ניתוח קמפיין

הפרסומת לתה של ויסוצקי: הטיזר ייצר באזז ושם זה נגמר

אסטרטגית המיתוג עטרה בילר, מונה את כל הכשלים בפרסומת החדשה של תה ויסוצקי: "ההבטחה לא אחראית וההומור זקן ונימוסי; המהלך מאכזב"
עטרה בילר | (29)

"בת כמה אני נראית לכם?" שואלת אותנו אלונה, ובמקביל גם ניר שואל אותנו אותה שאלה, ב"טיזר" מעורר מתח וצפייה למהלך הויראלי של העשור...

ככל שהטיזר מוצלח יותר, כן גדולה האכזבה כשמתברר שמדובר בהבטחה הפרסומית השחוקה בתבל: אם תשתה את זה - תזכה בנעורי נצח או לפחות תיראה ככה.

בחורה בת 35 שנראית לגמרי כמו בת 35, טוענת בפנינו שיש אנשים שנתנו לה 5 שנים פחות מכפי גילה - הכול בזכות תה ירוק של ויסוצקי שהיא שותה בסוף כל ארוחה.

בסרטון המקביל, ניר בן 38 אבל נראה קצת צעיר מכפי גילו. גם אצלו זה רק בזכות תה ירוק של ויסוצקי שהוא שותה בסוף הארוחה אגב עצימת עיניים שאינה תואמת את טעמו הסגפני והלא - שייך - לעולמות - העונג של התה הירוק. אגב שניהם עוסקים בספורט אבל רק התה הוא זה ששומר על חיצוניותם הנערית.

המהלך של תה ירוק ויסוצקי סובל מכמה כשלים: א. הטיזינג, כאמור, שהתגלה כפורפליי מאכזב עם פואנטה קלושה. ב. ההבטחה להארכת הנעורים בגין שתיית תה ירוק היא בעיקרה הבטחה לא אחראית. להפוך במוצהר את התה לשיקוי נעורים זו הגזמה, למרות שיש בו אנטי אוקסידנט. ג. דווקא אחרי הארוחה: מי טען שהנסיעה אחורנית במכונת הזמן קורית דווקא בגלל השתייה אחרי הארוחה, לא בבוקר, לא בארוחת עשר ולא בערב? ואם יש לכך גיבוי מדעי - הרי זה החלק הכי מעניין ורלוונטי בכל הפרסומת שהיה חייב לקבל תימוכין מחקרי. ד. ההומור זקן ונימוסי, ולא תואם מיתוג שחורט על דגלו את הצעירות כערך מרכזי. "עלי זה עובד, בכל אופן על אילן מירושלים זה עבד" (זה ששלח לה סמס עם הזמנה לדייט. ע.ב.) הוא הומור זקן וגמלוני. ההתלוצצות מתאימה לאשה בת 60 יותר מאשר לבחורה בת 35 שנראית לאילן מירושלים בת 30. גם בסרטון של ניר יש הלצה מאולצת סביב "חמישים" שמסתבר שזה החשבון על הארוחה ולא הגיל שכביכול המלצרית 'נתנה' לו.. ה. החיצוניות. השגיאה הכי גסה היא ההתייחסות השטחית והברנז'אית משהו לחיצוניות.

אלונה

דווקא בעידן זה של מחאה קשה נגד מתקפת הרזון והבוטוקס אנחנו מקבלים כדמות הזדהות את דמותה הרזה והמנותחת פלסטית של אלונה, שעוד מעודדת אותנו להיראות צעירים מגילנו. דווקא תה ירוק שמגיע מעולם המזרח הרחוק שם הפנימיות חשובה מהחיצוניות, לא יאה שיתחיל שיח של "בן כמה אני נראה לך" עם קהלי היעד שלו.

ניר

זה המקום להזכיר את המהלך הענק בכל אמצעי המדיה של Dove שיצא לדרכו לפני כחמש שנים כאשר קבע ש99% מהנשים מתייסרות בגלל אחוז 1 של נשים שהן נורא רזות ונורא צעירות ומדגמנות את מה ששאר הנשים (99%) צריכות ללבוש ולנעול.

המהלך של Dove יצא בקריאת שחרור מעולם הפוטושופ והמתקפה של כל אישה על דימויה העצמי. המהלך כלל תמונות של נשים מבוגרות יותר או חתיכות פחות לצד קליפים מעודדי ניתוחים פלסטיים ודיאטות רעב והוכיח שחברות הקוסמטיקה והאופנה מוכרות לנו על בסיס התעללות.

להיראות רזה וצעיר זה לא רע, אבל העיסוק בלהיראות צעיר מכפי גילי זה בדיוק הסחת הדעת מן העיקר לתפל, מהבריאות האמיתית לאריזה ומהאיזון האמיתי שתה ירוק באמת מיועד לו - לפאסאדה המיועדת כל כולה למצוא חן בעיני האחר.

"היכנסו לויסוצקי בפייסבוק ותגלו בני כמה אתם נראים" מציעה לנו אלונה בשביעות רצון דידקטית, בתום הפרסומת...

נכון - זה מייצר יותר באז בגלל האקט המקדים, אבל המהלך מאכזב, ובמידה מסויימת, בסופו של דבר, יותר דומה בגיל הביולוגי שלו לפרסומת של דנונה מלפני עשרים שנה או לפרסומת לטמפוני ob מלפני שלושים שנה, מאשר לתה ירוק בימינו אנו.

תגובות לכתבה(29):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 24.
    אורנה 09/12/2014 08:31
    הגב לתגובה זו
    אני חייבת תודה
  • 23.
    מה השם האמיתי של "ניר"??? (ל"ת)
    איך קוראים לשחקן 27/01/2012 22:20
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    אני 21/12/2011 17:13
    הגב לתגובה זו
    אני, שלא מהברנז'ה להבדיל משאר הטוקבקיסטים בשרשור. דווקא חושב שהפרסומת טובה, היא כן טוחנת את המוח עד שהתת מודע מקיא את הפרסומת אל תוך המודע, וגורם לי להריץ חיפוש של הפרסומת בגוגל. אבל לטעמי הכשל המרכזי הוא במקום אחר. הרי זה כלכך קלוש שהתה יגרום לי להיות צעיר, וגם כך אני שונא תה ירוק. יתרה מכך, אני אמור להאמין שאותו שחקן בן 38 שתה תה ירוק כל חייו ולכן הוא צעיר? הוא בכלל נראה צעיר? לטעמי הוא נראה בן 38 אם לא יותר. למה שלא יגידו "שתו תה ירוק כי זה טעים" למה להגיד "שתו תה ירוק זה יעשה אתכם צעירים"? נ.ב. זה ממש מעצבן שמוכרים לי לוקשים..
  • 21.
    לשמוע אותה בשי ודרור מביך ולא קשור מילא פה... (ל"ת)
    נימאס מעטרה 08/12/2011 19:17
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    ליאור 06/12/2011 15:01
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת נקראה זקנה, אני מניחה כי פעם היה אפשר להשלות את הצרכנים ולספר להם מעשיות, היום אנו חיים כבר בעולם שהצרכנים שמופצצים בגירויים כבר לא מאמין, ויסוצקי הגדולה עדיין לא השכילה להבין זאת?!
  • אסתר 06/12/2011 16:45
    הגב לתגובה זו
    מי שבישל את המהלך הזה
  • 19.
    קופי ותיקה 06/12/2011 11:08
    הגב לתגובה זו
    אבל הפעם, בול בפוני
  • 18.
    מסכימה עם כל מילה (ל"ת)
    פרסומאית 05/12/2011 19:31
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    יעל 05/12/2011 15:46
    הגב לתגובה זו
    התפיסה המיושנת מגיעה מלמעלה - בויסוצקי יושבת סמנכלית שיווק חסרת מעוף ומקובעת!
  • 16.
    ערן 05/12/2011 14:41
    הגב לתגובה זו
    מהלך מפוספס
  • 15.
    אבל בטוח אפקטיבי 05/12/2011 10:35
    הגב לתגובה זו
    תקנו את זה, תקנו את זה, זה טובבב
  • 14.
    אסי פיסו 04/12/2011 22:13
    הגב לתגובה זו
    אהבתי את הטיזר ואת החלק השני. עטרה בדרך כלל פוגעת, הפעם פספסה.
  • 13.
    יאמי 04/12/2011 16:40
    הגב לתגובה זו
    אתר בומבה!!!
  • 12.
    04/12/2011 16:38
    הגב לתגובה זו
    גם אם יביאו לי את כל הנתונים שיוכיחו שהקמפיין הזה הוא הצלחה מסחרית, עדיין מדובר בקמפיין מעליב, ירוד ומיושן. אני מדמיין את הפרזנטציה של משרד הפרסום - "מי לא רוצה להיראות צעיר - תה ירוק ויסוצקי עושה אותך צעיר"
  • 11.
    פלנרית ותיקה 04/12/2011 16:04
    הגב לתגובה זו
    האסטרטגיה מצויינת
  • כבר המון זמן יש שם בעיה בקריאייטיב (ל"ת)
    שירה 05/12/2011 12:41
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    קשקוש 04/12/2011 14:50
    הגב לתגובה זו
    נו באמת! פרסומת מעולה למותג - מצעירה, הופכת אותו ל"פופי" ובעיקר - מלא כסף במדיה וחשיפה ענקית.
  • מקושקש 04/12/2011 17:02
    הגב לתגובה זו
    חבל שהוא לא יותר "רוקי"
  • 9.
    יוסי כהן 04/12/2011 14:43
    הגב לתגובה זו
    תראו מה קורה כאן. ולא רק בכתבה הזו. יושב אדם אינטיליגנט , כותב כתבה מעניינת ומישהו שיש לו חשבון קטנוני וקטן [מן הסתם גם לא רלבנטי לעצם הדיון] מחסל איתו חשבונות באמצעות טוקבק עלוב וכמובן אנונימי. אז אולי, צריך לחשוב מחוץ לקופסא ולא לפסול כל יוזמה. רצוי שכל אחד יחתום בשמו המלא ואם אפשר בצירוף דוא"ל שאומת. אחרת אנחנו מפתחים כאן תרבות מזרח תיכונית רדודה.הכתבה אגב, מעניינת גם אם יש לי השגות לגבי חלקים בה.
  • 8.
    ורד 04/12/2011 13:38
    הגב לתגובה זו
    אין לי מושג מה הרקע של בתחום מקצועות הפירסום זה שהתרת לך להשתלח בפירסומת אינה עושה אותך למבינה בתחום. מה בדיוק הפריע לך ??מי שמך להיות אחראית על האחריות או על חוסר האחריות בפרסומת זו.
  • 7.
    אריק 04/12/2011 12:58
    הגב לתגובה זו
    מיושן, לא מצחיק ובעיקר לא משכנע
  • 6.
    ניתוח מצוין, כל מילה בסלע (ל"ת)
    אחת שנראית בת 20 04/12/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    04/12/2011 11:51
    הגב לתגובה זו
    לגמרי קמפיין מאכזב. מזכיר לי תמונה מסרט של שנות ה-50 בתקופה שהכול היה כל כך תמים וחסר עניין. בהחלט גם אני אמליץ להכניס תמיכה מדעית שתכניס, במקרה הטוב, קצת עניין.
  • 4.
    פרסומאי 04/12/2011 11:05
    הגב לתגובה זו
    יש לך נתונים? או לא צריך כבר! אני בעצמי לא כל כך מתלהב מהקמפיין אבל ככה לשחוט אותו בלי סימוכין? עזבי סימוכין, קצת דרך ארץ. לא צריך להלעיז
  • 3.
    04/12/2011 10:40
    הגב לתגובה זו
    אהבת את הפרסומת. דרך אגב אם ייגמרו לך נושאים לכתוב עלךיהם תמיד תוכלי לחזור כמה שנים לאחור ולהלל פרסומות של באומן מ-1998
  • עטרה בילר 04/12/2011 17:51
    הגב לתגובה זו
    אנונימי יקר, נצור תותחיך. הביקורת אינה מכוונת למשרדי פרסום היות שגם חברת ויסוצקי מעורבת בעשייתה ואישורה. באשר לבאומן- נכון להיום איני מכירה שם אף אחד. לפני שאתה מאשים אדם בהיעדר אינטגריטי כדאי לך לבסס זאת.
  • 2.
    04/12/2011 10:38
    הגב לתגובה זו
    נתפסת כמיושנת. מה חשבו לעצמם אנשי ראובני-פרידן??
  • 1.
    עפה עליהם 04/12/2011 10:37
    הגב לתגובה זו
    בקצבייה ליד הבית לא ראיתי שחיטה כשרה כזו. אודי פרידן, אם אתה רוצה את מספר הטלפון של עטרה אל תהסס להתקשר אליי :)
  • לאון 04/12/2011 14:25
    הגב לתגובה זו
    אני לרוב לא נוטה להסכים עם ניתוחיה של גברת עטרה, אך הפעם בהחלט כל מילה בסלע. קמפיין לא מקורי, לא מעניין, לא מצחיק ומתיימר להיות מאאאגניב על ידי שימוש ברשת חברתית שכבר הספיק לאכול הזנייה טוטאלית מהתעשייה