סוף התעלומה: דלק עצמה עומדת מאחורי ה"שורט" על אבנר - 346 מיליון שקלים
בחודשים האחרונים הופנתה תשומת לב רבה לעבר יתרות השורט העצומות אשר קיימות בשותפויות חיפוש הנפט והגז {אבנר יהש} ו
ניו-מד אנרג יהש
-1.11%
ניו-מד אנרג
1,155
-1.11%
בסיס:1,168
פתיחה:1,148
גבוה:1,169
נמוך:1,148
תמורה:8,974,941
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
אשר עמדו נכון לסוף השבוע על 330.7 מיליון שקל ו-91.7 מיליון שקל בהתאמה. היום מתברר כי מאחורי מרבית מפוזיציית השורט העצומה לא עומד גוף גדול שנטל פוזיציה כנגד השותפויות, אלא
דלק קבוצה
+0.77%
דלק קבוצה
46,860
+0.77%
בסיס:46,500
פתיחה:46,980
גבוה:47,060
נמוך:46,500
תמורה:21,665,556
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
עצמה, בעלת השליטה בחברות אלו.
לבקשת הבורסה ורשות ני"ע הודיעו היום השותפויות כי נכון להיום קבוצת דלק שואלת 159.6 מיליון יחידות של אבנר ו-7.6 מיליון יחידות של דלק קידוחים. הגוף ממנו שואלת חברת ההחזקות את היחידות היא לא אחרת מאשר דלק השקעות - אשר מוחזקת במלואה על ידי קבוצת דלק.
במלים אחרות, הרוב המכריע של השורט אשר קיים היום על אבנר ודלק קידוחים הוא שורט טכני אשר מתבצע בתוך קבוצת דלק. בחברה לא מסבירים מדוע ביצעו את המהלך, אולם הערכות הן כי הסיבה לכך נעוצה בשיקולי מס שבתוך הקבוצה.
נכון לסוף השבוע יתרות השורט על אבנר ודלק קידוחים עמדו על 161.9 מיליון יחידות ו-7.9 מיליון יחידות בהתאמה. המשמעות היא ש-98% ו-96% מהיקף השורט על אבנר ודלק קידוחים מיוחס לפוזיציה שביצעה קבוצת דלק.
בחברת דלק מדגישים כי לדיווח שפורסם היום אין כל השפעה על סך היחידות הכולל אשר מוחזק על ידה בשותפויות הגז. דיווח יתרת ההחזקות המופיע לצד קבוצת דלק כולל בתוכו את שקלול סך היחידות המוחזקות על ידי קבוצת דלק באופן ישיר ושל חברת הבת דלק השקעות ביחד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
27.כמה ספקולציות רצות פהאלי 09/11/2011 09:48הגב לתגובה זו0 0התשובה לתשובה למה הוא עשה את מה שעשה. יתכן שיקולי מס ואז אין בכך דבר לגבי שווי המניות האמיתי. יתכן וכדי להוריד את המניה ולרכוש עוד. אף אחד לא באמת יודע. דיי לז... את השכל.סגור
-
26.אחד אחד פהחבורה של מפגרים 08/11/2011 23:05הגב לתגובה זו0 0אף אחד לא מבין שנוח לתשובה להחזיק את המניות בריצפה כדי שימכרו לו בזולסגור
-
25.לדעתי.פזית 08/11/2011 18:40הגב לתגובה זו0 0היה כנראה משהו בקידוחים שהיה מרסק תמניות האלו ולכן פתחו שורט עליהם. אם תשובה לא סגר תשורט עדיין כנראה שהחשש עדיין קיים ודרוש זהירות רבה.סגור
-
24.כל הכבוד לתומר על החשיפה!דמו 13 08/11/2011 18:02הגב לתגובה זו1 0המשמעות היא שמישהו מאוד רצה אוירה שלילית סביב המניות כדי לעודד אנשים למכור והוא עשה זאת דרך מצג שוא נבזי!!סגור
-
23.חוזה עם תמר, בלוק 12, לויתן, דולפין, אלון,רותקניתי אבנר - לקראת 08/11/2011 17:26הגב לתגובה זו0 0לדעתי זו המניה הכי מבטיחה בסקטור הגזסגור
- טען עוד
-
לא מתדלק ב" דלק" עד שיחזיר את כל הכסף! (ל"ת)אלון 08/11/2011 18:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
22.דופקים את המשקיעיםהמלש 08/11/2011 16:10הגב לתגובה זו0 0כאשר משאילים מניןת זה נעשה לצורך לחץ להורדת מחיר המניה ע" י הצע רב. אח" כ יכול המשאיל לקנות בזול ולהחזיר לבעל המניות המקורי את המניות עם רווח קל למשאיל. וכך גם המשאיל יכול לקנות מניות בזול. ז.א. גם המשאיל וגם בעל המניות מרויחים על חשבון המשקיעים . שערך המניה ורד.סגור
-
21.למי שבאמת לא הביןשלמה 08/11/2011 15:33הגב לתגובה זו0 0כנראה שאבנר צריכה לרדת ולכן הם משאילים מניות ולא סוגרים את השורטסגור
-
20.מכר בחברות צבוריות והגדיל אחזקות בפרטי הנזק עgg- רוצה את כל הקופה 08/11/2011 14:28הגב לתגובה זו0 0הנזק עובר לציבור שמחזיק את החברות הציבוריות שבמקרה של גילוי משמעותי יצטרכו לעשות אחת מהשתיים או דילול נוסף כדי לכסות את הפוזיציה הפתוחה ושוב על חשבון הציבור או רכישה ישירה מה שלא סביר בכל מקרה המרוויח היחידי זה תשובה וחבורתו בחשבון הפרטי שלהם מכיוון שגם אם לא תהיה תגלית החברה הציבורית תתכסה באיזה שלב על השורט ובכך תשמור להם על ערך המניות בפרטי, תשאלו איפה הרשות בארה" ב כבר מזמן היית מתבצעת השעייה מן המסחר עד לקבלת הסבר מניח את הדעת ואצלינו אל תדאגו הוא יודע מה הוא עושה עד שיזוזו הוא כבר יהיה מאחורי כל המהלךסגור
-
דלק הש' בבעלות מלאה של קב' דלקלא חברה פרטית של תשו 08/11/2011 15:06הגב לתגובה זו0 0היות ואיננו יודעים באיזה מחירים נעשו השורטים ואיך יסגרו בפועל, איננו יודעים מי הנהנה ומי ה" לא-חסר" , אבל, בכל אופן, המדינה מפסידה מס ואנחנו - הפראיירים - נשלם מס רווח הון מוגדל בלי אפשרות לברוח ולתחמן, בגלל דפני ליף.סגור
-
אומרים: IF YOU CAN' T BEAT THEM JOIN THEM (ל"ת)אדי 08/11/2011 15:23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
בקיצור אבנר בדרך ל240 בטווח המיידי (ל"ת)אדי 08/11/2011 15:00הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אבנר עכשיו זה כמו אריה שגילה שהשרשראות מסביבואבירם 08/11/2011 15:19הגב לתגובה זו0 0שכבלו אותו בכלל לא נעולות היא תשתחרר חזק למעלה זאת תעודת הסל על תגליות הגז בישראל- ים תטיס, תמר, לוויתן ועוד. אל תשכחו- זאת החברה שהקים מי שגילה את הגז במדינת ישראל!!!סגור
-
19.תחשובתחשבו 08/11/2011 14:20הגב לתגובה זו0 0מה זה אומר שאתה מעביר 100 שקל מחשבון שלך לחשבון שלך בבנק אחר תשאר אם אותו כסף אז למה עושים כתוב בכתבה שיקולי מס ז" א עובדים על מס הכנסהסגור
-
18.בשחיטות יש רוחים לגנבים והציבור מפסיד (ל"ת)צדיק 08/11/2011 14:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
17.איזה מטוממים אתם לא הבנתם חדשות מעולות לאבנרדניאל 08/11/2011 14:06הגב לתגובה זו0 0המשמעות היא שפרט לצורכי מס אין כל הגיון מאחורי השורטים על מניית אבנר ואלה חדשות מעולות לאבנר!!! תראו נכנס משקיע עם יותר ממיליון ש" ח לאכול את הזהב שאתם זורקים עכשיו...סגור
-
16.זה לא משפיע על סה" כ האחזקות כי השאילו אותםשחר מערכות שיווק 08/11/2011 13:36הגב לתגובה זו0 0עכשיו מבצעים איסוף חזרה המסביר את המחזורים הגבוהים, מציע למכור לו יקר, האיש הסתבר כשרלטן חסר מעצורים.סגור
-
15.חושבני, רבותי, שלא כל כך הבנתם!!!!!המשביר לצרכן 08/11/2011 13:25הגב לתגובה זו0 0אם בדלק ובנותיה טוענים שלשורט אין שום השפעה על סך היחידות המוחזקות והשליטה בשותפויות, כפועל יוצא, המשמעות היא שעל כל יחידת שורט ב" קבוצת דלק" הוגדל הלונג ב" דלק השקעות" ! כלומר, בלשון בנינ אדם: כשקב' דלק מכרה שורט הקונה מנגד היתה " דלק השקעות" . סך היחידות בקבוצה הכוללת לא השתנה, אבל מזומנים עברו מהכיס של דלק השקע' לקב' דלק, וסביר מאד להניח שהכל נעשה בהתאם לשיקולי מס, היינו, לגרום הפסד לאחת החברות שיש לה רווחים חייבים ו/או מנגד להעביר את הרווח לחברה שיש לה הפסד צבור... וזה, רבותי, רק יבהיר לכם " צדק חברתי" מהו, כולל המלצות טרכטנברג, שבסופו של דבר יגרמו לנו הקטנים לשלם יותר מס (מישהו אמר 25% ? ....) והשמנים העשירים יהיו תמיד פטורים עקב התרגילים הכשרים, לכאורה.סגור
-
פיספסתאדי 08/11/2011 13:56הגב לתגובה זו0 0היחידות היו בהשאלה.לא נרשמה פעולה של מכירה בדלק השקעות. דבר שני : הרווח נרשם בקב. דלק ושם שולם מס. דבר שלישי: מתי שהוא צריך להתכסות או חהחזיר כסף ל דלק השקעות ואז זה ירשם כהכנסה. העניין היחד כאן הוא שזה חוקי אבל מסריח. באמת נשאלת השאלה איפה הרשות לנ" ע.סגור
-
אדי, יקירי: אל תגיד לי פספסת, אם אינך מבין!המשביר לצרכן 08/11/2011 14:59הגב לתגובה זו0 01. עפ" י התאור כאן, דלק השקעות היתה הקונה (שוב: קונה) ומי שמכרה היתה קבוצת דלק 2. פעולות קניה-מכירה נרשמו גם נרשמו, ובוצעו בפועל, יקירי! 3. כידוע, אסור לבצע " שורט" , ועל כן משאיל בעל המניות את הסחורה לזה שמבקש למכור, ועכשיו - הפלא ופלא - יש לו מניות ששאל, והוא כן יכול למכור אותן!!!.... 3. הואיל ודווח כי לא חל שינוי בסך היחידות (ובשליטה) הרי ברור שמי שקנתה היתה דלק השקעות, כי אם לא כן, והקונה היה מישהו חיצוני, דלק היתה יורדת באחזקותיה.... 4. הואיל והפוזיציה טרם נסגרה ברור, שהרווחים-הפסדים עוד לא מומשו, אבל אצל בעלי עניין החישובים נעשים אחרת, ובכל מקרה, הם יוכלו - אם ירצו - להשפיע על מחיר השוק בכיוון הרצוי לצורך הסגירה.... 5. והכי חשוב: לנו העלתה הדפני את מס רווח הון, והטייקונים צוחקים עלינו בגדול.סגור
-
כנראה שבק. דלק יש הפסדים גדולים (ל"ת)רינה 08/11/2011 14:17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.התרגיל של תשובה להשתלט בזול על חשבון המשקיעיםשחר מערכות שיווק 08/11/2011 13:11הגב לתגובה זו0 0כל התרגילים של תשובה החל מדלק אנרגיה ועד אבנר להשתלט על מכרה זהב בזול לא לגמרי צלחו תשובה התברר כחמדן ללא מעצורים ולא רואה ממטר את המשקיעים עכשיו מנסה לרכוש מכהן את החצי השני של השותף הכללי כאן זה הגיוני ואבל לא הגיוני שתשובה ינסה לנפנף את ציבור המשקיעים שתמכו בו בכספם ולא ולנפנף אותם דקה לפני ההמראהסגור
-
13.תשובה חייב הסבר למשקיעים ולרגולטור. (ל"ת)ישראל ישראלי 08/11/2011 12:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
כהן פיתוחאלעד 08/11/2011 13:08הגב לתגובה זו0 0אלעד תשובה רודמקו כהן פיתוח?סגור
-
12.זוהי פעולה אסורה ע" פ מידע פנים, איפוה הרגולטר (ל"ת)ישראל ישראלי 08/11/2011 12:42הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.חיידקי השורטזהירות חיידקים 08/11/2011 12:15הגב לתגובה זו0 0זוהי חבורה של נוכלים מתחת לראדאר החוק . מנצלים תמימות משקיעים .תתרחקו מרחק בטחון.לא הייתי קונה מהם אופניים ליום כיפור .תסתכלו טוב על הפרצופים ותבינו.סגור
-
10.אני נדהם מרמת ההבנה של האנשים כאןיניב 08/11/2011 11:50הגב לתגובה זו0 0אין פלא שאתם מפסידים כסף.. אני מסכים עם יובל וישראל שהמשמעות של הכתבה היא חיובית ורק חיובית. הרי אם יש שורט על מנייה זה אומר שמישהו רוצה שהמנייה תרד וזה מה שקרב לאחרונה עם אבנר ודלק ק. הן ירדו כ- 40% כל אחת וכעט הן מבצעות וביצעו תיקון משמעותי. חלק מהירידה נובע מהשורט עליהן ואני זוכר שלפני כמה חודשים כבר אמרתי כאן שאני רואה שורטים של שני המניות ובלוקים גדולים של מכירות ולא מבין למה. אני יודה שהפסדתי כסף בגלל העניין הזה באבנר (לא הרבה) ומתברר שרק בגלל תשובה עצמו. ועכשיו חלק מהתיקון האחרון כנראה נובע מהירידה בשורט על המניה.. לפי דעתי הדרך היא עוד למעלה בשניהם ולמי שלא הבין שורט זה " חסימה" למניה עצמה.סגור
-
סוף סוף תגובה ששוה להתיחס אליהאדי 08/11/2011 12:44הגב לתגובה זו0 0מסכים עם כל מילה. המשמעות כרגע חיובית. השורט כבר היה והמניה מתמחרת אותו. עכשיו הגיע זמן לכסות -נראה לי שהסקוויז בדרך אלא אם המכירה היא על אמת ז" א דלק השקעות לא מתכוונת להחזיר לעצמה את המנית. לך תדע מה יש לנחש הזה בראש.סגור
-
זה נכון שהוא נחש אבל אני מאמיןיניב 08/11/2011 15:39הגב לתגובה זו0 0במניות אבנר ודלק ק. כאמור את אבנר מכרתי בהפסד כי ממש לא הבנתי מה קרה שם שירדה הרבה בניגוד לתחזיות אבל בשבוע החלטתי ללכת על דלק קידוחים לאחר ניתוח הגרף שלה והיא כבר עשתה את שלה ועוד תעשה. היא מתקנת לי מעט את ההפסדים של אבנר למרות ששניהן עולות ויורדות כמעט אותו הדבר.סגור
-
9.יאללה תסגרו שורטים, המניה תטוס למעלה. (ל"ת)אבי 08/11/2011 11:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.מדוע תקנות נע חובת הדיווח לא חלות על זה ? (ל"ת)איציק 08/11/2011 11:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.אתר חדש של גבעות www.oiland.co.il כל אמת (ל"ת)tph... 08/11/2011 11:08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.אני קורא את התגובות כאן ואיזה בורות..כנסויובל 08/11/2011 10:58הגב לתגובה זו0 0תגידו מה לא ברור??!! האיש עשה שורט , תחת ההנחה שאבנר תעלה לצורך קיזוז מס (הוא הפסיד אם למישהו עד עכשיו זה לא היה ברור) ולמה עשה קיזוז מס ? את זה תשאלו אותו בפועל אף אחד (מלבדו) לא הפסיד כיוון ומאז השורט המניה עלתה בכ 50%!! הדבר היחידי שייתכן ומשקייעים חששו מהיקף השורט האדיר. מה הלאה? כיוון והחששות תמו , סביר להניח שאבנר תמשיך במומנטום החיובי שלה מה גם שיש לה הודעות מאוד חיוביות בדרך... אחת מהן מאוד מאוד חיובית ..הסכם עם חברת חשמל יאללה ביי חברים אהה ועשו טובה, תלמדו, תשכילו ותפסיקו להיות בורים!!!סגור
-
ליובל היקר, הוא עשה שורט על מניה של עצמו!איתי 08/11/2011 15:18הגב לתגובה זו0 0יד אחת הלוותה מהיד השניה. בזמן שאחת הרוויחה, השניה במקביל הפסידה. אז איש יקר, תשובה לא הפסיד כלום על השורט הזה. ככה אתה בא ללמד אחרים?סגור
-
כן איתי , אני בא ללמד כנס...יואב 08/11/2011 16:09הגב לתגובה זו0 0תשובה אכן הפסיד על השורט אבל ההפסד נעשה במכוון לצורכי מס. במילים אחרות הוא משחק בין החברות בכדי למקסם רווחים ולייצר הפסדים בחברה אחת על מנת לקזז רווחים זה עדיין להפסיד.. אם כי במקרה שלו לצורך קיזוז אז כן אני בא ללמד..ויכול להיות שלא הובנתי ואני מקווה שהפעם אני יותר ברורסגור
-
בואנה, יואב, יובל.. WHATEVER, אתה אהבלאחד מהצד 08/11/2011 17:07הגב לתגובה זו0 0מה אתה מקשקש ושולח אחרים ללמוד?..... ראשית: אין כאן תשובה. יש כאן חברת " קבוצת דלק" (שתשובה בעל מניות עיקרי בה במישרין ו/או בעקיפין) וחברת " דלק השקעות" שהיא בבעלות מלאה של " קבוצת דלק" (כך, שאין כל בעיה מבחינת בעלי מניות השליטה והמיעוט). חברה אחת השאילה את היחידות לחברה השניה, לצורך מכירתן בשורט. הואיל ועפ" י הדיווח לא חל שינוי בסה" כ אחזקות הקבוצה, ברור שזו מכירה ובמקביל רכישת אותה הכמות = העברה מכיס לכיס, כשבאחת נוצר רווח ובשניה - הפסד (כרגע עדיין על הנייר). הסגירה תעשה בהתאם לשיקולי המס, כמובן. אסור גם לשכוח שסוף שנת המס מתקרב, וגם זה שיקול... לכן, לא משנה מי משתי החברות תרוויח או תפסיד על הניירות, כי התוצאה היא שכל בעלי המניות בקב' דלק ירוויחו את המס שייחסך. לגבי בעלי יחידות ההשתתפות: אין לי ספק שהם הפסידו כבר, אם מכרו בירידות.....סגור
-
קשקשן מטעם מחזיקי מנית הזבל (ל"ת)אתה אינטרסנט 08/11/2011 11:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
חבורה של ליצנים כאן שלא מבינים כלוםישראל 08/11/2011 11:05הגב לתגובה זו0 0לכו תלמדו קצת כלכלה לפני שאתם זורקים משהו לבורסהסגור
-
5.תרגיל מסריח?דובון 08/11/2011 10:53הגב לתגובה זו0 0כדאי שהרשות תבדוק אם הפרסום הרב לכמות השורטים לא נועד להוריד את ערך המניות לצורכי רכישה.סגור
-
4.סוף סוף טיסה נעימה אבנר... (ל"ת)יואב 08/11/2011 10:49הגב לתגובה זו0 0סגור
-
ל-4 כנראה לא הבנת!!! הטיסה נגמרה היכון לצלילה (ל"ת)מבין 08/11/2011 10:59הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אתה לא הבנת... זאת ההוכחה שהשורטים על אבנר הםאבירם 08/11/2011 14:01הגב לתגובה זו0 0סתם ולא קשורים לשווי המניה או שמישהו חושב שהיא אמורה לרדת... זה רק לצורכי מס!!!סגור
-
איזו חוסר הבנה...ואתה עוד קורא לעצמך מבין... (ל"ת)יואב 08/11/2011 11:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.תשובה תשובה תשובה. בכל פעם שרואים כאן אתאחת שמבינה 08/11/2011 10:47הגב לתגובה זו0 0את תמונתך המבחילה זה אחרי שמישהו נעקץ. פעם משקיעי דלק אנרגיה, פעם שקועי דלק נדלן והפעם אבנר. עד מתי רשעים יעלוזו עד מתי???????סגור
-
תשובה מעביר מכיס לכיסהפוך גוטה הפןך...... 08/11/2011 10:52הגב לתגובה זו0 0פשוט שערוריה שהוא מרשה לעצמו עכשיו שהוא ירצה להעלות את הנייר לצורך בטחונות הוא יבצע מע?ן שורט סקוייז בלי קשר לתמחור אבנר היא קנייה לדעתי .סגור
-
2.זה אומר שמחיר המניה מנופח (ל"ת)מגנים על עצמם מקריסה 08/11/2011 10:38הגב לתגובה זו0 0סגור
-
ובמקביל בנק הפועלים מפרסם המלצה לאבנר?rhbv 08/11/2011 10:45הגב לתגובה זו0 0פשוט עושים סיבובים על חשבון המשקיעים?סגור
-
מצג שוא - דרושה התערבות של הרגולטורhjgkj 08/11/2011 10:53הגב לתגובה זו0 0הם רוצים להראות כאילו יש סיכון במניה כדי להוריד מחיר, מה שיאפשר להם לקנות. כנראה שהולך להתבצע מהלך, להתפרסם איזה ממצא. קוראים לזה בשפה פשוטה שימוש במידע פנים. מניפולציה של השוק ועוד. לדעתי יש מקום לחקירה של הרשות לנ" עסגור
-
מניפולציה עלחשבון האיש הקטןaaa 08/11/2011 12:26הגב לתגובה זו0 0חבר גנבים - לא רק הרגולטור צריך להתערב אלא גם התובע הכלליסגור
-
ברור ,המניות האלה גמרו את הסוסלהשקיע במניות יתר 08/11/2011 10:47הגב לתגובה זו0 0מי שחובב יסכון ימצא במניות היתר עיניין הרבה יותר גדול.סגור
-
1.לא הבנתי מה זה אומר בפועל?rhbv 08/11/2011 10:30הגב לתגובה זו0 0בבקשה תסבירו !!סגור
-
זה אומר שאין מי שבטוח שהיחידה תרד.atuk19 10/11/2011 16:00הגב לתגובה זו0 0מי שבדרך כלל מוכר בשורט עושה זאת כי הוא בטוח שנייר ירד. וזה מלחיץ את המחזיקים האחרים. כאן לא זה המקרה.סגור
-
המניה נסחרת כאילואבנר מכפיל רווח 45 08/11/2011 10:48הגב לתגובה זו0 0שווה משהו, כאשר בפועל אולי שווה אגורות בודדות.סגור
-
איך אתה מסוגל להתייחס למכפיל במניות גזנלסון 09/11/2011 07:12הגב לתגובה זו0 0שעוד לא התחילו להפיק מהםסגור
-
רציו (ל"ת)לקנות רציו עכשיו 08/11/2011 10:36הגב לתגובה זו0 0סגור