הפחד שולט, אבל יש הזדמנויות - דוגמה באג"ח שנסחר ב-12%
גל הפדיונות בקרנות הנאמנות נמשך, אומנם הקצב נחלש, אבל המגמה עדיין קיימת. אנחנו בעיצומו של רצף בלתי נתפס של תשעה חודשים בהם נרשמו פדיונות בקרנות הנאמנות המסורתיות. אישית זהו שיא שלא זכור לי מהעבר.
במצטבר, נפדו כ-30 מיליארד ש' מקרנות הנאמנות המסורתיות, מרביתם הגיעו לקרנות הנאמנות המשקיעות באג"ח קונצרנית. זו הסיבה, כמובן, לביצועים הגרועים של האג"ח הקונצרניות ביחס לאג"ח הממשלתיות, ולאג"ח הנכללות במדדי התל בונד.
באג"ח הממשלתיות ובאג"ח שנכללות במדדי התל בונד, יש מי שיקלוט היצעים. כוונתי לגופים המוסדיים המשקיעים לטווח ארוך, קרי קרנות הפנסיה וקופות הגמל. אילו בשאר הסדרות, הגופים היחידים שהיו יכולים לקלוט היצעים הן קרנות הנאמנות. בפועל, אלו הם הגופים שסופגים את עיקר הפדיונות, לכן הם מובילי המכירות באג"ח.
הסיבה למכירות היא בהלה המונית של המשקיעים בארץ. לדעתי, ברמה העקרונית, אופי המשקיע הממוצע בארץ אינו מתאים להשקעה אמיתית בשוק ההון. המשקיעים מעוניינים בתשואות גבוהות מצד אחד, אך מאידך אינם יכולים לשאת הפסדים. זהו שילוב גרוע במיוחד למשקיע. כל זה בזמן שהאלטרנטיבה הינה ריבית אפסית על פיקדונות בבנק.
עד כמה פרופיל המשקיע הממוצע בארץ גרוע? את זה ניתן לראות מביצועי החסר המובהקים של שוק המניות ושוק האג"ח הקונצרני בארץ, ביחס לביצועים של שווקים אלו בבורסות חו"ל. המדהים הוא ששוקי המניות והאג"ח הקונצרניות בארץ מפגרים אפילו אחרי הביצועים של השווקים באירופה, למרות ששורש המשבר הכלכלי כרגע מרוכז באירופה. לעומת זאת, האג"ח הממשלתיות הישראליות דווקא מתנהגות בצורה "הגיונית" ומציגות ביצועים טובים יותר מהאג"ח הממשלתיות האירופאיות (מלבד הגרמניות). התנהגות זו מוכיחה לי, שהבעיה היא איתנו כמשקיעים, ולא במצב השוק המקומי.
מטבע הדברים, הטורים שאני כותב אינם מתאימים לאותם משקיעים מקומיים מפוחדים. לצערי, הם מהווים כרגע את הרוב המוחלט של המשקיעים. מי שסף העצבנות שלו גבוה אינו בנוי להשקיע כרגע בשוק ההון, אולי הוא אינו בנוי כלל להשקיע בשוק.
רוטשטיין אגח ג
חברת רוטשטיין הינה חברה קבלנית קטנה העוסקת בעיקר בתחום הבניה למגורים. בבעלותה נכסים מניבים בהיקף קטן (המניבים כרגע כ-2 מיליון ש' הכנסות בשנה). מבחינת איכות וגודל החברה נחותה ביחס לחברת פרשקובסקי אליה התייחסתי בטור הקודם. הסיבה שאני מקדיש טור לחברה קטנה, נובעת מכך שלטובת האג"ח (היחידה שיש כרגע לחברה בשוק) ישנם שעבודים על חשבונות עודפים.
לחברה הון עצמי (יחד עם זכויות מיעוט) בסך של 54 מיליון ש' המממן מאזן של כ-300 מיליון ש', כלומר הון למאזן של 17%. היחס השוטף של החברה (רכוש שוטף חלקי התחייבויות שוטפות) הוא 1.5 (כלומר יש פי 1.5 רכוש שוטף לעומת התחייבות שוטפות - יחס מעל 1 מעיד על יכולות כיסוי חוב סבירות ההולכות ועולות ככל שהיחס עולה), סה"כ היחסים הפיננסיים של החברה טובים.
לחברה חובות לבנקים בגין ליווי פרויקטים בבניה (בין השאר) המסתכמים ב-94 מיליון ש' וחוב לבעלי אג"ח ג' בסך 47 מיליון ש'. סעיף המקדמות מלקוחות והתחייבות לגורמים שמכרו קרקעות לחברה בעסקות קומבינציה (עסקות בהן החברה אינה משלמת על הקרקע ומתחייבת בתמורה להעביר חלק מהדירות בתום הבניה לבעלי הקרקע), עומד על 80 מיליון ש'. סעיף המקדמות מלקוחות מעיד על מכירות טובותשמהן נהנית החברה בחלק מהפרויקטים שהיא מבצעת. לחברה מזומנים ושווי מזומנים בגובה של 33 מיליון ש'. סה"כ הנתונים מצביעים על רמת מינוף שאינה גבוהה במיוחד. סך החובות לבנקים ולבעלי האג"ח עומדים על כ-140 מיליון ש' בלבד, מולם מזומנים בהיקף נאות.
מטבע הדברים האג"ח אינה מדורגת (מדובר בחברה קטנה שאינה יכולה לקבל דירוג סביר), לכן החברה העמידה שעבודים לטובתה. ראשית, החברה שעבדה את העודפים, ההון העצמי והלוואות הבעלים בשני פרויקטים למגורים. הפרוייקטים הם באר יעקב ופלורנטין 2 בת"א. בנוסף החברה התחייבה לא לחלק דיבידנדים עד לפירעון הסופי של האג"ח.
פלורנטין 2
הפרויקט הינה עסקת קומבינציה הכוללת 71 דירות, 5 חנויות ו-3 מרתפי חניה. חלק החברה בעסקה כ-59% מהפרוייקט, כלומר החברה זכאית לכ-43 דירות וחנויות. החברה מכרה 37 מתוך ה-43 דירות שהיא זכאית להן עד ל-30 ביוני. סך התמורה הצפויה לחברה בהתאם לחוזי במכירה הינו 51 מיליון ש'.
העליות הצפויות בפרויקט זה הינן כ-41 מיליון ש'. כלומר צפויים רווחים של כ-10 מיליון ש' מפרויקט פלורנטין 2. החברה השקיעה בפרוייקט 5 מיליון ש' כ"הון" (תשלום חלקי עבור הקרקע) .מסירת הפרויקט צפויה במחצית הראשונה של 2012. העודפים להם זכאים בעלי האג"ח מפרויקט פלורנטין הינם 10 מיליון ש' + 5 מיליון ש' השקעה ראשונית, סה"כ 15 מיליון ש'. באר יעקב
מדובר על פרויקט קומבינציה ענק בבאר יעקב. נכון להיום הפרויקט אמור לכלול 800 דירות (הוגשה בקשה להגדיל את היקף הדירות בפרויקט ל-900 דירות), ו-2600 מ"ר מסחרי. חלקה של החברה בעסקת הקומבינציה הינו 55%. הפרויקט טרם החל והוא אמור להתחיל בתקופה הקרובה. החברה השקיעה עד כה 25 מיליון ש' בגין רכישת הקרקעות בפרוייקט כשהשקעה זו משועבדת לטובת האג"ח. חשבון המשועבד לטובת נאמן אג"ח ג - החשבון כולל תשלום ריבית חצי שנתית בגובה 1.5 מיליון ש'.
אג"ח רוטשטיין ג הינה אג"ח צמודה מדד. האג"ח אמור להיפרע בארבע תשלומים בחודש ינואר בשנים 2013-2016.
היקף האג"ח במחזור כ-47 מיליון ע"נ. החברה הודיעה על תוכנית לרכוש 5 מיליון ש' באג"ח ג ביולי השנה, כשבפועל נרכשו רק 350,000 אג"ח.
לסיכום, רוטשטיין הינה חברה קטנה (שאינה מעניינת רבים מהמשקיעים) הפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן למגורים. החברה פועלת בזהירות יחסית ואינה מתחילה פרויקטים רבים בו זמנית. זו הסיבה שמשקיעי אג"ח קונצרנית המחפשים לגוון את תיק ההשקעות שלהם באג"ח בתשואות גבוהות העולות על 10% צמוד מדד, כשיש לטובת האג"ח שעבודים על עודפים, יכולים לבחון את אג"ח ג של החברה.
מדובר על סדרה קטנה בהיקף של 47 מיליון ש'. לטובת האג"ח שעבודים הכוללים פרויקט אחד בפלורנטין שמגיע לסיימו בתקופה הקרובה, והעודפים ממנו לטובת בעלי האג"ח מספיקים לממן את תשלום הקרן ב-2013, הריבית הצפויות ב-2012-2013.
השעבוד השני הינו על העודפים מהפרויקט בבאר יעקב, אזור שמתפתח בצורה מדהימה בשנים האחרונות. שעבוד זה אמור להיות המקור לשלושת התשלומים הנותרים כפוף לסיכונים שיש היום בשוק הנדל"ן למגורים. כאמור מדובר על אג"ח למשקיעים בסיכון גבוה, אבל התשואה שהינה 12% צמודת מדד והמח"מ הקצר יחסית, אמורים לפצות על הסיכון בצורה נאה.
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 53.שירן 16/11/2011 15:05הגב לתגובה זוהדוחות האחרונים היו ללא הפתעות מיוחדות, האכזבה העיקרית היא מחוסר הנכונות של ההנלה לפעול ליצירת ערך עבור המשקיעים דרך רכישות עצמיות של מניות החברה שלדעת רבים נסחרות משמעותית מתחת לשווי הנכסי שלהם. בנוסף אני אישית הייתי רוצה לראות הפסקה של רכישות חדשות שכן במחירי המניה הנוכחיים אין בכך שום הגיון. ניתן לומר שההנהלה מודעת לכך אך בכל זאת גם במהלך הרבעון השלישי רכשה נכסים, (חלקם בעקבות הסכמים שהיו בצנרת) למרות שהיקף הרכישות ירד משמעותית. ניתן לומר שהמשקיעים רוצים לראות מחוייבות של ההנלה ליצירת ערך עבור בעלי המניות וכרגע משקיעים רבים מעלים ספקות האם ההנלה אכן מחוייבת לכך.
- 52.צפוני 12/11/2011 21:40הגב לתגובה זומיכה אודה לך באם תוכל להתייחס, היו הרבה כתבות ועדיין לא זז כלום שם. תודה
- tamir 15/11/2011 16:02הגב לתגובה זוהנמצאת אצלכם בתיק מה לא עשתה בסדר הנהלת החברה שהדוחות האחרונים לא היו טובים
- 51.דוד 11/11/2011 19:45הגב לתגובה זומיכה שלום דעתך על אגח של טאנור
- 50.עומר פ. 11/11/2011 18:47הגב לתגובה זומה דעתך על האג" ח? נשכר גם כן בתשואות דומות....
- 49.נתנאל 11/11/2011 09:05הגב לתגובה זוהבנתי שהמס עולה ל- 25 אחוז בינואר. מה עם הפסדים ורווחים (על הנייר) בתיק שלי? מה זה המכירה הרעיונית שמדברים? אני מוכר מה שבא לי או כל התיק?
- מיכה צ' רניאק 11/11/2011 11:23הגב לתגובה זובעבר כשהיו שינויים במיסוי בשוק ההון ניתנה אפשרות לעשות מכירה רעיונית כלומר לבקש מהבנק למכור ני" ע אותם אתה בוחר ולרכוש אותם מחדש.זה היה מבוצע באופן תיאורטי כחומר לא באמת מכרת בשוק את בני" ע אלא הבנק במחשבים שלו שינו לך את שער העלות לשער הנוכחי וכך אתה יכול לדוגמא להכיר ברוח עכשיו ולשלם עליו מס של 20% בלבד במקום 25% החל מינואר.(שים לב שהבנקים ייקחו לך עמלה על הפעולה למרות שזו פעולה תיאורטית בלבד).אם יש לך הפסדים עדיף לא לממש אותם אלא לשמור אותם לשנה הבאה כי הם יהיו שווים 25% חיסכון במס במקום 20% בלבד כעת.רווחים כדאי לממש רק אם הם משמעותיים אחרת תברר מה עלות הפעולה והאם הרווח מספיק גדול על מנת להצדיק את הפעולה על מנת לחסוך 5% בהפרש במס.השקעות שקליות כמו פיקדונות או אג" ח שקלי או מק" מ מצבם לא משתנה כיוון ששיעור המס עליהם נשאר 15%.
- 48.חיים 10/11/2011 19:37הגב לתגובה זומיכה שלום.יש לך מושג ,מדוע המניה יורדת?חברת ריט מחלקת דיוידנד בשיעור של יותר מ8% הון עצמי מעל 50% ?
- מיכה צ' רניאק 11/11/2011 10:59הגב לתגובה זופשוט שוק המניות שלילי,גם הכתבות שאני כותב עוסקות באבסורדים.כשיש מוכרים ואין קונים זה מה שנוצר.מצב דומה יש בריט 1 שהיא חברה גדולה יותר ועדיין המניה חלשה.גם בארה" ב קרנות ריט סובלות בחודשים האחרונים מירידות שערים למרות שהמדובר בנכסים מניבים.
- סלע איתן 13/11/2011 08:49האם החלורה של כ 10 אג' למניה צפוייה להימשך גם בשנים הקרובות? (תשואה גבוה משל ריט 1)? אילו קרנות ריט בארה" ב אתה ממליץ לאור משבר הנדלן החריף שעובר שם?
- רחל 11/11/2011 08:13הגב לתגובה זולגבי הכתבה על פרשקובסקי לפי מאיה דיווחי המכר קצת שונים במודיעין 67 דירות שהניבו 107 מיליון ולא 137M, לא הבנתי למה המצב שונה מנתנאל ב? בנתנאל ב יש ביטחונות 25M אצל הנאמן שיעבוד עודפים ,לחברה יש 19% הון עצמי לעומת 10% של פרשקובסקי . תוכל לתת ניתונים על קצב מכירת הפרוייקטים כמו בפרשקובסקי? תודה
- מיכה צ' רניאק 11/11/2011 11:17חפשי כאן את הדיווח האחרון של פרשקובסקי בדבר המכירות בכל הפרויקטים (חפשי את פרשקובסקי במודיעין) http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=686731-00
- 47.דב 10/11/2011 19:07הגב לתגובה זולאחרונה השתחררה מהחסימה יתרה שהיתה אמורה להיות משולמת ונדחתה לינואר האם יש חדש בנדון או שניתן למכור את היתרה(במידה וכדאי) תודה
- מיכה צ' רניאק 11/11/2011 10:56הגב לתגובה זוכנס להודעת החברה באתר מאיה בכתובת הבאה http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=686360 כאן תוכל לראות כי היתרה חזרה להיקף המקורי שלה והריבית אמורה להתקבל בשבוע הבא.
- תומר 10/11/2011 19:41הגב לתגובה זובמשבר אחרון אג" ח חטף חזק ירד מ 106 אגורות ל 76 אגורות , האם לדעתך מדובר בהזדמנות לכניסה או חיזוק השקעה הקיימת ? תודה מיכה , אתה גדול!!!
- 46.יוסי 10/11/2011 18:36הגב לתגובה זומיכה, בעבר כתבת כי תשובה יצטרך ללות כסף מהציבור בארץ על מנת לממן את קידוחי הגז ולכן לא יסתכן בתספורת לדלק נדלן. בארחרונה התפרסם כי הוא פונה לקוריאה בחיפוש הלואות. האם זה אומר שעכשיו הוא יהיה פחות רגיש לגבי שמו הטוב בארץ, עד כדי ביצוע תספורת לאגח כה?
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 19:30הגב לתגובה זובסוף 2010 כתבתי טור על כך שהעיתוי להסדר באותו מועד אינו טוב לתשובה.הטור נכתב בעקבות הבהלה שהייתה בשוק לדו" ח הכספי לרבעון השלישי שפורסם בסוף נובמבר.החברה אכן שילמה לבעלי אג" ח ג,ד במועד במאי 2011.ב 10.7.2011 כתבתי טור שכותרתו יום הדין של בעלי אג" ח דלק נדל" ן מתקרב.הסיבה מצב השוק וחוסר יכולתה של החברה ליישם אפילו אחת מהתוכניות שהיו לה לעמוד בתשלומים .לצערי המצב בשוק רק הורע מאז וגם החניונים של דלק נדל" ן באנגליה התברר שהם שווים פחות ממה שהעריכו קודם.תשובה עדיין מאוד רגיש לשמו הטוב ולכן הוא עושה שמיניות על מנת למצוא פיתרון.שוב מצב השוק עושה זאת למשימה כמעט בלתי אפשרית.במצב הנוכחי תשובה לא יכול לדעתי להימנע מתספורת.השאלה היא רק כמה תשובה יכול ומוכן להשקיע עוד מכספו על מנת להקטין את ההפסד לבעלי האג" ח.
- נתנאל 11/11/2011 13:19רבים מהמחזיקים היום קנו ב- 90, 80, 70 ואפילו 45 אג' בממוצע. תשובה יספק רבים אם יבטיח לכל משקיע את החזר ההשקעה שלו, והעלות עבורו תהיה זולה בהרבה מלשלם את כל האגח. המחזיקים לפחות לא יצאו בהפסד מהאגח שלו (למעט מי שכבר מכר וממילא קיבע את ההפסד, גם אם תשובה ישלם מחר בבוקר, באופן תיאורטי, את מלוא אגח והריביות שלו)
- 45.שאול 10/11/2011 18:31הגב לתגובה זושלום מיכה. לאור העסקה במנדלסון, מה דעתך כעת על אגח מנדלסון ב, קמן וישאל ה? תודה!
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 19:01הגב לתגובה זוראה את התשובות שלי בתגובות 2,10,28 בנושא
- 44.מוטי 10/11/2011 16:37הגב לתגובה זומיכה, לאור הזינוק בתשואות של האגח האיטלקי, האם אינך חושש ממשבר חמור אף יותר ממה שאנו חווים עד כה? הרי יוון היא מדינה קטנה בסה" כ ואילו איטליה היא כלכלה השביעית בגודלה בעולם.
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 18:52הגב לתגובה זוברור כי אני חושש ,במיוחד כי מדובר במשבר אמון או משבר שהבסיס שלו פסיכולוגי.לך תבין מה עובר בראש של האנשים.הרי המצב האמיתי באיטליה אינו שונה היום מהמצב לפני שנה .היום פשוט החליטו אנשים שהם אינם מוכנים להלוות לאיטליה בגלל החשש בשווקים.זה בדיוק אותו מצב בו אנשים מחליטים כי בנק מסוים אינו בטוח,כולם רצים למשוך את כספם ובכך מביאים לקריסה של הבנק,למרות שאם לא היו מושכים בבת אחת את הכסף לא היה הבנק קורס.מדינות בנויות על גיוס הלוואות ומחזור שלהן,גם ישראל אם כולם יחליטו שזו מדינה במצב כלכלי מסוכן, תיכנס לבעיות קשות אם לא תהיה נכונות לרכוש את האג" ח שלה.אבל בגלל אי הוודאות השוק מתמחר נכסים כמו מניות ואג" ח קונצרני במחירים זולים ולכן זו גם הזדמנות מבחינתי.
- 43.אייל 10/11/2011 15:58הגב לתגובה זומיכה , בבקשה דעתך על האג" חים הנ" ל ? האג" ח של רוטשטיין נראה מעניין מאוד ... תודה מיכה על הסקירה (-:
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 18:46הגב לתגובה זופלאזה ב- מבחינתי זהו אג" ח מעניין, בסיכון בינוני (אולי מעט יותר מבינוני).האג" ח אמור להיפרע ב 4 תשלומים בחודש יולי בשנים 2012-2015 .אומנם זו סדרה גדולה אבל פלאזה היא אחד המקורות העיקריים לתשלומים לאג" ח של אלביט כך שקודם החברה צריכה לשלם את האג" ח לפני שהיא מחלקת דיבידנדים לאלביט הדמיה האם.זו השקעה שאינה מתאימה לכל אחד אבל הפיצוי עבור הסיכון היא תשואה שנתית של כ 19%.משביר ב- הבעיה באג" ח לדעתי שהחברה מתחילה לשלם קרן רק ב 2015.לכן לאור מצב השוק ,התוצאות החלשות של החברה לדעתי עדיף להמתין כרגע לדו" ח הכספי השנתי.
- תודה רבה מיכה (ל"ת)אייל 10/11/2011 19:42
- 42.ארז 10/11/2011 15:22הגב לתגובה זומיכה מה דעתך על גינדי ג' ?
- eliz 10/11/2011 16:02הגב לתגובה זושלום מכל הסקירה שקראתי כאן,ומתשובותיך,נראה שכל החברות שבהם מדובר הם חדלי פרעון,למה אתה מוביל אותם בימים טרופים אלה,לים סוער ללא אביזרי הצלה,בייחוד שמתבקש בימים אלה,להדריך אותם/אותנו לחוף מבטחים,אני גם ב-2008 העברתי את כל תיק האגחים שלי לפני המפולת לאגח ממשלתי בייחוד שחר,היום אני רואה אותם תמונות,קח אותם לחוף מבטחים ידידי,עם קונצרניות אזי בנקים,או ממשלתי,מדרוג AA ומעלה. על כל פנים הסקירה שלך יש לה פנים לכאן ולכאן,אתה בקי בפרטים.
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 17:31זה עושה רושם שכול החברות בפשיטת רגל כי בעיקר שואלים אותי על חברות שיש להן אג" ח זבל.למעלה מ 90% מהחברות לא באמת בפשיטת רגל.אם תבדוק אני כבר מספר חודשים כותב על חברות שיש להן שעבודים או סתם אג" ח של חברות טובות.השאלות כאן מובילות אותי לכיוון שאתה מניח שאני נמצא בו ,אבל זו אינה הפעילות של להבה.דווקא אנחנו מתרכזים בהשקעות באג" ח בדירוג A - BBB שזה דירוג בינוני כשלחלק מהאג" ח ביטחונות לא רעים.פער התשואות בין האג" ח שציינת לאלו שמעניינים אותי הוא כ 6% היום וזה לא פער הגיוני לטווח הבינוני.והכי חשוב מח" מ ההשקעה שלי הוא כ 2.5 שנים לעומת כ 4.5 שנים בתל בונד ומח" מ גבוה יותר באג" ח של הבנקים.
- לכן כותב על כך 10/11/2011 16:30מה לעשות.כעת מתעסקים במיץ של בזבל
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 16:00הגב לתגובה זואנחנו מחזיקים באג" ח.אם תבדוק את הדוחות הכספיים לרבעון השני תראה שאין לחברה חובות לבנקים והיא נזילה הסיבה לכך הוא סעיף המקדמות מלקוחות. בעצם החברה מוכרת מראש חלקים גדולים מהפרויקטים שהיא מבצעת זה יתרון גדול היום.ברמלה ובשוק הסיטונאי המכירות היו מצוינות.כעת נשאר רק לקוות שהחברה לא תעשה שטויות.בנסיבות הללו תשואה של 13% לשלוש שנים מח" מ נראית טובה.
- tamir 10/11/2011 15:47הגב לתגובה זוOPAP.SA אם בכלל
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 17:24אני איני מומחה לחברה זו שעוסקת בהימורים באירופה.בעבר השקענו בה ומכרנו את ההחזקות שלנו.המחיר של המניה דווקא זול היום והוא נובע מהמצב הקשה ביוון ובאירופה.תשואת הדיבידנד של המניה אמורה להמשיך ולהיות גבוהה.
- מתוק 10/11/2011 15:39הגב לתגובה זובעבר המלצת שבמקום לקנות מניות דוראה להשקיע את הכסף באגחים של דוראה.מה עושים עם האגחים? והאם יש סיכוי לראות את הכסף בעתיד?
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 17:21במניות אין שווי אמיתי, זה שהמניה נסחרת ב 46 אגורות זה לא הגיוני במיוחד החברה אינה שווה 16 מיליון ₪ היום לאחר שהיא ירדה 80% בשנה האחרונה.זה שהאג" ח אינו נסחר זה לא אומר שהוא שווה אפס.אין שום הגיון להשקיע במניה שלחברה שהאג" ח שלה נסחר ב 60-70 אגורות (כפי שזה היה כשהשקעת במניה) ואפילו היום זה לא הגיוני להשקיע במניה ב 46 אגורות.גם היום לדעתי עדיף להיות באג" ח ולא במניה.
- 41.יעקב 10/11/2011 15:08הגב לתגובה זוידוע לך האם הנציגות עושה משהו לטרפד את הסכם ההעסקה החדש של המנהלים אמור לבוא להצבעה ב 15 לחודש
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 15:52הגב לתגובה זוההסכם אינו רלוונטי לדעתי ברגע שהעמידו את האג" ח לפירעון מיידי והוא לא יכול לתפוס כי אמורים למנות נאמן מטעם בית המשפט.
- 40.r, קורא קבוע 10/11/2011 14:58הגב לתגובה זוסגירת עיסקת מכירת החברה והזרמת הלוואת בעלים בסך 10 מיליון יורו ודאי מבטיחה תשלום קרוב לפחות אם לא יותר מכך. מה דעתך על האג" ח ומה התשואה הראויה בתנאים החדשים? תודה.
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 15:51הגב לתגובה זוכאמור את התשלום הקרוב יש (הלוואת בעלים של 10 מיליון יורו עם השלמת העסקה).לאור המצב באירופה אג" ח של אדמה צריך להיסחר בתשואות של 15%-20% ,למרות ההון העצמי הגבוה.כי כיום קשה לממש נכסים ,לא יעזור הון עצמי שמושקע בקרקעות ופרויקטים.מה מידת הרצינות של בעלת השליטה החדשה קשה לי לדעת כרגע.
- 39.רם 10/11/2011 14:16הגב לתגובה זומה דעתך על האגח הנ" ל ?
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 15:48הגב לתגובה זומבחינתי בחברות מהסוג של מעין ברוב המקרים או שמשקיעים בהון או לא משקיעים כלל.במקרה של אג" ח א כרגע יש לחברה מקורות לתשלום בשנה הבאה מי יודע ? אלו חברות ששורפות כסף.
- 38.אבי 10/11/2011 14:04הגב לתגובה זומיכה שלום האם ידוע מה מצב האגח הנל בעבר נקרא אסים אגח א
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 15:37הגב לתגובה זוהתברר לי שהחברה לא עושה הרבה ,אז אין לי בשורות.
- 37.ישאל, לא התקבלה תשובתך ל2 (ל"ת)ליעד 10/11/2011 13:54הגב לתגובה זו
- ישאל-ראה שורה 4 בתשובה (ל"ת)מיכה צ' רניאק 10/11/2011 15:36הגב לתגובה זו
- 36.רם 10/11/2011 13:51הגב לתגובה זומה דעתך על האגח הנ" ל ועל סיכוי התשלום גם בשנה הבאה ?
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 15:35הגב לתגובה זואני איני מעורה בנעשה בחברה.חברה קטנה עם פעילות נדל" ן בלונדון.מבחינת נזילות זו נמוכה ותלויה בתזרים מפרויקטים לכן קשה חלי לענות לגבי שנה הבאה.
- 35.גורג 10/11/2011 13:01הגב לתגובה זוהאם אפשר את דעתך על אגח דלתא??
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 15:31הגב לתגובה זובשוק קיים חשש לגבי הפעילות של דלתא במצריים בנוסף זהו אג" ח בדירוג בינוני A- ואלו כידוע נופלים השנה בין הכיסאות.עדיין התוצאות הכספיות שפורסמו היום היו טובות .תשואות האג" ח 9% שקלי למח" מ של 2.4 שנים היא בממוצע של אג" ח דומה בשוק (דרבן ה,דמרי ג) ולדעתי זו השקעה בסיכון בינוני לא רעה.
- רפאלו 11/11/2011 14:28ציטוט מכתבה שהתפרסמה בגלובס אם תושלם העסקה יהפכו 200 מיליון שקל של אג" ח סדרה כ' של דלתא לחלק מהותי מרכיב האקוויטי לעסקת ענק, אשר תמונף באשראי בנקאי בעל ביטחונות המגובים בנכסי פעילות הג' ינס הנרכשת, ולמחזיקי האג" ח יישאר בעיקר להחזיק אצבעות לאייזיק דבח. בכל מקרה, עבור מחזיקי האג" ח מדובר באירוע אשר אם יתממש ירע את מצבם באופן מהותי.
- 34.אריק 10/11/2011 12:46הגב לתגובה זושלום מיכה, מה דעתך על אג" ח של חברת אלמוגים בחצי שנה אחרונה צנחה ל-25% תשואה. לא דיווחו על משהו חריג...
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 15:17הגב לתגובה זונפגשתי עם הנהלת החברה ,לטובת האג" ח שעבודים שונים.בין היתר ישנו שעבוד על עודפים מפרויקט למגורים בחיפה (אוסקר שינדלר).אני ממתין על מנת לראות האם הטענות של החברה כי הם מצליחים למכור דירות בפרויקט זה נכונות.לכן אני ממתין לדו" ח הרבעוני בסוף החודש.
- 33.גיא 10/11/2011 12:30הגב לתגובה זומיכה שלום, תודה על הסקירה המקיפה של החברה - מעניין. מבקש לדעת אם אתה יודע משהו לגבי התהליך בפטרו גרופ - האם צפוייה התקדמות לגבי האג" ח - נמצא בהקפאת מסחר מזה זמן רב ? תודה, גיא.
- מיכה צרניאק 10/11/2011 15:12הגב לתגובה זוהפסקת המסחר בגלל העמדתו לפירעון מיידי.לדוגמה המניה חוזרת להיסחר לאחר שפורסמו הדוחות הכספיים .אג" ח שהועמד לפירעון מיידי מופסק בו המסחר אלא עם יקרה מצב שבו יצביעו בעלי האג" ח על שינוי בפעולה (זה נדיר יחסית).
- 32.רם 10/11/2011 12:29הגב לתגובה זובכמה לדעתך אמור להיסחר אגח זה ? אגח לאחר הסדר עם בטחונות.
- מיכה צרניאק 10/11/2011 15:08הגב לתגובה זוכאן לכן לא אוכל לעזור.
- 31.רם 10/11/2011 12:26הגב לתגובה זומה דעתך על האגח הנ" ל ? תשואה 18.7% פרמית המרה 21.2 שני המסלולים נראים מענינים, האם יש סכנה לחברה?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 15:08הגב לתגובה זוהתשואה,פרמיית ההמרה נראים מצוינים.הבעיה שאני איני סמוך על החברה ובעלי השליטה (כן בדיוק אותם בעלי שליטה שרוכשים את שופרסל מאידיבי).לכן למרות הרכישות של בעלי השליטה באג" ח הייתי מציע להמתין לדו" ח הכספי השנתי של החברה.הביצועים של החברה בעייתיים.
- 30.רם 10/11/2011 12:22הגב לתגובה זומה דעתך על האגח הנ" ל ?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 15:06הגב לתגובה זואיני עוקב אחרי הנעשה בחברה באג" ח זה התשובה צריכה להינתן רק על ידי מי שמעורה היטב בנעשה לכן לא אוכל לעזור.
- 29.יאיר 10/11/2011 12:22הגב לתגובה זואיני יכול לממש הנייר לאור העמדה לפירעון מיידי, כמו כן איני יודע כלל מה אקבל אם בכלל מכל הסכום בו אני מושקע
- מיכה צרניאק 10/11/2011 15:03הגב לתגובה זוראה תגובה שכתבתי למגיבים 11,17 בנושא.בגלל העמדת האג" ח לפירעון מיידי הופסק המסחר ולכן כעת אתה תלוי בהתקדמות ההליך.כרגע לא תוכל למכור את האג" ח.
- 28.גל 10/11/2011 12:18הגב לתגובה זובעבר נתתי עדיפות לקמן בגלל ההסדר ובגלל הרבית השוטפת הגבוהה יותר, ההסדר מתקרב שזה חיובי אבל מכירת מנדלסון מרוקנת את קמן מנכס מרכזי שלה ומגדילה את התלות בישאל ולכן במיוחד במחירים כאלה ישאל נראת לי עדיפה יותר, ושאלה קטנה האם יש לך אינדקציה שמכירת מנדלסון נעשת בלחץ הבנקים או מבחירה חופשית של החברה?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 15:01הגב לתגובה זואני רואה במכירת חלק ממנדלסון כאקט חיובי.אתה לא מודע לכך אבל כשהחברה עמדה לפני מכירה דומה של מנדלסון בתחילת השנה התנגדתי לעסקה בגלל המחיר הנמוך יחסית .המכירה הייתה מתוכננת לפי שווי של 100 מיליון ₪.המחיר היום טוב יותר משמעותית.השלמת המכירה יחד עם ההזרמה הצפויה מאלרואי של 30 מיליון אמורים לצמצם את היקף החובות של החברה.המכירה של מנדלסון לא בוצעה בלחץ הבנקים כי אם כתוצאה מהכרח לממש נכסים על מנת לעמוד בהתחייבויות בין היתר לבעלי האג" ח.לדעתי במחירים הנוכחיים ולאור הפעולות לחיזוק מבנה ההון בקמן ההשקעה באג" ח של קמן ואו ישאל דומה מבחינת סיכון/סיכוי/מחיר אג" ח.
- גל 10/11/2011 16:17ראשית השתתפתי באסיפה שבה הבעת הסתיגות מהמכירה הקודמת, אני לא מוצא הבדל משמעותי בין שתי העיסקאות, המחיר אמנם טיפה יותר גבוה ויש מכירה ולא הזרמה של הון למנדלסון אבל מנגד עברה תקופה מסוימת החברה הציגה תוצאות מאוד טובות בין שתי העיסקאות והונה גדל בנוסף עכשיו יש גם איבוד שליטה אפקטיבי בחברה ופגיעה בדמי הניהול ובכלל רוב התמורה תישאר ככל הנראה בקמן מים ולא תעלה לקמן אני מפחד שהבנקים סוגרים עלינו...
- 27.רוני 10/11/2011 12:15הגב לתגובה זוהיי מיכה שתי שאלות : 1.מה קורה עם אחרי 7 שנים לא הצליחו לאסוף כלום במיסגרת ההסדר והאגח החדש . 2.האם לאור כל ההסדרים לא הרמתה ידיים לגבי שוק האגח . תודה .
- מיכה צרניאק 10/11/2011 14:56הגב לתגובה זואם אין כלום זה אומר שבעלי האג" ח בבעיה.שים לב שיש סדרות אג" ח שעברו הסדר ומשלמים שם עד היום.לדוגמה כפריס .ההסדרים וההתנהלות של חלק מבעלי השליטה וגם של חלק לא מבוטל מהמוסדיים מייאשת.אני לא מכחיש זאת אבל עדיין אמני משוכנע שלאורך זמן התשואות, כולל כל הצרות שהיו ועוד יהיו בדרך ,בשוק האג" ח הקונצרני הינן הטובות ביותר שניתן לקבל .רק צריך להיות זהירים ומפוזרים היטב.
- 26.harel 10/11/2011 12:10הגב לתגובה זושלום מיכה. רציתי לדעת אם תשולם הריבית(הקודמת) לאגח ואם כן מתי??
- מיכה צרניאק 10/11/2011 14:52הגב לתגובה זוראה הודעת החברה מיום 3/11.תשלום הריבית אמור להיות סביב ה 15/11.
- 25.שמוליק 10/11/2011 11:58הגב לתגובה זומיכה שלום בדרך כלל כאשר המס עולה רשויות המס מאפשרות מכירה רעיונית. האם אתה יכול לתת עצות איך להיערך לקראת סוף השנה? לממש עכשיו רווחים או הפסדים או לחכות לסוף השנה ולבצע מכירה רעיונית?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 14:50הגב לתגובה זואני מניח שלרוב המשקיעים יש הפסדים כרגע ,אותם מומלץ לשמור ולא לנצל עד לשנה הבאה כי אז השווי שלהם מבחינת מגן מס יהיה גבוה יותר (25% מס במקום 20% היום).אם יש רווחים בהחלט מומלץ לנצל אותם ניתן לממש רווח ומנגד הפסדים על מנת להימנע מלשלם מס או מי שמאמין כי בתחילת 2012 יהיו לו הפסדים אז לדעתי ניתן אפילו לממש רק את הרווחים ולשמור את ההפסדים לתחילת 2012.אני לא יודע אם יאפשרו מכירה רעיונית כיוון שמכירה דרך השוק וקניה חזרה אינה פשוטה.
- רון 10/11/2011 20:34הרו" ח שלי אמר לי שרווחים של השנה אי אפשר לקזז עם הפסדים של שנה הבאה. לכן, רווחים של השנה יש לקזז עם הפסדים של השנה.
- 24.מה עם סאני וסקיילקס נראות הזויות התשואות (ל"ת)12 10/11/2011 11:57הגב לתגובה זו
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 14:45הגב לתגובה זוהתשואות לדעתי גבוהות מדי.כפי שכתבתי בעבר אנחנו בין המחזיקים הגדולים בשוק באג" ח של סאני וסקיילקס.זה אומר מה דעתי על המחיר/תשואה של סדרות אלו.אני מניח כי בעתיד אכתוב על הסדרות.
- 23.שוקי 10/11/2011 11:52הגב לתגובה זומיכה שלום, מה דעתך עליהם,בקרוב משלמים חלק מהקרן
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 14:35הגב לתגובה זואדוונטק- סדרה קטנה של חברה קטנה.בדצמבר תשלום שליש מהקרן.התשלום הוא כ 8 מיליון ₪ החברה צריכה לדעת להתמודד עם התשלום הקרוב.בגלל שמדובר בחברה קטנה כל תשלום הוא סיפור בפני עצמו.שיכון דיירים- במרץ 2012 חל מועד תשלום מחצית מהקרן לאג" ח.העצירה בשוק הדיור אינה טובה לחברה.אני מציע לקרוא את הדו" ח בדבר מקורות לתשלום שהחברה פרסמה ביום 27/10 מופיעים שם המקורות שכוללים את חשבון העודפים מהפרויקטים המשועבדים לטובת האג" ח.לפי הדיווח יש לחברה את המקורות לתשלום.
- מיכה צרניאק 10/11/2011 16:13לא ציינתי שאנחנו לא משקיעים באג" ח,כי יש לי בעיה עם בעל שליטה שעושה עלי רושם לא אמין יותר מדי הוא סוחר באג" ח של החברה לדוגמא (כלומר יום אחד קונה ואחרי זמן מה מוכר את האג" ח).
- 22.מיכה צרניאק 10/11/2011 11:52הגב לתגובה זוראיתי כרגע שיש רוכשים בעליות (אפילו בוצעה עסקה בעליה של 5% ) בשוק הנוכחי לדעתי זה מיותר.באג" ח במח" מ קצר כזה כל עלייה של כ 2% מפחיתה אחוז מהתשואה השנתית.צריך סבלנות ברכישות להמתין ולרכוש בירידות או מקסימום ללא שינוי.זו דעתי לפחות.
- 21.שמעון 10/11/2011 11:49הגב לתגובה זושלום מיכה. האם לדעתך הצעד של העמדת אגח לפירעון מיידי היה נכון? נראה לי שטעות. כמה זמן יכול לקחת עד שנראה את האגח חוזרות למסחר או לחילופין נראה את הכסף?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 14:15הגב לתגובה זוראה תגובות ל 11,19 .לדעתי זו לא טעות כי לא הבחנתי בשום כוונה מצד בעלי השליטה לעמוד בתשלומים.ההיפך ההמתנה פגעה כי בגלל שהמתנו נכנסו לתקופה בה לא ניתן לממש נכסים בקלות.אני לא רואה מצב של חזרה למסחר אלא אם יכנס משקיע חדש בנעלי בעלי השליטה הישנים.
- 20.רם 10/11/2011 11:48הגב לתגובה זויש לך מושג מה קורה עם האגח הנ" ל? כל הזמן דוחים את הקרן ואין התקדמות.
- מיכה צרניאק 10/11/2011 14:12הגב לתגובה זוואיני מעורה בנעשה בחברה כעת.מצטער
- 19.פאני 10/11/2011 11:40הגב לתגובה זוהאם אתה מבין בענייני מס ויודע האם ניתן לגלגל מגן מס לשנה הבאה ואם כן אז איך.?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 14:05הגב לתגובה זואני מציע שתתייעצי עם איש מס בנושא.הפסדים שמומשו בשנת המס הנוכחית ניתנים לקיזוז מרווחים בשנת המס הבאה על ידי הגשת דוח למס הכנסה.
- איש מס 12/11/2011 09:53פאני. במידה ומימשת הפסדים השנה ויש לך רווחים בניירות אחרים ניתןלבצע מכירה רעיונית כלומר למכור ולקנות שוב את אותן ניירות ולנצל את ההפסד . אם יש לך רק הפסד על הנייר ולא מימשת אותו אין מה לעשות כלום אלא לחכות לשנת המס הבאה
- 18.עמדי יובל 10/11/2011 11:38הגב לתגובה זומיכה אתה תותח. ההמלצות מצויינות, יש עוד עשרות הזדמנויות של אגחים בטוחים. אבל לצערנו מי שמנהל תיקים בסכומים גדולים, נאמר מעל 5 מיליארד שקל, האם הוא יכול לקנות אג" חים אלה? בוודאי שלא- הן בגלל הנחיות של בית ההשקעות שלו, הן בגלל חודק, והן בגלל עצבנות הלקוחות שבסה" כ מבקשים לעשות 5% בשנה, כל שנה.הם לא רוצים תנודתיות ולא מעניין אותם סיפורי משבר, איטליה ויוון. ואם אתה רוצה לגייס היום לקוחות לא של 200 א' שח אלא של 4 מיליון ומעלה לתיק אתה לא יכול לקנות לו הכשרה יד, רוטשטיין, ליברטי וכו. מיכה זה המצב. תודה יובל
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 13:56הגב לתגובה זואנחנו עובדים בעיקר עם לקוחות בסדר גודל שציינת אז יש כמה שעדיין מעוניינים להשקיע באג" ח אלו אם כי השנה הם בטח אינם מרוצים מהתוצאות.הבעיה שהגישה האלטרנטיבית בשוק, כלומר להשקיע את רוב הכסף באג" ח ממשלתי ומק" מ ולנסות להציג תשואות של 5% מההשקעה החלקית במניות ותל הבונד נראית מאוד מוצלחת בשנה כמו השנה. כיוון שזה תיק שלא מניב הרבה ולכן גם אינו יורד הרבה.השנה מי שיש לו תיק כזה מרגיש שמנהל ההשקעות שלו גאון ,הוא רק אינו מבין שרק בשוק מניות עולה חזק יהיו לו תשואות של 5% ומעלה בכל מצב אחר התשואות שלו לאחר עמלות יהיו דומות לאלו של פיקדון ואולי מעט יותר .
- יובל 13/11/2011 12:59מיכה, אני מסכים עם כל מילה שלך. אבל השאלה היחידה בשוק של היום, עם המציאות המאד מורכבת ולא פשוטנ זה אם מנהל התיק רוצה לעשות תשואה טוהנ (ליחסית מעט לקוחות, ולא לגדול משמעותית אם בכלל) או לעשות תשואה בינונית/ סבירה לקהל גדול של לקוחות עם פוטנציאל לגייס מאות לקוחות לתיק 85-15 סולידי. מדובר בשני יעגים שונים, שיביאו את העסק לשני מקומות שונים, מחייבים התארגנת עסקית שונה לגמרי. אני איש השקעות, לא מכירות, ולצערי השוק הפך לגנרי - שטוח מאד. אני בטוח שיש יצרני קטשופ מעולים אי שם, אבל כולם קונים היינץ. כך גם בתחום- הכסף הגדול הולך לחסכון לטוו" א ולא לתשואות טובות קצרות טווח. הללואי ואני טועהץ
- 17.טל 10/11/2011 11:27הגב לתגובה זושלום,אתמול הועמדו האגח של החברה לפרעון מיידי.איך אתה רואה את התהליך מכאן?הולכים לורדה,ימונה מנהל מטעם בית המשפט שינסה לממש את הנכסים לטובת בעלי החוב? ואיך בתוך כל הבלאגאן הזה בעלי הענין מנסים לאשר לעצמם משכורות לשלוש שנים קדימה,יש איזה סיכוי למהלך ההזוי הזה?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 13:40הגב לתגובה זוראה את תגובתי בנושא למגיב 11.בעלי השליטה חיים לדעתי בסרט.אני מעוניין שלא רק באולימפיה ישלחו אותם הביתה אלא גן מנאנט וימנו נציג אשר השכר שהם משכו מנאנט ילך כעת לאולימפיה לטובת בעלי האג" ח (בצורת דמי ניהול).
- מיקי 10/11/2011 18:35איך נוכל למנות מנהל מה עם השותפים האחרים בנאנט? כמו כן נאנט היא חברה שפועלת במזרח אירופה האם אתה מתכוון למנהל מקומי?
- 16.פיני 10/11/2011 11:19הגב לתגובה זומיכה, אני לא כל כך מסכים איתך. בשנתיים האחרונות יותר ויותר חברות מסתבכות ולא מצליחות לעמוד בתשלומים לבעלי האג" ח. תבדוק את הנתונים ואת התפתחות שיעור החברות שלא מצליחות לשלם ונכנסות להסדרים. הטייקונים החזירים מנצלים את הטמטום של החוק בנושא זה ומודיעים שלא יכולים לשלם בעוד שבחברות האחרות שלהם יש הצלחה ורווחים. בברור רואים יש גידול משמעותי בנושא (שים לב לכמות החברות שנסחרות בשיעורי תשואה של אג" ח זבל). מגמה זו השפיעה על שיקולי המשקיעים שמטבעם שונאי סיכון.
- מיכה צרניאק 10/11/2011 13:37הגב לתגובה זו1-אכן יש גידול במספר החברות שאינן מצליחות לעמוד בתשלומים בין היתר זה נובע ממצב השוק שאינו מאפשר היום לקבל הלוואות ואו לממש נכסים .2- זו הסיבה שאם תבדוק הכתבות האחרונות עסקו בחברות שיש לטובת האג" ח ביטחונות לכן זה בדיוק העיתוי לבדוק גל אג" ח לגופו.דווקא בעיתוי כמו היום ניתן למצוא מציאות.כשהכול טוב זה יהיה מגולם במחירים.3- הכי חשוב בטווח הארוך לזכור מי מבעלי השליטה התנהל באחריות כלפי בעלי האג" ח ומי לא.ובבוא היום בעלי השליטה שהתנהלו שלא ביושר לזכור להם זאת כשהם יבוא שוב לגייס.
- 15.מה עם טור על קרנות ריט בארץ ובארה" ב? (ל"ת)אין כמו מיכה! 10/11/2011 11:16הגב לתגובה זו
- קרנות ריט בחו" ל- מקווה שבשבוע הבא (ל"ת)מיכה צרניאק 10/11/2011 13:31הגב לתגובה זו
- 14.אופיר 10/11/2011 11:16הגב לתגובה זושלום מיכה, בהתחשב בכך שאפריקה נסחרת בכ- 40% להון העצמי, ובהתחשב בהזרמות הצפויות של לבייב והציבור לחברה, האם אתה מזהה בה כרגע הזדמנות לטווח של שנה-שנתיים ? תודה.
- מיכה צרניאק 10/11/2011 13:30הגב לתגובה זואני מאמין האג" ח כו של אפריקה נסחר בתשואות טובות למשקיעים בסיכון בינוני ומעלה לאור היחסים הפיננסיים,השעבודים וההזרמות הצפויות לפי ההסדר.גם המניה נסחרת לדעתי בזול הבעיה שהשוק הנוכחי אינו טוב למניות כמו אפריקה בהן מרכיב המשקיעים הפרטיים וקרנות הנאמנות גבוה יחסית.
- 13.ליעד 10/11/2011 11:16הגב לתגובה זונפגשת עם נציגי החברה? האם הוא מעניין?
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 13:27הגב לתגובה זואנליסטים מלהבה נפגשו עם מנהלת הכספים של החברה שמדווחת על האטה משמעותית במכירות.מלבד זה אין חדש.אתה יכול לראות מהכתבה בשבוע שעבר את ההתייחסות שלי לאג" ח .
- 12.ליעד 10/11/2011 11:15הגב לתגובה זויש התקדמות כלשהי?
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 13:25הגב לתגובה זוהוגשה בקשה למשקיעים להציע הצעות ,מלבד זה אין התקדמות לשום מקום.
- 11.ליעד 10/11/2011 11:14הגב לתגובה זוהאגח הועמד לפרעון מיידי. האם יש התקדמות כלשהי? יש סיכוי שתצטרף לנציגות? תודה רבה
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 13:24הגב לתגובה זוהעמדת האג" ח לפירעון מיידי זה המהלך שנעשה כרגע.ין שום הגיון להשאיר את החברה בשליטת גורמים שאינם מתכוונים לפעול על מנת לשלם את חובם לבעלי האג" ח,ובאותו זמן ליהנות משכר הן מאולימפיה והן מהבת נאנט.בעצם כולם מקבלים תשלומים מלבד בעלי האג" ח.מה שנשאר לעשות זה לקחת את השליטה בחברה ,נאלץ להמתין כיוון שהזמן כעת אינו מתאים למכירת נכסים ולמצוא משקיע שיכנס לחברה ואו מכור נכסים.
- 10.r,קורא קבוע 10/11/2011 11:11הגב לתגובה זושלום מיכה, א. קמן ג' עדיין במחיר נמוך בעוד שההסדר די סגור ובפרט ההזרמה של מר אלרואי, האם הזדמנות? כמו כן הסדרות הקצרות א/ב ם הן מתחת לפארי כשהתשלום קרוב והסדרות קטנות כך שנדמה לי שהתשלום די בטוח, האם נכון? ב. אורד- בנוסף לרכישה המאסיבית של החברה (קנתה למעלה מ 40% מהסדרות)הבעלים אדורם קנה את מרבית המניות, הזרים כמה מיליונים והחברה נותנת הלוואה לבת אפסק שמשלימה את ההסדר, לכן הגיוני לדעתי שיעמדו בתשלום במאי (50% מהקרן) ועם העלייה היפה שהיתה עדיין רחוק מהפארי, האם אתה תומך? תודה.
- מיכה צ' רניאק 10/11/2011 13:17הגב לתגובה זוקמן- אג" ח ב משלם החודש 50% מהקרן.היתרה הקטנה בשנה הבאה.אג" ח א – צפויה בו אפשרות החלפה שלו באג" ח של מנדלסון ב .בכל מקרה אג" ח א נפרע סופית באפריל שנה הבאה.סגירה סופית של מכירת 53% ממנדלסון וסיום ההזרמה של אלרואי ישפרו משמעותית לדעתי את הנזילות של החברה ויפחיתו את החובות שלה לבנק דיסקונט.אנחנו מחזיקים בכל הסדרות של קמן.אורד-הפעולות של החברה ובעל השליטה יחד עם הסדר המחלוקות באפסק מעידות על כוונה ואו רצון לעמוד בתשלומים (אחרת הסיפור באמת נראה הזוי).אבל בשוק הנוכחי הנסיבות יכולות לערער את הכוונה לדוגמא אאורה אני מאמין שגם שם היה רצון לעמוד בתשלומים אבל אין יכולת.באורד קל יותר לעמוד בתשלומים (חוב לאג" ח בהיקף נמוך יחסית) השאלה מה היכולות של בעלי השליטה לקבל מימון.לאחר העלייה החדה במחירי האג" ח של אורד אולי יהיה זה נבון לבחון את הדוחות הכספיים הקרובים.
- 9.רם 10/11/2011 11:11הגב לתגובה זומה דעתך על האגח ולאור העובדה שהחברה התחילה במימוש תוכנית הרכישה של האגח ?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 12:09הגב לתגובה זואני איני מכיר היטב את החברה.היא מתרכזת בנדל" ן במזרח אירופה (לא השוק האופטימאלי כרגע).מעבר לכך קשה לי לענות.הסדרות שנשארו קטנות יחסית אבל מניין יגיעו המקורות לתשלום זה לא ברור לי .
- 8.רם 10/11/2011 11:10הגב לתגובה זומה דעתך על האגח במחירו הנוכחי ולאור העובדה שהחברה קונה קצת?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 12:05הגב לתגובה זוהרכישות אינן מהותיות ביחס להיקף הסדרה.בפברואר 2012 החברה אמורה לפרוע שליש מהקרן.הקרן יחד עם הריבית וההצמדה למדד שווים כ 45 אגורות זה בשעה שהאג" ח נסחר ב 57 אגורות.יותר מכול נתון זה מעיד על ספק בשוק לגבי יכולת החברה לעמוד בתשלום זה.הבעיה לחברה אין נזילות לכן הייתי מציע להמתין לפחות לדו" ח הקרוב על מנת לראות כיצד החברה מתכוונת לעמוד בתשלום הקרוב.
- 7.ירון 10/11/2011 11:01הגב לתגובה זושלום מיכה, מה שעתך על אג:ח ה' של ישאל? לאחרונה יש ירידות באגח, למה? לפי דו" ח שהחברה פירסמה יש להם נכסים ששווים 100 מיליון יותר מגובה החוב. האם זה נכון?
- ישאל ה - ראה תגובה למגיב 2 בנושא (ל"ת)מיכה צרניאק 10/11/2011 11:59הגב לתגובה זו
- 6.אבי 10/11/2011 11:00הגב לתגובה זואנא דעתך לגבי הנ" ל מהיבט כדאיות,רמת סיכון וכו . האם אתם מחזיקים?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 11:59הגב לתגובה זואביב ארלן ג- יש שעבודים על חברה המחזיקה נכס בארה" ב ,לא ברור לי מה השווי הריאלי של שיעבוד זה למרות שיש לו שווי.לדעתי המחיר של האג" ח ביחס לאלטרנטיבות בשוק גבוה יחסית (התשואה מבחינתי אמורה להיות יותר גבוהה).חנן מור – תלויה מאוד בשוק הדיור בארץ שקפא לאחרונה .לטובת האג" ח שעבוד על פרויקט עיר הימים בנתניה בסה" כ המדובר על איזור בו הביקושים טובים (למרות הקיפאון לאחרונה כאמור).הייתי מציע לעקוב אחרי קצב המכירות בפרויקט המשועבד (לעקוב אחרי הדו" ח לרבעון השלישי והרביעי השנה.ליברטי ג- ראה תגובה למגיב 1
- 5.מירה 10/11/2011 10:58הגב לתגובה זולאחרונה יש רכישות עצמית של אג" ח ג אבל שער האג" ח לא עולה? האם יש בעיה עם החברה ומה הסיבה שהאג" ח שהונפק לפני שנה בשער 100 נסחר ב86 היום?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 11:46הגב לתגובה זוראי תגובה שכתבתי למגיב הראשון.בנוסף הפדיונות בקרנות הנאמנות (הן המחזיקות העיקריות באג" ח זה) הורידו את מחיר האג" ח.יש לשים לב שהריביות באג" ח גבוהות ולכן הירידה האמיתית בניכוי הריביות נמוכה מזו שציינת.
- 4.תמיר 10/11/2011 10:58הגב לתגובה זומדוע אג" ח כה נסחר ב 39.4% מהפארי לעומת אג" ח ד שנסחר ב 49.1% מהפארי (גם אם מורידים תשלום ריבית קרוב ההפרש הוא ענקי)
- מיכה צרניאק 10/11/2011 11:44הגב לתגובה זואני חושב שמחיר אג" ח ד מנופח ביחס לשתי הסדרות האחרות של החברה.
- 3.מוני 10/11/2011 10:58הגב לתגובה זולמיכה שלום. ראשית תודה על הרשימה. אני מעונין בדעתך על האגחים של הנ" ל ובמיוחד אגח ג-כדאיות במחיר הנוכחי(95-97) יכולת החזר ומה שתמצא לנכון בתודה מראש
- מיכה צרניאק 10/11/2011 11:43הגב לתגובה זוההודעות האחרונות של אלקטרה נדל" ן לגבי הטענות של מספר בנקים לגבי אי העמידה של החברה בהתניות כלפיהם הביאה ללחץ על האג" ח.האג" ח נסחר היום בתשואה העולה על 10% צמוד מדד ברוטו,כשהמח" מ יחסית קצר (תשלומי קרן בינואר 2013-2016).בחינה של מאזן הסולו (רוב ההלוואות הן נון ריקורס) תראה לך שהחוב בחברה בסולו הוא כמיליארד ₪ בלבד כשההון למאזן הוא 30% (לאחר ההפרשות ברבעון השלישי היחס יהיה פחות טוב).לדעתי הבהלה מוגזמת ובמחיר הנוכחי ההשקעה מעניינת למשקיעים בסיכון בינוני.
- 2.אבי 10/11/2011 10:57הגב לתגובה זואנא דעתך לגבי הנ" ל . האם אתם מחזיקים?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 11:31הגב לתגובה זוכנפיים ד- לחברה שתי אחזקות באל על וגלובל כנפיים.אל על היא רק החזקה ואם תבדוק את מאזן הסולו של כנפיים לרבעון השני תראה שהמצב אינו כה גרוע.גלובל כנפיים ויתרת המזומנים בסולו אמורים לאפשר לחברה לעמוד בתשלומים לאג" ח לפחות הקרובים.זו השקעה בסיכון בינוני כשהתשואה מפצה על הסיכון.ישאל ה- החברה ביצעה רכישות עצמיות באג" ח בחודש ספטמבר של כ 13 מיליון אג" ח.אם תבדוק גם כאן את מאזן הסולו תראה שמצב החברה פחות גרוע ממה שהוא נראה.בשנת 2012 החברה צריכה לשלם לבעלי האג" ח 19 מיליון ₪ על חשבון קרן וריבית.לדעתי אם לא יתרחשו דברים מפתיעים היא אמורה לעמוד בתשלום זה.הבעיה היא חברת מנורה המחזיקה בכ 23 מיליון אג" ח ולדעתי היא זו שלוחצת את מחיר האג" ח.נאנט ב- אולימפיה מהווה את מקור אי הוודאות העיקרי באג" ח זה.העמדת האג" ח של אולימפיה לפירעון מיידי מוכיחה זאת.מבחינת נזילות ופעילות לנאנט יש את המקורות לתשלום (ראה מאזן סולו).החשש הוא מפני פעולות שעשויות להוציא מזומנים מנאנט.
- אבי 10/11/2011 12:57האם אתם מחזיקים בנ" ל ?
- 1.אביב 10/11/2011 10:55הגב לתגובה זושלום מיכה, מה דעתך על אג" ח ג של ליברטי? מה דעתך על הסיכון שיש באג" ח וטיב השיעבודים? בזמנו כתבת שאתם מחזיקים בו האם עדיין מחזיקים, מגדילים או אולי מקטינים?
- מיכה צרניאק 10/11/2011 11:16הגב לתגובה זואנחנו מחזיקים בסדרה זו ,אנחנו לא עשינו שינויים בפוזיציה זו.המצב בדוראה מקרין לשלילה על ליברטי שהינה חברה בת.עד שלא יתברר המצב בדוראה אי הודאות תימשך באג" ח זה (בעצם צריך להמתין למכירת השליטה בליברטי).המצב בליברטי אינו נראה בעייתי מה שמקרין לשלילה על האג" ח זו האם.לטובת האג" ח שעבודים על עודפים משני פרויקטים למגורים (באר שבע ונתניה).כרגע בבאר שבע התחילו בשיווק הפרויקט אני מאמין שמצב שוק הדיור אינו עוזר לשיווק הפרוייקט.החברה וחברת האחות אורתם רכשו באג" ח ג.