Better place - פשוט פרסומת מפוספסת

זוכרים מה חשבנו על פלא-פון בסוף שנות ה-80? הפתרון של עבודה מהרכב היה מבריק, אבל המתחרים גנבו את הבכורה. עטרה בילר על המכונית של אגסי
 | 

האכזבה מהמכונית החשמלית של better place הייתה נטועה בעובדה שכולנו ידענו מבעוד מועד, שנראה בסופו של דבר מכונית רנו שנראית ברובה די רגילה. בניגוד לטירוף לפני השקת האייפון או מהדורות הארי פוטר, על המכונית החשמלית מדברים כבר עידנים.

זהות של מותג והתקשורת סביבו צריכה קהל. לכן חשוב לדעת אל מי מדברים: האם מדברים לציבור סקרן? האם נפתיע אותו ונייצר בכך מומנטום או שאבדה שעת הכושר ועלינו למצוא מוקד התלהבות אחר?

השם better place צופן הבטחה מסקרנת. מלבד המכונית החשמלית שתתחבר לשטקר, מתעוררת הצפייה ששי אגסי יהפוך את הסביבה למקום טוב יותר.
אבל במקום למנף את התפקיד הייחודי והחדשני של better place, בחרה החברה ללכת 200 צעדים אחורה ולהסביר לנו שאנחנו צריכים ללכת קדימה.
הבשורה שעלינו להתקדם למכונית חשמלית היא בשורה ישנה. הקונטרסט בין מכשירים משחררי קיטור או גז למכשירים חשמליים לא מצליח לייצר את הדרמה שהקליפ מתיימר ליצור.

במקום להכריז על עידן טוב יותר ב'מקום טוב יותר', נבחרה אסטרטגיה שמכריזה על הקטגוריה עצמה של מכוניות חשמליות. כנראה מתוך הנחה נאיבית שתחרות בשוק המכוניות החשמליות לא תפרוץ באלף הקרוב...

ההשוואה המתבקשת היא החדרתו של פלאפון בסוף שנות ה-80. זוכרים את פרסומות "תקנה, תמכור" שמפגינה את האפשרויות לעבוד מהרכב, ואת הסיסמא "הופך שעה אבודה לשעת עבודה"? זוכרים איך התפעלנו מהשם "פלא-פון".

הפתרון הקריאטיבי היה מבריק אבל האסטרטגיה הייתה קצרת רואי ושכחה לצפות כניסה של מתחרים שמיהרו לגנוב את הבכורה ולהפגין יתרונות תחרותיים כשהם נשענים על פלאפון שטרחה ובנתה עבורם את הזירה.

גם במקרה של המכונית החשמלית. הקליפ המבוים בכישרון רב כלל לא מסביר מדוע, בעולם של מכוניות חשמליות, עליי להעדיף את רנו של שי אגסי ולא אלטרנטיבות אחרות.



בסופו של הקליפ מה אנחנו מקבלים זה מכונית רנו שמתחברת לחשמל. הקריין מספיק להציע לעשות סוויץ' ל-better place ולהוביל שינוי עולמי - מסר מוחטא שאפשר היה לפתח באופן מעניין.

אפשר כבר לקנא בבמה שתהיה למכונית החשמלית הבאה.

תגובות לכתבה(20):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    צריך לאסור על עטרה לכתוב כאן!
    מעצבן ביותר!!!! 03/11/2011 17:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שאת מבקרת מהלך כזה או אחר או מספרת על מהלך כזה או אחר תעשי קצת שיעורי בית!!! כי כל התחום הופך לזנותי בזכות אנשים כמוך. הפרסומת בכלל לא חדשה. היא כבר מיושנת. חבל שאת לא מודעת לזה... זאת פרסומת לרנו ולא לבטר פלייס. כבר דובר עליה כאן באייס ועל זה שהיא העתקה מניסן או הפוך... טוב שיש פה מישהו שציין את זה. זה שבטר פלייס רכבו עליה בגלל השת"פ שלהם עם רנו זה סיפור אחר. אבל לראות פתאום פרסומת מבלי לדעת את כל זה ולבקר אותה או להסביר אותה? דרך אגב, מה זה כל הכתבות האלה שמסבירות לנו מה רואים שם ומה אמורים להבין משם?! הקוראים של אייס עשו לפחות 10 שנות לימוד... לא צריך להסביר להם את זה.
    סגור
  • הפרסומת של רנו וניסאן היא אותה פרסומת
    ירון 04/11/2011 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואף אחד לא העתיק מאף אחד כי זאת אותה חברה. (רנו קנתה את ניסאן) בטר פלייס לקחה את הפרסומת המקורית וחירבה אותה. חבל ששי אגאסי שרוצה להפוך את בטר פלייס ל"אפל" של עולם הרכב לא לומד מאפל כיצד לעשות פרסום מקורי!
    סגור
  • תגיד אתה שפוי?
    מוני 06/11/2011 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אותה חברה, אבל שני מותגים שונים בתחליט. גם טויוטה ולקסוס זה אותה חברה וגם ניסן ואינפיניטי זה אותה חברה וכל קבוצת פולקסוואגן זה אותה חברה ועוד מאזדה בכלל שייכת לפורד! אז?????? לכולם יש אותה פרסומת?! אותה שפה קריאטיבית, אותו מותג?!
    סגור
  • 15.
    משה דה גרציה 02/11/2011 08:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניתוח מבריק!! כל הכבוד לך,גאים בך מאד,משה דה גרציה וצוות המחלקה
    סגור
  • 14.
    זאת לא פירסומת ל-better place
    טל 01/11/2011 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Better Place לא מוכרת רכבים, היא בונה את התשתית לרכבים חשמליים. הפרסומת הזאת היא פרסומת של רנו.
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    חתיך אגסי:))
    :) 01/11/2011 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    :)))
    סגור
  • 12.
    עד שתגיע התחרות אפשר לשנות את האסטרטגיה
    פלנר 01/11/2011 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עטרה, אם תסתכלי במודלים עדכניים, כולם מדברים על זה שמותג חדש צריך להתחיל בלהסביר את המהות שלו(או המוצר במקרה של קטגוריה חדשה)ובשלבים מאוחרים יותר אפשר לפתח קשר עמוק יותר והעדפה
    סגור
  • 11.
    ביקורת משעשעת
    זירמון אנד בירבורון 31/10/2011 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש חילוקי דעות בנוגע למיזם של אגסי. יש שאומרים שמדובר ברעיון פורץ דרך מהפכני והסטורי ויש שאומרים שמדובר בשיגעות גדלות של בחור שמשחק במגרש משחקים של ענקים. גם הפסימים וגם האופטימיים לא חלוקים בנוגע לדבר אחד. הכריזמה של אגסי הבנת המופלאה בתקשורת ובהעברת מסרים. הפרסומת המדוברת לא מבישת את הפירמה. משעשעת נעימה להתבוננות חוזרת ומשיגה את מטרתה - תזכורת לקהל הרחב אנחנו עוד כאן ומתקדמים ומידע לקהל הרלבנטי לרכישה שנפתח אולם תצוגה ומכירות ראשון. אגב הביקורת משעשעת. למה? כי בין השורות כותבת המבקרת בלי מילים את המסר הנל - אני מוכשרת אני חכמה אני מבריקה והשיער שלי צבוע בבלונד איך זה שאני לא נותנת שירותי פרסום למיזם הזה. שערוריה שמצדיקה נקמה. אז הנה נקמת. לבריאות קושקוש
    סגור
  • 10.
    לקוח מתלבט
    אסף 31/10/2011 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבין את הכיוון. אם בטר פלייס מנסים לחנך לשמירה על הסביבה או למכור רכב. נראה לי שגם הם לא בטוחים במוצא שלהם ומחפשים לשכנע את הציבור בצורך בו. יבואן אכב חייב להאמין ובמוצר ולספר מה הוא נותן בדיוק כמו כל יבואן אלר שמסביר את המוצר והמחיר. ככה מוכרים רכב! בארץ משלמים על רכב וחיבים לדעת מה הוא נותן!
    סגור
  • 9.
    קודם כל חשוב לצעוק "אנחנו ראשונים"
    דפי 31/10/2011 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושבת שהפרסומת הזו, שבאמת הוצגה גם בחו"ל, מהווה חותם או סגיר של אסטרטגיה שבה נוקטת בטר פלייס כבר כמה שנים, שבליבתה עומדת הראשוניות של המכוניות החשמליות בארץ. זה מסר חשוב, וכזה שיחסום את דרכם של מתחרים לצעוק את זה גם כן. לא משנה מה, "אנחנו היינו פה קודם". בשלב מאוחר יותר הם יצטרכו לנקוט בצעדים משכנעים יותר, סביב עולם התוכן הירוק והדאגה לסביבה.
    סגור
  • 8.
    אכן פרסומת חביבה אך מיושנת
    ורד 31/10/2011 12:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכימה (לשם שינוי) עם עטרה, שיש מסר מפוספס והרבה יותר מניע על כך שיש לך אפשרות להיות מהמובילים את השינוי, מאשר העובדה הבאנלית שבהרבה תחומים תקדמנו לחשמל.
    סגור
  • 7.
    עטרה אחת הפלנריות המבריקות בתחום היום
    ק. בראל 31/10/2011 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שלא כולם מספיק מקצועיים להבין זאת
    סגור
  • 6.
    עטרה לא הייתי רוצה להיות לקוח שלך אם זו...
    מבין עניין 31/10/2011 07:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההבנה שלך...פרסומת מעולה שיווקית ופרסומית, מה הסיפור שלך לא ברור. אכן מי שכתב פה הערה לגבי המחמאות שנתת לקמפיין העלוב של TNT צודק לחלוטין. הביקורת שלך מפוספסת לחלוטין ולא בפעם הראשונה...
    סגור
  • 5.
    בהצלחה לבטר פלייס ושי אגסי
    ה.המפרגן 30/10/2011 18:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם עם חזון, משקיען, יזם בנשמתו שמוביל חברת ענק בתקווה להצלחה שתטיב עם כל עם ישראל. בהחלט מסב גאווה
    סגור
  • 4.
    עריכה של פרסומת של רנו עם התאמה לבטר פלייס
    עידן 30/10/2011 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת התאכזבתי שלא השקיעו בי, הישראלי, קמפיין מקומי. הפרסומת המלאה של רנו: http://www.youtube.com/watch?v=Il8ATz16pyM והפרסומת המקורית של ניסאן: http://www.youtube.com/watch?v=j0sCCJFkEbE
    סגור
  • וואלאק גם הצרפתים יודעים להעתיק
    אוג 31/10/2011 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשבתי רק אנחנו
    סגור
  • 3.
    דברו נמוך
    הילה 30/10/2011 14:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי, בטר פלייס פשוט ממתגת עצמה גבוה מידי ומתנהגת כאילו אנו חיים בעולם נטול עמך וערסים..אבל לדאבונו, זה כמו העיסוק במלצרות - העמך משאירים הכי הרבה טיפים..וכך גם בארצנו, העמך הם בדיוק הקהל שיכול להכניס כסף לבטר פלייס ולהתלהב מהרעיון - אז כדאי שתתחילו לדבר נמוך (מי לא נכח בשיעורי תואר ראשון בתק' כשטחנו את המושג "המכנה המשותף הנמוך ביותר"? אז באמת, התעוררו וכוונו לשם!)
    סגור
  • 2.
    את נישמעת קצת חובבנית בניתוח (ל"ת)
    מה הקשר 30/10/2011 12:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עד מתי?
    ניוטון 30/10/2011 12:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת הפרסומות הטובות והחכמות שנעשו השנה בעולם מוצאת את עצמה על המסך המשמים של ארצנו . זה אותו הטור שלפני שבוע שיבח את הזוועה שהעלו טי אנד טי....הטור הזה הזוי יותר ויותר מיום ליום
    סגור
  • דווקא מאד מיושנת הפרסומת. למה אתה סתם מתנגח (ל"ת)
    קצר 30/10/2011 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות