אם הסוכן מרוויח - הלקוח מפסיד
הדיון הנצחי מה עדיף - ביטוח בעזרת סוכן או ביטוח ישיר, כשמו כן הוא: נצחי. וכמוהו המלחמה השיווקית בין חברות ביטוח ישיר לבין חברה שמציעה ערך מוסף באמצעות סוכן. הביטוח הישיר חוסך זמן וכסף והסוכן נמצא שם בשבילך מול חברת הביטוח כשהאותיות על הפוליסה קטנות מדי. בזה סיימנו את הדיון.
אלא שתשעה מיליון חושבים שלא.
'תשעה מיליון' מצליח, בסדרת הפרסומות הנוכחית שלו, ללכוד זווית חדשה בדיון הישן. אז אמרנו שסוכן עולה יותר כסף. ואמרנו שבביטוח ישיר אתה משלם פחות. אבל בתשעה מיליון החליטו למתג את הכסף הנוסף שאתה משלם לסוכן ככסף מיותר ומבוזבז. זה לא שאתה צריך לבחור בין יחס אישי שאולי מיותר לך. אתה מממן בו את הבזבוזים של הסוכן, שגם לא יהיה שם בשבילך.
כדי להמחיש את זה מספרים לנו סיפור על שוקה, סוכן ביטוח שמתעשר באופן דקדנטי מהכסף שלך. יחס אישי הוא ממנו והלאה - דמותו ניבטת אלינו רק מאחורי זכוכית חלבית, והוא מגן על פרטיותו באמצעות מזכירתו הכסילה.
תשעה מליון מספר את הסיפור של אותה מזכירה, דרכה אנחנו למדים על שוקה. שוקה, גם כן שם.. אמור לי מיהי מזכירתך ואומר לך מי אתה.
המזכירה שלנו, המגולמת בידי שני כהן האלופה, היא פריחה צעירה סטייל רל"שית של אלוף צה"לי, שמעריצה (מעריסה) את הבוס באופן טוטאלי ואבסולוטי, ושואבת את סמכותה מסמכותו. המזכירה מונעת רק מכסף וסטטוס, והיא מגנה בחירוף נפש על האינטרסים ועל הקפיטל של שוקה.
אם לא תעשה אצלו ביטוח אתה פוגע בסגנון החיים החזירי בזבזני שהוא מנהל. ואז הבת שלו תפסיק את החוג לאנגלית, הבריכה לא תהיה מחוממת והוא יצטרך להחזיר את סוס הפוני לחנות, וכן הלאה.
הסיפור בהמשכים, וככל שהתנועה של הלקוחות לכיוון של תשעה מיליון גוברת - כך מתפתחת ההיסטריה של המזכירה ונחשפים עוד ועוד אבסורדים ממודל הריווחיות של הסוכן...
בסרט האחרון אנחנו רואים מסיבת בריכה מלוקקת בווילה הנובו-רישית של שוקה, אלא שרק אנחנו והמזכירה והמלצר יודעים שאיש לא הגיע למסיבה.
בשיחת טלפון מעוד לקוח שמודיע שהוא עובר לתשעה מיליון, מרימה שני כהן הצגה שלימה של חיפוי על המסיבה הריקה וכמובן - על הבוס המושלם שלה.
היא מדמה לקוחות מעריצים, מפעילה במגה-פון, ("שוק-שוקה שוקה איזה יופי של סוכן"), צרחות של אורחים, אפילו את זריקתה למים - אפקט קולי שהיא משיגה דרך דחיפת המלצר לבריכה.
המציאות הבדויה נועדה להכחיש את האמת: אנשים מהדור החדש, שמבינים צרכנות נבונה מהי, כבר לא עושים ביטוח אצל סוכן. הם עוברים לביטוח ישיר. וביטוח ישיר, על פי תשעה מיליון - זה תשעה מיליון.
הפרסומת נכנסת לכל פינה אפשרית שמרמזת על מבנה מחיר הפועל נגד הלקוח (ומאד בעד הסוכן) ולא משאירה אבן אחת לא הפוכה. עולמו של הסוכן, על מזכירתו המחומצנת והמקורנפת, הוא עולם של פעם והוא מעליב את מי שעוד חי בו.
המחאה החברתית משחקת לידיה של אסטרטגיה זו ומזרימה לעורקיה עוד חיים ולגיטימציה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.המבוטח משלם את עלויות העתק פרסום ביטוח ישירעמוס 14/04/2012 19:59הגב לתגובה זו0 0עלויות הפרסום של חברות ביטוח ישיר 5555 ו- 900000 עולות מליוני שקלים בשנה וזאת הסיבה שהביטוח בביטוח ישיר אינו זול יותר מעלותו של סוכן ביטוח מאחר וחברות הביטוח המסורתיות חוסכות את העלות הגבוהה של פרסום . הסוכן הוא הפרסום הטוב ביותר של חברות הביטוח !סגור
-
10.הלקוח מממן את עלויות פרסום העתק של ביטוח ישירעמוס 14/04/2012 19:56הגב לתגובה זו0 0עלויות הפרסום של חברות ביטוח ישיר 5555 ו- 900000 עולות מליוני שקלים בשנה וזאת הסיבה שהביטוח בביטוח ישיר אינו זול יותר מעלותו של סוכן ביטוח מאחר וחברות הביטוח המסורתיות חוסכות את העלות הגבוהה של פרסום . הסוכן הוא הפרסום הטוב ביותר של חברות הביטוח !סגור
-
9.מסכימה עם 4מנסה להבין 26/09/2011 10:30הגב לתגובה זו0 0איך גברת עטרה בילר מפרסמת טור כל כך ארוך המתאר את הסרטים (אנחנו רואים אותם, לא צריכים תרגום בגוף הסרט). איפה הניתוח? איפה זווית מעניינת?סגור
-
8.כתבה מצוינת. צודקת בכל מילה. (ל"ת)שוקה 22/09/2011 11:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.אדם בניוטראל 22/09/2011 11:30הגב לתגובה זו0 0גברת מחברת, יש מצב שאת עובדת ב-9 מליון או בגליקמ סמסונובן ? ... לכתוב באופן כל כך חד צדדי שמצדיקה בעיוורון מלא את הסיפור שמספרים שם... אגב, אני מבוטח ב-9 מליון :)סגור
- טען עוד
-
6.איך זה קשור למחאה החברתית?!אמיר 22/09/2011 03:02הגב לתגובה זו0 0זו פרסומת נוראית, היא בדיוק ההפך מהמחאה כי היא בעד להמיר אנשים פרטיים עם פרצוף במכונות ענק. זה אותו ההיגיון שהביא להפרטה.סגור
-
5.ניגוד אינטרסיםקורא רגיל 21/09/2011 18:30הגב לתגובה זו0 0קיים ניגוד אינטרסים במקרה של בטוח ישיר החברה המשלמת לא יכולה לייצג את הלקוח מול עצמה??? במי היא תתמןך???סגור
-
4.לא הבנתי מה דעתה של הכותבת על הפרסומתאריאל 21/09/2011 16:22הגב לתגובה זו0 0טובה? רעה? סתמית? מבריקה? קולעת? מפוספסת? אם זה טור ביקורת - תנו ביקורת !סגור
-
3.בעולם התיאורטי, הניתוח שלך אולי שווה משהובני 21/09/2011 14:40הגב לתגובה זו0 0בפועל, 75% מהאנשים עדיין עושים ביטוח אצל הסוכן. אה כן, בהרבה מאוד מקרים המחיר שלו יהיה גם נמוך יותר. לא מאמינים? יש אתר השוואות מחירי ביטוח בשם Wobi שמציג מחירי סוכן וישנם האתרים של החברות הישירות. כנסו ותבדקו. (ולא אני לא מטעם אף אחד מהגופים שציינתי)סגור
-
2.את טועה.עמית 21/09/2011 13:15הגב לתגובה זו0 0הפרסומת חופרת וכל המהלך כבר נותן הרגשה שתשעה מליון הם המיושנים שרק יורדים על המתחרה בצורה לא מחוכמת ומעניינת. אם כבר לרדת על המתחרה אז לפחות בחכמה ולא בבהמיות, כגון אפל נגד פי סי. הפרסומות לא נעימות וצווחיניות..הראשונה עוד היתה בסדר והבנו את הפרנציפ, אבל ההמשך כבר משעמם ומאולץ. המשרד חייב להתקדם למהלך יותר שנון ומחוכם.סגור
-
1.פרסומת עלובה, לא מאמינה למה שאני קוראתהמטבחון- אמילי 21/09/2011 13:15הגב לתגובה זו0 0ע"פ הכותבת עדיף לדאוג לפרנסתו של טייקון ביטוח מאשר לסוכן, הפרסומת נמוכה מים המלח, מציגה מצג שווא. מעניין מה היית כותבת אם היה מדובר ברשתות שיווק אימתניות שהופכות את בעל המרכול לנובוריש רמאי.סגור