30 שניות של בידור טוב בונות מותג?
Schweppes Drink Different
שוופס, כדי להצדיק את מעמדה האקסקלוסיבי בשוק המשקאות המוגזים, יצאה זה מכבר עם הטיעון drink different. טיעון שטוען לבידול בשתי רמות: רמה אחת פשוטה שמדברת על משקה שהוא שונה בתכלית ממתחריו, ורמה נוספת שנופלת על מטבע הלשון think different המדבר על חשיבה רעננה, יצירתית, 'מחוץ לקופסא'.
מפה והלאה - חובת ההוכחה היא על שוופס
אמנם מגוון טעמיו ומוצריו, למרות שהם באמת ובתמים שונים ממה שהמתחרים נותנים, אין די בהם כדי לבסס את האמירה הגורפת drink different, אמירה שמעוררת ציפיות ומרימה להנחתה מופתית. לכאן נכנס רעיון הליבה של מותג שמתחייב להעניק "”differentship על כל צעד ושעל.
ואכן, סדרת הפרסומות הקודמת חשפה אותנו לכל מיני אנשים בעלי מוזריות כגון נסיכה מסרט צלבני ששותה עשרות שוופס דייאט או אישה עם בובה שמדברת מהבטן. במקרה ההוא ה”different” מעורר קנאה בקרב יושבי שולחנות אחרים בבית הקפה שרוצים גם הם לשתות את מה שהמוזרים שותים. הפרסומת לא טרחה לבסס את המניע לקנאה - דבר שהפך אותה לנונסנס מושלם, אבל כזה שהעלה חיוך, ורמז לנו בסב-טקסט שלפעמים כדאי ללכת עם המוזרות שלנו.
הסדרה הנוכחית מגבירה את ווליום הנונסנס וה- differenthood. פרסומת בתוך פרסומת. הפרסומת המצוירת מדובבת על ידי אנשים באולפן. כולם שותים שוופס. אין גרם של הגיון אמיתי אבל אין רגע שאינו מצחיק. שני קניבלים שאומרים "מוגה בוגה" וקולוניאלי בריטי עם שוופס בידו מנסים לנהל שיחה. הם מדובבים על ידי שני גברים שחורים לבושי חצאיות ראפיה באולפן הקלטות.
הבריטי חושב שהקניבלים רוצים להחליף פירות תמורת שוופס, נוגס בפרי מורעל ומת על המקום. מתיו וגורדון, המדבבים שעושים 'מוגה בוגה' מסתברים כבעלי מבטא בריטי אריסטוקראטי. שני שחורים לבושי חצאיות קש שמדברים בבריטית אצילית זה כבר מצחיק, וכשהם צועדים מהאולפן בהילוך נשי - אז עוד יותר. הם יוצאים מהפריים לא לפני שהם טוענים שהפרסומת שהם דיבבו מגוחכת ומביכה.
“drink different” נסגרת הפרסומת, והצופה המחויך מגרד את הראש ושואל את עצמו WTF? הפרסומת המקבילה מציגה ג'נטלמנים בריטיים מאוירים שמשבחים את השוופס שלהם אגב טקסט מטומטם (makes me want to dance) וחידודים מיותרים - (It’s not a couch it is an armchair). המדבבים מסתברים כחבורת קוקנים אשר אגב שתיית שוופס מתארגנים ספונטאנית ללכת לשוק האיכרים כדי לקנות דלעת, אחד מהם בכלל הולך לשחק סקווש (מה קשור?) והאחרון נשאר באולפן בחוסר מעש (לא מצאו לו תפקיד?).
כדי להתחקות אחר המשמעות או הפואנטה מוצא עצמו הצופה אומר לעצמו "או הנה הפרסומת הדבילית אבל המאד מצחיקה הזו - אני חייב להבין מה הקטע".
צריך אומץ וחוצפה לעלות עם נונסנס משובח חסר פואנטה אבל כזה שאינו נופל ברמתו ממעברון טוב של המונטי פייטון האגדיים ב-Flying Circus.
העוצמה של אסטרטגית שוופס היא לתת 30-45 שניות של בידור טוב שלא רק בונה במה שונה ובולטת בתכלית למותג שוופס, אלא מתעלה על שאר הפרסומות בברייק בכך שאין בו שום הגיון פנימי אבל יש בו ריכוז גבוה פי כמה של הומור ובידור למטר רבוע.
אולם הפייט האמיתי של פרסומת טובה הוא הפייט שהיא נותנת לתוכן הטלוויזיוני שהופרע. אדם רואה פרסומת כי הוא בעצם צופה במשהו אחר שמרתק אותו. פרסומות בהגדרה הן: "הפרעה בשידור". פרסומת שמצליחה למסור חוויה, ולו לרגע קט, שאינה נופלת מחוויית התוכן, משיגה את מטרתה גם אם מדובר בנונסנס. יצירת אהדה עקבית לפרסום ידועה, מחקרית, כזו שמבשרת את האהדה למותג, דבר שמנבא בסופו של יום - קניה והגדלת נתח השוק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.כמה שתויות אנשים מדברים פה..אחד שעשה איזה קמפיין 09/11/2011 02:18הגב לתגובה זו0 0אתם יודעים ילדים, אומרים שאנשים ששמים לב לטעויות כתיב הם אנשים קטנים. אנשים שיודעים לשחק עם המילים הם ההיפך, אנשים שיודעים להבדיל בין טעות למשחק מילים הם בטח משהו באמצע אבל זה לא מחקרי. בכל אופן אני רק יכול להציע לכם שבמקום לקטול כל חד שמפרסם פה מאמר, תורידו את הראש קצת ותשאלו את עצמכם, אם אתם כל כך מבינים, וכל כך מבריקים, למה זה לא המאמר שלכם שמפורסם פה? בתור אחד שמכיר גם את עטרה וגם את שני יוצר הקמפיין אני יכול להגיד לכם שמדובר בשני אנשים מהיותר מוכשרים שיש בתעשיי שלנו, אז אולי עטרה לא שמה לב לממשמעות השנייה של הדלעת ואלי שני העתיק את הקטע מפמילי גיי אבל ראבק תנו ריספקט לאנשים, שלפחות לפי הבחירה של אייס, שאותו אתם כנראה מעריכים כי אתם גם קוראים אותו וגם בוחרים להגיב ולהגן על תוכנו, לפחות לפי הבחירה שלו הוא מצא לנכון לתתת להם את הבמה. אולי אם תתרכזו במה שטוב גם אתם תלמדו איך מגיעים לפרסם פה מאמר ואיך מרימים וחשוב מכך, מוכרים ללקוח, קמפיין כל כך יצירתי, בולט ושונה.סגור
-
8.צודקת. אולי בארץ מישהו יפנים את השיטה?נמרוד 08/11/2011 10:39הגב לתגובה זו0 0כשהצופה משועשע ואפילו אומר למשפחתו "שקט, זאת הפרסומת של שוופס", הם הצליחו. שאותו אדם יגיע צמא לפיצוציה, הוא יראה את הבקבוק של שוופס, יחייך ויקח את הבקבוק - הם הצילחו עוד יותר. הוא לא סתם לקח את הבקבוק, הוא חייך ולקח את הבקבוק, משהו שמותגים רבים בעולם מתים להיות שם.סגור
-
7.דוגמא טובה לפרסומת גרועהקול המפרסם 07/11/2011 00:36הגב לתגובה זו0 0הפרסומות שלעצמן הן יצירת אומנות משעשעות מהנות עם קסטינג מצוין אבל מה , הן לא יוצרות שום בידול ,שום ייחוד ושום דחיפה לשתות שוופס . גם ההבטחה drink different היא הבטחה בעלמא . בקיצור אחלה פרסומת ,אבל מפספסת בקילומטר.סגור
-
חיוך של לקוח כשהוא רואה את המותג בסופרנמרוד 08/11/2011 10:42הגב לתגובה זו0 0עושה את ההבדל. את הבידול שלך. את תקועה בספרי "מבוא לפרסום" שנת 80. החוסר מסר הוא המסר במקרה הזה ולכן אנשים מחכים לפרסומת הזו כמו שהם מצפים לכוכב נולד. בפיצוציה הלקוח יחייך ויקח את המותג. משהו שאפילו קוקה קולה לא יכולה לעשות.סגור
-
הלקוח מחייך כשהוא רואה שזה 1+1 (ל"ת)עאלק דיפרנט 09/11/2011 09:11הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
6.עטרה עושה רושם שאת לא מבינה בפרסום... (ל"ת)נימאס מעטרה 06/11/2011 17:52הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.1- אתה אידיוט, אבל באמת (ל"ת)אנונימי 06/11/2011 13:29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.הקונספט הועתק ממערכון קצרצר של איש משפחהלא מקורי 06/11/2011 13:15הגב לתגובה זו0 0http://www.youtube.com/watch?v=itB5EWW55CAסגור
-
3.יש לך חוש הומור של מורה ללשון. (ל"ת)רוברטו ייצוג אומנים 06/11/2011 13:01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.זה משחק מילים. סקווש הוא סוג של דלוע (ל"ת)קצת אנגלית 06/11/2011 12:58הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.גיברת, את חופרת! (ל"ת)ערן 06/11/2011 12:01הגב לתגובה זו0 0סגור