מדד המעו"ף - הטווח הארוך עודנו שלילי, שימו לב לרצועה

אייל גורביץ, המנתח הטכני של Bizportal, סוקר את ממד המעו"ף והכיוונו בטווח הרחוק
 | 

מגמות ארוכות טווח נעות מטבע הדברים כאוניות מסע. קשה להן לצאת לדרך או לבצע פניית פרסה. אם מביטים על מדד המעו"ף, ניתן לראות כי הספינה עדיין עושה דרכה דרומה בזיגזוג, לעיתים משנה נתיב, אך עקרונית מצויה עדיין באותו זרם דרומי.

בסקירות האחרונות הערכתי שמדד המעו"ף מצוי בתהליך תיקון טכני שמתייחס לכל גל הירידות שהחל ברמת 1,340 ועד לרמת 982 הנקודות. נקבתי בטווחים של 1,120-1,210 נקודות, כאזור בו אמור תיקון זה להסתיים.

בסקירה האחרונה, הערכתי שמדד המעו"ף קרוב יותר לנקודת סיום התיקון מאשר לתחילתו. הסימנים שסופקו בשבוע האחרון הראו שרמת 1,172 הנקודות אמורה להיות בבחינת השיא האחרון.

היום אהיה זמין לשאלותיכם. אשמח לענות לכל שאלה זולת אודות ספציפית מפאת קוצר היריעה והזמן.

המגמה הראשית

1. כפי שאפשר לראות בגרף החודשי, גל הירידות האחרון דרדר את מדד המעו"ף ללא כל תיקון ראוי לשמו, משיא של 1,347 נקודות ועד לשפל של 982 נקודות. ירידה של יותר מ-25%.

2. הירידה החלה בסמוך לרצועת בולינגר העליונה ולחצה את המדד עד לרצועה התחתונה ממנה עולה כמעט תמיד הסיכוי למפנה.

3. בעקבות זאת, ההנחה אומרת שמדד המעו"ף מתקן את מהלך הירידות האמור. החיתוך הבסיסי של המהלך מספק את הטווח של 1,120-1,210 נקודות.

4. בראייה לטווח הארוך, הרי שהרצועה האמצעית של בולינגר, ממוצע נע ל-20 יחידות זמן, יכולה לשמש כאחת מהאינדיקציות לכיוונו של מדד המעו"ף בטווח הזמן הארוך.

5. כל עוד יישאר מדד המעו"ף מתחת לרצועה זו, הרי שהנחת העבודה השלילית תישאר על כנה כפי שהיא כיום.



המגמה המשנית

בשבוע האחרון ראינו על גבי הגרף השבועי את הנתונים הבאים:

1. כפי שאפשר לראות בגרף השבועי המצורף, מהלך העליות האחרון נשא את המדד הסטוקסטי מעל לרמת 80%.

2. רמה זו מייצגת מצב של "קניות יתר", כלומר קרבת יתר לנקודת שיא. אפשר לראות שבתיקון האחרון במדד המעו"ף, עלייתו של המדד הסטוקסטי מעל לרמת 80%, הניבה גל ירידות.

3. הנחת העבודה גורסת, שמדד המעו"ף קרוב יותר לנקודת השיא של המהלך מאשר לתחילתו.

4. השבוע ראינו שני מרכיבים: ראשית, ירידה של המדד הסטוקסטי מתחת לרמת 80% המעידה על סיומו של מהלך העליות. שנית, הנר שחתם את שבוע המסחר האחרון שבר את רצף העליות. נר אדום ששער הסגירה שלו נמוך מהשער הנמוך של השבוע הקודם.

5. לכן, ההנחה היא שרמת 1,172 הנקודות מייצגת את השיא האחרון למהלך העליות, ואינה צפויה להישבר מעלה בעתיד הקרוב.



סיכום

מטבע הדברים שמגמות אינן נעות בקו ישר אלא מופרעות מדי פעם על ידי תיקונים טכניים. כפי שזה נראה כעת, הכיוון נותר מטה.

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(49):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 44.
    אייל גורביץ
    ידע הגון 13/11/2011 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר להיתעלם מהיתיחסותו המאוד מבורכת של אייל לגולשים באתר זה מגיע לו בשמי ואבטא נכונה בשם רוב הגולשים תודה,וכל הכבוד לך. אך יש לאמר שיש לי באופן אשי בעיה עים הגריפים שלך.
    סגור
  • 43.
    גרפים ומדדים של אייל
    ידע הגון 13/11/2011 08:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביזמן שאייל מעסיק אותנו ואת עצמו בגרפים ומדדים המורים חד משמעית ,מטעמו,שהשוק במגמת ירידות מיתמשכת, אני עשיתי 15.7% על כל התיק,והרי לשם כך אדם נימצא בשוק ההון.
    סגור
  • 42.
    לא אמרת שהיה יום שהיתה נקודת מפנה?
    דוד 07/11/2011 20:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אמרת שהיה יום שהיתה נקודת מפנה? פתאום התחילו ירידות ואתה חוזר למגמת ירידה?
    סגור
  • 41.
    ברור לכולם שהשיטה אינה אמורה לנבא את רגע
    קורח 07/11/2011 08:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שינוי המגמה?-הרי המדד הוא 20 הימים האחרונים עוד כמה ימיםשבהם המדד נשאר שם (לפחות חודש וחצי של עליות יבשרו את מגמת העליות). ראינו כבר בעבר גם שהשיטה נותנת איתותים שגויים -הרבה לפני שהמפולת מגיעה (במקרה הנוכחי כחצי שנה לפני המפולת היתה אזהרת מפולת) והרי כולם יכלו לראות ללא מישוב שהעליות נעצרו בתחילת השנה. אז מה כן??? (אני לא מומחה בשיטה הטכנית. אפילו לא מתחיל), מהמעקב אחר ניתוחים כאן, נראה לי שבזמן דישדוש, השיטה אמינה למדי בקביעת איזורי הדישדוש והזמן לעבור מקניות למכירות ולהיפך
    סגור
  • 40.
    אמירת תודה
    אייל גורביץ 07/11/2011 08:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוראים יקרים. תודה על השתתפותכם במאמץ מלחמתי. שבוע קל ופשוט. ולכל אלה שתוהים היכן תשובותי הרי שאני מקפיד לענות בבוקר יום שני.
    סגור
  • טען עוד
  • 39.
    תשובה לקלפן 20
    אייל גורביץ 07/11/2011 08:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. לבורסהגרף יש שירות איתותים. אנא הירשם ובדוק בעצמך. שבוע טוב
    סגור
  • תגובה לתשובת אייל לקלפן מלוד,
    ידע הגון 13/11/2011 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם כאשר תירכוש בכסף איתות,באותיות הקטנות יהיה כתוב ,שהאיתות אינו המלצה לפעולה כל שהיא,אתה מבין מר קלפן הכל בלוף, ושוב, שומר נפשו וכיסו ירחק.
    סגור
  • 38.
    תשובה ליוסי 19
    אייל גורביץ 07/11/2011 08:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוסי שלום. אנא ראה את כתבתי אודות המתאם בין מפולות 2000, 2008 והיום. שבוע טוב
    סגור
  • 37.
    תשובה לאילן 18
    אייל גורביץ 07/11/2011 08:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום אילן. האם בגרף היומי המדד הסטוקסטי מעל ל-80% והשוק קרוב לרצועת בולינגר העליונה? אנא בדוק. אם כן, אלו הם התנאים. אנא ראה גם תשובתי ל-17. שבוע טוב
    סגור
  • 36.
    תשובה למוש מוש 17
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. כדי לפתוח פוזיציית שורט עליך להמתין לעליות לכיוון רצועת בולינגר העליונה וסטוקסטי מעל לרמת 80%. לאחר מכן, לתזמן מיד עם הנר האדום הראשון ששובר את רצף העליות. שבוע טוב
    סגור
  • 35.
    תשובה להראל 14
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום הראל. הטווח הקצר אינו מצביע על ירידה. הבינוני כן. טווח ארוך משמעותו מספר חודשים ומעלה. שבוע טוב
    סגור
  • 34.
    תשובה לבני 12
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום בני. לא מסכים. שבוע טוב
    סגור
  • 33.
    תשובה לדן 11
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום דן. המדד הסטוקסטי משמש ככלי עזר לתזמון ולכן יש להתשמש בסטוקסטי האיטי בברירת מחדל ל-5 ימי מסחר. שבוע טוב
    סגור
  • 32.
    תשובה ל-10
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. לא ממש. לא מדובר ברמת תמיכה משמעותית כי אם מינורית. יש חשובות ממנה. שבוע טוב
    סגור
  • 31.
    תשובה לדוד 9
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. עקרוני לך כל כך? אשתדל לשים לב. זה פשוט לא משמעותי בעיני. שבוע טוב
    סגור
  • 30.
    תשובה ל-8
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. עדיין בדעה זו. שבוע טוב
    סגור
  • 29.
    תשובה לאיתי 7
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איתי שלום. זו גם מדיניות והיא יכולה להתברר כעדיפה על פני האחרות. בכל מקרה, היא בהחלט לגיטימית מבחינתי. שבוע טוב
    סגור
  • 28.
    תשובה לירון 5
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירון שלום. הזיהוי של התבנית נכון אך הוא אינו בודד במערכה. הוא נסתר על ידי מספר פרמטרים שעדיין שליליים. למשל, ממוצע נע ל-5 ימי מסחר. שבוע טוב
    סגור
  • 27.
    תשובה למאיה 4
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיה שלום. איני יודע עדיין במדוייק ולא בטוח שאדע. אוכל להעריך טוב יותר ברגע שמהלך ירידות יצא לדרך. שבוע טוב
    סגור
  • 26.
    תשובה למוש מוש 3
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לך. הפרמטר עליו אתה מצביע הוא אחד מני כמה. יתר האחרונים עדיין שליליים מה גם שלא ציינת באיזה ממד זמן אתה מסתכל. שבוע טוב
    סגור
  • 25.
    תשובה לליסה 1
    אייל גורביץ 07/11/2011 07:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליסה שלום. אכן כך. גם שם להערכתי הכיוון ארוך הטווח הוא מטה. שבוע טוב
    סגור
  • 24.
    רמת ה- 1172 - שאלה
    אילן 06/11/2011 22:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהלן אייל , תודה על הסקירה . האם להערכתך רמת ה-1172 תתקן למטה פני מהלך עליות נוסף ל1210 או שמא אנו עתידים לצאת מכן למהלך ירידות לכיוון ה-1000 . תודה ושבוע טוב .
    סגור
  • 23.
    שאלה לאייל
    שוקי 06/11/2011 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם המעוף בדרך ל- 1000 עד סוף החודש? תודה.
    סגור
  • 22.
    תשובות של אייל
    רוני 06/11/2011 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לכולם אני רואה שאלות ואנני רואה תשובות של אייל . האם אני מפספס משהו? אשמח להתעדכן בתשובותיו של אייל שאותו אני מעריך מאוד. תודה
    סגור
  • 21.
    תשובה ל- 19
    פיצי 06/11/2011 18:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתבה של אייל נותנת סקירה כללית ללא המלצות של קניה. הכתבה צריך להיות עוד שיקול אחד לפני שאתה מבצע פעולה. אם עדיין יש לך כסף סגור אותו בריבית.היום תוכל לקבל גם 3%. וזה יהיה הרווח הבטוח שלך בימים האלה.
    סגור
  • רבית של3% איפה מקבלים?
    מירי 07/11/2011 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על תשובתך למס 21
    סגור
  • 20.
    אני לא מאמין
    המאמין ש.. 06/11/2011 18:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך נותנים לו עד היום לכתוב כאן שיא ה..
    סגור
  • 19.
    לאייל ידידי היקר עכשיו אתה מבין למה אני מבקש
    הקלפן מלוד 06/11/2011 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאייל שלום לך... עכשיו אתה מבין למה אני מנדנד לך לגבי תיק מניות וירטואלי ? .... הסביר|: השאלה היא מה אני בתור משקיע אמור לעשות בעקבות כתבה זו ? ונניח שאני רוצה להשקיע לפי הטכני.. { נניח} האם אני אמור לקנות פוטים ? האם שורטים ? האם למכור את המניות בתיק? האם לקנות מניות לטווח קצר ? וכד....." אייל ידידי תבין אם אתה מתכוון שהגולשים ישקיעו לפי הטכני אתה צריך " קבלות" ......... ממני הקלפן שמאחל לכולם הרבה הצלחה ...
    סגור
  • רעיון מצוין! שאיל יפתח באתר זה תיק וירטואלי
    קורח 07/11/2011 07:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבו הוא מציג מניות שהוא קונה ואת רגע המכירה ואז נוכל להשוות את התיק לממוצע של השוק. מכיוון שאין לי ספק שגורביץ מומחה בתחומו, התוצאות שלו ידגימו עד כמה הניתוח הטכני אמין
    סגור
  • תגובה ל,,,,קלפן מלוד ול,,,,קורח
    ידע הגון 07/11/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדישה שלכם מאייל היא מאוד הגיונית .ובהחט ראויה ,אבל מה לעשות?היא גם חוספות את כל התורה של אייל ב מ ע ר ו מ י ה היא מייד תוכח כנטולת כל ערך, ראיתם אשמעתם פעם על אדם כל שהוא אשר גילה מאגר נפט ומייד רץ לכול עבר לגלות את סודו ובחינם?לגלות את תחזיות שוק ההון שוות יותר מבאר נפט באזורינו.
    סגור
  • 18.
    שלום אייל בקשר ל אס אנד פי 500 שאלה
    יוסי 06/11/2011 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם פורסים שבועית את הנל ל5 שנים אחורהגם באס אנד פי גם בנסדק מתקבלת תמונת ראימושלמת לתאריך אמצע אפריל 2008המופלת שאחכ הייתה כואבת במיוחדהאם אני מדמיין או שנראה שהתסריט דומה גםהפעם אודה לתשובתך גם ה macd דומה מאודאודה לתשובתך יוסי
    סגור
  • 17.
    תיקון טכני
    אילן 06/11/2011 16:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהלן אייל. המעו" ף יירד שבוע שעבר מ -1,172 ל 1072 בשבוע שעבר. לדעתי יש כעת תיקון למהלך הזה שיכל להגיע עד ל 1,130 -. משם חשבתי לפתוח סופית פוזיציית שורט ולחכות לנבואת הזעם שלך. אשמח לדעתך אם זה אכן הזמן לפתיחת פוזציית שורט. תודה מראש על תשובתך
    סגור
  • 16.
    פתיחת פוזיציית שורט
    מוש מוש המושקע 06/11/2011 16:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהלן אייל. תוכל להגיד לי מה הסימן שעליי לראות כדי לפתוח פוזיציית שורט??? אני יודע שהמגמה שלילית באופן כללי אבל השוק גם עולה ורציתי לדעת מה הסימן שעליי לשים לב כדי לדעת שהיגיע זמן השורט. תודה מראש על תשובתך.
    סגור
  • 15.
    כרגיל מסתכל על המדדים וחוזר כתוכי על מה שהוא
    יוני 06/11/2011 13:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואה. אם השוק יעלה פתאום ידווח לנו כתמים שהמגמה למעלה מכירים את הליצן הזה
    סגור
  • 14.
    טווח קצר
    הראל 06/11/2011 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוקר טוב אייל. מה לגביי הטווח הקצר והבינוני??? האם הם גם למטה?? שאלה שניה- כמה זמן זה טווח ארוך?? חודש-חודשיים או יותר??
    סגור
  • 13.
    אם אתן לך את כמות המשקעים שירדה כל שנה במהלך
    משקיע 06/11/2011 11:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ה100 שנה האחרונות, האם תנבא לי כמה ירד השנה? מחזוריות לא?
    סגור
  • מחזוריות
    בוזגלו 06/11/2011 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חפש באינטרנט אדם בשם charles nenner צ' רלס ננר. הוא פיתח שיטה של מחזוריות המתאים לכל דבר, החל ממניות דרך מזג אויר וכלה בחיזוי מלחמות. יש לו הצלחות לא מבוטלות. יש הרבה מה לקרוא עליו והשיטה שלו בעיתונות הכלכלית בחו" ל.
    סגור
  • 12.
    אייל האם אתה מסכים איתי
    בני 06/11/2011 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהמניות זה רק הפסדים כמה מצליחים להרוויח ולצאת ? ובסכום גבוה ? חבל על הכסף והזמן במיוחד כשמעלים את המס. ולי יש ניסיון רב בבורסה ואתה גם מכיר אותי מהקורס.
    סגור
  • 11.
    אי-קורלציה
    דן 06/11/2011 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל. שלום ושבוע טוב. אני מבין את מה שכתבת ומסכים עם כל מילה. אך בדרך כלל קיים קורלציה מדוייקת למדי במגמות המשמעותיות יותר בשוק בת"א לשוק האמריקני. אך שם נראה התמונה מעט שונה: מדד s&p500 ירד מ-1350 ל-1100, ומשם מתקן. הוא חורג מגבולות התיקון של פיבונאצי, בנוסף בגרף היומי עם מדד slow stochastic 14,3 למרות ירידות של הימים האחרונים הוא נשאר מעל 50. בנוסף בגרף השבועי היה דוקא נר של עם צללית תחתונה ארוכה המעיד על קונים. למען ההשכלה הכללית, איזה מספרים לשים במדד סטוקסטי בגרף שבועי? שוב תודה על הסקירה!!
    סגור
  • 10.
    תמיכה ב 1,100 נק'
    שאלה לאייל 06/11/2011 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהלן אייל מה שלומך?? שמתי לב שרמת 1,100 הנק' מחזיקה מעמד כבר מס' ימים ולא נשברת למטה. האם לרמה זו יש בכלל משמעות מבחינתך??
    סגור
  • 9.
    שאלה לאייל בנושא מגמה
    דוד 06/11/2011 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה המגמה שלך להמשיך להשתמש במונח " שבירה" אתה מתכוון בעצם ל" פריצה" ? ממה זה נובע? אתה תקוע באותה המנטרה, זה עניין עקרוני שלדעת שאתה טועה אבל לא רוטצה להודות בה? נורא מוזר. שוב - פריצה זה למעלה, שבירה זה למטה. מה יהיה?
    סגור
  • 8.
    רמת 982 תחתית??
    שאלה לאייל 06/11/2011 09:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אהלן אייל, בעבר רשמת שרמת 982 היא לא תחתית אחרונה, כמו כן אמרת שהמעו" ף אמור להגחיע לאזור 950 נק -. האם אתה עדיין חושב כך??
    סגור
  • 7.
    חוסר וודאות
    איתי 06/11/2011 09:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוקר טוב אייל, תודה על הסקירות המצוינות. השאלה שלי היא האם בתקופה כזאת של חוסר וודאות והיפוכים רבים במדדים המובילים לא עדיף לשבת על הגדר ולחכות שהמצב יתייצב?
    סגור
  • 6.
    שאלה לאייל
    ירון 06/11/2011 09:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם ביום המסחר האחרון נוצרה תבנית היפוך בתצורת piercing line עם גאפ פתיחה עמוק מאוד וסיום במרכז הנר היורד המקדים ? האם נגענו בתחתחית זמנית עם פוטנציאל לעליות בימים הקרובים ?
    סגור
  • 5.
    piercing line
    ירון 06/11/2011 09:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוקר טוב אייל. ביום המסחר האחרון נראה כי נוצרה תצורת היפוך בתצורת piercing line עם גאפ פתיחה עמוק וסיום במרכז הנר היורד המקדים. האם נגענו בתחתית מסויימת עם פוטנציאל עליות בימים הקרובים ?
    סגור
  • 4.
    שאלה לאייל
    מאיה 06/11/2011 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמרת בסקירה המצולמת שלפננו המנה העיקרית עד לאן?
    סגור
  • 3.
    מגמה יורדת
    מוש מוש המושקע 06/11/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאייל אני מסתכל על הגרף (בורסה גרף) ואני רואה גם צללית תחתונה ארוכה ברמת 1000 נגיעות חוזורות סביב 1000 נקודות בלי לשבור את התחתית האחרונה וממוצע נע 5 מבצע קרוס לממוצע נע 13 יכול להיות שכבר הדשדוש סביב ה1000 בלי לשבור אותו מ" ס פעמים מראה שנגמרה מגמת הירידה? תקן אותי בבקשה! תודה
    סגור
  • 2.
    קורא בקלפים עדיף (ל"ת)
    מייק 06/11/2011 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שוקים באמריקה
    ליסה 06/11/2011 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל בוקר טוב .האם שווקים שבנושא גם כלפי מטה לתוחיס ארוכים. תודה על תשובך
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות