הקבלנים: "הקיפאון מוחלט, הפחתנו מחיר ב-5% ובלתי אפשרי להוריד יותר מזה"

יזמי הנדל"ן יקי אמסלם, שלומי חסון ופנחס אולשביצקי מדברים עם Bizportal על המצב כעת. "קצב קבלת ההחלטה לרכישת דירה עלה משבועיים לחודש וחצי". הצצה נדירה לזוית הראיה של יזמי הנדל"ן...
 | 

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול (ג') ממחישים את הקיפאון השורר בשוק הנדל"ן. לפי סקירתם החודשית , בספטמבר 2011 עמדה הכמות של דירות חדשות על כ-2,190 יחידות, הכמות המבוקשת הנמוכה ביותר שנרשמה מאז אוקטובר 2006 ( לכתבה המלאה ). בשיחה עם Bizportal הסבירו שלושה קבלנים את המצב בשטח.

"המצב לא מזהיר ויש ללא ספק ירידה במכירות, אם פעם היינו מוכרים עשר דירות בפרויקט בחודש כיום מוכרים שלוש", אומר יקי אמסלם, מנכ"ל אלמוג כ.ד.א.י. "אנחנו עוזרים בפריסת התשלומים, בהטבות מדד ובהלוואות בלון, אך אנחנו לא נותנים הנחות. המשא ומתן היום הרבה יותר קשה וארוך, קצב קבלת ההחלטה לרכישת דירה עלה משבועיים לחודש וחצי. בחודש האחרון התנועה החלה להיות יותר ערה, אין קטסטרופה כפי שהתקשורת מנסה להציג."

בעלי מגרשים עוד לא הפנימו שהמשחק השתנה"
לעומת אמסלם, שלומי חסון, מנכ"ל חברת פריזט חסון, אינו אופטימי. "יש קיפאון מוחלט, אין קונים אפילו בהוד השרון המבוקשת. הפחתנו את מחירי הדירות ב-5%. הביקוש לדירות קיים אך הוא כבוש, אנשים קצת בהלם ומחכים שהמחירים יירדו בלפחות עוד 5%, אך זה לא ייקרה מאחר שמרבית הקבלנים לא יכולים להרשות זאת לעצמם מאחר ורכשו קרקעות במחירי שיא בשנתיים-שלוש האחרונות כאשר הצפי בעת הרכישה היה שמחירי הדירות יעלו עוד, לכן גם אם מחירי הדירות לא יישתנו הם יפסידו. הבעיה היא שבעלי המגרשים עוד לא הפנימו שהמשחק השתנה- היום אין כמעט מכירת מגרשים בהוד השרון מאחר והדרישה היא 42% קומבינציה והמחיר המקסימלי ליחידת דיור היום מאפשר 38%, רק קבלן לא שפוי שצופה עליית מחירים של 30% בשנתיים ירכוש היום מגרש."

"חיפה לא תוכל לספוג את עודפי ההיצע"
מנתוני הלמ"ס ניכר כי הקיפאון בנדל"ן פסח בינתיים על חיפה. העיר הציגה בחודש ספטמבר זינוק של 29% במכירות שהסתכמו ב-148 יחידות דיור. פנחס אולשביצקי, בעלי חברת בונה הצפון, אומר כי הצליח למכור בחיפה פנטהאוז ו-5 דירות בפרויקט בחיפה תוך חודש וחצי. "סיימתי למכור פרויקט של 64 יחידות דיור בחיפה, אולם כיום הייתי בוחן אם להיכנס לפרויקט חדש ב-10 עיניים מאחר שאני חושש שבעתיד הקרוב יהיו עודפי היצע שהעיר לא תוכל לספוג."

"נראה ענף בנייה שלא יזוז", מוסיף אולשביצקי. "מצד אחד הממשלה מעוניינת שייבנו הרבה דירות, מצד שני מורה להקשיח את תנאי האשראי. עם הון שלפני שנה וחצי הייתי יכול לבנות 300 יחידות דיור כיום אוכל לבנות 150. אני מניח שהיקפי הבנייה יירדו כי לקבלנים לא יהיה כסף, מצד שני הציבור לא מוכן לשלם כל מחיר ולכן השוק ייתקע, פה ושם נשמע על פשיטות רגל של קבלנים."

תגובות לכתבה(121):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 84.
    קשקשנים. 5% הנחה ניתנת היום בלי בכלל משא ומתן (ל"ת)
    כרמי 12/12/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 83.
    כשעלו מחירי הדירות פי 2 הם יכלו להרשות לעצמם.
    לא הבנתי 11/11/2011 23:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סליחה על הביטוי שקרנים ורמאים. שלא לדבר על הקומבינות שהם עושים עם חב' האחזקה. פשוט שעררויה. חוזים שערוריתים. בלי פיקוח וחד צדדים. המלחמה הבאה הורדת מחירים ומהפך בחוזים המאולצים עם חה האחזקה. לא לקנות ירדו עוד 22%
    סגור
  • 82.
    כמו ארה" ב
    ודען 11/11/2011 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קריסת מחירים ושפל חסר תקדים בתוך חצי שנה
    סגור
  • 81.
    ירידות
    נתן 11/11/2011 17:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לקנות המחירי ירדו לפחות בעוד 30 אחוז
    סגור
  • 80.
    מחירים
    נתן 11/11/2011 17:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם המחירים עלו ב1000 אחוזים הם יכולים לרדת ללא בעיה ב50 אחוז להמתין ולראות
    סגור
  • טען עוד
  • 79.
    נחכה שקבלנים יפשטו רגל ונוכל לקנות את הדירות
    משה 11/11/2011 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחיר " מוזל"
    סגור
  • 78.
    שיעלו מחירים במרכז ושלא יורידו שקל.
    Zin 10/11/2011 11:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ושכל הזוגות הצעירים הבכיינים שרוצים דירה בת" א שיאכלו את הכובע וינדדו לפריפרייה.
    סגור
  • 77.
    הקונים החכמים מחכים למחירים הוגנים ושפויים. (ל"ת)
    גם הנדל" ניסטים 10/11/2011 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 76.
    כולם מחרימים את יריד הדירות ולא באים - חובה (ל"ת)
    רון 10/11/2011 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 75.
    אם אי אפשר להוריד אין טעם לבנות כי לאנשים אין
    צחי 10/11/2011 08:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף בכמיות אסטרונומיות
    סגור
  • 74.
    אך אפשר היה לעלות במאה אחוז
    בולבול הבולבילל 10/11/2011 08:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר להוריד 35%
    סגור
  • 73.
    אלמוג כ.ד.א.י
    קבלן בדימוס 10/11/2011 00:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצחיק היקי הזה מאלמוג כ.ד.א.י דירות שהוא גמר עכשו ליבנות-את הקרקע קנה לפני 5-6 שנים. דירות שהוא מוכר על " הנייר" -רכש קרקע לפחות לפני 4 שנים. אז מה הוא מזיין את המח על מחירי קרקע גבוהים שהוא שילם? את השטחים היקרים שהוא קנה (פרייר אמיתי) הוא ישווק אולי עוד שנתיים. יש לו איפה להוריד30 אחוז לפחות. בכלל, הוא מסידרת הקבלנים המקטרים תמידית. מתלונן סידרתי על מתח רווחים נמוך. אל תאמינו לאף מילה שלהם. אם הוא לא היה שקרן הוא לא היה קבלן.
    סגור
  • 72.
    מחירי הדירות גבוהים מאוד.
    רני 09/11/2011 23:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשמחירי הדירות ישובו לערך שהיה לפני מלחמת לבנון השניה,נתחיל לרכוש
    סגור
  • לפזר קופות צדקה עבור הקבלנים
    דרומי 10/11/2011 07:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחר שנים של עושק ועשרות אחוזים במחירי הדירות,המיסכנים לא יכולים להוריד יותר מ-5%
    סגור
  • 71.
    לא לקנות דירות בשום אופן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    חרם דירות!!!!!!!!!!! 09/11/2011 22:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הזמן להחריף החרם על הקבלנים. הליכוד כרגיל דואג רק לעצמו ולא לאזרח
    סגור
  • 70.
    מי שקונה דירה במחירים של היום פשוט פרייאר.
    ישראל 09/11/2011 22:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים יצנחו ב 30%
    סגור
  • 69.
    ליהמן ברדרס מספר 2 בדרך לא לקנות פרסמו בפייס
    ישראל 09/11/2011 20:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז נוכל לקנות גם דירה במחיר ראלי וגם מרצדס מקבלנים שיפשטו את הרגל . שני ציפורים במכה....
    סגור
  • 68.
    אני חושש- לכן אני בעילום שם- המצב של הנדלן
    קבלן מהדרום 09/11/2011 17:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מבין טוב טוב שהמצב הפעם לא כפי שהיה תמיד בתקופות קשות אחרות,הפעם יש באוויר תחושה ויותר מתחושה שבקרוב הרבה מחברנו יקרסו ואולי גם אני. ההשלכות יהיו קשות מאוד על הבנקים. אני חושב שאין ברירה וחייבים להוריד את המחירים ב-35% לפחות כדי שהציבור יפסיק את החרם ויבוא לרכוש בחזרה דירות (נכון שבהנחה כזאת אנחנו שוחקים את הרווח שלנו חזק חזק) אבל אין ברירה וחייבים לעשות זאת מהר ומיידי אחרת נקרוס ונגיע למצב שבו המרוויחים היחידים זה לא יהיו הקונים אלא עורכי הדין והכונסים ועוד כל מיני גופים ואנשים שהם מתפרנסים ועושים כסף ממצוקה של אחרים. אני נפגשתי עם קבלנים ואמרתי את דעתי וכמעט הרגו אותי..... אני רוצה להוריד מחיר ואני חושש
    סגור
  • אתה שקרן רמאי איזה קבלן אתה סתם מובטל (ל"ת)
    קבלן 10/11/2011 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני גם חושש לדבר -ולהוריד מחירים
    קבלן מהצפון 10/11/2011 01:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין זה סוד שמשרדי המכירות ריקים ממבקרים אני כבר לפני חודשיים ביצעתי מהלכים בחברה שלי וצימצמתי בהרבה את כמות העובדים. אני נערך למצב החדש בשוק ומתכוון למרות לחצים שמופעלים עלי למכור מאות דירות שבמלאי לקבוצות (כדי שיהיה לי כביכול סיבה להורדת מחירים מבלי שקבלנים אחרים יכעסו עלי) לי אין מספיק אויר לנשימה -עודפי כספים -ואני חייב למכור מהר להחזיר הלוואות לבנקים וגם לשוק האפור(אלו לא משחקים איתך עם אתה לא מחזיר בזמן) אני מעדיף לא להרוויח כעת ואולי קצת להפסיד אבל לא לאבד את החיים שלי ושל משפחתי.
    סגור
  • מסכים איתך במאה אחוזים
    אבי 09/11/2011 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך חבל שתיפול עם אלה שמוכנים לקחת את הסיכון. החזירות תעלה לכלל הקבלנים ביוקר. אני זוכר קבלנים שקנו/קיבלו בגרושים שטחים לפני 10 שנים ויותר וסיימו לבנות לא מזמן בעקבות זינוק המחירים והם לדעתי לא הולכים להרוויח הרבה אם בכלל.
    סגור
  • חבל שבעילום שם,אבל מובן. כל הכבוד לך על דבריך (ל"ת)
    בוננזה 09/11/2011 18:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 67.
    אני מתכונן לקראת הקבלנים......כנסו ותבינו
    הכונס הרשמי 09/11/2011 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנסיון בשנים עברו אני נערך לקראת הקבלנים שיפשטו רגל... אני מכין את מגרש המכוניות לקראת המרצדסים ושאר מכוניות היוקרה אני מכין את ארגזי הלבנים לקליטת התחתונים של הקבלנים(כן כן הקבלנים ממשכנים ומשעבדים גם את התחתונים שלהם). אין ספק התחושה אצלנו שהפעם זה בגדול אנחנו כבר מרגישים את תחילתה של הסופה והשריפה...... יש ריח עשן באויר וזה לא ריח של סיגריה
    סגור
  • 66.
    שחקן בקאזינו שלא יבכה כשיפסיד.רק ירידה חדה... (ל"ת)
    קבלנים בכיינים 09/11/2011 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 65.
    להוסיף 0 ל5% ותתחילו למכור. אחרת, אין מצב. (ל"ת)
    חצי חינם 09/11/2011 16:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 64.
    או שתורידו מחיר או שתורידו את המכנסיים
    בוננזה 09/11/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני יודע שיהו הרבה מאד..........משני הסוגים. זה ייגמר בבכי !!!!!
    סגור
  • 63.
    שקרבשכונת צוריאל בראשון לציון הופחתו כבר 10 % (ל"ת)
    מומי 09/11/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 62.
    לא תורידו הבנק יוריד
    הרועה 09/11/2011 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין אין אין מסיבה בלי בלי בלי..................
    סגור
  • 61.
    תכניסו טוב טוב לראש, דירת 4 חדרים (ל"ת)
    מקסימום 600 אלף 09/11/2011 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 60.
    אתם באמת מצפים שנאמין שאתם בונים על 5% רווח?? (ל"ת)
    בוב הבנאי 09/11/2011 14:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 59.
    מס רכוש מאסיבי על מגרשי הקבלנים שלא בונים !!
    סם 09/11/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס רכוש על מלאי המגרשים שלא נבנים יפתור את כל הבעיות-ונראה אם המחירים לא ירדו ברצינות !
    סגור
  • 58.
    הם מפחדים. להפיץ לכולם בפייסבוק
    לא קונה! 09/11/2011 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה חשובה מאוד, הקבלנים חייבים ללמוד שהם יורידו ב-25 אחוז
    סגור
  • 57.
    יכולים יכולים להוריד
    נ 09/11/2011 12:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הברירה, לשקוע בחובות?
    סגור
  • 56.
    אל תקנו בכל מחיר ותראו שהכל יירד. (ל"ת)
    גד 09/11/2011 12:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ברור שיירד (ל"ת)
    הגר 09/11/2011 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 55.
    השוק " מת" כבר קרוב לשנה, רק " מתאבדים שיעיים"
    בוננזה 09/11/2011 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנו בשנה האחרונה. השוק בדרך להתרסקות שלא נראתה כאן שנים רבות, לא דומה לנפילות של 1998-2005 למי ששכח, ויש רבים כאלה.
    סגור
  • סוף סוף אתה צודק במשהו
    אוי רציו רציו 09/11/2011 15:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שבנדלן אתה מבין יותר מאשר בהימורי גז ונפט
    סגור
  • מודה לך שאתה " עוקב אחרי" ואני לא מתיימר להבין
    בוננזה 09/11/2011 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבורסה, רק קצת ואני מדגיש קצת ברציו, או נכון יותר במה שצפוי להתפתח מקידוחי לוויתן וגל. לא מתעסק עם אופציות, לונגים, פוטים, שורטים וכ" ו. קניתי רציו ב- 8.7 משום שמהמעט שהבנתי שצפוי לקרות בתחום קידוחי הגז ואולי הנפט חשבתי שאני לוקח הימור סביר מאד, ולא נראה לי שטעיתי.......וימים יגידו, וכנראה בימים הקרובים זה יתחיל. ותגובתך אגב, אני מבין שאתה (השומר על טלמוניות מוחלטת " משום מה" ) " תותח" בשני התחומים האלה לפחות ......?
    סגור
  • 54.
    אנחנו צופים ירידה של 30-40 אחוזים !!!
    הקבלנים לא קלטו עדיי 09/11/2011 11:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויש הרבה מהיכן להוריד , שום דבר לא השתנה בשלוש שנים אחרונות שהצדיק עליות של 50-60 אחוז במחירי הדיור , העם לא פראייאר, קבלן שלא יוריד מחירי דיור , לא יהי קבלן !!!!
    סגור
  • 53.
    או שאתה תמכור
    אסף 09/11/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או שהבנק ימכור.. בכל מקרה המחיר יירד !!!
    סגור
  • 52.
    מצביעים ברגליים - מחרימים את יריד הדירות (ל"ת)
    בסופש הקרוב !!! 09/11/2011 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 51.
    החגיגה נגמרה והרבית במשק תעלה עוד פישר
    דוד 09/11/2011 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תכה בברזל שהוא חם תעלה את הרבית עוד הקבלנים נשארו בשאריות האוויר האחרונות חודש הבא הם יתחילו לקרוס כמו דומינו עקב ההלואות הגדולות בינתים לא לקנות דירות הקריסה קרובה
    סגור
  • 50.
    מינפו עצמם לדעת, נוסעים במרצדס משועבד
    רותם אלעד 09/11/2011 10:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוק הנדל" ן בצרות. הוא בצרות בגלל העיניים הגדולות של רבים מהעוסקים בתחום. במקום להרוויח יפה, ולשמור על רמות מחירים הגיוניות, רצו עוד ועוד. וגרמו לקיפאון הזה במו ידייהם. אנשים הרגישו שמשהו פה כבר לא הגיוני, ומפחדים בצדק להיקבר בבסיס הפרמידה. הקבלנים, כך נוטים לאיים עלינו – יפסיקו לבנות: ואני אומר, הם יבנו כמו טאטלה. חברות הענק הבורסאיות יבנו בכל מחיר, כי יש דיבידנדים לחלק, ויש דירקטוריון, ויש תשקיף, ויש דו" ח רבעוני. ובעלי מניות. הם יבנו – כמו טאטלה. והקטנים? יבנו כמו אמ-אמא של הטאטלה. כבר אמרנו, יש עובדים, הלוואות, ביטוחים, חובות וצריך לשרוד. בהנחה והם לא עושים הסבה לנהיגה על מונית – הם יבנו.
    סגור
  • and no money for gas (ל"ת)
    benny 09/11/2011 11:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    יש כאלו שכבר הורידו 20 % והם ימשיכו להוריד! (ל"ת)
    אל תקנו - פשוט 09/11/2011 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    אתם תורידו מחירים...ועוד איך תורידו (ל"ת)
    הרבה הרבה מעבר ל5 ,1 09/11/2011 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    קבלנים יפשטו רגל ואחרים יחליפו אותם
    אין ברירה 09/11/2011 10:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים ירדו לפחות 30% אנחנו נתאים עצמנו לאירופה, ולארה" ב - אנחנו לא מנותקים מהעולם!
    סגור
  • 46.
    איזה כייף קבלן יברח מהארץ (ל"ת)
    אס 09/11/2011 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    זו רק ההתחלה אתם תורידו עוד עשרות %- תפנימו
    חכם 09/11/2011 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דירה חדשה 4 חד' מצוקמקת בחיפה לא צריכה לעלות מעל 800 א' ש" ח דירה דומה במוצקין לא צריכה לעלות מעל 600 א' ש" ח דירות מעל מליון רק בדניה- סביון-כפר שמריהו-קיסריה
    סגור
  • 44.
    הקבלנים קנו שטח בהרבה כסף =פשיטות רגל
    אס 09/11/2011 10:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולל אנשים מטומטמים שלקחו משכנתא מעל היכול שלהם
    סגור
  • 43.
    חה חה חה - לא ניתן מעל 5%, אתם תורידו 20%
    ירון 09/11/2011 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותגידו תודה למי שיבוא לקנות, העלתם ב 100% ולא בכיתם, אז עכשיו אנא ממכם אל תגירו דמעות
    סגור
  • 42.
    בישראל בונים מבלוקים מזהב!! (ל"ת)
    רדו מהגג קבלנים!!!! 09/11/2011 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    אוי יו יויי
    עירית 09/11/2011 09:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להעלות לא היתה לכם בעיה נכון? כשתצטרכו להחזיר כספים לבנקים תתפשרו!
    סגור
  • 40.
    הריר הפסיק לנזול מפיהם ולא עוזר שום הפנינג (ל"ת)
    שבירו - הנפילה בקרוב 09/11/2011 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    מי ששילם מחירים מטורפים עז קרקע לבנייה.
    רוני 09/11/2011 09:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיבוא בטענות לעצמו. מה הם חשבו שאין גבול למחירים? שכל מחיר כדאי? לכו תראו מה המצב האמיתי שכל לוקחי המשכנתאות שלקחו בשלוש שנים האחרונות. אני מכיר כמה שעל סף פשיטת רגל. המצב יהיה שמי שמציע היום מחירים סבירים על יחדת קרקע ימכור דירות. ולא הקבלנים שהציעו מחירים מטורפים על יחדת קרקע לבנייה.
    סגור
  • ככה זה בכלכלה...פעם למעלה...ועכשיו למטה! (ל"ת)
    יניב 09/11/2011 09:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    לא קונים - נקודה. אין קונים = מחירים יורדים. (ל"ת)
    רון 09/11/2011 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    את מי ראיינתם? מי הם בכלל? יזמים של 2 ש" ח!
    מבין בנדל" ן 09/11/2011 09:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הייתם מראיינים את הגדולים הייתם רואים שהם ממש לא מפחדים. הם מוכרים אומנם בקצב נמוך יותר, אך לאט לאט חוזרים הקונים. מי שקבלן טוב, יקנו ממנו בכל מחיר. מי שקבלן של 2 ש" ח, יפשוט את הרגל.
    סגור
  • ומי שפוזציה מדבר כמוך (ל"ת)
    ישראל 09/11/2011 22:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    לא קונים דירות עד שהמחירים ירדו ב 30% ! (ל"ת)
    ישראל 09/11/2011 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    הבנקים לוחצים על הקבלנים,קבלנים יפשטו רגל
    אלעד 09/11/2011 09:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים מורידים לקבלנים את האשראי ואומרים להם תביאו כסף להוריד ביטחונות, יוצרים עליהם לחץ והם יתחילו לממש מהר ויורידו יותר מ5%
    סגור
  • הבנקים מלחיצים את עצמם
    ישראל 09/11/2011 22:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קבלן שלא מצליח למכור דירות, בעצם יוצר בעיה לבנק, במקרה שזה קבלן בודד הבנקים יכולים להתגבר על זה, ברגע שזה יהפוך ל30 קבלנים הבנקים יתחילו לשיר את האינטרנציונל, כלומר הם יבקשו שילאימו אותם. עם כל השנאה שלי לבנקים אני לא רוצה לראות בנקים קורסים, אבל גם זה יכול לקרוא
    סגור
  • 34.
    מסכנים
    יוסי 09/11/2011 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יללללהההה ביבי תקנה כמה דירות ותפתור את מצוקות הדיור של עשרות אלפי זוגות מחוסרי דיור.תקנה את עולמך....
    סגור
  • 33.
    קיפאון - נשק שעובד
    דודי 09/11/2011 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצויין, זה רק מראה שהמשך קיפאון בשוק הנדל" ן יוביל להוזלה משמעותית יותר במחירי הדירות. יש הרבה שומן להוריד. צדק חברתי ינצח.
    סגור
  • זה נשק אין ברירה
    ישראל 09/11/2011 21:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי עד היום הישראלי הממוצע התנהג כמו עדר, כולם רצו לקנות, לאלה שישבו על הגדר צחקו עליהם. צריך לומר את האמת אם השכר החציוני הוא 5000 ברוטו כלומר אנשים מרוויחים כ4200 שקל נטו, יש הרבה זוגות שהשכר הכולל הוא בסביבות 9000, כלומר מכנתה של 4000 שקל, היא כבר לעבור קו אדום. בקיצור לשמחתי נפל לישראלי הממוצע האסימון, והוא הבין שלא כולם פה מקבלים משכורת היי טק, נקווה שלא יפלו פה לפיתוים ולאחר ירידה של 10 אחוז ירוצו להחיות את השוק. מחירים ריאלים למשכורות של האנשים, השוק צריך לרדת לפחות ב30 אחוז
    סגור
  • 32.
    הלחץ הולך ונוצר בדירות יד שניה כי רבים התחייב
    לתשלומים וחיכו עם מכ 09/11/2011 09:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיכו עם מכירת הדירה שאותה הם מחליפים, מתוך הנחה שירויחו את עליית המחיר, לכןן הם ייאלצו בקרוב למכור גם בירידת מחיר משמעותית כדי לממן את התשלומים שהם התחייבו עבור הדירה החדשה
    סגור
  • נכון מכיר אישית אנשים אוכלים מדד תשומות בניה! (ל"ת)
    מומי 09/11/2011 16:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה מדבר שטויות
    אבי 09/11/2011 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה פשוט מדבר שטויות אנשים שיש ברשותם מעל דירה אחת משכירים אותה מה שיקרה זה יהיו הפסקות בניה הבנקים יקשו על רוכשי דירות חדשות התוצאה תהיה שהם לא יוכלו לקנות דירה ויצטרכו להשכיר דירה ובכך אלו שמשכירים יקבלו את תשלום השכירות שבוודאי יכסה את ההלואה עליה ככה שלהפסיד לא יצא להם מי שיצא מופסד זה אנחנו האזרחים שמשכירים והבנקים שהחגיגות שלהם ושל הקבלנים יעצרו שתבין מי שקנה כבר ויש לו דירה שניה אף פעם לא יפסיד תמיד יש היצע של שוכרים
    סגור
  • 31.
    חברי הקבלנים המסכנים ,הזגות הצערים (דור העתיד
    אנכנו עוד נצליח 09/11/2011 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    )לא יכול לקנות דירה במחירים של היום וגם לא יקנו עד שלא יהיה תיקון במחרים בלפחות 20%.
    סגור
  • 30.
    להמשיך לשבת על הגדר!!!
    רועי 09/11/2011 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככל שנמשיך לשבת על הגדר יהיה לקבלנים יותר קל להוריד מחירים כי לא תהיה להם ברירה. כאשר מגיעים למצב בו יש אפשרות ל 50% מהכסף או כלום ביד והבנק לוחץ לקבל את הכסף בחזרה אז יהיה פתאום קל להוריד מחירים. שם המשחק זה סבלנות ובמחירים של היום צריך להיות או טיפש או עם הרבה מאד כסף לקנות דירה.
    סגור
  • right (ל"ת)
    benny 09/11/2011 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה זה משנה אם זה יורד
    דודי 09/11/2011 09:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם מחירי הדירות של יד שניה יורד הפער בין חדש לישן נשאר זהה. ההורדה תטיב רק עם קונים חדשים שאין להם דירה יד שנייה
    סגור
  • אני שנתיים וחצי על הגדר,ואמשיך להיות עליה! (ל"ת)
    לא שפוט של ביבי 09/11/2011 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    אתם ועוד איך תוריאו עוד !!!!
    שלומי 09/11/2011 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים עדיין חיים בסרט שמזמן הסתיים. מנסים להפחיד את הציבור . לא ירידו - הבנקים ידעגו שיורדי כדי להחזיר את החובות הכבדים שלהם !!!!
    סגור
  • 28.
    אפשר להוריד הרבה יותר אבל איפה המיסים?
    מגחך 09/11/2011 08:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חומרי הבניה והסינים לא יתייקרו ב-100% בשנים האחרונות כמו עליית המחירים. כל הבניה כיום הינה על מגרשים שנקנו לפני עליות מחיר הקרקע אז " קאט דה בולשיט" . בלי קשר...כ-1/3 ממחיר דירה הולך למדינה בגין מע" מ ומס רכישה וזאת אחרי ששילמנו מס הכנסה על המשכורת, ביטוח לאומי, ואם חסכנו קצת והרווחנו 1% בשנה שילמנו גם מס רווח הון. הגיע הזמן להקל על רוכשי דירה ראשונה עם פטור/הפחתה מהותית של מע" מ. תחשבו על זה...על כל מיליון ש" ח - 160000 זה רק מע" מ!!!!! לפני מס רכישה. הזוי וחצוףףףףף
    סגור
  • ירידות
    rרמי 09/11/2011 20:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך סבלנות והבועה תיתפוצצ
    סגור
  • 27.
    אל תורידו. תישארו עם מצבות.
    אורי 09/11/2011 08:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותנו אתם מנסים להפחיד ו" מתריעים" שהמחירים יעלו. אז למה אתם מורידים. חכו זה יעלה. בנתיים תישארו עם הדירות שלכם.
    סגור
  • 26.
    לציבור הממתינים
    אבי 09/11/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לקנות להמשיך לחכות כל ירידה של 2% במחירי הדירות. שווה לשנת שכירות..שווה לחכות
    סגור
  • 25.
    אפשר גם להרוויח
    שמעון 09/11/2011 08:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אחרי הורדה של 30 אחוז לקבלנים ישאר עוד רווח מספיק אם החזירות הזאת די נמאס.
    סגור
  • 24.
    מר חסון היקר
    אייל 09/11/2011 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלומי חסון היקר לא יקרה כלום אם תורידו תמחירים בעוד 20% עשית מיליונים על החשבון הציבור אם קשה לך אז למה אתה בונה בכל מקום בהוד השרון..... ליבי איתך אחי
    סגור
  • 23.
    זרק את גדור השלג הראשון
    אלעד 09/11/2011 08:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפולת בדרך פראיר מי שקונה השוק ירד 15-20 ?%
    סגור
  • 22.
    לפני כמה חודשים בשיא
    המברך..... 09/11/2011 08:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איחלתי לקבלנים המטורפים שניגשו למכרזים ורכשו בכל מחיר שהלוואי ויפסידי כסף,והרבה! יתכן שהברכה עובדת....
    סגור
  • 21.
    הם יורידו עוד הרבה
    מחפש דירה 09/11/2011 08:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלים כל השנים האלה הרוויחו על חשובנם של הזוגות הצעירים שהלכו וקנו דירות במחירים גבוהים יותר מידי,ומי גזר את הקופון כולנו יודעים. עכשיו הגיע הזמן שלכם לשלם ביוקר,ולהוריד מחירים ממש לא מעניין אף אחד שקניתם מגרשים יקרים לפני שנתיים,ושאתם צריכים להחזיר את ההשקעה וכמובן לא להפסיד. אנחנו הזוגות הצעירים ניפגעים מזה אבל עכשיו אולי רואים את האור שבקצה המנהרה רוצים הורדת מחירים!!!
    סגור
  • 20.
    להעלות ב-50 אחוזים את המחיר בשנתיים היה אפשר?
    שומר הסף 09/11/2011 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה וחרפה, חבורה של נוכלים.
    סגור
  • 19.
    אף אחד לא אמר לכם להתנפל על המגרשים במכרז
    משה 09/11/2011 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחירים בשמיים,כאשר ידעתם שזוגות צעירים לא מסוגלים לקנות את הדירות שתבנו. לצערי אתם יצרתם את הבועה,הרווחתם מליונים כעת תתחילו להחזיר חלק מהרווחים.
    סגור
  • מחירי מגרשים
    ארז 12/11/2011 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי המגרשים אכן היו יקרים לפני שנתיים אבל לא על מגרשים אלו הקבלנים מרווחים אלא על מגרשים שנרכשו בשנת 2004 עד 2006 מקבלנים שאז פשטו את הרגל ואלו היקנו בזיל הזול משמע בסביבות 70000 שח ליחידת דיור בבניין מה שאומר כי היום הם מרויחים יותר ממאה אחוז ״הרבה אויר״ יש להם אורך הרוח של קבלן הוא לא יותר משנתיים שכן אחרי שנתיים הוא חייב לדווח על עסקת מכירה ואם אין קונה הוא מוכר לעצמו ומשלם את כל המס אז נראה אותם מתמודדים ותראו קבלנים שיורידו יותר מחמישים אחוז- אחד שיודע מיסוי מקרקעין
    סגור
  • 18.
    אז תתחילו לחשוב איך אתם מצליחים לברוח
    לארגנטינה 09/11/2011 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או לחילופין לייבא עדר צרפתים שיקנו מכם. אני לא תודה.
    סגור
  • 17.
    גם הקבלנים לא הפנימו המחירים לא ירדו
    יעל 09/11/2011 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שצריך דירה שיקנה נדלן אף פעם לא יר ד וגם לא ירד ברגע שלא יקנו הקבלנים יפסיקו לבנות ואז יהיה מחסור בדירות ושוב המחירים יעלו ככה זה פה
    סגור
  • יעל תסלחי לי
    ישראל 09/11/2011 21:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטענה שמחירי הדיור תמיד יעלו הוא טיעון ילדותי. הבניה כמו כל ענף כלכלי סובל מתקופות שפל ותקופות טובות, אז כנראה שעכשיו הגיע תקופת השפל
    סגור
  • אני מקווה שאת לפחות יפה (ל"ת)
    יעל 09/11/2011 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ומה עם השטחים שהם קנו?
    דב 09/11/2011 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם חייבים לבנקים מליונים הם לא יכולים רק " להפסיק לבנות" , ולכן הם יורידו מחירים והרבה ותאמין לי הם עדיין לא יפסידו
    סגור
  • 16.
    מי שלא ימכור ב15% - הכונס ימכור בשבילו! (ל"ת)
    לא לוותר ולא להאמין 09/11/2011 08:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    בלתי אפשרי להוריד יותר?בישבן שלי!!! (ל"ת)
    ישי 09/11/2011 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בישבן שלך בתחת שלי (ל"ת)
    אלעד 09/11/2011 09:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בתחת שלך? בטוסיק שלי!!!
    שמעון 09/11/2011 10:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק תחילת הירידות כמו כל דבר זאת רק התחלה המחירים ירדו עוד 40%
    סגור
  • בטוסיק שלך - בעכוזי (ל"ת)
    א. בן יהודה 09/11/2011 21:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    זה נשמע כמו אוי אוי אוי - (ל"ת)
    תמכרו את המרצדסים 09/11/2011 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    הם חגגו על גב הזוגות הצעירים שנתיים (ל"ת)
    לא קונים דירות נקודה 09/11/2011 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    רק 5 %
    ראובן 09/11/2011 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוריד רק 5 אחוז נן באמת אתה צוחק עלינו אפשר להוריד עוד 30 אחוז ועדיין תרוויחו טוב
    סגור
  • מסכים לכל מילה (ל"ת)
    משה 09/11/2011 08:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    רק אם הממשלה תבנה ירדו המחירים או יורידו מיס
    hartkh 09/11/2011 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיסים אחרת שום יזם פרטי לא יבנה ,אף אחד לא רוצה להפסיד כסף
    סגור
  • 10.
    אתה צודק- הממשלה הזאת אדיוטית
    אולשיביצקי 09/11/2011 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אכפת לה מהאנשים הם הרי לא יפסידו כלום. זה המדיניות של ביבי. משתמשים וזורקים
    סגור
  • חוץ משינאה פנטית לביבי יש משהו עינייני להגיד (ל"ת)
    ציפי 09/11/2011 23:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    במילים עדינות : " בולשיט"
    רון 09/11/2011 08:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר גפ אפשר להוריד יותר , בימי הבועה העליזים הרווחתם ללא הכרה עכשיו תרויחו פחות אבל לפחות תגלגלו מחזור . אי אפשר לאכול את כל העוגה ולהשאירה שלמה
    סגור
  • 8.
    בונה הצפון לקראת קריסה (ל"ת)
    אורית שיבצקי 09/11/2011 08:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    מחירי דירות
    זאב 09/11/2011 08:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש עוד הרבה מקום להוריד מחירים . אין הצדקה למחירים האלה .
    סגור
  • 6.
    אבל להעלות את המחירים כל הזמן ,היה אפשרי,נכון (ל"ת)
    תירוש 09/11/2011 08:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הגיע הזמן שהקבלנים יקיזו דם והרבה החרם עובד (ל"ת)
    לא לקנות 09/11/2011 08:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    בלתי אפשרי להפחית יותר???
    ליאור 09/11/2011 08:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהבנק יקח לך את הנכסים וימכור אותם בעצמו תראה שאפשר להפחית עוד הרבה יותר.
    סגור
  • מצחיק, אה? (ל"ת)
    הדרקכ 09/11/2011 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הקבלנים בונים באשראי
    יושב מהצד 09/11/2011 08:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם ריביות גבוהות והלוואות ממונפות, הקבלנים לא יכולים להקפיא את פעילותם ויהיו חייבים להוריד את המחירים בהתאם לשוק על מנת להחזיר את ההלוואות - פשיטת רגל תהרוס כל קבלן, הוא יעדיף לספוג מחירי הפסד רק לא להיצבע בשחור אצל הבנקים.
    סגור
  • 3.
    בונה הצפון שוחטים
    יוסי 09/11/2011 07:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה מקיסריה שיענו בונים בסטייל ועושקים את הצפונים -די נמאסתם תורידו 30 אחוז נקנה דירה לא תורידו הלוואי ותתקנו עם דירות ריקות.כמפריע לקראת נפילה ראו הוזהרתם בונה הצפון בקרוב יהפכו לרמאי הצפון.חומר. למחשבה
    סגור
  • 2.
    אתם עוד תורידו והרבה.
    איציק 09/11/2011 07:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תורידו את כל הרווחים המופרזים שלכם ותראו שאפשר להוריד 50%.
    סגור
  • הקבלנים לא בונים כי הם לא רוצים להפסיד
    יורם מראשון 10/11/2011 01:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במצב ש- 50% ממחיר הדירה הוא מיסים והטלים ... ורק 10% ממחיר הדירה הוא רווח הוזלה של 5% זה הפחתה של 50% ברווח של היזם ... ץכניסו לכם למוח .... ההזזלה במחיר הדירות יכול להגיע רק מהורדת נטל המיסוי על הדירה
    סגור
  • כל החיים עובדים בשביל חתיכת בטון עלובה. (ל"ת)
    המחירים ייפלו. 09/11/2011 12:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ה ק ב ל נ י ם י ור י ד ו!!! (ל"ת)
    ה ק ב ל נ י ם י ור 09/11/2011 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק ב 100% (ל"ת)
    תמר 09/11/2011 09:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מטומטם מי שמשעבד עצמו למחירי הדירות היום
    דודי 09/11/2011 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סה" כ דירה זה הכל יש עוד הרבה דברים בחיים ולא צריך להשתעבד כל החיים לארבע קירות בקיצור עובדים עלינו בעינים כדי שנהיה עכברים לכל החיים
    סגור
  • בניגוד לתחום החלב כאן המרווחים (הפושעים) הם
    בעלי הקרקעות(המדינה) 09/11/2011 12:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו לכעוס מבלי להבין זה אולי משחרר אבל בטח לא מועיל,המציאות כפי שאתם מבינים אותה אינה נכונה (לצערי),בתחום הנדל" ן הרווח היזמי עבור יזם הוא כ-15% MAX ,בחלק לא קטן מהפרווקטים אף נמוך יותר.העלויות הקרקע שחקו את הרווח של היזמים וגרמו למחירי הדירות לעלות.שהם אומרים שהם לא יכולים להוריד מחיר זה באמת המצב...אתם חושבים שהם יכולים לקבל החלטה להפסיד ?אז זהוא שלא! יש בנק מלווה והוא לא מאשר להוריד מחיר מתחת לדו" ח 0.אתם חושבים שהבנקים ימכרו את הדירות שלכם וישלימו את הפרוייקט?אף בנק לא ירצה להיכנס למצב הזה.בדרך כלל שפרוייקט נעצר באמצע הדרך נוצרת בעיה שבסופה הכנכס יועצים וקבלנים חדשים גורמת לעלייה בעלות סיום הפרוייקט מה שאומר עלייה במחיר הדירה. נכון להיום שוב כל יזם בר דעת מבין שאין למה לריב עם חצי עולם ולהמתין 5 שנים בשביל לסיים פרוייקט בישראל...ועדיף לעבוד היום בחו" ל אם כל הבעיות שיש שם עדיין אחוזי רווח של למעלה מ- 20%. אז במקום לכעוס על חברות פרטיות שמתפרנסות מלבנות במדינה הלא אפשרית והלא מתגמלת שלנו...תכעסו על השלטון שלא מפחית לכם את המסים כגון מע" מ שהוא לבד 16% ממחיר הדירה ויש להם לפחות עוד 10% להוריד מהמיסים בנדל" ן באופן מיידי כלל ארצי ללא צורך בהמתנה או בלבולי מוח הפגיעה תהיה רק ברווחי המדינה...תעודד יזמים לבנות (הם עדיין ירוויחו 15%) אבל יהיה יותר כל למכור ולכם יהיה יותר זול לקנות...... אז תשתו מים קרים תחשבו שניה במי אתם רוצים לירות לפני שאתם משחררים את הכעס שלכם על השליח ....
    סגור
  • הטיעון שלך נכול חלקית
    ישראל 09/11/2011 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    15% ממיליון ומצי, זה לא 15% ממיליון, ונכון אני מסכים איתך שעיקר ההוזלה עדיין צריכה לבוא מהממשלה, וזה כנראה מה שיקרה, משתי סיבות, באוצר בנו הרבה על הכנסות המיסוי הללו, וברגע שיבינו באוצר שהם סחטו את הלימון עד תום, הם יפנו לתוכנית ב, שהיא למכור יותר יחידות קרקע, בפחות רווח ליחידת קרקע, כך האוצר יפצה על אובדן ההכנסות אם תוסיף לזה שבעוד שנה תהיה שנת בחירות, וביבי צריך לספק סחורה אמיתית אחרת הוא לא יבחר,מה עוד שהוא תמיד טען להורדת מיסים, והוא עד היום הוריד רק לטייקונים. מבחינת ביבי, זה אידיאלי לבוא שנה לפני הבחירות, ולטעון לרפורמה במיסוי או כל דבר אחר שעיקרו יהיה הפחתת המיסוי על קרקעות לבניה. אם ניקח תסריט של מלחמה, אז יש סיכוי למפולת במחירי הנדלן
    סגור
  • דמעות תנין
    אליקו 15/11/2011 22:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בולשיט הרבה קבלנח רכשו קרקעות לפני שנים 3 4 5 ויותר ורק עכשו החלו לבנות כשהם מרויחים על הדירות הראשונות שמכרו על הנייר ברבעון הראשון של השנה כ 30 עד 40 אחוז רווח!!!!! בפ" ת למשל לפני 5 שנים קרקע לבניה ליחידת דיור באם המושבות עלתה כ 300000 שקל. עלויות בניה כולל אגרות והכל עוד כ 700000 שקל לדירה 5 חדרים. במגדלים בני עשרים קומות לערך 80 עד 100 יחידות דיור. היתר לוקח להוציא כשנה לפחות והבניה כ 3 עד 4 שנים. המחיר המבוקש אז היה כ 1100000 וברבעון הראשון של שנה זו לקראת סיום הבניה 1800000. תעשו בעצמכם את החשבון. עכשו הם בוכים בדמעות תנין על הדירות האחרונות שעוד לא נמכרו וכמה עולה להם הקרקע למגדל הבא. זה בדיוק דמעות התנין. אחרי שעשו רווח יזמי של כ 40 אחוז לדירה הם פתאום צריכים להסתפק ב15 אחוז. אכן ממש לרחם.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות