Abercrombie & Fitch - מניה בפוקוס

חברת Abercrombie & Fitch נחשבת כיום לאחד המותגים החזקים בתחום הביגוד והאופנה. בעזרת מיתוג וחוויית קנייה שונה, הצליחה החברה לבדל את עצמה ממתחרותיה וליהנות ממחירי פרימיום על פריטי אופנה שונים
 | 
telegram

השבוע התבשרנו על פתיחת שלוש חנויות אברקרומבי בישראל (לכל המתעניין: קניון רמת אביב, קניון ארנה בהרצליה ושדרות ממילא בירושלים). החדשות "המרגשות" ברמה המקומית, באו ביחד עם חדשות פחות טובות שפרסמה החברה בסוף השבוע הקודם. מתוך נתוני צמיחת מכירות חנויות זהות עולה, כי הסניפים החדשים מחוץ לארה"ב ובעיקר אלה באירופה, מראים חולשה יחסית. בסניפי הדגל של החברה באירופה, יפן וקנדה אף נרשמה האטה. בעקבות הדיווח ירדה מניית החברה ב-20%. לכן, לאחר זמן רב שבו עקבנו אחר החברה ונמנענו מלהשקיע (עקב התמחור העודף, לדעתנו), החלטנו לבדוק האם הירידה החדה מוצדקת.

פעילות החברה... אופנה ומיתוג

חנויות החברה מתוכננות בקפידה ומעוצבות תוך השמת דגש על החושים השונים כגון תאורה מעומעמת, מוזיקה קצבית רועשת, ניחוח בושם באוויר, נציגי מכירה צעירים "המדגמנים" את בגדי החנות, טלוויזיות פזורות המשדרות קליפים של דוגמנים ודוגמניות ועוד.

נכון לסוף הרבעון השני, מפעילה החברה כ-1,073 סניפים במספר פורמטים שונים שרובם הגדול עדיין בארה"ב. יחד עם זאת, מפעילה החברה כ-40 סניפים באירופה, 17 בקנדה ושניים באסיה. חברה פונה לקהל צעיר ומציעה פריטי לבוש אופנתיים היא נמצאת בשוק תחרותי מאוד והיכולת להצליח תלויה בגורמים רבים כגון עיצוב, מיתוג, לוגיסטיקה, מיקום, יעילות תפעולית וכו'.

תוצאות פיננסיות אחרונות ותחזית ל-2011

במהלך המשבר הפיננסי והמיתון בסוף 2008, הציגה החברה ירידה חדה בהכנסות וברווחיות הגבוהה שאפיינה אותה לפני כן. בשנת 2010 (שנת הכספים של החברה מסתיימת בחודש ינואר של השנה שלאחר מכן) חזרה החברה לפסי הצמיחה, הן אורגנית ע"י גידול בהכנסות של חנויות זהות, והן ע"י פתיחת סניפים חדשים תוך כדי מימוש האסטרטגיה של התרחבות בינלאומית.

בחציון הראשון של 2011 המשיכה החברה באותה המגמה והכנסותיה גדלו ב-22% ועמדו על כ-1.75 מיליארד דולר. החברה הציגה של כ-86 מיליון דולר המהווים שולי רווח של כ-5%. רווחיות זו טובה בהרבה ממה שהציגה בחציון המקביל, אך עדיין נמוכה משמעותית מהרווחיות התפעולית שאפיינה אותה בעבר שעמדה על קרוב ל-20%. סעיף הרווח למניה בדילול מלא עמד על 62 סנט בששת החודשים הראשונים של השנה לעומת רווח של 9 סנט בתקופה המקבילה. החברה נקי וחזק.היא בעלת עודף מזומנים של כ-540 מיליון דולר (כ-6 דולר למניה). ההון העצמי של החברה עומד על כ-1.9 מיליארד דולר.

בשנים האחרונות הציגה החברה מפעילות תפעולית של כ-400-500 מיליון דולר בשנה (גם בשנים "הקשות"). אחוז גבוה מתזרים מזומנים זה, מושקע בהקמת סניפים חדשים כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה. בנוסף, התזרים משמש לחלוקת שנתי בסך של 70 סנט למניה ( דיבידנד נוכחית של 1.2%).

אסטרטגיה לעתיד

החברה הציגה באפריל השנה תוכנית אסטרטגית שאפתנית עם דגש על צמיחה חזקה בשווקים בינלאומיים. עד סוף 2012 מצפה החברה להפעיל 20 חנויות דגל במיקומים אטרקטיביים בערים מרכזיות ברחבי העולם. בנוסף תמשיך החברה בפריסה רחבה של המותג הנוסף שלה, Hollister, בקניונים ברחבי אירופה. לפי התוכנית העסקית היא אמורה להפעיל קרוב ל-200 חנויות עד סוף השנה הבאה. מנוע צמיחה נוסף שהוזכר באותה מצגת, הוא תחום המכירה הישירה ללקוח (אינטרנט).

החברה אף ציינה יעדים לשנת הכספים הבאה (2012) של חזרה לשולי רווחיות של כ- 15% וצפי לרווח למניה של 4.75 דולר. כמו כן, טענה החברה כי מנועי הצמיחה האלה אמורים להביא אותה לרמת הכנסות של כ- 7.5 מיליארד דולר בשנת 2015 (יותר מכפול ממה שהציגה בשנת 2010).

אז למה ירדה המניה?

לפני כשבוע פרסמה החברה את נתוני המכירות מחנויות זהות במהלך הרבעון השלישי (המסתיים באוקטובר). מתוך ההודעה ניתן לראות, כי נתוני הצמיחה בחנויות בארה"ב ובמכירות בתחום המכירה הישירה היו טובים. עם זאת, כפי האמור, מיינה החברה כי נתוני הצמיחה מחנויות זהות באירופה, קנדה ויפן היו חלשים ואף שליליים. הכרזה זו ביחד עם המשך החשש ממיתון כלכלי באירופה, גרם למשקיעים לפקפק ביכולת החברה במימוש התוכנית האסטרטגית.

לסיכום

בבואנו להעריך את החברה והאם התמחור הנוכחי אטרקטיבי, חשוב לדעתנו להפריד בין השקעה לטווח קצר והשקעה לטווח הבינוני. נראה כי החולשה הנוכחית בפעילות הבינ"ל ביחד עם העובדה כי החברה עדיין לא הצליחה להתאושש באופן מוחלט מהמשבר הקודם (2008) תורמות לעלייה ברמת האי-ודאות בטווח הקצר וגורמת לנו להמתין לאינדיקציות נוספות ולהבהרות שיגיעו כנראה בעוד כשבוע (לערך) כאשר תפרסם החברה את תוצאותיה לרבעון השלישי ותתייחס ככל הנראה לאירועים האחרונים.
עם זאת, למשקיע בעל אורך רוח וסבלנות המחיר הנוכחי בהחלט מהווה נקודת כניסה להשקעה בחברה מיוחדת מאוד בעלת מותג חזק, מנועי צמיחה לא מעטים ומאזן התומך בצמיחה גבוהה בשנים הקרובות. כיום נסחרת החברה במכפיל עתידי של 12 וזאת כאמור במידה ותעמוד ביעד הרווח למניה לשנת 2012.
לפי הערכת שווי שמרנית ביותר שנעשתה בשיטת תזרימי מזומנים אנו מעריכים של 75 דולר, הגבוה ב- 25% מהמחיר הנוכחי.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות