הגבר הישראלי נותר קוף: הפרסומת ל'עלמה' - סאטירה מטורפת
הגיע הזמן להודות בכך שמזמן מזמן נגמר מה לומר על מסטיקים. נושא הרעננות בפה וירידת החומציות הם נושאים שמוצו ונטחנו עד דק. לכן האתגר להפיח רוח חיים במסטיק שהוא לא 'מקצועני', לא מרענן יותר ממסטיקים דור חדש (כמו 5 או איירוויבס) ובוודאי לא חדש - הוא אתגר קשה התובע חשיבה יצירתית.
בשורות כמו הורדת חומציות או מרענן (או 'בקוביות') הן הבטחות שמגיעות אחת לדור והופכות לנכס טריטוריאלי של המותג הראשון שסיפח אותן. המלכודת הכי הכי מפתה עבור מסטיק עלמה של עלית, שהיא כיום בכלל שטראוס, זה לעשות סרט נוסטלגיה מתרפק. מאידך, לא להזכיר את מורשת העבר המפוארת של עלמה, עוד מהימים שרק היא ובזוקה שלטו בכיפה, זה בזבוז משאבים פושע.
מה שמעניין בהחלטה של אסטרטגית מסטיק עלמה זה שהפרסומת אמנם נוגעת בעברו של המותג אבל מתבוננת בו בעיקר בראי ההווה. הנאראטיב הוא פסאודו דוקומנטרי: "מאז ומעולם", מלמדת אותנו ימית סול לבושה במדים של שנות החמישים, "התמודדה העלמה הישראלית עם מציאות לא פשוטה".
סרטון עלמה
מה שקורה מאותו רגע הופך לסאטירה קיצונית ומטורפת על התהום האבולוציונית הפעורה בין העלמה הישראלית לבין הגבר הישראלי. הסיפור על הגבר המקסים, העדין והרומנטי שפשוט לא התפתח ונותר קוף ניאנדרטאלי, מספיק קיצוני בכדי שהשוביניזם הנשי יישאר בגבולות הקומיים המאוד לגיטימיים, במטרה לשמש רקע נאות להבלטת והדגשת האלגנטיות המעודנת של העלמה הישראלית וכמובן של המסטיק שלה - מסטיק עלמה. הקומבינציה בין טון הסברתי שיוצא מכלל שליטה והופך לסרקאסטי לא הייתה יכולה להיות ממוננת ומתוזמנת טוב יותר. השימוש בשוביניזם נשי אינו אלא תמונת הראי ההפוכה של פרסומת בירה גולדסטאר המציגה את האישה כנודניקית בכיינית במטרה לשמש מנוף להאדרת הגבריות המאצ'ואיסטית. הקלישאה שהאשה מאמינה שהיא מעודנת ואלגנטית יותר מהגבר היא קלישאה שלא הומצאה בידי מסטיק עלמה, והיא קיימת כמו כל פולקלור אחר - כדי להתבונן בה ולהשתמש בה בתנאי שהדבר נעשה בהומור ובטעם טוב.
פרסומת טובה איננה מצע של מפלגה ולא דוקומנט אנושי זהיר. פרסומת טובה עושה שימוש אסטרטגי במשאב קיים, וממנפת אותו לטובת זווית אחת צרה אך רלוונטית למותג מסוים. הזווית חייבת להיות מפתיעה ולא לציית לקונבנציה שיווקית. למשל: מסטיק לא חייב להציע חווית לעיסה, ושובניזם לא הופך לגיטימי רק כאשר מוכרים מטליות ניקוי למטבח.
כפי שמותר לצחוק על סוכני ביטוח כדי למכור ביטוח ישיר, כפי שמותר לצחוק על פולנים כדי למכור אוכל עם טעם, וכפי שמותר לצחוק על נשים כדי למכור בירה גברית, ככה מותר לצחוק על גברים כדי לעשות come back לערך האלגנטיות שמזמן לא שמענו או ראינו אותו.
בימים האחרונים מופיעה פרסומת מסטיק עלמה עם התנצלות כלפי הגברים שנעלבו ממשל הקוף. ואני אומרת - מי שלא מסוגל לצחוק על עצמו מבטא בכך גישה שמרנית וחשוכה שאינה רחוקה, תרבותית, מדמות הקוף שהוסרה לאלתר מהקליפ.
- 17.רונן 24/12/2011 14:00הגב לתגובה זובואי נצחק עליך ונעשה פרסומת שלאורך השנים האשה התפתחה לזונה וניראה האם זה יצחיק אותך יא נעל חסר מוח שכמותך תצחקי על חשבונך ואל תתרצי פרסומת עלובה ומסריחה
- 16.ישי 29/11/2011 14:07הגב לתגובה זומככבות לפרסומת רכבי פרארי לבושות בלבוש מיני מיני מליסטי ובמקביל לראות את אותן הקולגות האיטלקיות ונראה איך היית מגיבה..יש פרסום טוב ויש פרסום זול.הפעם הזול ניצח.
- 15.אלי 28/11/2011 19:39הגב לתגובה זואין לי בעיה לצחוק על עצמי, אבל אני לא רואה קשר בין הגורילה למסטיק וניראה לי שהם רק איבדו עם הפירסומת הזאת חצי מהלקוחות שלהם ,שהם הגברים.
- 14.זה סאטירה 27/11/2011 17:03הגב לתגובה זווגם לא אסטרטגיה. או אמירה. או משהו
- 13.מחתרת הבבונים 27/11/2011 16:50הגב לתגובה זוhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4153572,00.html באמת מהלך שיווקי מבריק
- 12.גבר 27/11/2011 15:10הגב לתגובה זואבל אני לא רואה שום סיבה שסוחר שמעוניין למכור דברים יעשה זאת על ידי השמצה שלי. ומיידלע - לצחוק על עצמך משמע שאתה הוא זה שצוחק על עצמך ולא שמישהו אחר צוחק עליך. אז תרגעי עם יופי הנפש ותשמרי אותו לפרסומת הבאה שתפגע בך כאישה.
- 11.א 27/11/2011 14:59הגב לתגובה זולמסטיק עלמה אין שום נכס מלבד הערך הנוסטלגי -"הטעם של פעם". למזלה של שטראוס עלית, שיש מספיק אנשים שמוכנים לקנות מוצרים נחותים ומיושנים רק בשביל לגעת לרגע בתחושות הילדות.
- 10.oferdesade 27/11/2011 12:33הגב לתגובה זו.. אחת החיות טובות הלב הקיימות בטבע. הפרסומת מצויינת; ההשוואה לא מעליבה. כמו שבני האדם שנים לא הבינו את טבע הגורילה, את לצערי פיספסת את הפרסומת. אם את לא רואה את הטוב שבגבר שלך - לכי תלעסי מסטיק.
- 9.אירינה 27/11/2011 11:24הגב לתגובה זואני מניחה שאתה מנהל קריאטיב ראשי במשרד פרסום שמבין בפרסום ובקריאטיב, כל כך אופייני לכם לכתוב" את לא מבינה כלום בפרסום ובקריאטיב", אוליהיא רק מבינה בצרכנים... אבל זה לא מעניין אתכם בקריאטיב. רק פרסים.
- 27/11/2011 14:40הגב לתגובה זוקריאייטיב זה ההבדל בין שיווק לפרסום
- oferdesade 29/11/2011 10:21אירינה כ"כ צודקת: מעולם לא עבדתי בתחום כ"כ מלא בעצמו, שבו מנסים כ"כ הרבה פעמים למכור ללקוח לוקש מתוך תרגילי מלך עירום. כ"כ נדיר למצוא חברת פירסום שמתנהגים ביושר ובכבוד כלפי הלקוח, והם בד"כ הקטנים. בגדולים תרבות הטפיחת שכם ההדדית גובלת במונו-ארוטיסיזם גרידא.
- 8.עלמונית 27/11/2011 11:21הגב לתגובה זואיזה אמץ לחברת שטראוס להעלות כזה דבר! כמו שהיא כתבה פה במאמר טוב שלא הלכו לקלישאות של נוסטלגיה, אלא הביאו מראה לגבר הישראלי איך שהוא נראה! נו הארד פילינג...
- 7.יפעת 27/11/2011 11:18הגב לתגובה זותובנה כל כך נכונה
- 6.טור לעוס 27/11/2011 11:15הגב לתגובה זולקחו את הבריף, בטח את שורת האסטרטגיה (אני משוכנע שהמילה קוף הוזכרה שם), אחד לאחד ועשו ממנה פרסומת. הייתי מחמיא ואומר שמדובר בצעד אחד קדימה לעומת ג. יפית אבל אז הייתי משקר - זה צעד אחד לאחור. ג. יפית זה שיווק נטו שלא מתיימר להיות יותר מכך. התשדיר לעלמה מנסה להתכסות בעטיפה הנוצצת של פרסומת אבל משאיר אותי עם טעם רע במיוחד.
- 5.קול המפרסם 27/11/2011 11:12הגב לתגובה זומה לעשות זמנה של עלמה (לא של העלמה) פס,זה מוצר מיושן שבאמת אין בו שום בשורה ללועס המצוי ,כן גם אם הוא בבון הוא רוצה שזה יעשה לו משהו. אז באים ומספרים סיפור,נו..באמת,ימית סול מתוקה כתמיד ,הסיפור חביב (והבה נודה ,די מציאותי) אבל האם זה מה שיעשה טוב למוצר ?! i doubt it במקרה הטוב זה ימצא עצמו למצעד האהובות או הזכורות ,משרד הפרסום יטפח על שכמו (מה שיעשה בכל מקרה) אבל למוצר עצמו (תזכירו לי על מה זה היה) זה לא יעשה כלום. למה נורא פשוט אין בפרסומת שום אינסנטיב לרכוש את המסטיק,שום יתרון בלעיסתו והאמת היא שגם במוצר עצמו אין כלום
- 4.אירית 27/11/2011 11:12הגב לתגובה זועלמה הצליחה לקלוע בול להרגשהשלי כשהבנים שלי ובעלי צופים בכדורגל. הם הופכים להיות בבונים. חמודים, אבל בבונים... יופי של עבודה!
- 3.יאיר 27/11/2011 11:10הגב לתגובה זוביקורת מדוייקת מאד! התשובה הנשית לגולדסטאר!
- 2.והנשים הישראליות קופות בתחפושת (ל"ת)אשה 27/11/2011 11:06הגב לתגובה זו
- 1.רוברטו ייצוג אמנים 27/11/2011 11:00הגב לתגובה זואייס נותן לך 500 ש"ח על 300 מילים לכתבה ובאומן 3000 לכתבה מפרגנת? צר לי שאחת כמוך היא המבקרת של מהלכי פרסום בארץ כי לעניות דעתי את מייצגת את כל מה שמשעמם וארכאי בתחום וחבל שאת רואה את קהל הצופים בארץ כרדוד ושטוח שבאמת עדיין מקבל את התובנות שאת ובאומן מנסים להאכיל אותנו 20 שנה מאוחר מדי.