'מיט טעמען'? במקום להתחפש, בייגל בייגל הולכים עם האמת
אל תוך מאפית בייגל בייגל בפולניה בשנת 1880, (עולם שחור לבן שרק שלט בייגל בייגל הוא צבעוני), מתפרץ אברך יהודי מתלהב ומתחיל דיאלוג ביידיש עם הוריו, בעלי המאפיה. "מאמע! פאפע!" קורא הנער "אִיח חוב איינֵה קונץ!" ("יש לי רעיון"). הנער מציע להוריו ללכת על בייגלה דק דק בטעמים! (טעמען). עם פלפל חריף ('מיט פעפערס'), עם גבינה ('מיט צ'דאר') ועם תבלינים ('מיט תעבלינעס'). "עם תבלינים?" מזדעזע האבא, "הרי תבלינים זה אצל מרוקענרס", והאמא ההמומה מוסיפה ושואלת "טעם באוכל? הרי אנחנו פולנים?!".
ביום שבן גוריון יהיה ראש ממשלת ישראל, מצביע האב על פעוט עם תסרוקת של בן גוריון, אז נעשה בייגלה בטעמים, קובע האב. ונאנח, בייאוש, על בנו השוגה בחלומות שווא: "גוילם!".
הסרטון מוסר מסר ברור שאינו אלא חוליה נוספת בשרשרת פרסומות בייגל בייגל המדברות על דבקות חסרת פשרות במשימה הקדושה. בעבר, יצאה בייגל בייגל בסרטונים שהראו אב שקולע לבנותיו צמות בצורת בייגלה, מרוב שהוא שקוע ומסור לאפיית בייגלה. מאוחר יותר כולנו זוכרים את האגדות נוסח האחים גרים - כשכל הדמויות בנויות מבייגלה.
הפרסומת החדשה של בייגל בייגל - באומן בר ריבנאי
הפעם, כדי להשיק את הטעמים האקזוטיים, מזכיר לנו הקליפ שמוצאו של הבייגלה, הלא הוא הבייגלה, ממזרח אירופה, ובאותה נשימה, מזכיר לנו את תרומתה כבדת המשקל של העדה הפולנית לעולם הקולינאריה. הלא היא התפלות של המזון.
אם נחזור לאסטרטגיה של בייגל בייגל במערכה הניצחת בינו לבין בייגלה אסם, נגלה שיש מעט מאד מה להגיד על בייגלה. הקטגוריה מאתגרת כמעט כמו בלוקים לבנייה. בייגלה הוא החטיף הכי בסיסי, הכי ישן, הכי לא מרגש והכי יציקה שיש. הוא קיים בכל בית, בכל יום הולדת ובכל שתיית ראש השנה במשרד, והוא תמיד משווה נופח של פשטות יתר לאירוע, ומסמל אירוח לא מושקע.
ודווקא בגלל זה, ובגלל שכל הבטחה של "מממ..טעים" בבייגלה תיתפס כבלתי אמינה, הולכת חברת בייגל בייגל על האמת שלה וממנה היא מצליחה לעשות מטעמים:
דבר ראשון: הם היו שם קודם והם פה כדי להישאר.
דבר שני: הם מפולניה והם מודעים לעובדה שביום מן הימים הופרעה 'שלוותם' התפלה והמונוטונית בידי מדינה בה נאלצו לפגוש ולהאכיל צרכנים מעדות המזרח - כאלה שדווקא יש להם טעם באוכל, ושלנצח יחסר להם עניין ושעשוע בבייגלה.
אז במקום להתחפש למי שהם אינם, בחרו בייגל בייגל לצחוק על עצמם על גבול של לירות לעצמם ברגל - אקט מעורר כבוד בפני עצמו - והחליטו שכל עוד הם מציעים לחיך חוויות וריגושים חדשים בדמות טקסטורה דקה, תבלינים וטעמים - זה לגיטימי ואפילו מזמין.
מבחינה אסטרטגית התכסיס הוא תכסיס 'רוגטקה' - מתיחה לארוך במטרה לירות קדימה.. בבחינת "תראו מניין באנו ולאן הצלחנו להגיע". במקום לנסות להיות החטיף של החבר'ה או של המשפחה הישראלית - מסר שקצה נפשו בו ולו בלבד כי הוא מתאים ל80% מהמאכלים, המשקאות והחטיפים הנקנים בסופר - משדר בייגל בייגל הישר מהמקורות, ומצליח להכיל בתוך רעיון אחד חד גם את הפרֶה - היסטוריה וגם את הדבר הבא של המותג.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.בן גוריון נולד בשנת 1886 ...בן גוריון 19/01/2013 22:55הגב לתגובה זו0 0לידיעה: הפרסומת מזכירה שהשנה היא 1880 אז... בן גוריון עוד לא נולד !!!סגור
-
10.פרסומת מושקעת,טוב שעזבו את השטחים -זה בעייתי (ל"ת)א א א 01/12/2011 12:07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.מכה גלים במגזר החרדיאייל 28/11/2011 11:16הגב לתגובה זו0 0שהוא כידוע קהל יעד חשוב לחלטיפים פשוטים לילדים ולארוח. כל הפייס החרדי מדבר על הפרסומתסגור
-
8.השחקן הצעיר מקסיםתקציבאית עייפה 27/11/2011 16:00הגב לתגובה זו0 0ליהוק נהדר לפרסומת. השחקן הצעיר (מי זה?) הוא ממש בובהל'ה. אני מתה עליה וכל פעם צוחקת כשמראים אותה. השיח העדתי נראה לי לא רלבנטי ומשום מה האשכנזים מקבלים כמובן מאליו שאפשר לצחוק עליהם וזה מצויין בעיני. כל היתר לא מתאים לשיח של שנת 2011 והגיע הזמן שכולם יקבלו את ההומור העצמי בכוונה ולא יעשו מזה צימעס או גזר חריף. תלוי מאיזה עדה כותבים את זה.סגור
-
7.יופי, באמת השתלטות פולניסטית. מה הדבר הבא...רוסי שחור 22/11/2011 12:45הגב לתגובה זו0 0קונדום בטעם גפילטע, פרסומת נדירה, תובנה שיווקית מצוינת שלבייגלה אין טעם ,הכל טוב. עדיין לא אלך לקנות. למה? כי יש לי חיים וטעימות של מוצרים שמתיימרים להיות ממתקים לא קונה אותי, עדיף כבר את הבייגל שוקולד, עכשיו שאני חושב על זה מה זה המאנצ' המעאפן הזה "??צ'דר??"" מי הקהל יעד של הדברים האלה??סגור
- טען עוד
-
6.הקמפיין לא יעזור ליוניליבר להתמודד עם אסם... (ל"ת)בייגלה שמייגעלה 22/11/2011 00:29הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.אז עשו בייגלה לאשכנזים.נו אז מהס"ט 20/11/2011 14:11הגב לתגובה זו0 0מה איתנו,אנחנו למעלה ממחצעית קהל הצרכנים ,ואנחנו לא ניגע בבייגלה הזה שמדיף בעיקר ניחוחות של גפילטעפיש (איכס..)סגור
-
מה אתה משחק את הפראנעק הנעלב?... (ל"ת)לא פראנעק פאארח 20/11/2011 19:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אני,מה שאתם קוראים ״שוורצע״ או פרענקאנונימי 20/11/2011 22:52הגב לתגובה זו0 0ולא נראה לי כל הבייגלה עם הקונצים שלוסגור
-
4.א גרויסה מציאה!הרשלה 20/11/2011 14:00הגב לתגובה זו0 0אחת הפרסומות היותר טובות על המסך כיום. ישר מושכת את העין, ישר ממכרת, מחזירה את היידיש בבום לתודעה, ומשאירה שם גם את השם בייגל בייגל. מעבר לרעיון החמוד מאוד, הביצוע פשוט מצוין ומקצועי ומשאיר תוצר ראוי ומקורי. בהחלט עושה חשק לקנות ולטעום.סגור
-
3.שורה תחתונהלייק לפרסומת 20/11/2011 12:45הגב לתגובה זו0 0עושה חשק להתנסות במוצרסגור
-
2.אחלה ניתוח! (ל"ת)יונית 20/11/2011 12:30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.ה"שלוכים" או ה"שטוחים" עשו בית ספר לווזווזיםקול המפרסם 20/11/2011 11:13הגב לתגובה זו0 0הווזווזים פשוט התעוררו מאוחר,אז הם יכולים לצחוק על עצמם כמה שהם רוצים (איזה גאשטאלט עשית על הפרסומת,אפילו הקופירייטר לא יחשב כל כך עמוק) אבל אין בפרסומת הזו מלבד בת צחוק ,קטנה משום הבדיחה הכה חבוטה של האוכל הפולני התפל,אבל אין בה שום עניין ,שום אינסנטיב לקנות את הבייגלה החדשים. אפילו חדשנות (או קונץ) אין פה ,הם עלו על הרכבת כל כך מאוחר. קובי פרץ היה קורא לזה שלוחים או שטוחים או שלופיםסגור