אם הסוכן מרוויח - הלקוח מפסיד

עולמו של הסוכן, על מזכירתו המחומצנת והמקורנפת, הוא עולם של פעם והוא מעליב את מי שעוד חי בו. עטרה בילר על סדרת הפרסומות של 9 מיליון
 | 

הדיון הנצחי מה עדיף - ביטוח בעזרת סוכן או ביטוח ישיר, כשמו כן הוא: נצחי. וכמוהו המלחמה השיווקית בין חברות ביטוח ישיר לבין חברה שמציעה ערך מוסף באמצעות סוכן. הביטוח הישיר חוסך זמן וכסף והסוכן נמצא שם בשבילך מול חברת הביטוח כשהאותיות על הפוליסה קטנות מדי. בזה סיימנו את הדיון.

אלא שתשעה מיליון חושבים שלא.

'תשעה מיליון' מצליח, בסדרת הפרסומות הנוכחית שלו, ללכוד זווית חדשה בדיון הישן. אז אמרנו שסוכן עולה יותר כסף. ואמרנו שבביטוח ישיר אתה משלם פחות. אבל בתשעה מיליון החליטו למתג את הכסף הנוסף שאתה משלם לסוכן ככסף מיותר ומבוזבז. זה לא שאתה צריך לבחור בין יחס אישי שאולי מיותר לך. אתה מממן בו את הבזבוזים של הסוכן, שגם לא יהיה שם בשבילך.



כדי להמחיש את זה מספרים לנו סיפור על שוקה, סוכן ביטוח שמתעשר באופן דקדנטי מהכסף שלך. יחס אישי הוא ממנו והלאה - דמותו ניבטת אלינו רק מאחורי זכוכית חלבית, והוא מגן על פרטיותו באמצעות מזכירתו הכסילה.

תשעה מליון מספר את הסיפור של אותה מזכירה, דרכה אנחנו למדים על שוקה. שוקה, גם כן שם.. אמור לי מיהי מזכירתך ואומר לך מי אתה.

המזכירה שלנו, המגולמת בידי שני כהן האלופה, היא פריחה צעירה סטייל רל"שית של אלוף צה"לי, שמעריצה (מעריסה) את הבוס באופן טוטאלי ואבסולוטי, ושואבת את סמכותה מסמכותו. המזכירה מונעת רק מכסף וסטטוס, והיא מגנה בחירוף נפש על האינטרסים ועל הקפיטל של שוקה.

אם לא תעשה אצלו ביטוח אתה פוגע בסגנון החיים החזירי בזבזני שהוא מנהל. ואז הבת שלו תפסיק את החוג לאנגלית, הבריכה לא תהיה מחוממת והוא יצטרך להחזיר את סוס הפוני לחנות, וכן הלאה.



הסיפור בהמשכים, וככל שהתנועה של הלקוחות לכיוון של תשעה מיליון גוברת - כך מתפתחת ההיסטריה של המזכירה ונחשפים עוד ועוד אבסורדים ממודל הריווחיות של הסוכן...

בסרט האחרון אנחנו רואים מסיבת בריכה מלוקקת בווילה הנובו-רישית של שוקה, אלא שרק אנחנו והמזכירה והמלצר יודעים שאיש לא הגיע למסיבה.

בשיחת טלפון מעוד לקוח שמודיע שהוא עובר לתשעה מיליון, מרימה שני כהן הצגה שלימה של חיפוי על המסיבה הריקה וכמובן - על הבוס המושלם שלה.



היא מדמה לקוחות מעריצים, מפעילה במגה-פון, ("שוק-שוקה שוקה איזה יופי של סוכן"), צרחות של אורחים, אפילו את זריקתה למים - אפקט קולי שהיא משיגה דרך דחיפת המלצר לבריכה.

המציאות הבדויה נועדה להכחיש את האמת: אנשים מהדור החדש, שמבינים צרכנות נבונה מהי, כבר לא עושים ביטוח אצל סוכן. הם עוברים לביטוח ישיר. וביטוח ישיר, על פי תשעה מיליון - זה תשעה מיליון.

הפרסומת נכנסת לכל פינה אפשרית שמרמזת על מבנה מחיר הפועל נגד הלקוח (ומאד בעד הסוכן) ולא משאירה אבן אחת לא הפוכה. עולמו של הסוכן, על מזכירתו המחומצנת והמקורנפת, הוא עולם של פעם והוא מעליב את מי שעוד חי בו.

המחאה החברתית משחקת לידיה של אסטרטגיה זו ומזרימה לעורקיה עוד חיים ולגיטימציה.

תגובות לכתבה(11):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    המבוטח משלם את עלויות העתק פרסום ביטוח ישיר
    עמוס 14/04/2012 19:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלויות הפרסום של חברות ביטוח ישיר 5555 ו- 900000 עולות מליוני שקלים בשנה וזאת הסיבה שהביטוח בביטוח ישיר אינו זול יותר מעלותו של סוכן ביטוח מאחר וחברות הביטוח המסורתיות חוסכות את העלות הגבוהה של פרסום . הסוכן הוא הפרסום הטוב ביותר של חברות הביטוח !
    סגור
  • 10.
    הלקוח מממן את עלויות פרסום העתק של ביטוח ישיר
    עמוס 14/04/2012 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלויות הפרסום של חברות ביטוח ישיר 5555 ו- 900000 עולות מליוני שקלים בשנה וזאת הסיבה שהביטוח בביטוח ישיר אינו זול יותר מעלותו של סוכן ביטוח מאחר וחברות הביטוח המסורתיות חוסכות את העלות הגבוהה של פרסום . הסוכן הוא הפרסום הטוב ביותר של חברות הביטוח !
    סגור
  • 9.
    מסכימה עם 4
    מנסה להבין 26/09/2011 10:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך גברת עטרה בילר מפרסמת טור כל כך ארוך המתאר את הסרטים (אנחנו רואים אותם, לא צריכים תרגום בגוף הסרט). איפה הניתוח? איפה זווית מעניינת?
    סגור
  • 8.
    כתבה מצוינת. צודקת בכל מילה. (ל"ת)
    שוקה 22/09/2011 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אדם בניוטראל 22/09/2011 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גברת מחברת, יש מצב שאת עובדת ב-9 מליון או בגליקמ סמסונובן ? ... לכתוב באופן כל כך חד צדדי שמצדיקה בעיוורון מלא את הסיפור שמספרים שם... אגב, אני מבוטח ב-9 מליון :)
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    איך זה קשור למחאה החברתית?!
    אמיר 22/09/2011 03:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו פרסומת נוראית, היא בדיוק ההפך מהמחאה כי היא בעד להמיר אנשים פרטיים עם פרצוף במכונות ענק. זה אותו ההיגיון שהביא להפרטה.
    סגור
  • 5.
    ניגוד אינטרסים
    קורא רגיל 21/09/2011 18:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיים ניגוד אינטרסים במקרה של בטוח ישיר החברה המשלמת לא יכולה לייצג את הלקוח מול עצמה??? במי היא תתמןך???
    סגור
  • 4.
    לא הבנתי מה דעתה של הכותבת על הפרסומת
    אריאל 21/09/2011 16:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טובה? רעה? סתמית? מבריקה? קולעת? מפוספסת? אם זה טור ביקורת - תנו ביקורת !
    סגור
  • 3.
    בעולם התיאורטי, הניתוח שלך אולי שווה משהו
    בני 21/09/2011 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפועל, 75% מהאנשים עדיין עושים ביטוח אצל הסוכן. אה כן, בהרבה מאוד מקרים המחיר שלו יהיה גם נמוך יותר. לא מאמינים? יש אתר השוואות מחירי ביטוח בשם Wobi שמציג מחירי סוכן וישנם האתרים של החברות הישירות. כנסו ותבדקו. (ולא אני לא מטעם אף אחד מהגופים שציינתי)
    סגור
  • 2.
    את טועה.
    עמית 21/09/2011 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרסומת חופרת וכל המהלך כבר נותן הרגשה שתשעה מליון הם המיושנים שרק יורדים על המתחרה בצורה לא מחוכמת ומעניינת. אם כבר לרדת על המתחרה אז לפחות בחכמה ולא בבהמיות, כגון אפל נגד פי סי. הפרסומות לא נעימות וצווחיניות..הראשונה עוד היתה בסדר והבנו את הפרנציפ, אבל ההמשך כבר משעמם ומאולץ. המשרד חייב להתקדם למהלך יותר שנון ומחוכם.
    סגור
  • 1.
    פרסומת עלובה, לא מאמינה למה שאני קוראת
    המטבחון- אמילי 21/09/2011 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ע"פ הכותבת עדיף לדאוג לפרנסתו של טייקון ביטוח מאשר לסוכן, הפרסומת נמוכה מים המלח, מציגה מצג שווא. מעניין מה היית כותבת אם היה מדובר ברשתות שיווק אימתניות שהופכות את בעל המרכול לנובוריש רמאי.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות